Telecom News - מה ניתן לעשות עם כחצי מיליון לקוחות שנפלו לבור ששמו "שוק סיטונאי"?

מה ניתן לעשות עם כחצי מיליון לקוחות שנפלו לבור ששמו "שוק סיטונאי"?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מה ניתן לעשות עם כחצי מיליון לקוחות שנפלו לבור ששמו "שוק סיטונאי"?
כל יום אני מקבל פניות של לקוחות מתוסכלים של מה שמכונה משום מה בשם "שוק סיטונאי". אביא כאן פנייה אחת חריפה וטרייה מהיום, ומה המענה שקיבל הפונה: איך הוא יכול לצאת מהבור, שהוא נפל בו ב"שוק הסיטונאי". מומלץ לגזור ולשמור. 
מאת: אבי וייס, 3.7.17, 21:56פס רחב

באתר Telecom News יש לא פחות מ-283 כתבות בנושא "השוק הסיטונאי" הסוקרות את הבלוף הרגולטורי הזה מכל צדדיו והיבטיו. אולם, אי אפשר להישאר אדיש כשחצי מיליון אנשים התפתו ונפלו להטעיה הרגולטורית והטכנולוגית הזו, והם כלל לא יודעים למדוד או להבחין, שהם נפלו בפח.

למעשה, כל מדינת ישראל נפלה בפח. אנו המדינה היחידה בעולם, שמזה 3 רבעונים רצופים רוחב הפס הממוצע ללקוחות הפס הרחב הקווי בישראל נמצא בירידה, במקום לעלות. 

לכן, אביא כאן את אחת מהפניות הרבות, שאני מקבל כל יום, ואת התשובה שקיבל הפונה:

הפנייה של הקורא א. ת. (השם המלא ושאר פרטיו המזהים שמורים במערכת):  

"שלום, אני מנוי בשוק הסיטונאי של בזק בינלאומי עם בזק, עוד יומיים מסתיים המבצע שלי ואני רוצה לעבור לבאנדל רגיל ולא סיטונאי, מאחר שהבנתי, ששוק סיטונאי זו מירמה אחת גדולה, ופשוט נפלתי מחוסר מודעות ועירנות - לפח. האם כדאי לעבור לאקספון? להוט? או לבאנדל רגיל של בזק עם בזק בינלאומי? אשמח לתשובה מהירה מאחר ונשארו לי יומיים... תודה רבה מראש".

התשובה שלי:
"שלום רב,
יש באתר Telecom News מעל ל-200 כתבות, שבהן מפורט לפרטי פרטים הבלוף המכונה בשם המטעה "שוק סיטונאי" ע"י משרד התקשורת הישראלי וכלי התקשורת.
כחצי מיליון איש או שלא קראו את האזהרות שלי, או שקראו והתעלמו, התפתו לעבור להסדר הזה. 
אין לי מה לעשות מול היקף כזה של החלטות טיפשיות ומוטעות, מלבד לחזור ולהזהיר שוב את הציבור: לא להתפתות לשקר הזה.
.
כדי להבהיר את דברי, אקח דוגמה המובנת (כך אני חושב) לכולם: אם אתה קונה רכב מסוג פיאט 600, אתה נוסע על אותו כביש ומגיע ליעד שלך, בדומה למצב, שבו היית קונה מרצדס S-Class ונוסע עם המרצדס הזו לאותו יעד על אותו הכביש. אולם, מי שחושב, שאם הוא יחסוך בכסף ויקנה פיאט 600 הוא יקבל את אותה מהירות נסיעה ואת אותה חוויית נסיעה ונהיגה ליעד, הוא פשוט חי בטעות. טעות חמורה
גם אתה עשית את הטעות הזו ואתה יכול מחר לתקן אותה.
אי אפשר לקבל במחיר של פיאט 600 חוויה וביצועים של מרצדס S-Class. אין דבר כזה
יש להתעלם מכל הפרסומות המטעות של החברות ב"שוק הסיטונאי" ומההודעות המטעות של משרד התקשורת. "שוק סיטונאי" זה לא אותו מוצר של פס רחב, שהיה קודם להסדר הזה. 

כרגע יש בפניך 3 חלופות:
א. לעבור להוט. הגלישה בהוט טובה מבזק פי כמה והוט מספקת עד 200 מגה ללקוחות פרטיים ועד 500 מגה ללקוחות עסקיים. אין בהוט כמעט פער בין המהירות בחבילה שאתה רשום אליה למהירות שאתה מקבל בפועל (בניגוד לביצועים ברשת בזק). אולם, בקרוב יהיה "שוק סיטונאי" על רשת הוט. כך, שיכול להיות, שהתחום הזה יקבל תפנית במחירים, ואולי כדאי להמתין עם מעבר כזה. אולם, קשה לראות לאן עוד זה יכול לרדת, כשבאתר הוטנט (חברת האינטרנט של הוט) אתה יכול לקבל כל מהירות עד 200 מגה ב-10 ש"ח לחודש (רק גלישה). 
ב. לעבור לחבילת באנדל (ישיר או הפוך) עם בזק ואחד מספקי הבאנדל של בזק. זה, בכל מקרה, עדיף על הסדר "השוק הסיטונאי" הקיים על רשת בזק. יש כל הזמן מבצעים של "באנדל" ו"באנדל הפוך". אין מה לחפש מבצעים של "שוק סיטונאי". 
ג. אם יש לך אנטנת סלולר חזקה בסביבת הבית וקליטה טובה בסלולר בתוך הבית, ויש לך חבילת גלישה סלולרית מספיק גדולה, אפשר לגלוש רק בסלולר ולזנוח את החיבור הקווי לאינטרנט. יש לחברות הסלולר נתבים ומודמים ביתיים בדיוק לצורך הזה (אפשר גם לרכוש נתב סלולרי בשוק החופשי). אפשר גם להפוך כל סמארטפון חכם לנתב סלולרי ביתי. 

שורה תחתונה: כל פתרון שתבחר מ-3 החלופות הללו, יהיה טוב יותר מהסדר "השוק הסיטונאי", שנפלת בו חזק, לפי התיאור שלך".

בעולם הרחב, כבר שכחו מזמן מה זה "שוק סיטונאי במודל BSA", כמו שיש בישראל (זה בכלל לא "שוק סיטונאי" בהגדרות של הרגולטורים באירופה, היכן שהמציאו את ה-BSA לפני כ-3 עשורים). בעולם, מחברים בתים ברוחבי פס של עד 10 גיגה, מספקים את שירותי התקשורת מתשתיות ענן, מספקים חיבורי WiFi מתקדמים ביותר (גם בשילוב הסלולר), מספקים שירותי NFV למגזר העסקי, מספקים שירותי WebRTC למגזר הפרטי ולמגזר העסקי, ועוד ועוד. על הטכנולוגיות הללו ניתן לקרא בלינקים בתחתית הכתבה.

בישראל, אין דברים כאלה וגם לא יהיו בטווח הזמן הנראה לעין. כאן, ימשיכו להתעסק עם הבלוף הרגולטורי הישן, ששמו "שוק סיטונאי" וימשיכו לפזר ספינים לציבור התמים, ש"מובל באף", בלי כל מגבלה ומעצור.   
 
הצילו!



 
 
Bookmark and Share