Telecom News - מי הענן הציבורי הטוב ביותר ובעל הביצועים הגבוהים ביותר שיש בישראל?

מי הענן הציבורי הטוב ביותר ובעל הביצועים הגבוהים ביותר שיש בישראל?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מי הענן הציבורי הטוב ביותר ובעל הביצועים הגבוהים ביותר שיש בישראל?
כנס Cloud Focus - יישומים ותשתיות בענן, חשף בפני מועדון המנמ"רים הגדול בישראל (מעל ל-600 מנמ"רים) את החידושים של עולם שירותי הענן בישראל והציג את הענן הציבורי הטוב ביותר הקיים בישראל (לא מה שחשבתם). 
מאת: אבי וייס, 18.4.17, 07:30שמואל מרדלר

בלעדי: כנס יישומים ותשתיות בענן למקבלי החלטות ומנמ"רים במסגרת ERP.ORG תחת הכותרת Cloud Focus 2017, שהתקיים בכפר המכבייה ר"ג בהשתתפות של מעל ל-100 מנמ"רים ומקבלי החלטות, היווה במה לחשיפת טכנולוגיות ענן חדשות ואת הנעשה בתחומי ה-ICT המרכזיים בישראל ואצל ארגונים ועסקים העוברים במהירות לענן. סדרת כנסי "פוקוס" הם כנסים מקצועיים ממוקדים בתחום ה-IT ביוזמת Icon Conferences והמנכ"ל ינון הכהן ו- ERP.ORG. 

שמואל מרדלר, (בתמונה משמאל), מייסד ומנכ"ל ERP.ORG: "במסגרת המועדון הגדול שלנו, שכולל מעל ל-600 מנמ"רים ומקבלי החלטות בכירים בארגונים ובעסקים בכל ענפי המשק בישראל, תחום הענן הולך ותופס מקום חשוב בפעילות שלנו. התחלנו בפעילות המקצועית הזו לפני כ-13 שנה כדי לשתף ידע ישיר בין ארגונים ועסקים ולחשוף מתודולוגיות המסייעות למנהלים ולעסקים להצליח.

כנסי ה-Focus משמשים במה למיקוד מקצועי בכל פעם בנושא אחר, במה לחשיפת הפיתוחים החדשים לרבות הסטארטאפים הקיימים בתחומים בהם אנו עוסקים. את תחום הידע אנו מפתחים ביחד עם חברת המחקר הבינלאומית IDC. אנו משתפים את התעשייה במפגשים הללו כדי לאפשר למידה פתוחה ולסייע בגיבוש הליכי קבלת ההחלטות בעסקים. תחום הענן מעסיק כמעט את כולנו ולכן התמקדנו בו הפעם.

המציאות, שאנו מכירים בישראל, היא שלארגונים קשה להשתנות ולשנות. מצד שני, נכנסות מתודולוגיות חדשות, טכנולוגיות חדשות, שיטות עבודה חדשות. איך מגשרים עלהפערים, כאשר לוח הזמנים שלהמנהלים כל כך צפוף?

אני מאמין בראש וראשונה בהתייעלות אישית, שהיא גם פסיכולוגית בתוך הארגון. זה מה שיכול להוביל להתייעלות ולחדשנות. הענן נותן ביטוי שונה למערך המחשוב הארגוני ולצורת העבודה של כולנו.

אני אוונגליסט של המעבר לענן בארגונים ובעסקים וקורא למנהלים לפרק את התלות בתשתיות. אני אומר למנהלים: תצרכו את מה שאתם צריכים לעסק שלכם. לא ברזלים, חוטים ובטון. 

פעם בנו המון תשתיות פיזיות יקרות לבד או באמצעות קבלנים ואינטגרטורים. הענן משחרר את המנהלים מההתעסקות בזה. צריך לראות את הענן כמו סופרמרקט: אתה נכנס וקונה את מה שאתה צריך. בעלי ענן צריכים לייצר את המוצרים שעל המדף ואתם עוברים בין המדפים ובוחרים את מה שנחוץ לכם.

