Telecom News - פרופ׳ ליאור וולף ופרופ׳ טל הסנר זכו בפרס על מחקרים בתחום הביומטריה

פרופ׳ ליאור וולף ופרופ׳ טל הסנר זכו בפרס על מחקרים בתחום הביומטריה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פרופ׳ ליאור וולף ופרופ׳ טל הסנר זכו בפרס על מחקרים בתחום הביומטריה
פרופ׳ ליאור וולף ופרופ׳ טל הסנר זכו בפרס על מחקרים בתחום הביומטריה
מאת: מערכת Telecom News, 20.9.16, 15:44ביומוטרי
 
בכנס השנתי של תעשיית ההזדהות הבטוחה והיישומים הביומטריים הוענק פרס על פרסום מאמרים מחקריים חדשניים ופורצי דרך בתחום הביומטריה.
 
פרופ׳ ליאור וולף, מאוניברסיטת תל אביב, ופרופ׳ טל הסנר, מהאוניברסיטה הפתוחה, הם הזוכים בפרס מנכ"ל משרד ראש הממשלה לעידוד המחקר בתחום הביומטריה על פרסום מאמרים מחקריים חדשניים ופורצי דרך בתחום הביומטריה.
 
הפרס הוענק לשניים ע"י יוסי קטריבס, המשנה למנכ"ל משרד רה"מ, במסגרת הכנס השנתי השני של תעשיית ההזדהות הבטוחה והיישומים הביומטריים, שנערך היום בתל אביב. הבחירה בשניים נערכה ע"י ועדת שיפוט בראשות רם ולצר, הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה ובהשתתפות פרופ' נורית ירמיה, המדענית הראשית לשעבר, במשרד המדע, פרופ' יוסי אלמוג ממכון קזאלי, האוניברסיטה העברית, פרופ' אלי ביהם מהטכניון ועודד דיסטל ממשרד הכלכלה. הפרס עמד על סך של 20 אלף ש"ח.
 
הכנס, השנתי, בייזום יחידת הממונה ובשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, הציג בפני כ-200 משתתפים, מהארץ ומחו״ל, את העשייה המבוצעת ע"י הממשלה בתחומי ההזדהות הבטוחה והיישומים הביומטריים, ושם דגש מרכזי על חידושים, אתגרים ומגמות עולמיות בתחומים אלה.
 
פרופ' וולף, שמחקרו פורסם בכתב העת הטכנולוגי החשובIEEE ,  הציג אלגוריתם לזיהוי פנים חדשני, שהדיוק שלו עובר זיהוי פנים אנושי. זה המחקר הראשון בו נעשה לימוד מעמיק על זיהוי פנים, שקיבל אימפקט פרסום משמעותי ומרשים. לתוצרי המחקר יש פוטנציאל שימוש עסקי ומסחרי רב, וקיימות חברות מסחריות, שהביעו עניין באלגוריתם, שהוצג במחקר.
 
פרופ׳ הסנר, מומחה לראייה ממוחשבת, קיבל את הפרס על פרסום מחקר העוסק בשערוך גיל ומין מתמונות פנים, נושא בעל יישום חשוב בפרויקטים ביומטריים גדולים לצורך איתור מדויק של מתחזים וסינון הצורך בבדיקת "החשדות" במערכת.
 
הכנס, שמהווה מפגש ייחודי בין הגורמים הממשלתיים העוסקים בתחום, לבין התעשייה והאקדמיה, הציג חידושים ומגמות עולמיות בתחומי הביומטריה וההזדהות. הכנס נתן במה להצגת הדרכים בהן טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הביומטריה וההזדהות מאפשרות את שיפור השירותים הדיגיטליים בישראל, ועסק באתגרי ההגנה על המידע, הפרטיות והביטחון. המפגש כלל תערוכה של סטארטאפים ישראלים וחברות מהתעשייה והוצגו גם מחקרים ישראלים חדשניים בתחום הביומטריה וההזדהות.
 
בתמונה: יוסי קטריבס מעניק את הפרס לפרופ' ליאור וולף.
קרדיט צילום: יוסף כהן
 

הענקת הפרס



 
 
Bookmark and Share