Telecom News - הצעת חוק מרשם שמות המתחם (דומיינים) בישראל הונחה על שולחן הכנסת

הצעת חוק מרשם שמות המתחם (דומיינים) בישראל הונחה על שולחן הכנסת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הצעת חוק מרשם שמות המתחם (דומיינים) בישראל הונחה על שולחן הכנסת
ביוזמתו של ח"כ נחמן שי, על פי הצעת חבר איגוד האינטרנט הישראלי (רפי הוידה), הונחה היום על שולחן הכנסת הצעת חוק (הצעת חוק מרשם שמות המתחם בישראל, התשע''ז-2017), שנועדה לסייע לכ-250 אלף בעלי דומיינים בישראל ולפתור את הכאוס הקיים בנושא זה בישראל.
מאת: אבי וייס, 2.1.17, 18:00

ח"כ נחמן שי, שבעבר גילה מעורבות לא מעטה (כפי שחשפנו כאן, כאן וכאן) בנושא "שמות המתחם" (דומיינים) ונוכח לדעת, שלממשלה אין תשובה לכשל השוק המתמשך הזה, בנושא הנוגע למאות אלפי בעלי דומיינים בישראל, הניח היום בצורה רשמית על שולחן הכנסת הצעת חוק: הצעת חוק מרשם שמות המתחם בישראל, התשע''ז-2017.  

הצעת החוק נרשמה תחת המספור: פ/3640/20 ומצויה באתר הכסת כאן. ההצעה המפורטת למתעיינים - כאן. ייתכן וחברי כנסת נוספים ייצטרפו להצעת החוק הזו.

הנחת הצעת החוק על שולחן הכנסת באה ממש במקביל לדיון, שנערך היום (2.1.17) בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בנושא פעילות איגוד האינטרנט הישראלי. מדובר בדיון, שנולד ביוזמתו של יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב ובדחיפת חברים באיגוד האינטרנט הישראלי, שלא היו מוכנים להמשיך ולשבת בשקט לאור מה שקורה בשנה האחרונה באיגוד האינטרנט. פירוט הדיון, שהתקיים בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת נמצא כאן, למתעניינים. 

את טיוטת הצעת החוק הזו חיבר ויזם חבר איגוד האינטרנט הישראלי, רפי הוידה, מי שהיה המדען הראשי של משרד התקשורת ופרש לגמלאות, אך ממשיך בחברות פעילה באיגוד האינטרנט הישראלי, לטובת האינטרסים של הציבור בישראל. את טיוטת הצעת החוק, שרפי הוידה הכין, ניתן לראות כאן, ואת דברי ההסבר, שרפי הכין לחקיקה המוצעת, ניתן לראות כאן

רפי הוידה: "היום נעשה צעד חשוב ביותר, שנועד לקדם את תחום הטיפול בשמות מתחם בישראל. בדומה לנעשה בעולם המערבי, יש להסדיר את התחום במסגרת מוצעת אפשרית של 'חברה לתועלת הציבור', בפיקוח ציבורי של רשם שמות מתחם במשרד המשפטים. אין כיום שום פיקוח על פעילות תחום הדומיינים בישראל, והנושא לא מוסדר בשום חוק.

פעילות הרישום והחידוש של שמות מתחם וכינויי מען בסיומת ישראל מהווה פעילות תשתית מהותית וייחודית בתחום האינטרנט המחייבת הסדרה כדוגמת מרבית המדינות בעולם המערבי. הסדרת תחום זה בישראל תאפשר פיתוחו המואץ תוך הוזלה משמעותית של מחירי הרישום והחידוש.

הסדרת תחום מרשם שמות המתחם בישראל תאפשר השגת יעד של מיליון שמות מתחם בסיומת ישראל וסיומות נוספות חדשות דוגמת שמות ערים, עד שנת 2020. אני מקווה, שח"כ נחמן שי יצליח במשימה החשובה, שלקח על עצמו, להפוך את הצעת החוק שלו לחוק של ממש לטובת כל עם ישראל". 
דומיינים בישראל



 
 
Bookmark and Share