Telecom News - הישג לטלמטיקס וויירלס מישראל: תטמיע פתרונות עיר חכמה במונטריאול

הישג לטלמטיקס וויירלס מישראל: תטמיע פתרונות עיר חכמה במונטריאול

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> הישג לטלמטיקס וויירלס מישראל: תטמיע פתרונות עיר חכמה במונטריאול
הישג לטלמטיקס וויירלס מישראל: תטמיע פתרונות עיר חכמה במונטריאול
מאת: חיים חביב, 13.9.16, 17:44עיר חכמה

החברה, שמפתחת יישומי עיר חכמה, תספק פתרון לניהול תאורת רחוב מתקדמת בקנדה. העסקה מהווה חלק מחוזה בסך 28 מיליון דולרים קנדיים.

טלמטיקס וויירלס (טלמטיקס), שמפתחת יישומי עיר חכמה, נבחרה להטמיע פתרון לבקרה וניטור של מרבית פנסי תאורת הרחוב (כ-132,500 פנסים) בעיר מונטריאול בקנדה. העסקה עם החברה מהווה חלק מחוזה על סך 28 מיליון דולרים קנדיים, שנחתם עם Énergère בתמורה לאספקת והתקנת פתרון ניהול לתאורת רחוב חכמה.

החברה עוסקת באספקת מערכות שליטה ובקרה לתאורה חיצונית, וכן למערכות עמידות לניהול משאבי אנרגיה ומים המבוססות על רשתות אלחוטיות. פתרונותיה תומכים במגוון רחב של יישומי עיר חכמה.

הפתרון במונטריאול יכלול את יחידות בקרת התאורה (LCU) החיצוניות שלה וכן יחידות LCU פנימיות, שתשלוטנה על הפעלת הפנסים. Énergère נערכת לפרוס מספר רשתות אלחוטיות בעיר החכמה, שתספקנה כיסוי לעיר כולה.

מערכת T-Light Pro, שנבחרה, היא רשת אלחוטית אמינה מסוג אריג (MESH) בתצורת multi-hop (מעבר מידע מהמקור אל היעד דרך מספר תחנות ביניים), שמשתמשת באלגוריתמים של תיקון עצמי ורדיו קוגנטיבי.

פתרון זה ליישומי עיר חכמה מאפשר תקשורת דו-כיוונית אמינה ומאובטחת בין צמתי תאורה לתוכנת הניהול המרכזי (CMS) דרך רשת אלחוטית המשתמשת במספר קטן של בקרי תקשורת (gateway).

פתרון חסכוני באנרגיה זה שולט ברמות התאורה ומנטר את השימוש בחשמל ובאנרגיה של גופי התאורה. הפסקת פעולה של פנסי רחוב מזוהה בזמן אמת, וכך ניתן לצמצם את עלויות האחזקה ולשפר את בטיחות הציבור.

בנוסף לניטור ושליטה בתאורת הרחוב, פלטפורמת התקשורת T-Light תאפשר לעיר מונטריאול להטמיע מערך נרחב של פתרונות עיר חכמה. ברשימת הפתרונות:

* שילוב של חיישני שלג, שיכולים ליידע את מחלקת העבודות הציבוריות כאשר יש צורך לפנות את הרחובות משלג;

* יכולת לגרום לתאורת הרחוב להבהב ברחובות מסוימים כדי לסמן לתושבים שעליהם להרחיק את המכוניות החונות כדי לאפשר מעבר מפלסות שלג;

 * שימוש בחיישנים במדי מים לקריאות מונים, איתור דליפה וניטור הצפה של קווי ביוב.

אדי כפרי, מנכ"ל טלמטיקס וויירלס: "פרויקט זה הוא ייחודי כיוון שהוא משלב בהצלחה פתרונות טכנולוגיים שונים של עיר חכמה, שפותחו ע"י חברות שונות. המוניטין שלנו בתחום פתרונות עיר חכמה ותקשורת אלחוטית הוא שהוביל לבחירתנו לפרויקט רחב היקף זה בעיר מונטריאול".
 



 
 
Bookmark and Share