Telecom News - עבודה ניידת עם כל אפליקציה ארגונית בלי עכבר – זה אפשרי על כל סמארטפון

עבודה ניידת עם כל אפליקציה ארגונית בלי עכבר – זה אפשרי על כל סמארטפון

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> עבודה ניידת עם כל אפליקציה ארגונית בלי עכבר – זה אפשרי על כל סמארטפון
עבודה ניידת עם כל אפליקציה ארגונית בלי עכבר – זה אפשרי על כל סמארטפון
מאת: אבי וייס, 29.10.16, 16:03דור זכאי
 
המעבר לעבודה ניידת ו"עבודה קבוצתית ניידת" בענן באבטחה גבוהה הוא מהפכה מוצלחת העוברת בסערה על המגזר העסקי והארגוני. היכולת לתת לעובדים מענה נייד מספק ליחידת ה-IT יכולות, שלא היו לה קודם. חשיפה כיצד נולד ומתפתח תחום ה-EUC (ר"ת: End User Computing) מבית VMware.
 
"הכל התחיל במעבר לעולם הדיגיטלי. הלקוחות שלנו החלו לנוע לעולם הדיגיטלי והחלו להשתמש בתשתיות מתקדמות והדבר הברור ביותר הוא, שאנשים מגיעים למקום העבודה שלהם עם סמארטפון", מתאר דור זכאי, סמנכ"ל פיתוח עסקי תחום ה-EUC, חברת VMware. "העובדים והמנהלים בעסקים ובארגונים, כמו כל משתמשי הסמארטפונים והטאבלטים בעולם, מעוניינים לעבוד בכל מקום על הסמארטפונים \ טאבלטים שלהם. הם מעוניינים, שהאפליקציות הארגוניות תתנהגנה בדיוק כמו שהם משתמשים באפליקציות הפרטיות, שיש להם על הסמארטפון".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דור זכאי (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של סביבת עבודה אחידה לכל היישומים העסקיים על גבי הסמארטפון \ טאבלט, מה שמאפשר עבודה ניידת בכל מקום ומעל לכל רשת תקשורת, בקלות ובצורה מאובטחת.
 
שאלה: מה התחדש אצלך בעולם ה-EUC (ר"ת: End User Computing)?
דור זכאי: "אני כיום מטפל בכל תחום ה-Go-to-market העולמי מול כל האינטגרטורים והלקוחות שלנו בעולם ה-EUC.
 
כזכור, הגעתי ל-VMware בעקבות רכישת AirWatch ובתחילת הדרך שלי ב-VMware מוקמתי בלונדון באזור EMEA כדי לקדם את אימוץ הפתרון ששמו: VMware AirWatch.
 
מאז, גם אני התקדמתי וגם התחום בו אני עוסק התפתח מאוד מהר. פיתחנו פלטפורמה חדשה, שמשלבת את כל מה שהיה ל-VMware בעולם ה-EUC, לרבות פתרונות AirWatch, פתרונות Horizon ויכולות חדשות דוגמת SSO (ר"ת: Single Sign On) כחלק מה-Identity Management  (ניהול זהויות) ושת"פ הדוק עם מיקרוסופט, ויצאנו בפתרון חדש תחת השם שגם נרשם כמותג: Workspace ONE (בקצרה כאן –WS1).
 
הגרסה המובילה שלו, שיצאה כעת לשוק, היא גרסת Essentials. כעת אני מקדם את הנושא הזה כחלק מהחברה עולמית בכל רחבי העולם לרבות באזור EMEA.
 
אם מסתכלים על הפתרון הזה ומתנסים בו, מבינים מיד, שהוא התפתח מתוך הרצון של משתמשי הקצה הניידים.
 
הרצון להיות נייד דורש יכולת הנגשה של יישומים ארגוניים לעולם המובייל עם מסכים שונים לגמרי ומערכות הפעלה שונות לחלוטין, עם גישת תפעול, אבטחה וניהול שונות לגמרי ממה שיש בתוך הארגונים על המחשבים השולחניים הישנים, שסיימו את חייהם, מבחינת האטרקטיביות שלהם לעובדים ולמנהלים.
 
