Telecom News - הישראלים מוכנים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך אבטחת תשלומים

הישראלים מוכנים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך אבטחת תשלומים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הישראלים מוכנים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך אבטחת תשלומים
מחקר: הישראלים מוכנים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך אבטחת תשלומים
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.17, 18:18טביעת אצבע

אבטחה ביומטרית פועלת בצורה הטובה ביותר כאשר היא פועלת במקביל לאמצעים אחרים, כמו המכשיר, טכנולוגיית מיקום גיאוגרפי או שיטות אימות נוספות.

מחקר, ש-Visa ערכה לאחרונה בישראל מגלה, שצרכנים בישראל מעוניינים לעשות שימוש באמצעי זיהוי ביומטרי, בעיקר בטביעת אצבע, ומחשיבים אותם כבטוחים בעת ביצוע תשלומים. זיהוי ביומטרי הוא תהליך המאמת את זהותו של אדם ע"י מדידה של מאפיין ייחודי ספציפי לאותו אדם, כמו טביעת אצבע או דפוס קשתית העין.

Visa ביצעה את המחקר על התשלומים הביומטריים באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה. המחקר נערך במהלך השבוע השלישי של פברואר 2017, בקרב 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שמהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל (גולשי אינטרנט).

 83% מהנסקרים הישראלים מעוניינים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך ביצוע תשלומים במקום סיסמא או קוד אישי.

75% מהנשאלים סבורים, ששימוש ב-2 אמצעי אימות, לדוגמא אימות ביומטרי או סיסמא בשילוב עם קוד ייחודי, שנוצר ע"י מכשיר התשלום הפיזי, מהווים את הדרך הבטוחה ביותר לווידוא זהות בעל החשבון. כלומר, 2 אמצעי אימות כאשר אחד מהם עושה שימוש באמצעי התשלום הפיזי שברשות הצרכן והשני באמצעי זיהוי ביומטרי. כאשר בוחנים את מגוון תרחישי התשלום השונים בבית או בחנות מגלים, שיותר ממחצית מהנשאלים בישראל מעוניינים להשתמש באמצעים ביומטריים לצורך אימות תשלום.

רבע מהישראלים, שהשתתפו במחקר, דיווחו, שהם נטשו רכישה באינטרנט בעקבות בעיות בהליך אבטחת התשלום. יש בכך הזדמנות גדולה ביותר עבור קמעונאים מקוונים.

עוד עולה מהמחקר, שכאשר בוחנים את היתרונות של אימות ביומטרי, 65% מהישראלים ענו, שהם מאמינים, שזיהוי ביומטרי לצורך תשלומים יעניק להם חווית תשלום מהירה וקלה יותר בהשוואה לשיטות מסורתיות באמצעות סיסמא וקוד אישי.

בנוסף, 28% מהישראלים טענו, שאחד היתרונות של השימוש באמצעי זיהוי ביומטריים הוא העובדה, שהם מגנים על פרטיהם האישיים גם אם מכשירם אבד או נגנב.
 
הנוחות שבטביעת אצבע
המחקר מגלה, שדיסקרטיות והיכרות עם אמצעי האבטחה הביומטריים הם מרכיבים חשובים בנכונותו של הציבור לאמץ את הטכנולוגיה. זיהוי באמצעות טביעות אצבע נחשב כאמצעי הביומטרי המועדף לביצוע תשלום בשל קלות השימוש ורמת האבטחה הגבוהה.

כאשר בוחנים לעומק את התפיסה המקובלת לגבי מידת האבטחה של תשלומים מעין אלה, מרבית המשיבים בישראל - 83%, רואים בטביעות אצבע את השיטה הבטוחה ביותר (ולמעשה מאמינים, שסריקת טביעת אצבע לשם זיהוי היא השיטה הביומטרית המועדפת), ואחריה את שיטת סריקת קשתית העין - 77%.

זו הסיבה לכך, שכ-30% מהמשיבים בישראל יעדיפו שימוש בטביעת אצבע על פני אמצעי אימות ביומטרי אחר לצורך תשלום.ברחבי ישראל רק אחוז קטן של הנשאלים ציינו, שהיו מעדיפים זיהוי קולי או זיהוי פנים כאמצעי אבטחת תשלום במגוון של סיטואציות תשלום, בקנייה פיזית בחנות או בעת קניה מקוונת מהבית (9% ו-12% בהתאמה).
 
