Telecom News - הסטארטאפ הישראלי אנודות Anodot השלים סבב גיוס הון של 8 מיליון דולרים

הסטארטאפ הישראלי אנודות Anodot השלים סבב גיוס הון של 8 מיליון דולרים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ הישראלי אנודות Anodot השלים סבב גיוס הון של 8 מיליון דולרים
הסטארטאפ הישראלי אנודות Anodot השלים סבב גיוס הון של 8 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 22.9.16, 14:00דוד דריי

Anodot מוביל מהפכה בשוק ה-BI ופיתח מערכת machine learning מתקדמת למעקב וניתוח מידע עסקי למציאת אירועים חריגים בזמן אמת, שחוסכת לארגונים מיליוני דולרים. המערכת מספקת למנתחי Business Intelligence התרעות דינמיות ומונעת תקלות גם בתחום ה-Fintech.

אנודות (Anodot), שפיתח מערכת מתקדמת למעקב וניתוח מידע עסקי למציאת אירועים חריגים בזמן אמת, הכריז היום על השלמת סבב גיוס הון בהיקף של 8 מיליון דולרים. את הסבב הובילה קרן ההון-סיכון אלף (Aleph) (מייסד-שותף אדן שוחט), שמנהלת 150 מיליון דולרים ומשקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים, וקרן ההשקעות Disruptive Technologies L.P המשקיעה גם היא בסטארטאפים בשלבים מוקדמים. בעקבות זאת, מגיע היקף ההשקעה בסטארטאפ לסך כולל של 12.5 מיליון דולרים.

סבב הגיוס הנוכחי ישמש להרחבת פעילות המכירות, השירות והפעילות הגלובלית וכן לפיתוח פתרונות יעודיים למגזרי פעילות שונים.  
הסטארטאפ מרעננה (עם שלוחות בעמק הסיליקון בקליפורניה ובמינכן), הוקם ביוני 2014, ע"י 3 יזמים: המנכ"ל, דוד דריי, (בתמונה)שימש כמייסד-שותף בחברת Cotendo, שנרכשה בסכום של 300 מיליון דולרים ע"י Akamai ולאחר מכן שימש כ-CTO של GetTaxi, ד"ר עירא כהן, Chief Data Scientist, כיהן בתפקידים דומים ב-HP והוביל את המחקר והפיתוח בתחום ה-Machine learning וטכניקות כריית מידע ושי לנג, סגן נשיא למחקר ופיתוח, ששימש סגן נשיא להנדסה ב-Trustwave.

בין הארגונים, שמשתמשים בפתרונות, שפיתח אנודות, ניתן למנות את מיקרוסופט, AOL, חברת דירוג האשראי האמריקאית  .Credit Karma, Liveperson, Wix, Telit

בניגוד למצב הקיים כיום בו החברות מזהות ומטפלות באירועים עסקיים חריגים רק כעבור מספר ימים או שבועות, הסטארטאפ מאפשר זיהוי אוטומטי ושליחת התרעה למקבלי ההחלטות בטווח של דקות בודדות. מערכת ה-machine learning, שמשתמשת באלגוריתם ייחודי,שרשום כפטנט, שפיתח הסטארטאפ, מאפשרת העברת מידע אנליטי בזמן אמת במטרה לנטר, לדווח ולהמחיש ויזואלית אירועים עסקיים חריגים, כבר בעת התרחשותם. בצורה זו מאפשרת המערכת לנהל במהירות וביעילות את האירועים, לנצל חלון הזדמנויות עסקי או למנוע משבר.

בנוסף, מספקת המערכת למנתחי  BI) Business Intelligence) ובעלי תפקידים אחרים בארגון התרעות דינמיות בטרם יגלו אותן  ב"דרך הקשה" כלומר, באמצעות תלונות לקוחות או פגיעה ברווחיות. כך לדוגמא, בעולם ה-Ad-Tech הסטארטאפ מנטר מאות מיליוני הצעות מחיר (bid), חשיפות (impressions) ונתונים עסקיים נוספים המאפשרים פעילות עסקית תקינה ורציפה, תוך שמירה על מקסום רווחיות הלקוח.

בתחום ה-Fintech הסטארטאפ מנטר את כלל העסקאות בזמן אמת ובכך מונע תקלות, שעלותן יכולה להסתכם במיליוני דולרים. לקוחות אנודות נהנים מגילוי אוטומטי machine learning של תובנות המאפשרות ביצוע חיתוכים שונים של אירועים והבנה טובה יותר של שורש הבעיה.

דוד דריי: “הסביבה העסקית, שארגונים פועלים בה כיום, היא דינמית בעוד מערכות ה-,BI שהם נסמכים עליהן, הן ססטטיות. כך קורה, שהארגון עצמו הוא האחרון לדעת על כשלים עסקיים בעלי פוטנציאל נפיץ העלול להקרין על הפעילות שלהם. בתפקידיי כ-CTO, נוכחתי עד כמה חוסר היכולת לזהות כשלים עסקיים בזמן אמת ולתת את מענה מהיר, יכול להפוך אירוע הניתן לשליטה למשבר משמעותי, החל מפרק הזמן הנדרש לזהות את האירוע ועד להבנת שורשי הבעיה. האלוגריתם שפיתחנו לומד באופן אוטומטי את ההתנהגות התקינה של כל מקורות המידע כגון: MixPanel Google Analytics, Graphite, ומזהה במהירות חריגות, שלרוב מעידות על כשל עסקי. מדובר בחידוש אדיר עבור תעשיית ה-BI והצגת פתרון, שלא היה קיים בשוק עד היום.

אדן שוחט: "ההבטחה הגלומה בביג דאטה וב-Business Intelligence היא אדירה, אך רק לחברות ספורות יש את הכלים והיכולת לנצל את הפוטנציאל הזה. אנודות פיתח את אלוגריתמי ה-machine learning המתקדמים ביותר בשוק, שמספקים תובנות עסקיות בזמן אמת וההשפעה הפוטנציאלית של זה היא אדירה. אלף ממוקדת באיתור חברות החושבות מחדש על תעשיות מיושנות הזקוקות לשינוי, ואנו נרגשים להצטרף למסע של אנודות".  

טל ברנוח, שותף בקרן Disruptive: "כבר מהשלבים הראשונים, האמנו בחזון של אנודות להוביל מהפיכה בשוק ה-BI והוא בהחלט מצליחו לעשות זאת בקרב ארגונים, שמחפשים ליישם את היכולות האנליטיות הטובות ביותר.Disruptive  מחויבת לאתר את הרעיונות המחוללים שינוי בשוק, עם טכנולוגיות ומוצרים המשנים את אופן האינטראקציה בין המשתמש למוצר, ואנודות מתאים להגדרה זו".
 
 
MACHINE LEARNING 
 
 



 
 
Bookmark and Share