Telecom News - חשיפת שימוע חדש בחתימת שלמה פילבר שהמשיך עד הרגע האחרון בסיוע לבזק

חשיפת שימוע חדש בחתימת שלמה פילבר שהמשיך עד הרגע האחרון בסיוע לבזק

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת שימוע חדש בחתימת שלמה פילבר שהמשיך עד הרגע האחרון בסיוע לבזק
באופן קצת אירוני עלה הבוקר (13.7.17) לאתר משרד התקשורת, ממש במקביל להמשך חקירתו של שלמה פילבר בחשד לעבירת חמורות בהקשר של פרשיות בזק-yes, מסמך שימוע, שהוא חתם עליו ב-5.7.17, בעניין הפיקוח על הטלפוניה של בזק. שלמה פילבר לא היה לבד בסיפור הזה. עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 13.7.17, 10:30שלמה פילבר

ראשונים לדווח: במאמר, שבו קראנו לפיטוריו של שלמה פילבר (כאן), ציינו, ששלמה פילבר המשיך לפעול ובמרץ רב לטובת בזק, גם אחרי שהחלה החקירה של הרשות לניירות ערך בעניינים בהם הוא עסק, והוא ידע היטב, שעומד להתפרסם דו"ח מבקר המדינה בעניינים הללו (וגם ידע את תוכן הדו"ח, שכן קיבל טיוטא מהמבקר להתייחסות, טרם הפרסום). זה מעיד עליו כמי ש"לא סופר איש ממטר". 

כנראה מישהו במשרד התקשורת החליט "לשפוך עוד שמן למדורה" והעלה הבוקר לאתר המשרד את המסמך, שחתום עליו (מלפני מספר ימים) שלמה פילבר (המסמך כאן, מלווה בעוד 3 מסמכים טכניים-משפטיים הנמצאים אף הם באתר משרד התקשורת).

המסמך הזה הוא המשך הסיוע של שלמה פילבר לבזק בתחום הטלפוניה, כפי שחשפנו בהרחבה כאן וכמפורט גם באריכות בדו"ח מבקר המדינה.

גם במסמכים חדשים אלה, שלמה פילבר פונה רק לבלי העניין ולא לציבור ולנציגי הציבור המוסמכים, שהם אמורים להיות הכתובת הראשונה לכל שימוע בעניינים צרכניים ורגולטוריים בעולם התקשורת. 

כלומר: שלמה פילבר המשיך לצפצף על כל חוק, נורמה ואינטרס ציבורי, גם כשהאש החלה לבעור והסכנה החלה להתקרב לכסאו, רק כדי לקדם בלי לאות (בסיוע כמה עוזרים במשרד), את האג'נדה שלו, שזיהינו אותה ממש אחרי כניסתו לתפקיד - להיות "הפרזנטור של בזק" (ולא רק אנחנו זיהינו זאת, היו גם כלי תקשורת אחרים, שעסקו בכך, דוגמת גלובס).

וכך כתבנו יממה לפני ששלמה פילבר נקרא לחקירה (והוא עדיין, גם היום, בחקירה):
********************************************************************************************
"אך אתמול [10.7.17] חשפנו כאן כיצד מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), קיבל מאז כניסתו לתפקיד המנכ"ל, סדרת החלטות בנוגע ל-Yes, החלטות המנוגדות גם לחוק וגם לאינטרס הציבורי, ובכך הוביל (בין היתר) להתמוטטות של תשתיות הלוויין האזרחיות בישראל (על חשבון הכיס של הציבור, מה ששירת רק את האינטרסים של שאול אלוביץ').

הודעת הרשות לניירות ערך (ואחריה הודעת בזק לבורסה - כאןכאן וכאן), על פתיחת חקירה בנושא, לא הייתה עבורנו הפתעה.

"הכתובת הייתה על הקיר" ולא מאתמול. שלמה פילבר המשיך בפעילותו הנמרצת לטובת בעלי בזק אפילו בימים אחרונים, גם אחרי שהחלה החקירה ברשות לניירות ערך, דוגמת מיטוט ההסדר לטלפוניה סיטונאית על בזק (כאן) ופעילות נמרצת ביותר למיטוט המתחרה העיקרית של קבוצת בזק בשוק, וזו קבוצת הוט, בסדרת החלטות מוזרות ביותר (כאן וכאן) לכפיית "שוק סיטונאי" דווקא כעת על הוט. 

באתר זה יש לא פחות מ-325 כתבות המתארות בפירוט רב (מלווה במסמכים), את כל הטריקים, הספינים וההחלטות המוטעות והלא חוקיות של שלמה פילבר, בניגוד לכל אינטרס ציבורי.

אי אפשר לסיים את חקירת הרשות להגבלים עסקיים בחקירה של בעלי קבוצת בזק, מנהליה ובעלי התפקידים בה. שוק התקשורת בישראל הוא שוק רגולטורי מוחלט. כל פעולה וכל החלטה של מי מהשחקנים בשוק ובמיוחד קבוצת בזק (גם בהיותה מונופול), דורשות אישור ספציפי של הרגולטור. כלומר: היה מי שאישר ועודד את כל המהלכים הללו. לאיש הזה יש גם שם ותמונה (למעלה משמאל, למי שפספס). יש לחקור למה זה קרה דווקא אצלו. 
*****************************************************************************************
ואכן, יממה אחרי הפרסום הזה, שלמה פילבר הוזמן לחקירה, בה הוא מצוי גם כיום.