משמעות נוספת היא, שאפליקציות, שיכולות לרוץ באופן מרוחק רק כ-VDI, דורשות התאמה למסכים ולמערכות ההפעלה שיש על הסמארטפונים. אנו כיום נמצאים במצב בו אנו מסוגלים להפוך כל אפליקציה ארגונית לאפליקציה ניידת.
 
אנו לא מבטיחים דבר כזה לשוק לפני שהתנסינו בזה בעצמנו. לכן, המערכת החדשה קודם כל הופעלה בשלב הבטא אצלנו בתוך החברה. כמעט כל עובדי החברה עברו לשימוש במערכת החדשה ובכלל זה כל עובדי ומנהלי הצוותים, שתחת אחריותי. רק כשהיינו מרוצים מהפיתוח של עצמנו, יצאנו עם זה לשוק העולמי".
 
שאלה: איך זה מופץ ונמכר ללקוחות הקצה?
תשובה: "זה נמכר כמספר קטלוגי בדיוק כמו כל מוצר אחר של VMware. היתרון הברור לכל לקוח: המערכת הזו מאפשרת הנגשה עסקית לעולם המובייל של כל דבר הפועל בעסק.
 
שיתפנו פעולה עם מיקרוסופט וכעת המערכת תומכת גם ב'סקייפ ארגוני', שהחל לתפוס תאוצה בארגונים וגם ב'אופיס 365', שמשמש רבים מהארגונים, שאני מכיר.
 
כך, שגישת ה-Cross Cloud עם WS1 מקיפה ממש הכל. את כל הצרכים של מנהלים ועובדים בכל מקום. ראינו, שניתן לחסוך עד 15% מהוצאות המחשוב הנייד בארגונים רק ע"י מעבר למערכת החדשה הזו.
 
יודגש, שסוויטת המוצרים של WS1 יכולה להימכר בנפרד, גם אם הלקוח לא מפעיל אצלו מערכות אחרות של VMware. אם כי זה קשה למצוא חברות בשוק, שאין להם לפחות מערכת אחת של VMware. כך, שהפתרון של WS1 מתאים לכל לקוח פוטנציאלי, גם אם הוא מפעיל מערכות ענן ומערכות תוכנה, שאינן שלנו.
 
הגישה של WS1 היא גישה חדשה, שמאפשרת עבודה שקופה וחלקה על הסמארטפון \ טאבלט, בלי צורך לבצע הפרדה פיזית או וירטואלית במכשיר הנייד, כמו שיש בפתרונות מתחרים. המערכת החדשה יודעת להגן על עצמה, כחלק מובנה כבר בתוך המערכת, באופן שקוף למשתמשי הקצה. גם אם המשתמשים עושים טעויות, למשל מנסים להעביר מייל ארגוני למייל הפרטי שלהם, או להיפך, המערכת חוסמת מיידית את המעבר הזה".  
 
שאלה: למה יצאתם בכלל בגרסה חדשה לעולם המשתמשים הניידים?
תשובה: "העובדים והמנהלים לא מבינים מדוע הם יכולים לעבוד על הסמארטפון שלהם בצורה כל כך חלקה וטבעית ואין להם את היכולת הזו באפליקציות הארגוניות, שהם משתמשים בהן במקום העבודה שלהם.
 
כדי להבין את המהלך הזה צריך להסתכל ולבחון איך אנשים עובדים. אם תיקח אותי לדוגמה, למה בכלל אני צריך להגיע למשרד כדי לעבוד על תחנת העבודה, שהכינו לי במשרד בלונדון? אני, במסגרת העבודה שלי, נמצא לפחות שבועיים בכל חודש בדרכים, מחוץ למשרד. נכון שיש לי משרד, שולחן ומחשב נייח, אבל היום אני כבר כמעט ולא זקוק לו.
 
אני זקוק לכלי עבודה נייד כשאני בדרכים ונפגש עם הלקוחות שלי, בכל מקום ברחבי העולם. גם הקשר שלי עם העובדים בצוות שלי נעשה בכלים של שיחות ועידה וכלים עסקיים מרחוק. אלו כלים, שאני יכול להפעיל מהסמארטפון שלי.
 
