Telecom News - נחשפו 4 מיזמי שיווק ברשתות חברתיות באירוע של קהילת Pitch Tonight

נחשפו 4 מיזמי שיווק ברשתות חברתיות באירוע של קהילת Pitch Tonight

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 4 מיזמי שיווק ברשתות חברתיות באירוע של קהילת Pitch Tonight
באירוע גדול ויוצא דופן של קהילת Pitch Tonight נחשפו 4 סטארטאפים חדשים, בתחומי הודעות אישיות לרשתות חברתיות, שכירת חללי עבודה ליזמים, שימוש במשפיענים לקידום וזיהוי רגשות בצפייה בווידיאו. בנוסף, נחשפו הסודות לשיווק יעיל, אפקטיבי ומניב ברשתות חברתיות.
מאת: אבי וייס, 17.4.17, 19:30צוות המומחים

Pitch Tonight היא אחת מקהילות היזמות הגדולות בארץ. הקהילה מונה כ-4,000 יזמים ב-Meetup כאשר האירועים בארץ מתחלקים לסדנאות שונות ולאירועי משקיעים ויזמים. אירועי חשיפת סטארטאפים נסקרו אצלנו לא אחת: כאןכאןכאןכאן וכאן.

עבור יזמים בתחילת דרכם, החשיפה בפני קהל, שכולל יזמים ומפתחים ותיקים, מנטורים ומשקיעים, היא מבחן חשוב ביותר בדרכם, בגלל כללי הצגת המיזם (ה-Pitch) והמשוב המיידי הניתן ליזמים.
 
באירוע ה-17 של הקהילה, שהתקיים בגוגל קמפוס בתל-אביב, בהשתתפות של כ-280 יזמים, מפתחים, מנטורים ומשקיעים, נחשפו 4 מיזמים חדשים ב"נאום מעלית" והתקיים פאנל למתן פידבק, שכלל אנשי מפתח מהתעשייה, שעסקו ועוסקים בתחום השיווק ואפשרויות הצמיחה של מיזמים באמצעות שימוש ברשתות חברתיות וכלים מתקדמים מהסוג של: Marketing Automation, או Growth Hacker ו-Lean Startup (חומר מקצועי מעודכן על התחומים הללו מצוי בלינקים בתחתית הכתבה).

חברי הפאנל באירוע (בתמונה למעלה, מימין לשמאל): רועי פוברצ'יק, מייסד משותף של Stardon.io ושל Human Startup Nation, מור סידי, מנהל הקהילה וההתעצמות ב-Playbuzz, דן-יה שוורץ, חוקרת מידע ב-Alooma, ו-כפיר פרבדה, מנכ"ל Pravda Media Group.  .

בין השותפים לאירוע ניתן לציין את דני גלושנקוב מ-Incubit Technology Ventures, חממה וקרן הון סיכון. שנוסדה ע"י אלביט. 

גיל שורקה, (בתמונה משמגיל שורקהאל), מארגן-שותף Pitch Tonight: "אנו קהילה המתפתחת כל הזמן, שמונה כעת מעל ל-4 אלף חברים, עם פעילות רבה כל השנה.

אני מזמין את היזמים להצטרף לקהילה שלנו, כי 
ביחד נוכל נקדם את קהילת היזמות של ישראל ולהשיג הישגים לטובת כולנו. כמידי מפגש נחשוף גם היום 4 מיזמים חדשים.

תודתי לכל הצוות המלווה אותנו והיום במיוחד לנגה סנצקי, שהיא המוח העומד היום מאחורי הארגון של האירוע.

ההפתעה של היום היא של יזם, שהצליח בצורה יוצאת דופן באמצעות שיווק ברשתות חברתיות. זה סיפורו המדהים של עסק, שנקרא בתחילת דרכו The Marketing Rabbi, והיזם הסדרתי יוסי לוי הפך עסק מקוון מפסיד, שהיה שקוע בחובות של 2 מיליון ש"ח, לעסק מרוויח של מיליון דולרים בחודש, תוך שימוש במערכות מקוונות חכמות באמצעות רשתות חברתיות". 

