Telecom News - האקתון מורטה: "מורטה-טון" היה מוצלח ביותר. מי זכה ויטוס לטוקיו?

האקתון מורטה: "מורטה-טון" היה מוצלח ביותר. מי זכה ויטוס לטוקיו?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון מורטה: "מורטה-טון" היה מוצלח ביותר. מי זכה ויטוס לטוקיו?
מה היפנים מחפשים בעולם היזמות הישראלי בתחומי ה-IoT, עיר חכמה ופתרונות "ירוקים"? מי הם 8 המיזמים שהגיעו לגמר "מורטה-טון" בתל-אביב ומי זכה ויטוס לטוקיו (בירת יפן)? התובנה, שכדאי להסתכל מזרחה (ולא רק מערבה), חדרה ובגדול לעולם היזמות הישראלי והובילה להסתערות של יזמים ומפתחים על ההאקתון, שיזמה חברת הענק היפנית מורטה (Murata), בסיוע האקסלרטור Samurai Incubate בישראל. 
מאת: אבי וייס, 6.10.16, 06:20מורטה-טון, יוני גולן עם מיטצ' נוזאקי ממורטה

בלעדי: את כניסתה של חברת הענק היפנית מורטה לישראל חשפנו כאן בשנה שעברה, כשראשי החברה החליטו לבצע בפעם הראשונה מחוץ ליפן האקתון (תחת השם "מורטה-טון"), כדי לאתר מיזמים ישראליים המתאימים לצרכים של הפיתוח של החברה בתחומי האלקטרוניקה והרובוטיקה, בדגש על פיתוחים לעולם ה-IoT ולתחומים משיקים.

הכניסה של מורטה לישראל נעשתה בעידוד ובסיעו צמוד של סמוראי אינקובייט בת"א. 

ההאקתון הראשון, שנערך בשנה שעברה, "הביא תיאבון" לחברה (כפי שנחשף כאן), והוא החליטה לקיים האקתון שני, גדול יותר, בישראל.

הפעם הוצבו אתגרים גדולים יותר למפתחים וליזמים ובתחומים רחבים יותר, לרבות פיתוח פתרונות בתחומי: Connected Car, Health Care, IoT, Smart Home ו-Smart City. 

כשנפתחה ההרשמה להאקתון השני נרשמו עשרות סטארטאפים וצוותי פיתוח, לרבות צוותי פיתוח מבתי ספר תיכוניים, מהם נבחרו 12 צוותים שעלו לגמר ושהשתתפו בהאקתון. לסיום ההאקתון, שנערך בקרית עתידים בת"א, הגיעו 8 צוותי פיתוח, מהן נבחרו 3 המקומות הראשונים (ע"י צוות שופטים מישראל ומיפן, בניהם מנהלים, שהגיעו מיפן לישראל, כדי להשתתף בהאקתון).

הזוכה במקום הראשון קיבל טיסה ואירוח ביפן והופעות בפני ראשי מורטה ומשקיעים יפנים מובילים. הצוות שטס ליפן בשנה שעברה כבר עובד בשת"פ מלא עם מורטה (וקיבל השקעה ממורטה). 

בעקבות הרמה הגבוהה של הצוותים, שהשתתפו בהאקתון השני השנה, החליטו מנהלי חברת מורטה, שהשנה הם ישמרו על קשר עם כל הצוותים (ולא רק עם 3 הראשונים, כמו שהיה בשנה שעברה והוכרז בתנאי התחרות בשנה הזו), והם יבחנו לעומק שת"פים והשקעות בכל הצוותים

יוני גולן, (בתמונה למעלה, מצד שמאל), מנהל קרן סמוראי היפנית בישראל ומי שניהל בפועל את "מורטה-טון": "אני שמח, שאנו מארחים בתל-אביב את המחזור השני של 'מורטה-טון', פרי היוזמה של מורטה, שהגיעה אלינו היישר מיפן.

השנה הצוותים עבדו קשה מאוד והגיעו לרמה מאוד גבוהה. התחלנו עם 12 צוותים ובסיום יציגו לפני השופטים והקהל הרב שהגיע 8 צוותים, שפיתחו פתרונות מרתקים על בסיס רכיבי החומרה של מורטה, שסופקו להם לקראת ההאקתון. 

יש כאן פתרונות בתחומים שלא צפינו, שיהיו בהם פיתוחים, פשוט, היזמים הישראליים הפתיעו גם אותנו. מדובר ברעיונות מדהימים, שהתפתחו והתגבשו תוך כדי ההאקתון, בסיוע המנטורים מישראל ומיפן, שהגיעו לסייע בהאקתון הזה. 

אני תמיד שמח לקדם רעיונות פוריים ומקוריים ואני בטוח, שכל צוות, שהופיע כאן בתחרות, יוכל להגשים את החלומות והרעיונות שלו. קשה היה להביא חברה יפנית כל כך ענקית לישראל, אבל זה מוכיח את עצמו והשת"פ ביננו לבין ענקי התעשייה ביפן הולך ומתהדק, מיום ליום. אני מאמין, שכיום השוק היזמי בישראל מבין את החשיבות של השוק היפני ואת העוצמה שניתן להפיק מהקשר עם יפן". 


