Telecom News - תגובות של קהילת וחברות הייטק למותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס

תגובות של קהילת וחברות הייטק למותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> תגובות של קהילת וחברות הייטק למותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס
תגובות של קהילת וחברות הייטק למותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל
מאת: מערכת Telecom News, 28.9.16, 11:41שמעון פרס

קהילות ההייטק והטלקום בישראל וברחבי העולם מבכות את לכתו של הנשיא התשיעי.

תגובה מטעם "האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI שהוא ארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל:

ההנהלה ומועצת המנהלים של 'האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות' (IATI) מרכינות ראש עם לכתו של כבוד הנשיא לשעבר מר שמעון פרס.
 
נזכור אותו תמיד כמי שקידם על פני עשורים רבים את תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל, קיים קשרים הדוקים עם התעשייה, ועודד בדרכים רבות את החשיבה החדשנית והיזמית העומדת בבסיסה.
 
ל-IATI הייתה הזכות לארח את מר פרס באירועי תעשייה שונים, וכן כדובר הראשי בכנס MIXiii, ולשמוע מפיו דברים מעוררי השראה על עתיד ישראל. יהי זכרו ברוך.
 
תגובה מטעם אינטל:

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל: "מה שנותר אחרי לכתו של אדם הוא חזונו. הנשיא התשיעי, שמעון פרס, היה איש חזון יוצא דופן - גם בתחום הטכנולוגי. עוד לפני למעלה מעשור הוא זיהה את החשיבות של תחום הננוטכנולוגיה, הגדיר אותה כעתיד של ישראל והשקיע בתחום באופן חסר תקדים.
 
מדי שנה, בוועידת הנשיא שיזם, הוא הציג לראווה את מיטב חידושי הטכנולוגיה הישראלית. פרס היה נביא מעצמת ההייטק ואדם, שידע לקרוא את המפה הטכנולוגית לעתים טוב יותר מהעוסקים בתחום. היה לנו הכבוד העצום לארח אותו במפעלנו בקריית גת ולהראות לו כיצד אנו מגשימים את חזונו. בשם משפחת עובדי אינטל בישראל: היה שלום, שמעון. תחסר לכולנו מאוד".

תגובה מטעם בנק ישראל:

נגידת בנק ישראל: " נגידת בנק ישראל, הנהלת הבנק ועובדיו, מרכינים ראש עם לכתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, מר שמעון פרס. בין שלל הישגיו של שמעון פרס ותרומתו הרבה לחיזוקה וביצורה של מדינת ישראל לאורך ההיסטוריה וחתירתו לשלום, ניתן למנות גם את חלקו החשוב בביסוס כלכלת המדינה.

השגשוג הכלכלי שהמשק הישראלי נהנה ממנו בעשורים האחרונים לא היה מתרחש לולא התקבלו החלטות אמיצות וקשות בשיאו של המשבר הכלכלי בשנות ה-80, בעת שפרס כיהן כראש הממשלה, ולאחר מכן כשר האוצר. יהי זכרו ברוך".

תגובת מטעם רשות השידור הערוץ הראשון: - צילום בלעדי: שמעון פרס בראיון טלוויזיוני אחרון:

להלן קישור לאייטם עם שמעון פרס כפי שצולם לפני כחודש, בעבור הערוץ הראשון, מתוך התכנית "סיבה למסיבה", שחוזרת לשידור בקרוב בפרקים חדשים בערוץ הראשון.
 
https://www.youtube.com/watch?v=V-7BXxgNpys

תגובה מטעם סיסקו העולמית וסיסקו ישראל:

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו העולמית: "שמעון פרס היה מהמנהיגים הגדולים בזמננו. הוא האמין בשלום, שוויון ומתן הזדמנות שווה לכל אדם ואדם באשר הוא. העולם איבד היום מנהיג גדול, אדם בעל חזון ובעיקר חבר. מחשבותיי ותפילות עם משפחתו של פרס, חבריו ועם ישראל. אני אתגעגע אליו מאוד".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "שמעון פרס היה מודל לחיקוי לכולנו. איבדנו היום את היזם החשוב ביותר של ישראל, האיש המגלם במעשיו את רוח ה-Start-Up Nation. זה שתמיד עודד אותנו לחשוב קדימה, לחלום, להאמין, להעז ולחדש. זאת המורשת והצוואה, שהוא השאיר לנו. נמשיך להעז ולחלום.

