Telecom News - סטארטאפ משיק את SECTON - מערך שבבים מאובטח לתקשורת רכב V2X

סטארטאפ משיק את SECTON - מערך שבבים מאובטח לתקשורת רכב V2X

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> סטארטאפ משיק את SECTON - מערך שבבים מאובטח לתקשורת רכב V2X

סטארטאפ מישראל משיק את SECTON-מערך שבבים מאובטח לתקשורת רכב (V2X)
מאת: מערכת Telecom News, 8.11.16, 23:01חגי זיס

SECTON, שפותח ע"י הסטארטאפ הישראלי Autotalks עבור כלי רכב אוטונומיים תוך הקפדה על אבטחה ללא פשרות, יכול להתאים לכל ארכיטקטורת רכב. זה שבב המאפשר למפתחי אפליקציות להתמקד באמינות האפליקציה במקום בטיפול בעמידות האפליקציה למתקפות סייבר.

הסטארטאפ אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, שמספק מערכות לתקשורת V2X, הוקם ב-2008 ומעסיק 60 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. הוא ישיק את מערך השבבים החדש שלו, SECTON. בדומה לכל פתרונות ה-V2X (Vehicle-to-Everything) של החברה, תוסף החומרה החדש והמאובטח, שמוכן לייצור המוני בעלות אופטימלית, הוא גמיש ומסוגל להתאים בקלות לכל ארכיטקטורה של הלקוחות.

SECTON מאפשר אינטגרציה פשוטה בכל CPU מארח חיצוני. הפתרון מושק השבוע  בתערוכת Electronica 2016 במינכן שבגרמניה.

תקשורת רכב במתכונת V2X היא טכנולוגיית תקשורת הפועלת בכמה מישורים – תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לבין אופנועים (V2M) ובין כלי רכב לבין הולכי רגל (V2P).

SECTON הוא שבב נלווה, שמטפל באופן מלא במשימה של אבטחת ה-V2X, ובכך הופך את ה-ECU (Engine Control Unit) למשתלם ולקל לתפעול. מהלך זה מאפשר למפתחי אפליקציות להתמקד באמינות האפליקציה במקום בטיפול בעמידות האפליקציה למתקפות סייבר.

SECTON משלב בתוכו מודם IEEE 802.11p ממוטב ליישומים תעבורתיים ובטווח תקשורת מורחב, מודול eHSM (Hardware Security Module) V2X בהשהיה נמוכה ביותר (ultra-low-latency) ומנועי וריפקציה cryptoagile.

SECTON אף תומך בתקן IEEE 802.11a/b/g/n/ac כדי לאפשר תקשורת WiFi חיצונית ברוחב פס גבוה עבור שירותי ערך מוסף משלימים דוגמת סינכרון של נתונים, הורדת קבצים בבית והורדת קבצים במהירות גבוהה. בנוסף, לשבב יש תאימות עולמית והוא תומך בתקנים המקובלים בארה"ב, באיחוד האירופי וביפן.

מערך שבבי SECTON, שתוכנן ע"י אוטוטוקס ומיוצר ע"י שותפתה ענקית האלקטרוניקה STMicroelectronics, עומד בתקני הרכב המחמירים ביותר. לדברי החברה, SECTON הוא הפתרון היחיד בשוק, שיכול לפעול בטמפרטורה הגבוהה הנמדדת באנטנות או בסביבות הגג. הרכיבים זמינים כעת.

חגי זיס, (בתמונה), מנכ"ל אוטוטוקס: "החזון של אוטוטוקס הוא למנוע תאונות ולהציל חיים בדרך לעולם של כלי רכב אוטונומיים. אנו עושים זאת באמצעות אספקה של מערכת V2X בעלות נמוכה וברמת אבטחה גבוהה ליצרני רכב, להתקנה בכל כלי הרכב. עם השקת SECTON, אני מאמין, שאנו נמצאים צעד אחד קרוב יותר למימוש החזון הזה".

מידע נוסף על טכנולוגיית V2X - כאן

 



 
 
Bookmark and Share