יוסי לוי, (בתמונה
יוסי לוימשמאל), יזם סדרתי, מנטור ויועץ שיווק: נכשלתי בסטארטאפ שלי אבל למדתי מזה לקח: מה הנוסחה להצליח בשיווק ברשת האינטרנט. אני הראתי למי שלא מאמין לי, איך אפשר לעשות 800 אלף ש"ח ב-8 ימים.

העיקרון בסיסי עבור כל יזם הוא די ברור: אם לא תביא לקוחות ולא תביא כסף, תישאר בלי כלום

לכן, מהניסיון שלי ממה שלמדתי מהמנטורים, שליווי אותי, יש כמה עקרונות מאוד חשובים ובסיסיים להצלחה בשיווק:
  1. תפסיקו למכור מוצרים או שירותים ותתחילו לפתור בעיות של אנשים. יזמים, וגם אני הייתי כזה, יותר מדי שקועים ותקועים בשירות שלנו, במוצר שלנו, בלי שנשאל את הלקוחות מה הם רוצים, מה בדיוק מעיק או מציק להם, מה הם מעוניינים לפתור. הנכס הכי גדול של כל יזם הוא הלקוחות. אם הוא ידע בדיוק מה הם צריכים, אז הוא ידע מה למכור להם, ולא שום דבר אחר. 
  2. כיום ניתן להשיג לקוחות ותנועת לקוחות מרשתות חברתיות. אבל, הבעיה העיקרית כאן היא נושא "ההמרה". רבים שוכחים את הכללים הבסיסיים ובמיוחד את הכלל הראשון שציינתי, שיש להפעיל אותו גם ברשתות חברתיות.
  3. הרווח הכי טוב הוא בגישתה-UpSale. לכן, יש לזכור ,שאולי במוצר הראשון, שאתה מוכר, לא בטוח שתרוויח, אולם במוצר הבא, שתמכור לאותו לקוח בדיוק, אפשר להרוויח. לכן, חשוב להציע ללקוח הזה הצעות המתאימות לו, אבל לא "להתעלק" עליו יותר מדי, כי הלקוח הזה פשוט יחסום אותך".
הסטארטאפים שהציגו באירוע
  1. ZetZing, ערן לוי, מייסד ומנכ"ערן לויל (בתמונה משמאל). פיתח מערכת ההופכת כל הודעה מכל סוג שיש בכל רשת חברתית או בכל כלי להודעות הקיים בסמארטפון, להודעה אישית. המערכת בנויה כלוח צף המתלבש מעל כל מערכת הודעות ומאפשר לכותב ההודעה להכניס בה תמונות, אנימציות, או כל דבר אחר כרצונו, לצייר ולכתוב באופן חופשי ומשוחרר ממגבלות הכלי של ההודעות הקיים. הכלי הזה מאוד מתאים לקבוצות אוהדים ולמועדונים של משתמשים בעלי עניין משותף הרוצים ליצור לעצמם שיח מבוסס על צורות מוכרות, לוגואים, או תמונות של מפורסמים. המערכת מאפשרת ליצור כל emoji, לא רק מה שיש במערכת ההודעות הקיימת, וניתן למתג את לוח ההודעות עבור כל עסק או קבוצה חברתית.
  2. PickSpace, מאיר כהן, מייסד-משותף ומנכ"ל (בתמונהמאיר כהן משמאל). היזמים רוצים להיות ה-Booking.com של עולם חללי העבודה המשותפים, האקסלרטורים ומתחמי היזמות בעולם. המיזם הזה החל בארץ אך כבר יצא לארה"ב ולמדינות נוספות. סה"כ המערכת כבר מכסה כ-15 מדינות. ההתחלה של הרעיון בארץ הצליחה מעל למשוער כבר אחרי 3 חודשים מרגע העלייה לאוויר, מה שמצביע, שהיה צורך כזה בשוק. מאז, המערכת התפתחה וכוללת כמה חידושים דוגמת Pick-Card, כרטיס למי שמזמין שטח עבודה במיקום מסוים, הכרטיס הזה מאפשר לו לשבת בכל מקום בארץ או בעולם לפי המיקום שלו באותו רגע. לדברי היזמים, עצם פתיחת ה-Market Place לתחום שטחי וחללי העבודה ליזמים, עם מחירים גלויים, הוביל די מהר לירידת מחירים בשוק הזה. כך, הכוח עבר לידיים של היזמים וגם איפשר לבעלי המתחמים השיתופיים והאקסלרטורים למלא את השטחים, שהם מציעים ליזמים.
