Telecom News - נייגל גייקוב, שנחשב כגורו גלובלי של חדשנות עירונית, נחת בארץ וירצה בת"א

נייגל גייקוב, שנחשב כגורו גלובלי של חדשנות עירונית, נחת בארץ וירצה בת"א

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> נייגל גייקוב, שנחשב כגורו גלובלי של חדשנות עירונית, נחת בארץ וירצה בת"א
נייגל גייקוב, שנחשב כגורו גלובלי של חדשנות עירונית, נחת בישראל וירצה בת"א
מאת: מערכת Telecom News, 21.9.16, 08:30

זו הזדמנות יוצאת דופן למפתחים ויזמים בתחומי ה-IoT, ה"עיר החכמה" ו"עירוניות מתחדשת" לשמוע את הגורו של התחום ולהיפגש איתו פנים אל פנים. נייגל ג'ייקוב

נייגל גייקוב (Nigel Jacob, בתמונה), הוא שותף להקמת  ה"מכונאים העירוניים החדשים" בלשכת ראש עירית בוסטון בשנת 2010 ושותף לניהולו עד היום.

מטרת היחידה העירונית הזו היא להאיץ חדשנות, באמצעות צוות קטן, שמעצים ומחזק את הקשרים בין יזמים לעירייה. הם מתפקדים כ"דלת הכניסה" ליזמים עירוניים, באמצעות מתודולוגית אבי-טיפוס מהירה. הם עובדים עם יזמים על פיילוטים במהירות ובזול ומפתחים פתרונות לאתגרים עירונים תוך שבועות ספורים בלבד.
 
מ-2008, הצוות בראשות נייגל ג'ייקוב בחן וקידם כבר 50 פרויקטים סביב תכנון ועיצוב עירוני, חינוך, חיזוק קהילות, שירות ותפעול עירוני והעצמה כלכלית עירונית.
 
מבין הפרויקטים המוכרים, ניתן למצוא את האפליקציה העירונית הראשונה בעולם: ה-citizen connect (שמאז עברה כבר מספר רב של גרסאות), שמאפשרת לתושבים להתלונן על מפגעים. מאז שנוצרה דווחו כבר 2 וחצי מיליון דיווחים וכ-300 בשבוע. 
 
מוצר אחר מפורסם הוא ה-streetbump, אפליקציה המאפשרת לזהות בורות בכביש באמצעות הסלולרי, ולהביא לתיקון כמעט מיידי, בשיתוף ישיר עם גופי התפעול העירוניים,
 
על מודל זה זכה ב-2012 בפרס נשיא ארצות הברית לחדשנות עירונית. 

לאור הצלחת היחידה, החליטו ג'ייקוב ושותפיו לשכפל את השיטה והקימו יחידות דומות בפילדלפיה ויוטה והם מסייעים לרשויות ולמדינות לקדם חדשנות עירונית בתחומן.
 
ביום חמישי 22.9.16 בשעה 18:30 במרכז החדשנות של CITI  במגדל 8 בקרית עתידים בתל אביב, ייערך מפגש פתוח בנושא פיתוח טכנולוגיה עירונית,  בו יציג נייג'ל ג'ייקוב מבחר של רעיונות, פתרונות ויוזמות מתוך מגוון הפתרונות והרעיונות, שפותחו בבוסטון ע"י הרשות ותושביה הרשמה ופרטים - כאן.
 
האירוע נערך במסגרת אירועי שבוע "בניה ירוקה וערים חכמות" של המועצה הישראלית לבניה ירוקה וSUITS-, ובשיתוף פעולה עם Citi innovation lab  ועם משרד המסחר האמריקאי  

זו הזדמנות יוצאת דופן למפתחים ויזמים בתחומי ה-IoT, ה"עיר החכמה" ו"עירוניות מ תחדשת" לשמוע את הגורו של התחום ולהיפגש איתו פנים אל פנים. 
 
התחדשות עירונית



 
 
Bookmark and Share