הגישה הזו נותנת המון מקום לחדשנות, כי אתה כמנהל יכול להתנסות בכל תחום בלי מגבלות של מיקום והשקעה בתשתיות קבועות. ההתפתחות הזו משנה תעשיות רבות, תעשיות מסורתיות העוברות תהליכי שדרוג. זה חייב להגיע עם תמיכה מלאה של ההנהלה, גם אם זה 'צומח מלמטה', מהעובדים הצעירים, שנולדו בעולם של רשתות חברתיות. 

לדעתי, הייתרון הראשי של הענן זה מתן האפשרות לעסק להתנסות בכלים בלי התחייבויות ולהריץ צוותים ויישומים בלי צורך בהכנות מרובות. בעבר, היה צורך בצוותים טכנולוגיים יקרים כדי לפתח שירות חדש או להריץ פרויקט חדש. המון ועדות, ישיבות, תקציבים ותכנונים. היום, הכל נעשה בקליק של עכבר.

העובדים של המאה ה-21 הם עובדים מאוד לחוצים. דור ה-Y הוא הכי לחוץ. איך מנהלים יכולים להניע את העובדים שלהם להגיע למימוש עצמי? אנו מציגים למנהלים גישה, שלא מספיק מוכרת כאן בישראל, גישת מודל ה-MBTI, מודל אבחוני הנמצא בענן וכולל בשלב ראשון 144 שאלות, כאשר כבר בכמה שאלות בסיסיות ביותר אפשר לאבחן כל עובד וכל מנהל. אני ממליץ למנהלים להתנסות בכלי הזה". 

אלברטו מרנפלד, (בתמונה אלברטו מרנפלדמשמאל), מנהל חטיבת אפליקציות, אורקל ישראל: "כשעברנו לענן עשינו שינוי ענק, כי כל האפליקציות נכתבו מחדש לארכיטקטורה של הענן. אנו כבר מרגישים את השינוי בשוק, שינוי ממש ענק הקורה גם בישראל. היום הגישה של מנמ"רים ומנהלים היא: Cloud First. 

אחרי גישת ה-SaaS, שכמעט כולם כבר התנסו בה, עוברים כעת בארגונים לגישת ה-PaaS ומתחילים לבחון את גישת ה-IaaS. בעבר, 75% מתקציבי ה-ICT הלכו לתחזוקה ולתשתיות. זה לא נותן הרבה מקום לחדשנות.

לכן, ה-CIO משתנה וה-I בשם שלו הופכת להיות Innovation. הכיוון: 75% מתקציבי הארגון בתחומי ה-ICT יושקעו בחדשנות ורק 25ֵ% בתחזוקה ותשתיות. הפוך מהמצב שהיה עד היום.

פעם היה צורך ב'ועדות שדרוג' לכל תחום. בענן - אין דבר כזה. השדרוג הוא חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם של הענן. בארץ יש לנו כבר מעל ל-200 לקוחות, שעברו לענן. יש לזכור, שענן זה לא VPS, זה לא Hosting. שלא יבלבלו אתכם.

המשמעות של השינוי לגבינו: הפכנו מחברת שירותי תוכנה לחברת שירותי ענן. כדי לחזק את האחיזה שלנו בשוק הענן רכשנו לאחרונה את NetSuite, שהיו לה מעל ל-60 לקוחות בארץ.

מנהלים כבר מבינים, ש-CRM ו-Marketing Automation עובדים ביחד. הסיבה די ברורה: הלקוחות נמצאים כיום בערוצים שונים ויש לתת להם חוויה זהה בכל הערוצים".

וויליאם ריצ'רד, (בתמונהוויליאם ריצ'רד משמאל), מנהל אזור EMEA, חברת OneLogIn: "תעשיית התוכנה יצרה עסקים חדשים בענן דוגמת Uber ו-Airbnb, שהורסים תעשיות ישנות.

אולם, במעבר לענן אסור לשכוח, שיש לנו צונאמי בדרך. הענן הוא בעיית אבטחה ענקית. הגישה לענן מאפשרת לכל אחד לגשת לענן מכל מקום ומכל מכשיר קצה.

הגישה הזו יצרה מצב של Borderless, ארגון ללא גבולות וחומות מוגדרים. ההגנות, שהיו בעבר, שלא תמיד עבדו, כבר אינן אפקטיביות, כי אין שערים לחומות שנעלמו. הרגולציה הפכה לחמורה בגלל המעבר לענן.