מי סייע לשלמה פילבר בנושאים הללו (בתוך המשרד)?
שלחנו אמש את השאלה הבאה למשרד התקשורת:
"העיתון דה מרקר פרסם בזמנו את היומן של המנכ"ל – שלמה פילבר ופגישותיו, בין היתר, עם שאול אלוביץ' ונכתב כך [ציטוט]: 'מעניין אף יותר מפירוט האנשים, שנפגשו עם פילבר, הוא הפירוט של מי שהתלוו לפילבר מקרב אנשיו. לפילבר יש בעיה: היועצת המשפטית שלו, דנה נויפלד, נגועה בניגוד עניינים על רקע הקשר הזוגי שלה עם עו"ד דודי תדמור, מהבכירים בעורכי הדין בישראל, שייצג בעבר גם לקוחות מתחום התקשורת. עם סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת, הרן לבאות, פילבר פשוט אינו מסכים על רוב הסוגיות - שכן לבאות אינו מספיק פרו־בזק לטעמו.
אז מי כן מלווה אעדי קאהן גונןת פילבר בפגישותיו? כמעט לכל פגישה נכנס פילבר עם "היועצת המקצועית הבכירה למנכ"ל", עדי קאהן גונן [בתמונה משמאל]. מתוך 47 פגישות היא נכחה ב–35. לבאות נכח רק ב-10 פגישות, ואילו נויפלד רק ב-5. סמנכ"ל ההנדסה, חיים גרון, נכח בשבע פגישות, וסמנכ"ל הפיקוח והאכיפה, מימון שמילה - ב-8 פגישות'.
 
כזכור, לאחרונה חשפנו, שנעשו כמה ניסיונות למנות את עדי לסמנכ"ל כלכלה/פיקוח/מינהל. האם לאור החקירה של המנכ"ל בפרשיות החמורות ביותר, שחשפתי מזמן (ורק כעת נחקרות ברצינות), האם לא רצוי מחמת הזהירות והנראות הציבורית, להסיר את מועמדותה של עדי קאהן גונן מהמועמדות לתפקידים הבכירים ביותר הללו?"

תגובה לא הצלחתי לקבל. אם אקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

שורה תחתונה:
יש לבטל לאלתר את השימוע החדש הזה ואת כל מה שנלווה אליו, כי מדובר בהפקרות שלטונית אדירת ממדים בהיקף שלה. אי אפשר להמשיך בשיטה הזו יותר. הגיע העת - לשים לה קץ. 

גם צריך לעצור את כל תהליכי הקידום של אנשים בתוך המשרד, עד שתתברר מידת מעורבותם האישית בפרשיות של בזק-yes ובשאר הפרשיות החמורות שדורשות חקירה הקיימות כעת במשרד התקשורת הישראלי.  

עדכון 13.7.17 14:30: מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נשלח ל"מעצר בית" ל-14 יום והורחק ממשרד התקשורת לתקופה זו. בנוסף הוצא לפילבר צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה. כנראה שאת מקומו בתקופה זו ימלא המשנה למנכ"ל שמילה מימון

שחרורו של פילבר בתנאים מגבילים כולל איסור על יצירת קשר עם המעורבים בפרשה ועם עובדי משרדו. תיאסר עליו הגישה לחומר ממוחשב מכל מקור שקשור למשרד התקשורת או לחקירה והוא לא יוכל להשתמש בהם עד שיקבל היתר לכך מהרשות לניירות ערך. הוא הפקיד ערבות בסך 400 אלף ש"ח לטובת שחרורו.

בפירוט החשדות שרשות ניירות ערך הציגה במסמך שמסרה לבית המשפט נטען כי מנכ"ל משרד התקשורת "פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת ותוך הסתרת העבודה מהגורמים המקצועיים והמשפטיים של משרדו כדי להעביר לידי בזק מסמכים מסווגים וכן ניירות עמדה פנימיים".
 
"עוד עולה מממצאי החקירה כי החשודים [מבזק] נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים תוך שאלה כוללים תיקונים התואמים את צרכיהם האסטרטגיים, הטקטיים והעסקיים, תיקונים אשר התקבלו ושימשו בסיס לדיונים בהמשך ובמקרים רבים אף קיבלו ביטוי משמעותי בתוצרים הסופיים תוך שאלה משרתים את טובתה של בזק והאינטרסים הכלכליים שלה ושל החשודים האחרים".

בבית המשפט טענו החוקרים מפי עו"ד שחם, המייצג את רשות ניירות ערך: "החשודים בתיק בזק פעלו כמכונה משומנת, קיים חשש להימלטות, בכירים במדינה שיתפו פעולה... נוספו שתי פרשות. באחת הוציאו חומרים שנתנו לו יתרון טקטי במשא ומתן. הופעל מערך של שליחים. ופרשה שלישית שעוסקת בעבירות דיווח וטוהר מידות של מנכ"ל משרד התקשורת שעמד בקשר ישיר ועקיף עם החשוד [שאול אלוביץ'] - ונתן על פי הממצאים של החקירה פרטים שלא היו בידיו של אלוביץ' אם הוא לא היה נותן לו אותם".

עדכון 18.7.17 14:00: חברת חלל תקשורת (בבעלות שאול אלוביץ'דיווחה היום לבורסה בתל אביב כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדיה וערכה חיפוש במסגרת החקירה הנוגעת בין היתר לעסקאות למתן שירותי תקשורת לוויינית בין החברה לדי.בי.אס שירותי לוויו (Yes). בהודעה שמסרה חלל לבורסה כתבה: "אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות הנושאים הנחקרים או הסיבה לשמה נערך החיפוש". כנראה שיש מי שקורא מה שאנו כותבים, בדיוק בפרשה זו....
הצילו!
Bookmark and Share