Telecom News - עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא מיסים באינטרנט?

עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא מיסים באינטרנט?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא מיסים באינטרנט?
ללא כל פרסום, עלתה אמש "הודעת שר" מוזרה ביותר לאתר האינטרנט של משרד התקשורת ובה ​הכותרת המדהימה [ציטוט]: "תשלום מיסים בישראל על ידי פלטפורמת פרסום כלל-עולמיות". מי דחף את השר להיות "פרזנטור" של חברות ישראליות? מה זה בכלל עסקו? למה הוא לא מטפל בכשלים בתחום האינטרנט שכן באחריותו האישית?
חשיפה מה עומד מאחורי ההצהרה השערורייתית וחסרת האחריות הזו.

מאת: אבי וייס, 29.7.17, 10:00איוב קרא

בלעדי: עדיין פרשת "בזק-yes-פילבר" לא נרגעה, ושר התקשורת איוב קרא (בתמונה משמאל) החל לייצר את הפרשה החמורה הבאה: עבודה בשירות של בעלי הון ושירות האינטרסים של בעלי הון (בדיוק מה ששלמה פילבר עשה, מהיום שנכנס לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ועד הרגע בו החלה חקירתו באזהרה).

לא מאמינים? אז תקראו בבקשה בקפדנות - כאן, את "ההודעה לעיתונות", ששר התקשורת איוב קרא חיבר והעלה לאתר משרד התקשורת בלי שתרגישו.

הוא עשה זאת ביום 7/25/17 (מה זה? הרי אין תאריך כזה. אני מניח שזו טעות, כמו כל ההודעה המוזרה ביותר, שהשר הנכבד חיבר, והכוונה כאן היא לתאריך 25/7/17).

מה שמופיע על המסמך הוא ב' באב שזה 25/7 ולא 7/25:
צילום

למה הודעה מ-25/7 עלתה לאתר משרד התקשורת רק אתמול (28/7) אחר הצהריים? מי דחף את השר לזה? מייד נפתור את התעלומה. 

אגב, בבדיקה של "מאפייני המסמך" של הודעת השר עולה, שהוא חובר ב-27/7/17 ולא ב-25/7/17 (כמופיע בתצלום הבא, מה שעוד יותר מעורר את החשדות, כשרואים את התאריך השגוי בראש המסמך, שעלה לאתר משרד התקשורת. זה מה שמסביר למה המסמך עלה לאתר באיחור, מול התאריך של ב' באב):
צילום 2

אולם, הנושא של התאריך והתחמון המטופש בתאריך לא הכי חשובים. קודם לכל יש לשאול שאלה מקדימה: ממתי שר התקשורת מטפל במיסים על רשת האינטרנט? מה זה בכלל עסקו? האם זה בכלל בסמכותו להתייחס לסוגיה הזו?

ומזה נגזרת השאלה הבאה: האם השר הנכבד (איוב קרא) השר הפעלתן והמומחה לספינים ול"אחיזת עיניים", שכח, שיש "מדיניות שר", תקפה וחתומה, על היקף הטיפול ונושאי הטיפול והאחריות של משרד התקשורת בנעשה ברשת האינטרנט?

היות ולמיטב הערכתי השר לא מבין מאומה בנושא וקרוב לוודאי לא שמע על הדבר הזה, ששמו "מדיניות שר" חתומה, אז למענו ולמען קוראינו, בלינק כאן יש את מסמך המדיניות של משרד התקשורת לגבי רשת האינטרנט, מסמך רשמי בחתימת בנימין פואד בן-אליעזר (ז"ל), סגן ראש הממשלה ושר התקשורת, מסמך מ-17.12.2000 שתקף עד היום.

איך השר הנכבד לא ידע מהמסמך הזה? 

פשוט מדהים, שהשר איוב קרא לא שמע על זה. כי אם הוא היה שומע על זה וחושב על זה כמה דקות, היה קודם כל מוציא שימוע, במטרה לעדכן את המדיניות של השר ואחר כך היה (אולי) מוציא את ההודעה ההזויה שלו, שחוברה ב-27/7 ולא ב-7/25. 

מלבד זאת, השר בכלל לא בדק מה רשות המיסים עושה בעניין כל אלה המפרסמים ברשת האינטרנט הישראלית ולא משלמים מיסים (למשל גוגל, פייסבוק ועוד). אם השר היה שואל, היה מגלה, שהסוגייה הזו מטופלת היטב וברגישות רבה (כי יש כאן המון אינטרסים של עידוד השקעות חיצוניות של אותם שחקנים בשוק הייטק בישראל), ע"י רשות המיסים, מזה זמן רב, ויש לרשות המיסים אף כמה הצלחות יפות בנושא המסובך והרגיש ביותר הזה. 

