Telecom News - GeekCon 2016 של המייקרים הישראלים הסתיים עם פרויקטים מרשימים

GeekCon 2016 של המייקרים הישראלים הסתיים עם פרויקטים מרשימים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> GeekCon 2016 של המייקרים הישראלים הסתיים עם פרויקטים מרשימים
GeekCon 2016 של המייקרים הישראלים הסתיים עם פרויקטים מרשימים במיוחד
מאת: מערכת ,Telecom News 20.9.16, 14:38גיקון 2016
 
ספייס-אינביידרס (אבל עם רחפנים), רובוטראמפ (בדמות המתמודד לנשיאות ארה"ב) המחלק דולרים וגם מעליב, שיחת טלפון בלי להשתמש באוזניים אלא בשידור גלי הקול הישר למוח, הם חלק מהפיתוחים.
 
פלטפורמת GeekCon, שמייצגת ומשקפת את תנועת המייקרים הישראלים, מאתגרת את המשתתפים להתמודדות עם שלל סוגיות טכנולוגיות ובניית יצירות חדשניות עובדות ולא בהכרח שימושיות. פרויקט טיפוסי יכול להיות כל דבר המדגים חדשנות ויצירתיות עם רכיבים טכנולוגיים. עד היום, במהלך שנות פעילותה, תרמה הפלטפורמה ליצירתם של מספר סטארטאפים ישראלים ישראליות, ולפעילות עסקית של מעל 160 מיליון דולרים.
 
המגה-מפגש השנתי של המייקרים הישראלים - GeekCon 2016 - הסתיים ב-17.9.16 בשדות ים שבקיסריה, עם עשרות פרויקטים, שבנו המשתתפים - גיקים טכנולוגיים, יזמים, מפתחים, יוצרים, מדענים ומעצבים במהלך אולטרה-מרתון בן 52 שעות. המשימה הייתה לבנות פרויקטים מאתגרים טכנולוגית בזמן קצר.
 
אחד הפרויקטים, שגרם להתגודדות בלתי פוסקת, היה שחזור של אחד ממשחקי המחשב היותר נוסטלגיים - Space Invaders. לא פחות מ-13 מומחים בתחומים שונים חברו להקמת תותח על הנע על מסילה ומיירט רחפנים.
 
פרויקט אחר שחזר היסטוריה מרגשת לא פחות: את קסילופון החבובות המיתולוגי: כלי נגינה המורכב מראשי בובות גדולים, כאשר מכה על הראש מניבה פתיחת פה והשמעת שיר אחר.
 
וגם אקטואליה: צוות אחר בנה את הרובוטראמפ, רובוט בדמותו של המתמודד האמריקני לנשיאות ארה״ב. חיישנים מיוחדים מזהים את צבע עורו של העומד מול הרובוט וכשהוא מזהה צבע עור, שאינו לרוחו, הרובוט מתחיל ב׳העלבות׳ בשפת המקור - כולל תנועות הידיים המפורסמות. במקביל, חלק אחר של הרובוט מפזר דולרים לכל העוברים ושבים.
 
משחק WHACK THE VILLAINS היווה אטרקציה נוספת בתצוגה בעיקר בגלל רמת מורכבותו:
 
כפיר מצא, אחד היזמים והבונים: ״המשחק מבוסס על עקרון המשחק Whack a Mole רק שהפעם לא מרביצים סתם לכל מה שיוצא אלא רק למי שיוצא וגם הצבע שלו מתאים לצבע המופיע במסך שממול השחקן. אם פגעת באחד לא נכון המכונה תחזיר לך באמצעות שוק חשמלי לשריר הזרוע (באמצעות מכשיר EMS שקיבל 'טיפול') ובכך תסיט את ידך ותגדיל את הקושי.
 
הפרויקט מבוסס על עקרון IoT כאשר ישנם 3 מיקרו בקרים (רסברי-פאי,ארדואינו, אינטל אדיסון) המדברים ביניהם ברשת פנימית בזמן אמת. מסקנות? היה מעולה... עבד נחמד אבל, יש עוד שיפורים ותיקונים לבצע במיוחד אחרי קבוצת הבדיקה הקשה ביותר: הילדים שבאו לבקר״.
 
ה-Catalizatator הוא מכשיר הפחדה לחתולים מציקים. כשהוא מזהה חתול מתקרב באמצעות זיהוי קולות של חתול, הוא משמיע קולות רועשים.
 
ה-Friz-bee-lazy הוא פריזבי המתביית על חובשי חולצות כתומות (הצבע של הגיקון), שכולל, בין השאר, חיישנים לעיבוד תמונה בזמן אמת.
 
ה-Yes We Can-phone עורר השתאות כאשר הדגים כיצד מנהלים שיחת טלפון בלי להשתמש באוזניים, אלא בשידור גלי הקול הישר למוח המדברים וניצול העצמות האנושיות כממברנות. המרכיבים: חלקי מגנטים שפורקו ממחשבים ישנים.
 
נותנות החסות של Geekcon 2016 כללו מספר חברות, בהן סמסונג, גוגל, AT&T Foundry, פייסבוק, Campus TLV ו-Wix EngineeringX. נותנות החסות שולחות משתתפים/ות לקחת חלק ב-GeekCon וציוד לפרויקטים שונים.
 
קרדיט צלם: טל דואק.

 
גיקון 2016
 
סרטונים קצרים להמחשה:
 
https://youtu.be/IQ7-QoXTu68
 
 



 
 
Bookmark and Share