אז ברור, שאני מבקש ומחפש פתרונות, שיתנו לי ניידות מלאה, כי זה הצורך האמיתי של תצורת העבודה שלי. גם כל העובדים בצוות שלי עובדים בתצורה כזו. כולם ניידים. אני מכנה את שיטת העבודה הזו: 'גלוקליזיישן'.
 
עובדים ומנהלים במקומות עבודה רבים לא רוצים יותר להיות כבולים לשולחן העבודה שלהם. הם לא מוכנים לעצור את העבודה שלהם ולחזור למשרד, כדי להזין נתונים במחשב הנייח. העובד והמנהל של ימינו נדרש להיות זמין ונגיש בכל עת. זה לא מסתדר עם שולחן ומחשב נייח.
 
לכן, ב-WS1 במהלך הפיתוח שאלנו את עצמנו: מה צריך להיות על המובייל? בעבר, אנשים השתמשו בסמארטפונים קנייניים וסגורים דוגמת בלקברי, מוצרים, שדרשו מערכות חומרה ותוכנה קנייניות ויקרות ביותר כדי שזה יעבוד. זה סיפק בעיקר עבודה מרחוק במיילים.  
 
אולם, השוק לא קיבל את זה לאורך זמן והשוק התקדם לפתרונות קלים, ידידותיים ופתוחים יותר. מערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד ניצחו ובגדול בעולם הנייד. כל אחד יודע ומרגיש את המהפך הזה.
 
כך, עברנו מתפיסת ה-MDM לגישת ה-EMM וכיום אנו נמצאים בגישת ה-UEM (ר"ת: Unified Endpoint Management).
 
הסיבה מאוד ברורה: יחידת הקצה הנפוצה כיום בידי המשתמשים היא לא מחשב. היא סמארטפון. לא צריך מחשבים נייחים. העידן הזה נגמר ומת ולא יתעורר יותר לחיים. זו לא התפתחות, שהתרחשה רק בתוך VMware. זה קורה בכל מקום. הגישה של ,BYOD שבעבר התווכחו עליה בחריפות, ניצחה.
 
בעבר, עובדים ומנהלים הסתובבו עם 2 סמארטפונים: אחד אישי ואחד ארגוני. גם זה נגמר.
 
לכן, חיפשנו איך לאחד את הכל, גם את ה-VDI, לתוך הסמארטפון, תחת מעטפת אחת. זה אפשרי כשעוברים לשירותי ענן.
 
יתרה מכך, כשאתה עובר לעבוד בענן, כולל בכל ענן ציבורי דוגמת אמזון, אתה מיד נפתח לאפשרות של 'עבודה קבוצתית'. היתרונות של זה ליעילות ולהשגת מטרות עסקיות מאוד ברורה.
 
לכן, כולם רוצים כיום לעבוד באופן נייד, בכל מקום ולא מקומית. היכולת הזו, לעבוד בענן גם עם שותפים ולקוחות בכל מקום בעולם, היא כוח עצום. זה הופך לגמרי את תצורת העבודה שלנו. זה מהפך ממש מדהים, שאנו מצויים בתוכו.
 
מכאן, כתפיסת עולם, מערכת WS1 מאפשרת להפוך כל עובד נייח לעובד נייד, שעובד בצורה חלקה, שקופה ומאובטחת בכל מקום בעולם, עם אותם כלים, שהעובד היה רגיל אליהם בשולחן העבודה.
 
למי ששואל מה עם רמת האבטחה הארגונית לחומרים רגישים, התשובה שלי פשוטה: תחליטו על זה במדיניות האבטחה הארגונית שלכם. זה לא שייך דווקא למובייל.
 
למובייל יש יתרון, שניתן לסגור כל דבר בהצפנה ובטביעת אצבע. אפשר להכניס את האפליקציות לקונטיינרים ולתת להן סביבת אבטחה נפרדת ברמה גבוהה, שעונה על המדיניות האבטחתית של הארגון.
 
