Telecom News - פסטיבל City Motion-עיר בתנועה: תחבורה חכמה פוגשת קהילה ב-2.11.16

פסטיבל City Motion-עיר בתנועה: תחבורה חכמה פוגשת קהילה ב-2.11.16

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> פסטיבל City Motion-עיר בתנועה: תחבורה חכמה פוגשת קהילה ב-2.11.16
פסטיבל City Motion-עיר בתנועה: תחבורה חכמה פוגשת קהילה ב-2.11.16 בת"א
מאת: מערכת Telecom News, 14.10.16, 00:58תתבורה חכמה
 
אירוע ראשון מסוגו בישראל בתחום התחבורה האורבנית, שמציג חלופות חכמות לתנועה במרחב העירוני, יתקיים בתל אביב. מבקרי הפסטיבל ייחשפו לכלי התחבורה של המחר, לטכנולוגיית רחוב ולאפליקציות חכמות בתחום. ישתתפו גם סטארטאפים, יזמים ומפתחים המציעים פתרונות חדשניים בתחום התחבורה העירונית.
 
פסטיבל -City Motionעיר בתנועה הוא אירוע חדשני, שמציג חלופות לתנועה וטכנולוגיה במרחב העירוני. האירוע יאפשר הצצה אל העתיד התחבורתי, מתוך הבנה, שהתחבורה היא קטליזטור לשינוי במרחב הציבורי ובעלת השפעה מהותית על איכות חיינו כקהילה. 
 
הפסטיבל יתקיים ב-2.11.16, בין השעות 10:00-20:00 בשד' בן ציון, תל-אביב- יפו. השדרה תחסם לתנועת כלי רכב ותהפוך למרחב תחבורתי ראשון מסוגו (מכיכר התרבות "הבימה" ועד לרחוב המלך ג'ורג' ).
 
מטרת האירוע היא לחשוף את המבקרים ואת הציבור הרחב לתמורות, שיכולות לצמוח משינוי הרגלי התנועה במרחב האורבני, כגון: שיפור באיכות האוויר, הפחתת רעש, פריחה לעסקים ועוד. מדובר ביוזמה אזרחית, שמעוניינת לייצר מרחב ציבורי חכם, נגיש, מתוכנן ויעיל יותר, שמסתמך על מודלים ברי קיימא בערים גדולות בעולם.
 
הפסטיבל ייערך בשיתוף עם התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים שבמשרד ראש הממשלה, ויהווה חוליה משמעותית בהעלאת הנושא לסדר היום וקירוב החזון אל הרחוב והציבור.
 
תל-אביב- יפו כעיר חכמה החליטה להיות ראשונת הערים בישראל המאמצת את הפסטיבל ובכך מצטרפת לשורה של ערים מרכזיות בעולם: פריז, ברצלונה, לונדון, בריסל, ונקובר, ג'קרטה ועוד, שקיימו יוזמות ברוח דומה. הטרנד העולמי מתחזק עם הצטרפות מדינות רבות לאמנת Eco Mobility World Festival, כדי לקדם תחבורה עירונית חכמה ברמה בינלאומית (ארה"ב, גרמניה, אוסטרליה, מקסיקו, בולגריה, פורטוגל, קולומביה, ארגנטינה ועוד).
 
בין הפעילויות בפסטיבל City Motion- עיר בתנועה:
ניסוי תחבורתי מרתק, שיבדוק מהו השטח העירוני הנדרש כדי לשנע 200 אנשים באמצעות כלי תחבורה שונים?
 
מקצועי 'הייד פארק' - מנהלי תחום התחבורה בערים גדולות ייפגשו עם נציגי סטארטאפים, יזמים ומפתחים המציעים פתרונות חדשניים בתחום התחבורה העירונית.
 
"כיתה על גלגלים" - מובילי חזון התחבורה יקיימו, באוטובוס החשמלי של דן, הרצאות פתוחות לקהל.
 
"הרמזור המרקד" - הקהל הרחב מוזמן למתחם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לרקוד ולהפוך לאיש הקטן שברמזור, הממחיש את חשיבות ההמתנה לאור הירוק.
 