לכן, אנו מציגים גישה המטפלת בנושא הגישה לענן, האימות, ההסמכות, ההרשאות לגשת לאפליקציות ולמידע, תוך שליטה על כל מכשירי הקצה מכל סוג. פעם קראו לזה MDM, אבל כיום זה חלק מהפלטפורמה הכוללת של הגישה לענן.

ב-2017 הדגשים של הארגונים הם: ציות לרגולציה, אנליטיקה וניהול אוטומטי של הרשאות. יש לנו מעל לאלפיים לקוחות ברחבי העולם ואנו מתחילים לשווק בישראל, כי גם כאן השוק מרגיש בצורך הזה".

ליאור רוזנטל (בתמונה משליאור רוזנטלמאל), סמנכ"ל פיתוח עסקי, MedOne: "אנו כבר 17 שנה בשוק עם מעל ל-17 אלף מ"ר של שרתים ושירותי ענן ב-3 מתקנים. רוב הארגונים הגדולים בישראל נמצאים אצלנו במתקנים תת-קרקעיים עם SLA של 4 תשיעיות, כשמעולם לא הרגשנו בחריגה מה-SLA הזה.

בשנתיים האחרונות הפכנו להיות ספק ענן מוביל בישראל. הזמינות בענן החדש שלנו מבית Dimension Data היא 5 תשיעיות, אנו מתחייבים, שלא נחרוג מ-30 שניות בחודש, אם נחרוג, נשלם פיצויים ללקוחות שלנו. בינתיים זה לא קרה ואני מאמין, שגם לא יקרה.

אנו היחידים בעולם המתחייבים על 5 תשיעיות של זמינות. הפתרונות שלנו כוללים את כל האופציות הקיימות בענן: PaaS, SaaS, IaaS ושירותי ערך מוסף בענן דוגמת: DR, התאוששות מאסון והמשכיות עסקית, גיבויים, סייבר, BI ועוד.

עם השותף הטכנולוגי שלנו בנינו 2 עננים ב-2 מיקומים מרוחקים זה מזה, לגיבוי ושרידות מלאים בכל מצב. אפשר להקים את כל השירותים לבד בפורטל השירות שלנו.

אנו המובילים את שירותי הענן בישראל! זו לא פעם ראשונה, שמבחנים בלתי תלויים מצאו זאת. לאחרונה, חברת הייעוץ ופיתוח התוכנה הגדולה CommIT בדקה והשוותה את כל שירותי הענן הקיימים בישראל ומצאה במחקר שלה, שהפתרון שלנו הוא הטוב ביותר בארץ כמעט בכל הפרמטרים, שנבדקו על ידם והענן שלנו מספק את יחס הביצועים והתועלת הטובים ביותר שיש בישראל".   
סיגלית שביט, (בתמונסיגלית שביטה משמאל), סמנכ"לית מערכות מידע, ECI: "המסע שלנו לענן החל ב-1999 וזה התפתח והשתנה עם הזמן. כיום, בארגון בוחנים מה הערך, שמביא ה-IT לעסק ולעובדים.

חברת המחקר גרטנר חזתה מזמן, שה-IT ינוע מהמודל המסורתי למודל של IT as a Service. זה החל בשנות האלפיים וכיום אנו מוצאים את עצמנו משתמשים בכמה עננים, לפי האפליקציות שיש לנו.

מנהלי ה-IT יאבדו שליטה על שירותי הענן אם לא יעסקו בכך. את משתמשי הקצה בכלל לא מעניין היכן שוכנת האפליקציה המשמשת אותם לצרכי עבודתם. הם לא מוכנים יותר לסבול שיהוי או נפילות. הם רוצים חויית שימוש זהה בכל הפלטפורמות ובכל מכשירי הקצה.

לכן, היינו צריכים לקבל לא מעט החלטות, מה פלטפורמת הענן שלנו. אני ממליצה לכל מנהל להסתכל שנתיים קדימה, לא יותר, כי השינויים הם כל כך חזקים, שקשה כיום לחזות ליותר מ-3 שנים קדימה.

הצלחנו בהחלטות שלנו להפוך את פירמידת ההשקעות שלנו וכיום אנו משקיעים בתשתיות ובתחזוקה רק 30% מתקציב ה-IT. כשעוברים לעולם החדש, היינו צריכים להכיר עולמות חדישים של פיתוח, למשל DevOps, וכיום זה חלק משגרת העבודה שלנו".

