Telecom News - הסוף המוזר של אגף החירום במשרד התקשורת ואיך זה קשור ל"פוקימונים"

הסוף המוזר של אגף החירום במשרד התקשורת ואיך זה קשור ל"פוקימונים"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הסוף המוזר של אגף החירום במשרד התקשורת ואיך זה קשור ל"פוקימונים"
בהודעת משרד התקשורת לגבי תחילת מה שמכונה "שינוי ארגוני" במשרד התקשורת (כלומר: שמילה מימון קיבל את האחריות לכל הנושאים גם יחד), נעלם נושא פירוק אגף החירום במשרד התקשורת. האם הגענו לעידן, שבו לא צריך אגף חירום? לאן התפזרו עובדיו? איך זה קשור לחיפוש "פוקימונים דמיוניים" במרחבי השלוחות של משרד התקשורת (בת"א ובירושלים)?
מאת: אבי וייס, 2.1.17, 12:01שלמה פילבר

בלעדי: אתמול החל ה"שינוי הארגוני" במשרד התקשורת, בתרגיל ענק על העובדים, כפי שחשפנו כאן. אולם, בהודעת משרד התקשורת (שמבטיחה "שחר חדש" בעולם התקשורת) נעלמו כמה פרטים, למשל, ש-2 אגפים "נעלמו": אגף החירום ואגף תכנון מדיניות.

לגבי אגף תכנון מדיניות, אין הרבה מה לדווח, כי אין מדיניות ברורה במשרד התקשורת הישראלי ולא היה דבר כזה בשנים האחרונות (בטח לא מהאגף הדמיוני הזה).

לכן, כשחשפנו, שראש האגף נעלם מהמשרד (יאיר חקאק שמו), איש לא הרגיש בכך. הייתה אולי איזו פגיעה מזערית ב"מסחר האלקטרוני העולמי", אבל זה עבר גם כן בשקט וללא השפעה על הציבור. כעת, התפקידים של האגף הדמיוני הזה הוטמעו בתוך אגף חדש ודימיוני עוד יותר ששמו: אגף בכיר טכנולוגיות עתידיות וסייבר (בראשותו של חיים גרון), ומייד נחזור לעניין האגף החדש הזה. 

מה שיותר חשוב לציבור בישראל, הוא הפירוק של אגף חירום וביטחון של משרד התקשורת. כאן מדובר ממש ב"דיני נפשות" ועתיד השרידות של תשתיות התקשורת של מדינת ישראל, שמתפוררות בקצב מהיר. ראש האגף (איתן שטיינר) התפטר, כיוון שלא הצליח בשום משימה (כפי שחשפנו  כאןכאןכאןכאן, וכאן). כך, כל התחום הזה פשוט "נגרס" ונעלם. לא צריך היערכות לחירום בישראל בתחום עולם התקשורת. 

מה קרה לשאר אנשי הצוות באגף החירום והביטחון שנעלם?
  • אתי שמואלי, מנהלת תחום שירותים ותשתיות עוברת לאגף הנדסה (כלומר: לשמילה מימון).
  • ליאור מרקוביץ, מנהל תחום תיאום ושליטה עובר לאגף רישוי (כלומר לגדעון שטרית, החבר של שמילה מימון).
  • אסף גרונדמן, מנהל אגף ביטחון וסייבר, חוזר להיות רק קב"ט בלי סייבר, וחוזר לתמי לשם (הבוסית שלו לשעבר ובהווה, סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש).
ולאן עובר ה"סייבר" שהיה חלק מהתפקיד של אסף גרונדמן?  כאן אנו מגיעים לחלק היותר מבדח (או מעציב, תלוי בנקודת המבט של המתבונן על המצב). במסגרת "השינוי הארגוני" 2 סמנכ"לים בכירים "נבעטו" מכסאם (נתי שוברט וחיים גרון). היות ונשאר להם רק זמן קצר עד פרישה לגמלאות, הוחלט ע"י המנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה למעלה משמאל), שבזמן שנותר להם עד הפנסיה הם יעסקו בחיפוש "פוקימונים דימיוניים" ברחבי 2 החלקים של משרד התקשורת (ת"א וירושלים). זו לא בדיחה, ראו כאןכאן וכאן.

כך, נתי שוברט צריך לחפש "פוקימונים דמיוניים" בתחום שמתחת ל-1 גיגהרץ (איך הוא ימצא אותם? אולי בעזרת אפליקציית "שועל הקלטות", שפותחה באקסלרטור, שהוא הקים אצלו באגף). היות ומדובר במשימה דמיונית הגדולה ב-10 מספרים לפחות מגודל הנעליים שלו, יש לצפות להתפתחויות מעניינות בנושא, שנחשוף ממש בקרוב. 

לגבי חיים גרון, ממעמד של "סמנכ"ל בכיר", שעמד בראש אגף בכיר הנדסה ורישוי, עם סמכויות ומטרות ברורות, הוא ינהל כעת "אגף בכיר" בשם חדש: "אגף בכיר טכנולוגיות עתידיות וסייבר". כאן נמצא "הפוקימון" הראשון, שהוא צריך למצוא: סייבר, נושא שמועבר אליו מאסף גרונדמן המוזכר לעיל. על חיים גרון הוטל למצא עוד "פוקימונים" עד יציאתו לפנסיה וזה הוגדר כך ע"י המנכ"ל: "היערכות המשרד לקליטת טכנולוגיות תקשורת עתידיות ולהטמעתן המוצלחת בישראל (לדוגמה: דור חמישי בסלולר, סיבים אופטיים, סייבר ועוד.("

מה ייעשה חיים גרון אם הוא במקרה ימצא דבר כזה, למשל "פוקימון דמיוני" הנקרא "דור חמישי"? שאלה ממש טובה. את התשובה תקבלו ממנו כנראה כשהוא יהיה כבר עמוק בפנסיה. 

נשארה רק שאלה אחת פתוחה, למה אסף גרונדמן חוזר כעת לכפיפות לתמי לשם. איך ביטחון קשור לנושאי כוח אדם ומינהלה?

את השאלה הזו כבר שאלנו לפני 3 חודשים (מצויה להלן למטה) וקיבלנו תשובה אחרת ממשרד התקשורת. לכן שלחנו להנהלת משרד התקשורת את השאלה החדשה הבאה:
"מה קרה לאגף החירום במסגרת ה"שינוי הארגוני" שהחל ב-1.1.17?
בעבר כתבתם לי תשובה (נמצאת כאן למטה) בעניין החזרתו של הקב"ט לכפיפות לתמי לשם וכעת מתברר שזה כבר בוצע. מדוע?"

*******************************************************************************************
18.9.16
שבוע טוב
האם אסף גרונדמן מנהל אגף ביטחון וסייבר, יחזור להיות ת"פ של תמי לשם?
האם יש לזה איזה קשר ל"פרשה הסודית", שבה הוא היה מעורב בעבר?
בברכה
אבי וייס

21.9.16
אבי שלום
משרד התקשורת מיישם בעת הזו את החלק הראשון של השינוי המבני במשרד, דהיינו האגפים העוסקים בתחום הטלקומוניקציה. 
כשיסתיים חלק זה, יחל היישום של החלק השני, של האגפים המנהליים במשרד. כפי שהוצג בפני הנהלת המשרד, הפונקציות של אגף החירום יעברו כל אחד לאגף המתאים לתחומו. 
אין לשינוי זה כל קשר למה שמר וייס מכנה ה"פרשייה הסודית". 
************************************************************************************************

תגובה לא קיבלתי עדיין ממשרד התקשורת. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 
 

 
 



 
 
Bookmark and Share