השר כותב בהודעתו [ציטוט]: "בעקבות תלונות המתקבלות מזה זמן, בלשכת שר התקשורת ואצל הרגולטורים על השידורים המסחריים והרב-ערוציים בישראל, בדבר תחרות לא הוגנת מצד פלטפורמות פרסום אינטרנטיות גדולות,...".

מי בדיוק שלח תלונות ללשכת השר? כמד"ר יפעת בן חי שגבה תלונות התקבלו אצל השר וכמה אצל הרגולטורים על השידורים  (כלומר: ד"ר יפעת בן חי שגב [בתמונה משמאל] יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ואוה מדז’יבוז’, יו"ר הרשות השניה)?

מתי בדיוק התקבלו התלונות הללו בלשכת השר ומתי הן בדיוק התקבלו אצל שתי הרגולטוריות לשידורים המסחריים הרב-ערוציים בישראל? 

למה בכלל שמישהו ישלח למשרד התקשורת ו\או למועצת הכבלים והלוויין, ו\או לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, תלונות בעניין אי תשלום מיסים?

מה זה המילים "...מזה זמן" - מזה כמה זמן? האם זה קרה אולי רק בשבוע החולף?


אז אפתור כעת את התעלומה הבלשית המרתקת הזו.

אלה לא אזרחי ישראל, או אולי אבי וייס (למשל), ששלחו את התלונות ללשכת השר ו\או ללשכות של ד"ר יפעת בן חי שגב ו\או אוה מדז'יבוז'. למתלוננת הזו (יש רק אחת כזו) יש שם מאוד ברור, קוראים לה: טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט. 


היא אמרה זאת (כלומר: התלוננה) בפני השר איוב קרא בביקור שלו בהוט ב-18 ליולי 2017 (בתהשר ומנכ"לית הוטמונה משמאל) והיא גם פרסמה זאת בצמוד לפרסום הדוחו"ת הכספיים הרבעוניים האחרונים של הוט (שהיו אגב, מאוד טובים)

והנה משפט המפתח המסכם בדבריה בפתיח לדו"ח הרבעוני:
צילום 1

בדבריה, מנכ"לית הוט התייחסה במילים "רגולציה שיוויונית", גם לנושא המתחרים בהוט בשידורי טלוויזיה על רשת האינטרנט (OTT) ובמיוחד למתחרים חדשים דוגמת נטפליקסשלא משלמים מיסים בישראל וגם לשאר המתחרים ברשת האינטרנט, שלא משלמים מיסים ותמלוגים שונים.

אם הם היו משלמים מיסים והרגולציה, שחלה על הוט, הייתה חלה עליהם, הם לא היו יכולים להציע חבילות כל כך זולות לצרכנים ולסחוב להוט את הלקוחות בקצב הולך וגדל. זה ברור. 

שר התקשורת משלים את דבריה של מנכ"לית הוט וכותב לשר האוצר משה כחלון [ציטוט]: "מדובר בתחרות לא מאוזנת בשל העובדה שספקים ישראלים נדרשים לשלם מיסים למדינה כחוק, בעוד גופים בעלי-עוצמה אינם כפופים לדרישה כאמור".

במיוחד הוא מתכוון כאן לנטפליקס, שמפחידה כעת הכי הרבה את הוט (ונטפליקס כרגע הולכת יד ביד בישראל עם פרטנר, מה שמאיים על הוט הרבה יותר מסלקוםtv או טריפל סי).

למי ששכח. לשר האוצר בכלל אסור להתקרב להוט (אחותו שם...). לעומת זאת, לשר איוב קרא אין שום אחות (ואפילו לא דודה) העובדת בהוט, אז הוא יכול לייצג בלי שום בעיה את הוט, ממש בלי כל ניגודי אינטרסים (דוגמת אלה שיש למשל למ"מ מנכ"ל משרד התקשורת, שהשר מינה בחופזה ובחוסר אחריות, אך לאחרונה). 

אולי בכלל השר, בצעד הזה, רוצה לתקן ולו במעט את הטעות החמורה שעשה, כשחתם על מסמכי "שוק סיטונאי" על רשת הוט?

אם שר התקשורת איוב קרא מעוניין לטפל בכשלים הקיימים ברשת האינטרנט, אז שקודם כל יקשיב לציבור ולנציגיו המוסמכים. שיפסיק להיות (כמו שלמה פילבר ועוד בעלי תפקידים בכירים במשרד התקשורת), פרזנטור של בעלי ההון. 

