Telecom News - תכנית קדם-אקדמית תכשיר בדואים להייטק

תכנית קדם-אקדמית תכשיר בדואים להייטק

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> תכנית קדם-אקדמית תכשיר בדואים להייטק
תכנית קדם-אקדמית תכשיר בדואים להייטק
מאת: חיים חביב, 26.9.16, 20:29ברידג'טק

ארגון "אג'יק – מכון הנגב" השיק השבוע תכנית לשילוב בדואים בתעשיית ההייטק תחת השם Bridgetech. השבוע נפתח המחזור הראשון ובו 10 בנים ו- 10 בנות.

ארגון אג'יק, שפועל לקידום השותפות הערבית-יהודית בנגב, החברה למתנסים, מרכזי ראין וחברת It-works השיקו השבוע את Bridgetech (ברידג'טק) - תכנית ראשונה מסוגה בישראל להכשרת תלמידים מצטיינים תושבי הנגב מהחברה הבדואית ללימודים אקדמיים בהייטק. 

מחזור ראשון של תלמידים בדואים מצטיינים בוגרי י"ב, שעברו מיונים ובחינות, כבר התקבלו לתכנית ויזכו בליווי צמוד החל משלב המכינה הקדם אקדמאית, שנפתחה השבוע בבאר שבע, דרך הלימודים האקדמאים באוניברסיטה או במכללה ועד לקליטתם בעבודה בחברת היי-טק, כולל ליווי ראשוני באותה עבודה עד להתאקלמותם.

התכנית תימשך 12 חודשים מלאים, 6 ימים מרוכזים בשבוע. התלמידים ילמדו 4 ימים בשבוע קורסים שונים, בהם: קורס ייעודי הכנה לפסיכומטרי, לימודי מתמטיקה ברמה של 5 יחידות, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, עברית מדוברת, אנגלית אקדמית, חינוך פיננסי והעצמה וקורסי מחשבים כולל html5 ו-Java.

בנוסף, יתחייבו החניכים לפעול פעמיים בשבוע בפרויקטים של מחויבות אישית בהם ישמשו כמתלמדים ועוזרים בחברות הייטק, ובמקביל ילמדו בקורסי הכרת המחשב, ילדים ונשים במתנסים ביישוביהם. 

המוסד לביטוח לאומי הכיר בתכנית החדשה ומשתתפיה יהנו מקצבת ביטוח לאומי חודשית בכל משך התכנית.

רק כ-5,000 ילדים בשנה מכלל הבדואים בנגב מסיימים בגרות, מתוכם רק כמה מאות מגיעים ללימודים אקדמאים, אחוזים בודדים בלבד מאותם סטודנטים הולכים לפקולטות להנדסה. מרבית הסטודנטים הבדואים באקדמיה נושרים במהלך התואר הראשון, כאשר זמן הלימודים הממוצע של סטודנט בדואי לסיום התואר הוא 6 שנים.

אורית וינוגרד, מנהלת פרויקט ברידג'טק של אג'יק: "בסוף השנה שעברה אותרו כ-150 מועמדים מצטיינים מתאימים לתכנית, ובתום תהליך של מיונים, אותרו 22 מתאימים לתכנית. 2 מהם התקבלו למוסדות אקדמאיים ומתחילים עתה ללמוד שם, ו-20 נוספים, 10 בנים ו-10 בנות, כבר החלו השבוע את המחזור הראשון של התוכנית".

אריאל דלומי, מנכ"ל משותף של אג'יק – מכון הנגב: "הצבנו לעצמנו למטרה ארוכת טווח לגשר בין האוכלוסייה הבדואית לעולם ההייטק ולהעניק נקודת פתיחה מוצלחת עבור צעירים מוכשרים. מדובר במשימה קשה ומסובכת".

ח'יר אלבז, מנכ"ל משותף של אג'יק מכון הנגב: "חלק מהבדואים צריכים לנסוע נסיעות ארוכות מאוד כדי להגיע למשרדי חברות ההייטק ולאוניברסיטה. ישנם גם פערים תרבותיים וחברתיים גדולים, שקשה לגשר עליהם. השפה מקשה, וגם הפסיכומטרי הוא מבחן מוטה תרבות. לכן היה חשוב לנו לבנות תכנית, שתגשר על כל הפערים".

 ב-17.9.16 יערוך ארגון אג'יק את כנס רהט-אג'יק להזדמנויות שוות בנגב בשיתוף עם עיריית רהט והמועצה האזורית בני שמעון. הכנס ייערך באזור התעשייה המשותף עידן הנגב לרגל חנוכתו.



 
 
Bookmark and Share