הסמארטפון זה כלי נהדר, שיש בו יכולות אבטחה שאין בשום מחשב נייח. אנו מספקים לארגונים יכולות של קונטיינרים, שנשענים על המערכות של VMware לענן, עם כל רמות האבטחה הקיימות אצלנו לארגונים הכי גדולים ורגישים. זה, שיש לנו אפליקציות בחנויות של אפל וגוגל, לא אומר, שהאפליקציות הללו ניתנות להפעלה ללא מעטפת האבטחה, שאנו מספקים כחלק מובנה במערכת.
 
אנו WS1מספקים ללקוחות שלנו, כחלק מהמערכת, חנות אפליקציות ארגונית. במערכת WS1 שלנו יש כבר מעל ל-400 אפליקציות ארגוניות, שכל אחד יכול לראות בחנות הזו. הרוב ניתן להורדה גם מהחנויות של אפל וגוגל וחלק רק מתוך החנות הארגונית.
 
כשמשתמש המחזיק בסמארטפון מעוניין להפעיל אפליקציה ארגונית ויש לו הרשאות להפעיל אותה, הוא בוחר בה מתוך החנות והחנות מפנה אותו לחנות של אפל או גוגל אם האפליקציה נמצאת שם. אם האפליקציה לא שם, הוא מוריד את האפליקציה אליו לסמארטפון ישירות מהחנות הארגונית.
 
ברגע שהאפליקציה רצה בסמארטפון, היא רצה לפי ההרשאות והמעטפת הניהולית והאבטחתית שיש לאותו עובד. הכל נעשה אוטומטית ובאופן שקוף למשתמש.
 
אנו מספקים לשותפים שלנו פורטל להתנסות במערכת, כדי שיוכלו להדגים זאת ללקוחות הקצה. לקוחות הקצה גם יכולים להתנסות לבד באפליקציה אחת – Fusion, ללא כל עלות, כדי לראות כמה זה קל, ידידותי ונוח, לעבוד בתצורה כזו.
 
אני יכול להמליץ ללקוחות שלנו לעבוד במערכת הזו, כי אנו התנסינו במערכת הזו בעצמנו וכיום היא כלי העבודה המרכזי שלנו. כל העובדים שלי משתמשים ב-WS1 וכבר אנו לא יכולים לחשוב איך עבדנו קודם בלי זה.
 
לכן, זה נותן לנו ביטחון מלא להפיץ את המערכת ללקוחות, כי אנו יכולים לדבר מתוך הניסיון האישי שלנו עם המערכת הזו. הלקוחות מקבלים מוצר בשל, כי אנו מוצאים בעצמנו את התקלות ואת הנושאים, שיש לתקן ולפתח, הרבה לפני שהלקוחות נתקלים באיזו בעיה".
 
שאלה: איך הלקוחות שלכם בישראל מקבלים את הגישה הזו?
תשובה: "יש לנו לגרסאות הקודמות של Workspace לא מעט לקוחות בישראל. יש כבר לקוחות בישראל, שבוחנים את המערכת החדשה WS1, זה קורה בעיקר בקרב הלקוחות, שיש להם כבר את מערכת AirWatch מותקנת ועובדת אצלם, כי זה שדרוג, שנראה להם טבעי ומתבקש.
 
ממה שאני רואה, כולם רוצים גישה למערכות הארגוניות מרחוק. לכן, זה יצליח בישראל, שהיא מדינה שבה מאוד אוהבים חידושים. פרסמנו על כמה הצלחות מרשימות בישראל, למשל באל-על. האימוץ של מערכת Workspace עם AirWatch באל-על הייתה סוחפת ומהירה. זו דרישה, שבאה מלמטה מטייסים וזה נהיה שם גל ממש מטורף של אימוץ. מהר מאוד זה נהיה כלי עבודה אצל כל העובדים בכל השכבות בחברת אל-על.
 
מהניסיון שלנו, אם קבוצה קטנה בארגון מתחילה להשתמש במערכת הניידת, זה סוחף מהר מאוד את כולם.
 
