Telecom News - שמילה שוב "החליף צד" ודחף את פילבר להיטפל לקטנות אצל בזק

שמילה שוב "החליף צד" ודחף את פילבר להיטפל לקטנות אצל בזק

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שמילה שוב "החליף צד" ודחף את פילבר להיטפל לקטנות אצל בזק
בעת שחברות התקשורת (כמעט כולן) ובחסות השרים מצפצפות על חוקי התקשורת ותקנותיו, שמילה מימון מזגזג לפי הצרכים של עצמו ואחרי שקיבל את התפקיד שחפץ בו (משנה למנכ"ל) חזר לזירה האהובה עליו: מתן חסינות לחברות הסלולר ובראשן סלקום והיטפלות מתמדת לבזק. שמילה מימון
מאת: אבי וייס, 5.1.17, 10:26

לפני כ- 3 חודשים חשפנו (כאן), כיצד "האיש החזק" במשרד התקשורת, שמילה מימון (בתמונה) "החליף צד" ובמקום מה שהיה רגיל לעשות במשך שנים (היטפלות מתמדת לבזק, תוך מתן "חסינות" מלאה לחברות הסלולר ובראשון גולן טלקום וסלקום), החל לתת "חסינות" מוחלטת לבזק והטיל לא פחות מ-3 קנסות ענק ברציפות על סלקום (וגם הוביל מהלך סרק של "חילוט ערבות" כביכול, לגולן טלקום).

חשפנו גם את הסיבה ל"החלפת הצד" הזו של שמילה מימון: הרצון להתמנות למשנה למנכ"ל. הוא היה צריך את התמיכה של ביבי נתניהו לקידום הזה, והיטפלות לבזק הייתה יכולה אולי לטרפד לו את המינוי. אז הוא נטפל לסלקום במשך כמה חודשים.

אולם, בחשיפה אז ציינתי במפורש וכתבתי כך: "בזק יכולה כרגע להיות מאושרת מזה, כי היא כרגע 'בעלת החסינות' אצל שמילה מימון, אבל אני לא הייתי בונה על זה בית. לא ברור עד מתי 'החסינות' על בזק תחזיק מעמד. אצל שמילה מימון שום דבר לא יכול להיות צפוי (מלבד הדאגה לעצמו)".

וכך היה. לא עבר יום מאז ששמילה נכנס לתפקיד המשנה למנכ"ל וראש מינהל ההנדסה (בנוסף להיותו סמנכ"ל פיקוח ואכיפה וגם שולט על יחידת הרישוי החדשה, שאותה מנהל ידידו גדעון שטרית) וכבר השיטה הישנה והוותיקה שלו חזרה.

מאז שהוטלו 3 הקנסות הענקיים על סלקום וגם 2 קטנים על פרטנר (לשם ה"איזון"), כשהקנס האחרון על סלקום הוטל ב-26 בספטמבר 2016, שום קנס לא הוטל מאז על שום חברת תקשורת, למרות שהיקף הפרות החוק ותנאי הרישיון של חברות התקשורת ובראשן חברות הסלולר, גדל בקצב מדהים. 

ומה כן קרה? חזר הכיוון החדש: היטפלות לקטנות אצל בזק. כלומר: חברות הסלולר חזרו ל"חסינות" ובזק איבדה את "החסינות", שנמשכה כחצי שנה.

זה קרה בנושא, שבו שמילה הוביל את השלמה פילברמנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), לחתום על מסמך מאוד מוזר, שלא נעשה עליו שום שימוע ולמעשה התנהל מאחורי הקלעים לאור תלונות של החברות סלקום ופרטנר, בעניין אי הופעתן בפורטל הספקים של "הבאנדל ההפוך" של בזק.

הסיפור הזה התאים בדיוק לשלמה פילבר כ"ספין" (להראות לציבור, שהוא לא "שפוט" של בזק), מול ההתקפות החריפות, שנעשו עליו בוועדת הכלכלה של הכנסת מכל הכיוונים (גם מצד מבקר המדינה, הרשות להגבלים עסקיים, האוצר והעיתונות), שכאילו הוא "פטרון" של בזק בשליחות של ביבי, שהוא חבר עם אלוביץ' ולכן הוא נתן לבזק מכתב ששווה הון, בעניין "הורדת ההפרדה התאגידית" מקבוצת בזק.