גרף


המפתח הוא יצירת איזון בין אבטחה לבין מסחר יעיל
עם אחוז גבוה של משיבים בישראל - 59%, שמודעים לחשיבותם של אמצעי האבטחה, שנועדו להגן על זהותם, אמצעי האימות החדשים חייבים להיות מסוגלים להציע איזון בין הצורך בהליך תשלום מהיר ויעיל ובין אבטחה גבוהה של פרטיו האישיים של המשתמש.

המחקר מצא, שהצרכנים מעוניינים בשילוב של שיטות אימות ביומטריות, הן בעת ביצוע תשלומים פנים אל פנים, בנסיבות שבהן מהירות ויעילות ניצבות בראש סדר העדיפויות, והן בעת ביצוע עסקאות באינטרנט.

הדבר בא לידי ביטוי בנתונים הבאים:
  • 54% מעוניינים בשיטת אימות תשלום ביומטרית עבור תשלום על תחבורה ציבורית.
  • 51% מעוניינים להשתמש בשיטת אימות תשלום ביומטרית לתשלום בבר או במסעדה.
  • 58% מעוניינים להשתמש בשיטה זו לרכישת סחורות או שירותים בחנות. כלומר, ברכישת מצרכים, קפה ובחנויות מזון מהיר.
  • 71% מעוניינים להשתמש בשיטה זו כאשר הם מבצעים קניות באינטרנט.
  • 57% עבור הורדת תוכן מהאינטרנט.
 
עודד סלומי, מנכ"ל Visa  בישראל: "אמצעי זיהוי ואימות ביומטריים יצרו עניין רב בזירת התשלומים משום שהם מהווים הזדמנות לייעל ולשפר את חוויית הלקוח. המחקר מראה, שככל שאנשים חשים יותר בנוח עם שימוש ביכולות הללו במכשירים שלהם, כך יש הענות גדולה יותר לשימוש בשיטה הביומטרית כאמצעי אמין לצורכי אימות ואבטחה.

יחד עם זאת, אחד האתגרים של הזיהוי הביומטרי הוא תרחיש בו זוהי טכנולוגיית האימות היחידה. התוצאה עלולה להיות זיהוי שגוי, משום שבניגוד לקוד אישי המוקלד בצורה נכונה או שגויה (ועקב כך נפסל), השיטה הביומטרית אינה בינארית, אלא מבוססת על הסתברות של התאמה. אבטחה ביומטרית פועלת בצורה הטובה ביותר כאשר היא פועלת במקביל לאמצעים אחרים, כמו המכשיר, טכנולוגיית מיקום גיאוגרפי או שיטות אימות נוספות. לכן, אנו מאמינים, שחשוב לנקוט בגישה הוליסטית הלוקחת בחשבון מגוון רחב של טכנולוגיות תומכות, שיחד תתרומנה לשיפור החוויה כולה, משלב הקצאת הכרטיס, דרך ביצוע רכישה וכלה בבדיקת יתרת החשבון.

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, הצרכנים זוכים לבחור בין שלל אופני תשלום שונים הזמינים עבורם, ועוד היד נטויה. ממש כשם שתהליך התשלום ישתנה בהתאם למקום שבו אתם או המכשיר שבאמצעותו מתבצעת הרכישה נמצאים. כך גם שיטות האימות תצטרכנה להתאים לתרחישי השימוש. אמנם, אמצעי אימות ביומטריים מספקים הזדמנויות משמעותיות בניסיון להגיע לאיזון הנכון בין נוחות ואבטחה, אבל הם לא התשובה היחידה. בעתיד נראה פתרונות משולבים, שמתבססים על נסיבות הרכישה. התאמת הסטנדרטים שלנו כך, שישלבו את הטכנולוגיות הללו כאמצעי אימות התקפים כבר היום, תאפשר לנו יצירת סביבה, שבה התשלומים ימשיכו להתבצע בצורה מאובטחת, נוחה ודיסקרטית״.
 
 טביעת אצבע
 
 
 



 
 
Bookmark and Share