מיטץ' נוזאקי (Mitch Nozaki), (בתמונה למעלה, מצד ימין), מנהל מורטה אירופה: "אני מודה לכל מי שסייע במאמץ הזה לקיים האקתון שני של מורטה בישראל. מצאנו כאן המון שותפים והמון מתנדבים, שרצו לסייע ליזמים הישראליים להצליח בפיתוחים שלהם. זה היה אירוע מאוד מוצלח מבחינתנו. אנו מזמינים את הצוות הזוכה ליפן ונמשיך לשמור על קשר עם כל היזמים, שראינו כאן. כי הם פשוט טובים".

8 הצוותים, שהציגו בגמר האקתון "מורטה-טון":
  1. צוות Team None הציג את הפיתוח Nevigato: ניווט בתוך בניינים ללא GPS, כולל ניווט בסופרמרקט למוצרים המבוקשים. הנייוט מבוסס RFID המותקן בנעליים של הלקוחות.
  2. צוות Rosen Protest הציג את GreenIT, "פתרון ירוק" על בסיס סנסורים בגישת ה-Mesh, פתרון המסייע בטיפול בשדות חקלאיים. הפתרון חוסך לפחות 25% מהוצאות המים, הדישון והאנרגיה לחקלאים.
  3. צוות Auto Farmers הציג את Midori: פתרון לשיפור מערך הגידול החקלאי ע"י גידול חקלאי בחממות, שניתן להתקין אותן בכל מקום, גם בתוך הבית. מוצרי חקלאות גדלים במערכת אוטומטית המבוססת על "ערפל מלאכותי" מבוסס טיפות מים הנשלט מהסמארטפון. הפתרון משתלב היטב בפתרונות של "בית חכם".
  4. צוות Black Box הציג את Move, פתרון לספורט אתגרי. מדובר בסנסור המותקן בציוד הספורט, מחובר לסמארטפון והמידע נאסף בענן ומנותח בגישת ה-Machine Learning. המערכת מסייעת למשתמש בזמן אמת וגם ללמידה מטעויות. הפתרון מיועד ליצרני ציוד ספורט, לאתרי ספורט ולמקצוענים, בשלב ראשון לגולשי סקי ובהמשך יפותח לשאר ענפי הספורט. 
  5. צוות Meteo הציג את Tempair, מערכת ההופכת את מערכת מיזוג האוויר במכוניות לאוטומטית לחלוטין ע"י מדידת הטמפרטורה של האדם היושב ברכב. הסנסורים מושתלים בגב המושב ברכב ומנטרים את הטמפרטורה הרצויה לכל מי שיושב ברכב, בכל מושב. 
  6. צוות Aquabot, פיתוח פתרון לגידול דגים (היפנים אוהבים דגים ואוכלים הכי הרבה דגים בעולם). היזמים פיתחו "דג מלאכותי", שהוא אוסף של סנסורים, ש"מסתובב לו" בחוות הדגים בין הדגים ומפקח על מצב המים ועל בריאות הדגים. אין פתרון כזה בעולם וכיום גידול דגים נעשה באמצעים די פרימיטיביים. 
  7. צוות Health Guard (צוות של תלמידי תיכון) הציג את BashSmash. פיתרון למטבח חכם, לשליטה מלאה על איכות האוכל, שהאנשים אוכלים. המערכת מסייעת לסוכרתיים לשמור על הדיאטה שלהם, או לכל אחד שמעוניין לשמור על צורת מזון המתאימה לעדיפויות שלו. המערכת מורכבת מסנסורים ומצלמות העוקבות אחרי מה כל בן משפחה אוכל ומפקחת על האכילה. 
  8. צוות Toky, הציג צעצועים חכמים. כל צעצוע טיפש בהוספת סנסור קטן הופך לצעצוע חכם, חי, מלמד ואינטראקטיבי, נשלט ע"י ההורים מהסמארטפון. הצעצוע מקיים קשר ישיר עם הפעוט, עם תוכן המשתנה כל הזמן לפי ההעדפות הפעוט או ההורים. המערכת כולל בינה מלאכותית, טכנולוגיות BLE והתאמה לפתרונות "בית חכם".
יוני גולן: (בתמונה משיוני גולןמאל): "השנה היה קשה לצוות השיפוט לבחור את הזוכים, כי כולם הציגו פיתוחים מדהימים. תודתי לכל המנטורים, שהגיעו מישראל ומיפן, כדי לעזור לצוותי הפיתוח.

החלטנו, שהבחירה תהיה בהתאם לרמת ההשקעה של הצוותים בפיתוח. בנוסף, במקום שני בחרנו בשני צוותים כי שניהם היו טובים באותה מידה. הצוות, שזכה במקום ראשון, היה ממש מפתיע עבורנו ויוזמן לטוקיו להציג את הפתרון הזה". 

הזוכים:
מקום שלישי: BashSmash.
מקום שני (שני זוכים): צוות Black Box עם פתרון Move וצוות Toky.
מקום ראשון: צוות Aquabot

בתמונה: כל הצוותים שהגיעו לגמר האקתון "מורטה-טון".

כל המשתתפים בהאקתון

בתמונה: צוות BashSmash שהגיע למקום שלישי.

מקום שלישי

בתמונה: צוות Black Box עם Move, שהגיע למקום שני (במשותף עם Toky):

מקום שני משותף

בתמונה: צוות Toky שהגיע למקום שני (במשותף עם Move): 

מקום שני משותף

בתמונה: צוות Aquabot שהגיע למקום הראשון:

מקום ראשון



 
 
Bookmark and Share