Telecom News - ממשלת גרמניה מעוניינת לקדם ולמנף את "סצנת הסטארטאפים" בגרמניה

ממשלת גרמניה מעוניינת לקדם ולמנף את "סצנת הסטארטאפים" בגרמניה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ממשלת גרמניה מעוניינת לקדם ולמנף את "סצנת הסטארטאפים" בגרמניה
ממשלת גרמניה החליטה לקדם את כלכלתה ע"י חיזוק וחשיפה לעולם של "סצנת הסטארטאפים" הגרמנית, שכיום מרוכזת בעיקר בברלין. משלחות מגרמניה באות להכיר את "סצנת הסטארטאפים" בישראל ולחזק עוד יותר את הקשרים ההדוקים הקיימים בין המדינות, גם בתחום היזמות.
מאת: אבי וייס, 1.10.16, 18:55
גרמניה - ישראל

ביום 27.9.16, בבית רבין בת"א, התקיים אירוע חגיגי וגדול ביותר לציון "יום איחוד גרמניה". היחסים ההדוקים (בכל התחומים, כולל בתחום הביטחוני) בין 2 המדינות נמשכים כבר מעל ל-50 שנה, מאז שראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, פגש את קנצלר גרמניה דאז, קונרד אדנאואר, מה שפתח את היחסים הדיפלומטיים המיוחדים בין הרפובליקה הפדרלית הגרמנית לבין ישראל, ושינה את המהלך ההיסטורי בין 2 המדינות לעד. 

כיום, היחסים הללו מתהדקים גם בתחום בו ישראל מצטיינת ומובילה בו בעולם (אחרי הסיליקון ואלי בארה"ב) וזה תחום היזמות.

אך לאחרונה ביקרה בישראל משלחת רשמית של מדינת באדן-וירטמברג, בראשותו של סגן ראש הממשלה ושר הפנים, Strobl Thoma Lothar (בתמונה משמאל, מוסר שי צנוע לכותב שורות אלו, שסקר את עולם היזמות הישראלית בפני המשלחת). 

מדינת באדן-וירטמברג היא אחת מ-16 המדינות המרכיבות את הפדרציה הגרמנית. זו המדינה השלישית בגודלה בגרמניה בשטחה ובאוכלוסייתה, מדינה מאוד חזקה כלכלית (בין היתר נמצא בה המרכז העולמי של SAP).

אולם, "סצנת הסטארטאפים" לא מוכרת שם, ולכן הם באו להכיר וללמוד מה יש בישראל, בדגש על תחום הסייבר וההגנה על מתקנים רגישים (דוגמת: תחנות כוח, שדות תעופה וגופים ממשלתיים וציבוריים). הבעיות המטרידות ביותר שם הן בתחומי הגנת הפרטיות, פיקוח על הגבולות, אבטחת מידע ומעבר לתשלומים מקוונים ומאובטחים. 

המשלחת הגרמנית קיבלה סקירה על מצב היזמות בישראל וההשוואה של מה שקיים כאן לנעשה בגרמניה (טבלת ההשוואה - כאן). כיום, היזמות בגרמניה מתפתחת במהירות ובהצלחה רבה בברלין, אך בשאר חלקי הרפובליקה הפדרלית הגרמנית הנושא הזה נמצא ממש בצעדיו הראשונים. 

לדברי 
סגן ראש הממשלה ושר הפנים בממשלת באדן-וירטמברג, Strobl Thoma Lotha, היכולת להעתיק את מה שנעשה בישראל היא לא פשוטה, משום שצעירים מוכשרים נחטפים במהירות ע"י התעשיות הגדולות המסורתיות ולכן אין עדיין תרבות של עידוד היזמות הפרטית, שמבוססת על יזמים עצמאיים, שמפתחים לבד. גם הנכונות לקחת סיכונים ענקיים ולהיכשל, לא מוכרת בתרבות העסקית במדינה.

בכל אופן, ממשלת גרמניה החליטה לקדם את תעשיית היזמות בגרמניה והחלה להפעיל מגוון תכניות ובהשקעות ניכרות, גם ליזמים זרים (לרבות ישראלים) שמוזמנים לגרמניה (את רוב התכניות הללו ניתן לראות כאן וכאן). זאת, במקביל ליוזמות הרבות הקיימות בסקטור הפרטי, הציבורי והאקדמי.

בהערת אגב אציין, שיש כבר בישראל מרכזי מו"פ ויזמות, כשלוחות של חברות גרמניות מובילות. אוכל לציין את הבולטות ביותר: SAP ברעננה ובכרמיאל ודויטש'ה טלקום בתל-אביב ובבאר-שבע. בנוסף, נערכו בשנה האחרונה כבר כמה אירועים ומפגשים לקידום היזמות הישראלית לגרמניה (למשל כאן).


בין ישראל לגרמניה מופעלות כבר כמה תוכניות לקידום הדדי של סטארטאפים, ויש כבר לא מעט סטארטאפים ישראליים בברלין וגם במקומות אחרים בגרמניה. התכנית המובילה היא תכנית GISEP (ר"ת: German-Israeli-Startup-Exchange Program). יש גם אקסלרטור ישראלי-גרמני במימון משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני (כאן). כ"כ, החל שת"פ בין עיריית ת"א לעיריית ברלין בתחום היזמות (כאן). 

בשבוע הבא יהיה כותב שורות אלו אורח ממשלת גרמניה, שתפרוס ותחשוף את הנעשה ב"סצנת הסטארטאפים" בגרמניה (למעשה בברלין) ולאן התחום הזה מתפתח. את הביקור מארגן משרד החוץ הגרמני, באמצעות Public Diplomacy Initiativkreis e.V בתיאום עם שגרירות גרמניה בישראל. הביקור יכלול גם מפגש עם שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני, Holger Maus, שמוביל, משקיע ודוחף את תחום היזמות בגרמניה.  
 
דגלי ישראל וגרמניה



 
 
Bookmark and Share