"יוצאים מהפקקים" - אליפות ישראל במשחק המחשבה "Rush Hour".
 
מתחם משחקי חברה ותנועה- משחקי רחוב מעולם התחבורה הפתוחים לקהל הרחב.
 
מתחם גרפיטי כביש בו יוזמנו המבקרים לקחת חלק בחוויית האומנות האורבנית.
 
חינוך תחבורתי - פעילות בוקר חווייתית למאות תלמידי בתיה"ס מהאזור.
 
מגוון פעילויות רחוב - למשפחות וילדים.
 
מאחורי פסטיבל -City Motionעיר בתנועה עומדות היזמיות אלינור סלוניקי וציפי בוקשפן, שנחשפו במסגרת לימודיהן ועבודתן ל- Eco Mobility World Festival, פסטיבל בינלאומי שהוא בעצם ניסוי תחבורתי-קהילתי ראשון מסוגו, במסגרתו נחסמה לתנועת כלי רכב פרטיים שכונה שלמה למשך חודש שלם. ממצאי הניסוי הראו, שברגע שהתושבים מאמצים הרגלי תנועה אחרים במרחב האורבני, יש לכך השפעה חיובית ומידית על איכות חייהם, כמעט בכל פרמטר אפשרי - חיי הקהילה מחוזקים, העסקים הקטנים פורחים ונהנים מעדנה מחודשת כמו גם מגידול משמעותי בהכנסות, רמת איכות האוויר משתפרת פלאים ועוד.
 
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב-יפו והאחראית על תיק התחבורה: "כדי לייצר שינוי תחבורתי צריך לייצר במקביל שינוי תודעתי ובעיקר לחלחל אותו לתוך הציבור הרחב. פסטיבל "עיר בתנועה" מהווה קודם כל מפגש של הקהילה, השכונה והעיר עם עולם התחבורה החכמה. אנו נמצאים היום על סף מהפכה בתחום התנועה, אם לדמות למהפכת הסלולר- היום אנו מחזיקים טלפון קווי ביד ועומדים לקבל את הסמארטפון הראשון. השינוי הזה לא יכול לקרות רק אצל הרגולטורים ומקבלי ההחלטות, מי שצריך לאמץ ולהוביל את השינוי הוא הציבור. לכן חשוב לנו לתת לציבור "טעימה" מהחידושים, הפיתוחים וההמצאות המחכים לנו מעבר לפינה.
 
כעיר חכמה, שמפתחת ומאמצת חדשות לבקרים טכנולוגיות מתקדמות, בעיקר בתחום ניהול התנועה, אנו מצטרפים לשורה של ערים מרכזיות בעולם הפועלות לשינוי הרגלי ההתניידות במרחב האורבני כחלק מהערכות לעשור הבא בו אנו צפויים לשבור את שיא הצפיפות בכבישים".
 
ובינתיים, מה קורה אצלנו בכבישים? (נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה):

הישראלים נוסעים כ-55 מיליארד ק"מ בשנה, זינוק של 28% בעשור האחרון.
 
ישראל שוברת את שיא הצפיפות בכבישים מבין מדינות OECD עם מעל ל-2,500 כלי רכב לק"מ כביש- פי 4 מהממוצע!
 
למרות זאת, רק 10% מכלל תנועת הנוסעים בישראל מתנהלת בתחבורה ציבורית.
מדי יום נכנסות לת"א יותר מחצי מיליון מכוניות פרטיות, במהירות ממוצעת של 11 קמ"ש (כמחצית ממקומות העבודה בישראל נמצאים בת"א: 6 מיליון נסיעות ביום, 80% ברכב פרטי).
 
ב-2015 נסעו בכבישי ישראל כ-3,092,000 כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-2,200,583 כלי רכב פרטיים. -מדובר בגידול של 2.4% לעומת 2014.
 
התחזיות מעריכות, שעד 2050 יגדל מס' כלי הרכב בישראל מ-3 מיליון מכוניות כיום ליותר מ-4.5 מיליון רכבים.
 


 



 
 
Bookmark and Share