Telecom News - דאעש החל להשתמש ברחפנים מסחריים למטרות חיסול והרג

דאעש החל להשתמש ברחפנים מסחריים למטרות חיסול והרג

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> דאעש החל להשתמש ברחפנים מסחריים למטרות חיסול והרג
דאעש החל  להשתמש ברחפנים מסחריים למטרות חיסול והרג
מאת: מערכת Telecom News, 12.10.16, 18:53חומרי נפץ

את הרחפנים הללו יכול כל אחד לקנות בחנויות המקוונות.

רחפנים צבאיים מהווים, זה מכבר, כלי נשק במלחמה הנגד הטרור. אולם, דאעש הצליח לאחרונה לבצע התקפת רחפן קטלנית משלו.

בשבוע שעבר ב-2.10.16 רחפן "בגודל מודל של מטוס" התפוצץ לאחר שיורט ע"י כוחות כורדיים ב- Erbil בעיראק אבל הרג בעת הפיצוץ 2 לוחמים כורדיים.

המתקן שהתפוצץ בתוך הרחפן היה סוללה. ברחפן הייתה כמות קטנה של חומר נפץ אבל היא הספיקה לחסל 2 אנשים.

דאעש משתמש ברחפנים, כמו למשל ,DJI Phantom שניתן לקנות  בקלות למשל באמזון, לשם מעקב. אבל הפיצוץ בשבוע שעבר היה לראשונה הצלחה למתקפה של רחפן מסחרי קטן עם חומרי נפץ. זה איום חדש של פצצה מעופפת, שיש ללמוד איך לעצור אותו. ה-DJI זו סדרה הכוללת דגמים משוכללים די זולים,עם יכולת שליטה נוחה בלחיצת כפתור פשוטה. רחפנים אלה מסוגלים לעקוף מכשולים ומונחים ע"י לוויין באמצעות GPS מובנה. מלבד הכנסת חומר נפץ אפשר לחבר אליהם מקלע עם תחמושת.

בניגוד לכלי טייס בלתי מאויישים גדולים ויקרים, המחיר הנמוך והטכנולוגיה המשתכללת של הרחפנים הקטנים המסחריים והפרטיים, "החצי חובבניים והחצי מקצועיים", מהווים איום גם על ישראל. הם  קיימים בעזה אבל גם בשטחי יהודה ושומרון  לשם הם מגיעים באמצעות הזמנות בדואר. ברגע שהשימוש משתנה מתחביב, למעקב ולאחר מכן לתקיפה, יש לקחת אותם בחשבון.

למוצר הקטן והנגיש הזה יש לפתח פתרונות נגד. אמנם, קיימים כבר פיתוחים בתחילת דרכם לזיהוי רחפנים קטנים ולשיבוש מעופם, אבל פוטנציאל הסכנה גדול, כי הרחפנים המסחריים הולכים ומשתכללים לטווחי טיסה ארוכים יותר ולכושר נשיאה גדול יותר. התחכום של הרחפנים הנמכרים לציבור עלול להגביר את האיום במלחמה "הלא סימטרית" הזו. הרי לא יתכן להפעיל מטוס קרב מול רחפן זעיר. הפער בעלויות הוא אדיר.

לסיכום: רחפנים, שטסים במיוחד בגובה נמוך, עלולים שלא להיקלט במכ"ם וגם בלי יירוט הם יכולים לצלול לתוך המטרה. ההצלחה של דאעש היא בתחום ה"רחפנים המתאבדים", שמתפוצצים כשמיירטים אותם או כאשר הם ננעלים על מטרה ומתפוצצים בתוכה. זה שלב חדש בלחימה בעיראק (עד כה דאעש עשה שימוש ברחפנים למעקב), ואיום ממשי לחיקוי גם אצל ארגוני הטרור מסביבנו. 

עדכון 21:49:  בהתקפת הרחפן נפצעו גם 2 חיילים צרפתים.


 
 
 



 
 
Bookmark and Share