  3. KashKlik, חיים מקבי, מייסד ומנכ"ל (בתמונה חיים מכבימשמאל). אנשים לא לוחצים יותר על פרסומות ובאנרים באתרי אינטרנט. לכן, נבנתה פלטפורמה למשפיענים, שמפרסמים ברשתות החברתיות בהן המשפיענים הללו חזקים, פרסומות גלויות או מוסוות לקהל העוקבים שלהם. המשפיענים בוחרים את הקמפיינים, שהם מעוניינים לקדם, לפי תחומי העניין שלהם ושל העוקבים אחריהם. בניגוד למערכות מתחרות, שמיועדות למשפיענים, שהם דמויות בולטות בציבור ובמדיה, כאן מדובר במיקרו-משפיענים, כאלה למשל עם 5 עד 10 אלף עוקבים ברשת חברתית. זה יכול להיות למעשה כל אחד, גם אם הוא לא ידוע מחוץ למעגל החברתי שלו. המערכת כבר רצה עם מאות משפיענים בארץ וברחבי העולם, עם קמפיינים פרסומיים בתחומים מגוונים. המערכת מכילה כלים של Machine Learning כדי להבין ולנתח בזמן אמת, מה ההשפעה האמתית של כל משפיען ומה הוא מסוגל להצליח לקדם ברשת החברתית, שבה הוא חזק.
  4. Annoto, קיריל סלבקין, מקיריל סלביןייסד משותף ומנכ"ל (בתמונה משמאל). פיתח מערכת המוסיפה שכבה של תגובות ורגשות של הצופים בווידיאו. כיום, התגובות לווידיאו נעשות בנפרד מהווידיאו ואי אפשר לקשר בין התגובות למיקום המדויק בווידיאו, שהניע את התגובה המסוימת, שנכתבה לגבי הווידיאו בעת הצפייה או אחרי הצפייה בו. כך, הטקסט והתגובות לווידיאו הופכים להיות חלק מתהליך הרצת הווידיאו. זה שירות SaaS בגישת ה-B2B לספקי שירותי וידיאו מכל סוג. המערכת הופכת את הצופים הפאסיביים של היום לצופים אקטיביים, שמגיבים לווידיאו בכל מקום במהלך הצפייה בווידיאו. כך, גם רואים למה הצופים מגיבים בווידיאו והיכן הם נטשו את הצפייה בווידיאו. המערכת מספקת מידע מלא ליוצרי הווידיאו, מידע, שלא קיים בידיהם היום. למערכת הזו יש כבר לקוחות משלמים בארץ והיזמים מתכננים לצאת כעת עם הפתרון הזה לחו"ל. המערכת הזו, בכך שהיא יוצרת קשר חד ערכי בין הצופים בווידיאו למהלך השידור שלו, מאפשרת ליוצרי הווידיאו לשפר אותו כבר בעת הרצתו ולהפיק וידיאו יותר טוב בפעם הבאה, לאור המשוב, שהם מקבלים מהצופים בתכנים, שהם מפיקים ומפיצים ברשת האינטרנט, באתרי חדשות, ברשתות חברתיות ובפרסומות. המערכת מתממשקת לכל אתר קיים ולכן לכל מערכת קיימת המשדרת וידיאו ברשת האינטרנט. 
בתמונה: צוות Pitch Tonight עם חברי הפאנל, שהשתתפו באירוע:
:צוות PitchTonight

חומר מקצועי ומחקרי בתחום השיווק ליזמים:
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share