Telecom News - הידרדרות חמורה במיקום ישראל בפס הרחב קווי ונייד בהשוואה עולמית של ITU

הידרדרות חמורה במיקום ישראל בפס הרחב קווי ונייד בהשוואה עולמית של ITU

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הידרדרות חמורה במיקום ישראל בפס הרחב קווי ונייד בהשוואה עולמית של ITU
הספינים של ראשי משרד התקשורת מתפוגגים לאור הדו"ח הטרי של ITU (ארגון התקשורת של האו"ם), שמצביע על המשך ההידרדרות של ישראל בכל קנה מידה השוואתי עולמי. בפס הרחב הקווי אנו במקום 37 ובפס הרחב הסלולרי הידרדרנו תוך שנה ב-10 מקומות למקום ה-68. מדינות ערב עלו לצמרת העולמית בתחום הפס הרחב (!).
מאת: אבי וייס, 2.10.16, 07:10שלמה פילבר

השפעת הקדנציה של ביבי נתניהו כשר התקשורת ושלמה פילבר (בתמונה) כמנכ"ל משרד התקשורת, כבר ניכרת במיקומה של ישראל במדידה עולמית לתחום הפס הרחב הקווי והסלולרי (ובתחומי ה-ICT המשיקים כולל IoT ו"עיר חכמה"). דו"ח טרי ביותר של ITU בשם The State of Broadband 2016 הנמצא כאן להורדה למתעניינים, מציג במערומיו את מצב שוק התקשורת הישראלי. הספינים פשוט מתפוגגים מול הנתונים ההשוואתיים הטריים.

מדינת ישראל לא ממלאת שום החלטה של ה-ITU, בשום תחום (כולל לא בתחומים חשובים דוגמת: IoT, "עיר חכמה", IPv6, היערכות ל-5G, חלוקת תדרים, עידוד צמצום הפער הדיגיטלי, פריסה של פס רחב לאזורי הפריפריה ולאזורים הכפריים, הגברת הנגישות לפס רחב לכל שכבות האוכלוסיה, הרחבת פריסת סיבים לבתים או ליד הבתים, מדידת אפקטיביות הפס הרחב, ועוד).

לעומת זאת, הדוגמה החיובית ביותר בדו"ח של ה-ITU היא של מדינת UAE (איחוד האמירויות שבמפרץ הפרסי). חלק נכבד ממדינות ערב עלו לראשות הטבלה העולמית בשנה האחרונה.

כך, מדינות ערב הפכו להיות "אור לגויים", בכל תחומי הפס הרחב. לא ישראל. 


ההידרדרות החמורה של ישראל בדו"ח החדש היא המשך של ההידרדרות, שנחשפה בדו"ח של ITU בשנה שעברה (2015), והידרדרות, שפורסמה בדוחו"ת בינלאומיים נוספים בשנה האחרונה (למשל: כאן, כאן וכאן).

ממצאים עיקריים של ה-ITU בדו"ח החדש:

א. בתחום הפס הרחב הקווי (שנמדד בכמות הלקוחות לפס רחב לכל 100 תושבים) אנו במקום 37, כמעט כמו בשנה שעברה. לא מיקום שניתן להתגאות בו. 

ב. בתחום הפס הרחב הסלולרי (שנמדד בכמות הלקוחות לכל 100תושבים) אנו במקום 68 (!), הידרדרות מהירה של 10 מקומות בבת אחת, מול שנה שעברה. מדינות ערביות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן בטבלה העולמית): כווית (3!!), בחריין (4), ערב-הסעודית (12), איחוד האמירויות (22), קטאר (30), עומאן (31), תוניסיה (57). פשוט מביש ומזעזע.

זה לא פלא, לאור העובדה, שבישראל אין עדיין דור רביעי מלא ופירוק אנטנות הסלולר ממשיך בקצב מדהים. רק לשם קבלת פרופורציות למצבנו העגום ביותר: לבנון מכוסה (כולה) ב-LTE-A ברוחבי פס של עד 262 מגה סל"ש בערוץ היורד, בתורכיה כל שלושת מפעילי הסלולר הגדולים עברו ל-LTE-A Pro ברוחבי פס של עד 1 גיגה סל"ש (ובשנה הבאה עד 3 גיגה) בערוץ היורד.  

