Telecom News - רעננה הציגה בפני מנכ"ל מש' התקשורת פעולות בדרך להפוך ל"עיר חכמה"

רעננה הציגה בפני מנכ"ל מש' התקשורת פעולות בדרך להפוך ל"עיר חכמה"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> רעננה הציגה בפני מנכ"ל מש' התקשורת פעולות בדרך להפוך ל"עיר חכמה"
רעננה הציגה בפני מנכ"ל משרד התקשורת את פעולותיה בדרך להפוך ל"עיר חכמה" ופורסת סיבים
מאת: מערכת Telecom News, 27.9.16, 13:54פילבר ובילסקי
 
הביקור נפתח במצגת מקיפה על התהליכים, שעוברת רעננה בימים אלה בדרכה להפוך ל"עיר חכמה".
 
מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר ובכירי המשרד ויוסי קטריבס, המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הגיעו לביקור ברעננה, שהתקיים ב-22.9.16.  את הביקור הוביל ראש העירייה, זאב בילסקי ועמו סגנית ומ"מ ראש העירייה, עו"ד סימה פרי, סגנית ראש העירייה, רונית וינטראוב, סגן ראש העירייה, אלי כהן, מנכ"לית העירייה, מיכל הירש-נגרי ובכירי העירייה.
 
הביקור נפתח במצגת מקיפה על התהליכים, שעוברת רעננה בימים אלה בדרכה להפוך ל"עיר חכמה".
 
זאב בילסקי: "אני גאה, שמשרד התקשורת בחר ברעננה לביקור זה כדי להתרשם מהעבודות הנרחבות המבוצעות בעיר לקראת המעבר לטכנולוגיה המתקדמת של עיר חכמה.  רעננה היא עיר יוזמת, כשבמרכז החשיבה שלנו עומד התושב. המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר כדי להקל על חיי התושבים, להעלות את היצע השירותים המסופקים ולחסוך משאבים כספיים רבים".
 
שלמה פילבר: "אני מתרשם עמוקות מהפעילות הטכנולוגית, שרעננה מקדמת בעיר. העולם צועד לכיוון של מהפיכה טכנולוגית לקראת 2020, שתאפשר מתן שירותים באמצעים טכנולוגיים ואני סבור, שרעננה מקדימה ב-5-10 שנים את החזון העולמי.
 
השימוש בטכנולוגיות מתקדמות תאפשר לעיר לחסוך כ-20% מהתקציב העירוני,  שיוחזרו לקופת העיר לטובת התושבים. בכוונתנו לרתום את המערכות הממשלתיות הרלוונטיות ואת הכוחות הפועלים בשוק התקשורת,  כדי להכין את הקרקע לביסוסה של ישראל כמדינה מתקדמת טכנולוגית, ואחת מ-10 המדינות המתקדמות בתחום ב-2020.
 
לשם כך, המשרד נערך לקליטת שימושים וטכנולוגיות מתקדמות, שאמורים להיכנס לשוק התקשורת ובהם: אינטרנט של הדברים – IoT, דור חמישי בסלולר - 5G, ערים חכמות - Smart City, מערך סייבר אזרחי מתקדם ופרישת סיבים אופטיים להגדלת הפס הרחב.
 
בימים אלה, המשרד גם משנה את הפוקוס בהסדרת השוק ושם במרכז פעילותו את המוכנות לקראת התמודדות עם אתגרים אלה באמצעות יצירת תנאים הנדסיים לקליטתן של טכנולוגיות אלו ופינוי מרחב תדרים מתאים".
 
ראש העיר הציג  בפני האורחים את גיל אלגרבלי ועידן מאיר,  תושבי רעננה, שפיתחו את אפליקציית Right Hear, שמציגה פתרון הנגשה מתקדם לעיוורים וכבדי ראייה, שמקל עליהם להתמצא במבנים ציבוריים. היזמים הדגימו במקום את אופן הפעלת האפליקציה ואת הפוטנציאל הגדול הטמון ביישומה במרחבים ציבוריים שונים לטובת כבדי הראייה והעיוורים.
 
לאחר מכן, יצאו המבקרים לסיור בעיר, למנהלת הפארק ברעננה, לצפייה בעבודות חריצת סיבים אופטיים בכביש ולאזור התעשייה.
 
בתמונה למעלה: שלמה פילבר וזאב בילסקי


רעננה
 
 



 
 
Bookmark and Share