Telecom News - "תפירת מינויים ומכרזים" במשרד התקשורת עוברת לחקירת המשטרה

"תפירת מינויים ומכרזים" במשרד התקשורת עוברת לחקירת המשטרה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "תפירת מינויים ומכרזים" במשרד התקשורת עוברת לחקירת המשטרה
"החגיגה נגמרת". תפנית מפתיעה בעמדת היועץ המשפטי לממשלה וצמרת פרקליטות המדינה בעניין תרגילי "תפירת מינויים ומכרזים" של תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת). הישג לטלקום ניוז ותחילת מסלול, שיוביל (אולי) ל"ניקוי אורוות" מקיף.
מאת: אבי וייס, 27.9.16, 07:00תמי לשם

בלעדי: מהפך מפתיע בעמדת היועמ"ש (היועץ המשפטי לממשלה) ופרקליט המדינה בעניין אוסף תרגילי "תפירת מינויים ופיברוק מכרזים", שבמרכזם עומדת (מזה שנים) תמי לשם, (בתמונה), סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, בגיבוי ובחיפוי "קליקת הפרקליטים" וצמרת משרד התקשורת (השר והמנכ"ל). 

בתחתית הכתבה מצוי צילום של ההחלטה המפתיעה של פרקליט המדינה (באישור היועמ"ש), שנחתה אצלי. הצילום מכיל רק קטע של 4 שורות מתוך המכתב, כדי לצמצם ככל האפשר תהליכי "שיבוש חקירה", שיכולים להתפתח (אולי), כתוצאה מהחשיפה כאן. 

אני מלווה את התרגילים הבלתי חוקיים הללו מזה שנים רבות, ואפשר לתאר בקצרה את ההתפתחות של גישת היועמ"ש והפרקליטות לחשיפות שלי לפי השלבים הבאים:

א. במשך שנים, "קליקת הפרקליטים" חיפתה לכאורה על כל מעשה פלילי ומשמעתי לכאורה, שנעשה במשרד התקשורת. לצורך כך, הומצאה שיטה, שיכולה לזכות את ממציאה ב"פרס נובל" וזו תמציתה: החשודים יקבלו את החשדות נגדם היישר לידם, הם יחקרו את עצמם ויחליטו מייד שהם לא ביצעו כל עבירה.

העסק הזה עבד יפה וחלק, בעיקר בגלל שהיה (ועדיין ישנו) קשר סימביוזי הדוק בין היועמ"ש של משרד התקשורת והצמרת המשפטית של המדינה: בעבר עו"ד נגה רובינשטיין ובהווה עו"ד דנה נויפלד, שהיו לפני המינוי הזה במשרד התקשורת, "יד ימינו" ועוזר אישי צמוד של המשנה ליועמ"ש.

כך זה עבד במשך שנים והכל "טואטא" מתחת לשטיח "כאילו כלום". ה"קליקה" וכל הקשורים עימה (לרבות תמי לשם) היו פשוט "מעל לכל חוק". הם זכו ל"חסינות מוחלטת".  

ב. לאחר שגורמים נוספים החלו לבחוש בנושאים החמורים שנחשפו, ובכלל זה מבקר המשרד, מבקר המדינה ועוד גורמים, שינתה הפרקליטות באישור היועמ"ש את השיטה, וכל החשיפות אודות מעשים פליליים ומשמעתיים (לכאורה) הועברו לחקירה אצל הממונה על המשמעת בנש"מ (נציבות שירות המידינה), עו"ד אסף רוזנברג.

זה היה נצחון קטן (בלבד) של טלקום ניוז, אם כי התוצאה הסופית הייתה אותה התוצאה: לא נמצא שום דבר פסול או חשוד... רק חשיפה של ניוז1, שחשפה את ערוותו של הממונה (כאן), חשפה גם, שהוא פשוט חלק "מקליקת הפרקליטים". אגב, יש עוד בעלי תפקידים בנש"מ שהם "חלק מהקליקה". כך, שהעברת החשדות לנש"מ לא שינתה את התוצאה הסופית. 

