Telecom News - האקתון מייקתון לילדי אלי"ן יתקיים בירושלים ביום המעשים הטובים

האקתון מייקתון לילדי אלי"ן יתקיים בירושלים ביום המעשים הטובים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האקתון מייקתון לילדי אלי"ן יתקיים בירושלים ביום המעשים הטובים
האקתון מייקתון לילדי אלי"ן יתקיים בירושלים ביום המעשים הטובים
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.17, 13:51האקתון

בית החולים השיקומי לילדים אלי"ן יקיים אירוע פל"אתון ייחודי (מייקתון פתרונות לילדי אלי"ן) ב-28.03.17. צוותי המומחים והמפתחים יכירו אישית את הילדים המטופלים באלי"ן ומשפחותיהם, ויעבדו איתם כדי להגיע לפתרון ישים לבעיות תפקוד יומיומיותמהם האתגרים הבולטים אותם ינסו צוותי המומחים והמפתחים לפתור השנה?

בית החולים השיקומי אלי"ן בירושלים יקיים ביום המעשים הטובים (28.3.17) אירוע מייקתון ייחודי- פל"אתון (מייקתון פתרונות לילדי אלי"ן). מטרת האירוע היא ליצור פתרונות ממשיים לבעיות הפוגעות בתפקודם היומיומי של ילדי אלי"ן, ילדים בעלי צרכים מיוחדים השואפים לעצמאות ולילדות רגילה ושמחה. בפל"אתון ישתתפו כ-100 מומחים ממגוון מקצועות: מפתחים, מעצבי מוצר, מהנדסים, טכנאים, פיזיותרפיסטים, מטפלים בעיסוק ועוד. בין המשתתפים: Cisco, אינטל, האוניברסיטה העברית, בצלאל, מכללת הדסה, מרכז השיקום לייפגייט.

האתגרים הבולטים אותם ינסו צוותי המומחים והמפתחים לפתור השנה:
  • יצירת קביים נצמדים למשטח כדי שלא ייפלו לרצפה כשהילד יוצא מרכב.
  •  הקרנת פני הילדים המשתמשים בתקשורת חלופית (מתקשרים דרך מחשב) על גב המסך כדי שהמורה תוכל לראות את הבעותיהם.
  • יצירת שדה ראייה מורחב לילדים, שאינם יכולים להזיז את ראשם לצדדים.
  •  פיתוח עזר למוטוריקה עדינה עבור ילדים המתקשרים באמצעות אייפד ואינם מצליחים ללחוץ בצורה מדויקת כיוון שאינם שולטים במוטוריקה של ידיהם.
  •  פיתוח מתקן סלינג (מנוף) עבור ילדים, שאינם יכולים להרים לבד את הידיים, כדי לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות כמו להסתרק או לאכול עצמאית.
באירוע יחולקו המומחים לצוותים, כאשר כל צוות יקבל 'אתגר' של ילד המטופל באלי"ן ויכיר אישית את הילד ומשפחתו כדי להבין לעומק את הקושי אותו הם מנסים לפתור. הרעיונות, שיעלו הצוותים ביום המעשים הטובים, יפותחו למוצרים מוגמרים במרחב החדשנות של אלי"ן במשך החודשים הבאים, במהלכם יוקם מרכז לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לטובת ילדים עם צרכים מיוחדים. פרויקט זה משותף לבית החולים אלי"ן, מרכז לשיקום ילדים ונוער, ביטוח לאומי-הקרן לפיתוח שירותים לנכים ומיזם XLN של מכון ראות.

המרכז החדש יהווה חלק ממגמה עולמית במסגרתה ארגונים, בתי חולים ומרכזים אקדמיים בעולם כולו רותמים את מומחיותם לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לטובת קהלי היעד אותם הם משרתים. במרחב החדשנות של אלי"ן יותאמו פתרונות ייעודיים לבעלי צרכים מיוחדים באמצעות הטכנולוגיה, בזמן פיתוח קצר יחסית ובדרך זולה יותר, כאשר המטופל נוכח בבניית המוצר, המותאם עבורו באופן ישיר ואישי.

ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים אלי"ן: "הפל"אתון הוא אירוע המייקתון השני של בית החולים אלי"ן, ואנו גאים להמשיך ולהילחם על כל שיפור אפשרי בתפקוד היומיומי של הילדים. אנו מודעים לכך, שהיחס האישי לילדים והתאמת הפתרונות ישירות לצרכיהם אפקטיביים מאין כמותם, ומקווים להמשיך להוביל בקדמה, לרתום שותפים ומומחים נוספים ולקדם פתרונות מהותיים לבעיות יומיומיות של ילדי אלי"ן וילדים החווים קשיים דומים בעולם כולו".

פרטים נוספים - כאן.

האקתון



 
 
Bookmark and Share