צריך לקרוא את המסמך הארוך והמייגע, שיצא ממנכ"ל משרד התקשורת למנכ"לית בזק, כדי לראות כמה אנרגיה משקיעים במשרד התקשורת בשטות הזו ("מיקרו רגולציה" במיטבה). המסמך יצא ב-1.1.17 ועלה לאתר משרד התקשורת ב-4.1.17 והוא כולל לא פחות מ-11 עמודים (מצוי כאן, למתעניינים). 

בזק הייתה מוכנה להכניס את סלקום ופרטנר ל"פורטל הספקים" במבצעי "הבאנדל ההפוך", אבל בתנאי שהן תחתומנה על אותו הסכם, שכל ה-ISP הקיימים בפורטל זה חותמים מול בזק, והן סרבו. זאת, כי בהסכם היה סעיף "שמירת סודיות", שסלקום ופרטנר לא הסכימו לו. ומה עושה מנכ"ל משרד התקשורת? מתערב בהסכם הזה, מורה לבטל את סעיף "שמירת הסודיות" שבו ומורה לבזק להכניס את סלקום ופרטנר ל"פורטל הספקים" בלי הסעיף הזה.

כל זה נעשה בלי כל שימוע ושום שקיפות להליך, תוך סירוב לתת לבזק את "זכות הטיעון" בפני ההליך הזה, שנעשה כולו ע"י שמילה ו"קליקת הפרקליטים" "מאחורי הקלעים".  

אגב, ב"קליקת הפרקליטים" במשרד התקשורת עצמו כבר חל שינוי פרסונלי, מי שעסקה בנושא השולי הזה שהתנפח לממדים אדירים היא עו"ד ברוריה מנדלסון, שמונתה לממלאת מקום של היועצת המשפטית של המשרד (עו"ד דנה נויפלד), שחשפנו כאן לפני כחודשיים שהיא עתידה לצאת ל"חופשה". 

נחזור לעניינו: בזמן שחברות התקשורת מצפצפות על כל חוק ונורמה, דווקא מצא מנכ"ל משרד התקשורת זמן להתעסק ברשימת החברות ב"פורטל הספקים" אצל בזק ובניסוח של איזה תת סעיף בחוזה, שבינה לבין ה-ISP שיש בפורטל הזה. כלומר: עשה בדיוק מה שסלקום רצתה, והובילה את שמילה לבצע עבורה.

כך הגענו למצב, שבו חברת תקשורת גדולה בתחום הסלולר, שמיום הקמתה שמרה (ככל הידוע לי) על כל אות ופסיק בחוקי התקשורת וברישיונה: חברת פרטנר, החלה אף היא לעשות ככל העולה על רוחה וחשפנו לאחרונה 2 מקרים בולטים של פעילות של פרטנר ללא רישיון:
1) ניסוי חיבור סיבים לבתים,
2) ניסוי שירותי LTE-Advance, כשגם הוט-מובייל החלה לצפצף על הכל בעניין זה.

חשוב להדגיש. שאין יכולת להצליח בשיטה של "אפלייה באכיפה" ו"עצימת עין" מהפרות חוק, שהופכת את שוק התקשורת לכאוס אחד גדול. התוצאות של הגישה הזו ברורים לעין ואך לאחרונה פרסמנו, שישראל הידרדרה במהירות למקום 35 במדד ההשוואה העולמי של ITU (ארגון התקשורת העולמי של האו"ם). ככה זה כשמנהלים את שוק התקשורת כמו "רפובליקת בננות". 

אם לא די בכך, הוט החלה להפעיל שירות ללא רישיון על רשת בזק. כך, המצב של "איש הישר בעיניו ייעשה" החמיר, והעיסוק ב"מיקרו רגולציה" ובשטויות חזר ובגדול. זאת, כי שמילה מימון פשוט חזר להרגלים הישנים שלו: כעת בזק "על המוקד". הצורך להיות משנה למנכ"ל הסתיים בהצלחה, ואחרי שזה הושג, אפשר לחזור ולהמציא עבירות זעירות או דמיוניות אצל בזק, בלי שום הפרעה. המנכ"ל שלמה פילבר מצטרף לזה, אם זה משרת את הצורך שלו ב"ספינים". 
שטויות



 
 
Bookmark and Share