ג. וכעת הגיעה התפנית המיוחלת. לא עוד טיוח, מריחה וחיפוי, אלא העברה של החשדות (לכאורה) לחקירת המשטרה.

בסוגריים ראוי לציין, שאם המשטרה הייתה מעורבת בנושאים הללו כבר לפני שנים, "הפרשה הסודית" לא הייתה בכלל נולדת לאוויר העולם ומעסיקה כל כך הרבה שופטים ועורכי דין, כי תמי לשם כבר מזמן הייתה מחוץ למשרד התקשורת. 

אגב, כמה מעובדי משרד התקשורת ביקשו ממני לפרסם את פסק הדין החלוט (דהיינו: סופי, שלא הוגש בגינו ערעור) שמספרו ע"ב 004093/04 קוז'וקרו רבקה. בפסק דין זה, לגבי מעשים, שנעשו ונדונו כבר לפני יותר מעשור, חשף בית הדין לעבודה בת"א את ההתנהגות המבישה של תמי לשם כלפי עובדי ועובדות המשרד, בתרגילי "עידוד פרישה". את מה שקבע בית הדין לגבי תמי לשם, ניתן לקרוא בפסק הדין המלא המצוי כאן למתעניינים. 

כמה טיפים והמלצות לאור ההתפתחות הטרייה:
  • ב-24.9.16 המלצתי לתמי לשם לטובתה לפרוש בשיא. גם כתבתי, שאפיל "3 פצצות". 2 כבר הטלתי (האחת שלשום - על ההפסד המחפיר שלה בניסיון לחסום אותי בעניין "העלמת הקב"ט מהפרשה הסודית", והשנייה מפורסמת כאן היום). אני מעדכן, שתהיינה 4 פצצות סה"כ ולא 3. ה-2 הנוספות, שעדיין "בקנה", תפורסמנה כשהזמן והחקירות יבשילו לשלב, שבו ניתן יהיה לפרסמן. תמי לשם יכלה לפרוש בשיא "נקיה וצחה כשלג". חבל שלא עשתה זאת. לאחרונה, היא הפסידה בנוקאאוט בסיבוב ראשון לאופיר שלום לב ארי והיא גם עתידה להפסיד לנתי ביאליסטוק, שכבר נקבע בעניינו מועד לדיון סופי בבית הדין (מצ"ב כאן, למתעניינים). 
  • לכל העוסקים במלאכת הניירת והמסמכים במשרד התקשורת, טיפ חשוב: העלמת מסמכים, גריסת מסמכים, שינוי מסמכים, הוספת מסמכים, תיאום עדויות, כל המעשים הללו הם בגדר עבירות פליליות, שרבים וטובים עלולים ליפול בהן. "זהירות מונעת אסון". 
  • אין לשכוח את ד"ר יפעת בן-חי-שגב, (בתמונה מד"ר יפעת בן-חי לשםשמאל), שמזמן המלצתי לה לפרוש בשיא ואני חוזר על המלצתי. אני מאמין במשפט: "תפרוש בשיא ולא כשבועטים לך בתחת". 
  • לגבי קב"ט משרד התקשורת (אסף גרונדמן), ההמלצות, שנמצאות כאן, עדיין בתוקף. בקרוב גם השב"כ יעסוק בנושא. אזי כדאי לשקול אותן. 
  • לגבי חשבת המשרד, יפעת ענבר, ראוי שתשים לב, שעידן "תרגילי עו"ד תמר גולן" - נגמר. ואם מזמינים אותה במקרה בסודיות ובבהילות לדיון ב"פטור ממכרז" לאיזה עו"ד מבריק המתמחה אולי בפלילים, ראוי שתבדוק היטב לפני חתימה על ההזמנה הכספית עבור מי ועבור מה מיועד "הפטור ממכרז" הזה. חבל להסתבך.
צילום הקטע המרכזי במכתב פרקליטות המדינה, שנשלח אלי:
פרקליט המדינה

עדכון 22.4.19: כנראה גם התיק הזה "נגרס" ע"י "קליקת הפרקליטים" והמשטרה..."אין חדש תחת השמש".