רפי מרקמן, (בתמונרפי מרקמןה משמאל), מנכ"ל משותף, BDA Projects: "אנו מציגים לארגונים ולעסקים את התפיסה, שהם צריכים לעבוד עם CRM ולעבוד בענן. השילוב של תהליכי עבודה, טכנולוגיות והיכולת של העובדים לממש את 2 הנושאים הללו, זה מה שמוביל להצלחת הארגון.

למה CRM? כי כלי המשחק משתנים: לקוחות, תהליכים, סביבה עסקית, טכנלוגיות. הכל זז ורץ מהר קדימה.

לכן, צריך פתרון מרכזי לניהול מתכלל של כל תהליכי המכירה, השירות, השיווק וכל האינטראקציות בין הארגון לבין לקוחותיו ושרשרת הערך שלו, בשירות אחד, שייתן מענה לכל היחידות בתוך הארגון.

אנו תומכים ב-SAP Hybrid, שיכול להיות מותקן מקומית, בענן ציבורי או בענן היברידי. זה מאפשר למכור ולתת שירות מכל מקום, מכל מכשיר קצה, בכל זמן ובכל רשת". 

אסף חיון, (בתמונאסף חיוןה משמאל), מנכ"ל Trio Cloud: "אנו חושפים היום טכנולוגיה ישראלית חדשה לתחום הענן מחברת ZADARA השוכנת ביוקנעם. מדובר בפתרון אחסון מידע וניהול מידע בענן. הרעיון: אחסון עפ"י דרישה: Storage as a Service. 

אנו מעל ל-15 שנה בתחום המחשוב העסקי עם סדרת פתרונות כוללים מכל סוג לארגונים ולעסקים בכל סדר גודל. הפתרון החדש מספק פתרון אלסטי ברמה ארגונית בענן עם כל סוגי החיבורים של מידע לענן, כולל כל הפרוטוקולים החדשים הקיימים ב-S3 או ב-Swift. 

הפתרון מספק Object Storage והלקוחות משלמים רק על מה שהם צורכים, גם אם הפתרון מותקן מקומית או בענן פרטי של הלקוח. זה יוצא יותר זול מאחסון באמזון.

אפשר לצרוך את השירות בכל סוג של ענן, אפילו על הענן של אמזון, בארץ או בכל מקום בעולם, בכפיפות לכל הרגולציות המחמירות ביותר שיש. אנו פותרים בעיה גם למי שכפוף לרגולציה האוסרת עליו להוציא מידע מחוץ לישראל". 

עודד קלנר, (בתמונה משמאל), סמנכ"עוטד קלנרל מוצרים, ZADARA: "אנו למעשה סטארטאפ בן 5 שנים מיוקנעם, שכבר יש לנו לקוחות לא מעטים בארץ ובעולם. הלקוחות החשובים לנו ביותר אלה ספקי שירותי ענן, שבחרו בנו כדי לספק שירותי אחסון בענן ללקוחות הקצה שלהם.

הנטיה כיום של עסקים וארגונים מכל סדר גודל: לעבור לאחסון מידע בענן, כי הנפחים הפכו להיות בלתי נשלטים. השירות הזה נצרך כמו כל שירות IT אחר בענן.

ארגונים כבר לא רוצים לקנות ציוד ודיסקים, כי זה יקר ויקר לתחזק את הציוד. להערכתי, תוך כ-5 שנים האחסון בשרתים ודיסקים מקומיים יהיה מיעוט בעולם, הרוב יאוחסן בענן, ענן מקומי, ציבורי או היברידי. המודל הקיים של שירותי אחסון לא עונה לצרכים של העתיד.

בפתרון שלנו אנו נותנים שליטה מלאה על המידע ללקוח, הכל מוצפן ונשלט על ידו. יתרה מכך, הוא יכול לשלב את הפתרון על כל ענן אחר, שכבר יש לו, פרטי או ציבורי, בכל מקום בארץ או בעולם". 
ERP.ORG

לינקים למידע מחקרי עדכני למנהלי IT ולמנהלים בעסקים:
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share