Telecom News - הסוף קרב? תחזית: 31 מיליון לקוחות "יחתכו את הכבל" בעשור הקרוב בארה"ב

הסוף קרב? תחזית: 31 מיליון לקוחות "יחתכו את הכבל" בעשור הקרוב בארה"ב

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הסוף קרב? תחזית: 31 מיליון לקוחות "יחתכו את הכבל" בעשור הקרוב בארה"ב
תחזית חדשה מזעזעת את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב: האנליסט Kannan Venkateshwar מברקליס קפיטל צופה שכשליש (31 מיליון) לקוחות של שירותי הטלוויזיה המסורתיים בארה"ב "יחתכו את הכבל" (Cut the cord) בעשור הקרוב ויובילו להפסד מצטבר של 13 מיליארד דולרים. האם HOT ו-yes יכולות לשנות כיוון בשוק הישראלי?
מאת: אבי וייס, 31.7.17, 08:10

שוק הטלוויזיה הרב-ערוצי המסורתי בארה"ב כולל כ-48 מיליון לקוחות של חברות הכבלים (הגדולה ביותר היא קומקאסט עם כ-22 מיליון לקוחות), 33 מיליון לקוחות של שתי חברות הלוויין, מעל ל-9 מיליון לקוחות של חברות הבזק (ורייזון ו-at&t) ועוד כ-2 מיליון של שירותים חדשים, סה"כ כ-93 מיליון לקוחות, נכון לרבעון שני של 2017.

קצב "חותכי הכבלים" (כלומר: לקוחות שמתנתקים לגמרי מהחברות המסורתיות ונשארים רק עם שירותי ה-OTT)  הוא קצת מעל לחצי מיליון לרבעון.

אולם, תחזית חדשה של האנליסט Kannan Venkateshwar מ- Barclays Capital (מקבוצת בנק ברקליס), מזעזעת את השוק. הוא טוען שהקצב של "חיתוך הכבלים" בארה"ב יואץ ויוביל לאבדן של כ-31 מיליון לקוחות בעשור הקרוב עם הפסדי עתק של כ-13 מיליארד דולרים לתעשייה המסורתית של ספקי שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב.

מכלל ה-31 מיליון ש"יחתכו את הכבל", 17 מיליון יעברו ל-OTT (הוא צופה לעלייה יפה של שירותי  YouTube TV, שתחל "לזנב" בהישגים של כל שאר המתחרות ובראשן נטפליקס) וכל השאר יעברו לשירותי OTT עצמיים, באמצעות "טלויזיות חכמות" ושאר הגאדג'טים. 

כאמור, עשרות מיליוני לקוחות יעברו בארה"ב לחיבורים חכמים לשירותי טלוויזיה על האינטרנט, זאת באמצעות "טלויזיות חכמות" ו"מזרימי מדיה חכמים", כאשר השוק הספציפי הזה של "מזרימי מדיה" עבר מהפך: Roku "עקפה בסיבוב" את הכרומקאסט של גוגל (שהובילה במשך שנים), לפי הנתונים העדכניים הבאים:
ROKU

התחזית היא ש-Roku תוביל את השוק הזה וב-2021 תהיה עם 69 מיליון לקוחות, מול 64 מיליון לכרומקאסט. למעשה, על פי התחזית, כמעט בכל הבתים בארה"ב תהיה ב-2021 לפחות טלוויזיה חכמה אחת ו\או מזרים מדיה אחד. 

בנוסף, חשפנו לאחרונה את ההתפתחות המהירה של שירותי ATSC 3.0 (בארץ זה נקרא "עידן +", אבל בארץ בקושי הגענו ל-HD ובארה"ב זה 4K ואינטראקטיבי). השידור הנסיוני הראשון הושק החודש, בשידורים ממגדלי התאומים החדשים (מרכז הסחר החדש - One World Trade Center, שנקרא גם בשם: Freedom Tower, שהוקם על חורבות מגדלי התאומים) בניו-יורק, כך שכבר כעת ניתן לקלוט שידורים איכותיים באוויר ללא כל עלות, בממירים מתקדמים מבוססי ATSC 3.0.

האם זה יקרה גם בארץ?
התשובה היא כן, וזו הסיבה לפעילות המוזרה ביותר של שר התקשואיוב קרארת איוב קרא, (בתמונה משמאל), שחשפנו אך שלשום (בעניין "תשלום מיסים באינטרנט").

אולם, הוט ו-yes טועות בכיוון והן טועות לחשוב שאם הן תפתחנה שירותי OTT מתחרים בעצמן (השירות הלא חוקי הטרי ביותר הוא של yes בשם StingTV), אזי הן תוכלנה לעצור את המגמה הזו.

השיטה להילחם על שרידותן צריכה להיות לגמרי בכיוון אחר וזה אמור לכלול לפחות את הצעדים הבאים:
א. לפנות ולהגיש בקשות לרישיונות VOD.
ב. לאחר מכן לאיים בבג"ץ (ולגשת לבג"ץ, אם האיום לא יעזור), מדוע משרד התקשורת לא כופה דרישה לרישיון VOD לכל שחקני ה-OTT) שמשדרים ללקוחות בישראל (כולל נטפליקס).
ג. להפעיל לובינג כדי לקדם ולהעביר את החקיקה של תחום ה-OTT בכנסת - כבר השנה. 
ד. לדרוש להחיל את כל החוקים שיש כיום על שירותי הטלוויזיה המסורתיים - גם על שידורי OTT, בלי חקיקה (אין צורך בחקיקה, כדי להפעיל את כל החוקים על ספקי ה-OTT, כולל נושא ה"תמלוגים" ו"הפקות מקור". החוקים הקיימים מספקים לעניין זה). 
ה. על הוט להודיע לשר התקשורת שלא ניתן ליישם "שוק סיטונאי" בגישת ה-BSA ברשת שלה (בדיוק כמו שבזק עשתה בעניין הטלפוניה) ולצאת נגד התקנות שהשר איוב קרא חתם עליהם, כולל "לצאת חזיתית" מול כל אלו ש"בישלו את הדייסה הזו" והרסו את השוק הקווי ובראשם שמילה מימון (נכון שהוא היה "שחקן משנה" מאחורי הגב של שלמה פילבר. אולם, כעת ששלמה פילבר נזרק החוצה, שמילה "עומד בחזית" ויש "להסיר את הכפפות" מולו).

להיות נחמדים לרגולטור ולהתחנף לשר התקשורת ולשמילה מימון, לא יעצור את תהליך ההתמוטטות של הוט ו-yes. אם הנהלות החברות הללו לא מבינות את זה, הן תשלמנה על כך - בהמשך הדרך. המסע שלהן לתהום - החל. 



 
 
Bookmark and Share