ג. בתחום הפס הרחב (הנמדד באחוז בתי האב המחוברי לאינטרנט במדינות המפותחות בלבד) אנו במקום 14 (ירידה ממקום 12 בו היינו בשנה שעברה). מדינות ערביות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן בטבלה העולמית): קטאר (2!!), איחוד האמירויות (3), ערב הסעודית (4), בחריין (6), עומאן (8), כויית (11). פשוט מביש

ד. בתחום הפס הרחב (הנמדד באחוז המשמשים המחוברים לאינטרנט בכל המדינות בעולם שנמדדו), אנו במקום 33. מדינות ערביות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן בטבלה העולמית): בחריין (7), קטאר (11), איחוד האמירויות (14), כווית (29). פשוט מביש

ה. בתחום הפס הרחב (הנמדד באחוז המשתמשים המחוברים לאינטרנט במדינות המפותחות בלבד), אנו במקום 8. מדינות ערביות הנמצאות לפנינו (והמיקום שלהן בטבלה העולמית): בחריין (1!!!), קטאר (2), איחוד האמירויות (3), כווית (7). פשוט מביש. שלושת המקומות הראשונים בטבלה הזו נתפסו ע"י מדינות ערב (!).

ההידרדרות המחפירה הזו וההזנחה המכוונת של תשתיות הפס הרחב בישראל אינה "יד הגורל". יש מי שאחראי לה: משרד התקשורת הישראל. המצב יהיה רע יותר בשנה הקרובה ואנו נידרדר עוד יותר בדו"ח הבא של ה-ITU.

למה נמשיך להידרדר גם בדוחו"ת הבאים?
יש מספיק כתבות באתר זה המסבירות את זה באריכות. ההידרדרות הפנימית של ישראל היא גם בתוך המבנה של משרד התקשורת עצמו. זה מתרחש ממש כעת

שלמה פילבר הצליח להרוס לחלוטין בתכנית הגאונית שלו, שמכונה בשם "שינוי ארגוני", את המבנה הארגוני של משרד התקשורת וליצור מצב, שבו יש רק אדם אחד שמנהל את כל אגפי משרד התקשורת בכל התחומים (כולל בתחומי הטלוויזיה הרב-ערוצית), שמו: שמילה מימון. "טייס חלל בלי רישיון" שהשתלט על הכל. יותר פרטים על המצב הכאוטי והאומלל הזה ואיך הוא נוצר ממש לאחרונה: כאן וכאן.

זה המצב העובדתי הטרי, ששלמה פילבר יצר במו ידיו, ממש בחודש האחרון ובגיבוי שר התקשורת (ביבי נתניהו). כך שברור, שבעתיד הנראה לעין המצב של ישראל יהיה הרבה יותר גרוע, בכל תחומי התקשורת.

בנוסף, התכניות, שאושרו בממשלה בתחום רגולציית עולם התקשורת, בחוק ההסדרים במשק שמונחות כעת על שולחן כנסת ישראל, תדרדרנה עוד יותר את מצבנו בכל התחומים. 

שורה תחתונה
:
אנו StartUp Nation בתחום היזמות וההמצאות. גם בתחום הביטחוני ובעוד תחומים אנו מובילים (במזרח התיכון ובעולם). אולם, בתחומי התקשורת לתושבי ישראל עצמם, אנו ברמה של מדינת עולם שלישי מוכת רעב ומגפה באפריקה. מדינות ערב (לרבות: ערב-הסעודית, תוניסיה, שלא לדבר על כל מדינות המפרץ הפרסי) מזמן "עקפו אותנו בסיבוב". הן הרבה מעלינו, בכל מדד אפשרי. 

כך עולה בצורה נוקבת מדו"ח ITU הטרי. פשוט בושה וחרפה, שיש מי שמסכים שנמשיך עם המצב הזה ונידרדר עוד יותר לתהום בעולם התקשורת הישראלי הנייח והנייד לתושבי ישראל. נראה, שאין מי שמסוגל לסובב את הגלגל לאחור.

נראה שהמרחק ביננו לבין מדינות ערב (וכמובן כל העולם המערבי) הפך להיות כל כך גדול, שכבר אי אפשר לתקן את המצב הכאוטי, שבו אנו מצויים בשוק התקשורת הישראלי
כישלון ונפילה



 
 
Bookmark and Share