פרס, הקדיש את חייו למדינת ישראל, להקמתה, לבנייתה ועיצובה לאורך השנים, ולאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים, קידם בכל מרצו את היזמות והחדשנות הטכנולוגית היוצאת ממדינת ישראל, ופעל כדי לשמרה ולטפחה עוד ועוד. פרס היה חבר יקר של משפחת סיסקו בישראל ובעולם, מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו, חבריו, הצוות המסור שלו ועם ישראל כולה".

באירוע חדשנות, שקיימה סיסקו לפני מספר חודשים במרכז פרס לשלום וחדשנות, במעמד שמעון פרס, ג'ון צ'יימברס ואורן שגיא, אמר פרס: "אומרים שצריך ללמוד מהעבר על מנת לא לחזור על הטעויות של פעם, אבל מה טוב יותר בטעויות חדשות מאשר טעויות ישנות? העבר מת. הוא בית קברות. אל תפחדו מחדשנות ומהעתיד. בלי לחשוב על העתיד, אתה לא תהיה אופטימי, ואם לא תהיה אופטימי, לעולם לא תתאהב, ובלי להתאהב, לעולם לא תביא ילדים, ואז לא יהיה לך ילדים בכלל".
 
תגובה מטעם ויקיפדיה:
 
ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה, (ישתתף בלווייה של שמעון פרס ז"ל): "אני עצוב על האובדן של האיש הגדול הזה, שהיה השראה לכולנו, שהאמין בכל ליבו, פעל, חלם ולעולם לא ויתר על הפיכת העולם למקום טוב יותר, לכולם.
 
אני זוכר את הפעם הראשונה, שנפגשנו בדאבוס, והיא ביקש ממני להסביר לו על ויקיפדיה. חשבתי, שלא בצדק, שבגלל גילו הוא עלול לא להבין את עולם הטכנולוגיה והקהילות המקוונת. אך להפך, הוא הבין בזריזות, שאל שאלות ונתן לי תובנות רבות. הוא ייחסר לכולנו".

תגובה מטעם הטכניון:

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון :" שמעון פרס ז"ל האמין מאז ומתמיד בחשיבותם של המדע והטכנולוגיה לפיתוחה של מדינת ישראל ולחוסנה, ועל כך הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון ב-1985.

במסגרת הקשר המיוחד, שרקם עם משפחת הטכניון, ביקר פרס בטכניון פעמים רבות ובהן טקס הנחת אבן הפינה למרכז לננו-אלקטרוניקה על שם שרה ומשה זיסאפל (2003) וחתימת ההסכם לשיתוף פעולה אקדמי בין הטכניון ל-École Polytechnique הצרפתי (2013). בשנה שעברה כיבד פרס את הטכניון בהשתתפותו בטקס הנחת אבן הפינה למכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה ((GTIIT.

שמעון פרס, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, דוקטור כבוד של הטכניון,  וידיד אמת, הלך הבוקר לעולמו. כאיש של חזון האמין שמעון פרס בכוחה של הטכנולוגיה לשנות את המציאות האנושית. במכתב ששלח לי ב-2013 כתב כי 'חוקרי הטכניון ומדעניו, ובהם גם צעירים מוכשרים רבים, תורמים למיצובה של ישראל כמעבדה גלובלית מקורית ונועזת בחזית ההתפתחות המדעית בעולם כולו. אין גבול לחדשנות פורצת הדרך שלכם. אתם הערובה לשימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל בעתיד'.

הוא היה אדם מיוחד במינו, בעל אופטימיות וחזון, שהאמין בכוחם של ההנדסה והמדע לקדם את האנושות אל עתיד טוב יותר. הוא אהב לבקר בטכניון ותמיד נפעם מרמת המחקר המדעי ומהחידושים הטכנולוגיים. איבדנו היום איש יקר, ידיד אמת ומורה דרך. יהי זכרו ברוך".



 
 
Bookmark and Share