הנה רשימה קצרה של כשלים ברשת האינטרנט, כשלים חמורים, שנמצאים באחריות אישית של שר התקשורת ומשרד התקשורת:
  • אי יישום ואי אכיפה של הצורך ברישיון VOD על רשת הפס הרחב הקווי והנייד. רק הסעיף הזה יכול לספק עבודה לשר התקשורת ולכל עובדי המשרד, לכל השנה קדימה. 
  • טיפול בכשל של תחום הדומיינים (יש כבר הצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת. אז שהשר הנכבד ייקח את הצעת החוק הזו ויקדם אותה וייסיע בכך לכרבע מיליון בעלי דומיינים בישראל וגם יתרום להורדת נטל המחיה בישראל. אם הוא יטפל בזה, הנושא הזה בלבד יכול להביא לשר המון קולות של תומכים, לקראת הפריימריז הבאים בליכוד). פנייה לשר משה כחלון בענייני מיסים באינטרנט, לא תביא לו שום תומכים בליכוד, או בכלל. 
  • טיפול בכשל של אי יישום IPv6 בישראל. לא אסביר את הסעיף הזה, כי השר אינו בעל השכלה של מהנדס תקשורת. הוא בעל תואר ראשון במשפטים מטעם הקריה האקדמית אונו, תואר ראשון במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת חיפה, ותואר שני במנהל ציבורי מטעם אוניברסיטת תל אביב. בתארים הללו לא לומדים על מבנה ופרוטוקולי רשת האינטרנט. כך שבעניין זה השר יכול להיעזר ביועץ מומחה (מציע שייקח את המומחה במכרז ולא ב"פטור ממכרז", כמו שנהגו כמה מהשרים שקדמו לו, בתחום שכירת היועצים).  
  • טיפול בכשל של אי התפתחות רשתות האיתותים בישראל. העניין הזה עוד יותר מסובך מהסעיף הקודם ובוודאי שלא מתאים לתארים האקדמיים שיש לשר. מי שרוצה להבין על מה מדובר, יכול לקרוא על זה מעט במאמר כאן. זה נושא ראוי לטיפול אינטנסיבי של השר, כדי להעביר אותנו ממצב של מדינת עולם שלישי בתחום תשתיות התקשורת, למדינה מתקדמת, למשל כמו מדינות המפרץ הפרסי. 
  • עידוד מעבר של חברות התקשורת וכל מערכות התקשורת בישראל לענן. אפילו הממשלה החליטה לעבור בכל מערכותיה לענן ואך לאחרונה פורסם מכרז ענק של העברת שירותי הממשלה לענן (המכרז מצוי כאן - למתעניינים). השר אמור היה להניע מהלך דומה בשוק התקשורת, כי שוק התקשורת בישראל לא עבר לענן ואין לו תוכניות לעבור לענן (למה? כי השר עסוק בספינים יומיים והמנכ"ל היה עסוק בשנתיים האחרונות לדאוג ל"דמי הכיס" של אזרח אחד בשם ש. א. - השם שמור במערכת ובכספת של בית המשפט בת"א והוא עשה זאת בעזרתה של אחת בשם ע., ששמה שמור גם כן באותה כספת). 
  • ביטול האיסור על VoC והגדרת השירות הזה כשירות נייד ולא כשירות נייח. הנושא הזה מסובך לא פחות מהנושאים הקודמים ולא מתאים לתארים הרבים שיש לשר. לכן, מומלץ שהשר ייעזר בעניין זה ביועץ מקצועי, או יתייעץ עם אחד מעובדי המשרד,  שהוא ממונה עליו ושיסביר לו מה כתוב כאן. 
  • ביטול כל האיסורים בתחום ה-WiFi לרבות בתחום ה-Outdor ובתחום ה-Offload. כנ"ל 
  • קביעת מדיניות לתחום ה-IoT ולהקצאת תדרים לכך. זה עניין ממש מסובך. בכל העולם יש רשתות ארציות של IoT, אבל אצלנו לא שמעו, שיש בכלל אופציה כזו. למה? זה כעת ברור לגמרי: כי השר עסוק בספינים ומשקיע את מיטב זמנו כדי להיות פרזנטור של בעלי ההון
ככה זה כשאין "רשות לתקשורת" מקצועית וזה אפשרי למנות שר תקשורת דוגמת איוב קרא, שבכלל לא מבין את גודל האחריות, שהוטלה עליו. 
 
פאשלה



 
 
Bookmark and Share