מהניסיון שלנו בישראל, זה מצליח מהר מאוד, כי הישראלים אוהבים להיות ניידים וזמינים כל הזמן.
 
כך, ה-IT הופך להיות Business Enabler. היכולת לתת לעובדים מענה נייד מספק ליחידת ה-IT יכולות שלא היו לה קודם. זה שינוי, שמיד מרגישים אותו, גם בתוך הארגון וגם בכל השוק שמקיף את הארגון.
 
המעבר משימוש במחשב נייח ואפילו בלפטופ, לשימוש בסמארטפון או בטאבלט, זה מהפך לא קטן. לא רצינו להעתיק במהפך הזה את השימוש בעכבר, כי בסמארטפון משתמשים באצבעות. זה השימוש הטבעי של כולם.
 
לכן, כל אפליקציה אצלנו בחנות מקבלת מעטפת. כך, שניתן יהיה להפעיל אותה באצבעות. אפשר גם לדבר עם הסמארטפון ולהפעיל את התפריטים ושאר הפונקציות בקולו של המשתמש. המעבר לממשק משתמש של קול החל וזה מתפתח יפה. זה משתלב בכל ההתפתחות של עולם ה-AI (ר"ת: Artificial Intelligence) בעולם המחשוב".
 
שאלה: לאן מערכת WS1 מתפתחת?
תשובה: "ההתפתחות של המערכת הזו תלויה בהתפתחות הטכנולוגית של העולם הנייד. ככל שהעולם ילך ויאמץ את הגישה של עבודה ניידת ומודלים של עבודה קבוצתית ניידת, כך המערכת תתפתח.
 
אנו כבר במהלכים של שילוב המערכת בהתפתחויות החדישות ביותר הקיימות  בעולם הנייד דוגמת עולם ה- Wearable- 'מיחשוב לביש', שילוב של המערכת עם עולם ה-IoT, שתופס תאוצה מהירה בארגונים רבים ועוד.
 
אנשים ומנהלים מתחילים להבין, שבלי מוביליות אין שום יכולת לעבוד ביעילות ולהצדיק את המשכורת שהם מקבלים. אנשים מבקשים נגישות בניידות, כי בלי נגישות וזמינות אי אפשר להצליח. העולם דינמי ודיגיטלי ועבר למובייל ואנו חלק מההתפתחות המהירה הזו.
 
בנוסף, העולם האנליטי מעל הענן הולך ומתפתח במהירות. זה מה שהלקוחות מבקשים. לא רק יכולת עבודה מרחוק, אלא גם להבין מה הנתונים הנאספים אומרים לנו ומה ניתן לשפר ולעשות לאור ניתוח הנתונים הנאספים בענן.
 
מעבר להשקעות העתק, שאנו משקיעים בתחום האבטחה של המערכת, אנו התחלנו להשקיע המון במה שהשוק מבקש וזה אנליטיקה של המידע הנייד. יש המכנים זאת Big-Data אבל כיום זה הרבה מעבר למושג הזה. המערכות בתחום הזה כבר מאוד ידידותיות.
 
ההתפתחות הזו בעולם ה-AI, לעניות דעתי, היא Game Changing. הגישה האנליטית תשנה את כל תפיסת עולם המחשוב. יש לנו כבר התפתחויות מרתקות בתחום הזה שנחשוף בקרוב".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דור זכאי: "אני מתמקד בעולם העסקי ורוצה להוביל בו מהפכה. כל יום אני לומד משהו חדש מהשוק ומיישם אותו. החלום שלי הוא להגשים את עצמי, שזה חלק מתפיסת העולם שלי, שהעבודה של כולנו היא ניידת ולא נייחת.
 
אני כבר רואה, שהתחום הזה זז קדימה בהרבה מדינות. התפיסה, שאני מוביל, מחלחלת, ואני מקווה, שזה יתפוס בכל מקום, בכל מדינה ובכל ארגון".
 
הודעת VMware על השקת מערכת Essentials Workspace ONEכאן
BYOD



 
 
Bookmark and Share