Telecom News - מועצת הכבלים והלוויין סיפקה תמיכה לערוץ 2 ולערוץ 10 בבג"ץ מול ערוץ 20

מועצת הכבלים והלוויין סיפקה תמיכה לערוץ 2 ולערוץ 10 בבג"ץ מול ערוץ 20

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מועצת הכבלים והלוויין סיפקה תמיכה לערוץ 2 ולערוץ 10 בבג"ץ מול ערוץ 20
 ניתוח: ההחלטה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין להטיל ממש עכשיו קנס (ופעם שנייה בחודש החולף) על ערוץ 20, נועדה לכאורה "לספק תחמושת" לחדשות ערוץ 2 ולערוץ 10, שהגישו בג"ץ נגד זכיית ערוץ 20 ב"מכרז ערוץ הכנסת". עפ"י החלטת בג"ץ, העותרים יכולים להגיש "עתירה מתוקנת" תוך 15 יום מ-31.7.17. כך, שהחלטת מועצת הכבלים והלוויין מהיום הגיעה לידיהם בדיוק בזמן הנכון. 
מאת: אבי וייס, 8.8.17, 21:24ד"ר יפעת בן חי שגב

מועצת הכבלים והלוויין בראשותה של היו"ר ד"ר יפעת בן חי שגב (בתמונה משמאל) פרסמה בדרך מאוד מוזרה החלטה (שלא עלתה באתר משרד התקשורת ואפילו לא באתר הפייסבוק של יו"ר המועצה), שבה מדובר על הטלת קנס של מעל ל-100 אלף ש"ח על ערוץ 20, בגלל שהערוץ מדיר משידוריו את היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית.

זו הודעה שנייה בחודש החולף על הטלת קנס על ערוץ 20 (ההודעה הקודמת מ-16.7.17 הייתה אודות כוונה להטיל קנס על ערוץ 20 בגין ראיון שהערוץ קיים עם רוה"מ).

העיתוי של ההודעות הללו של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין כנראה אינו מקרי. נראה, שמדובר ב"סיכול ממוקד" מצד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, סיכול של זכיית ערוץ 20 במכרז ערוץ הכנסת, זכייה, שנתקעה בצו של הבג"ץ (כמפורט כאן), שהחליט ביום 31.7.17 להמשיך ולהקפיא את תוצאות המכרז ולאפשר לחדשות ערוץ 2 ולערוץ 10 להגיש עתירות מעודכנות לבג"ץ. כעת, ל-2 העותרים הללו, יש "תחמושת בחינם" מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, כנגד מועצת הכבלים והלוויין בגין זכיית ערוץ 20 במכרז ערוץ הכנסת.

יודגש, שעיתוי הטלת הקנס על ערוץ 20 ע"י יו"ר מועצת הכבלים דווקא היום (8.8.17), כשתלוי ועומד בג"ץ נגד המועצה בשל בחירתה בערוץ 20 לשידור ערוץ הכנסת, מעורר חשד, שמדובר בנסיון להשפיע על שופטי הבג"צ ולהרחיק את המועצה מהטענה ל"תפירת מכרז" עבור ערוץ 20.

הדבר הכי מדהים בסיפור הזה הוא: העילה להטלת העיצום הכספי על ערוץ 20 אינה חדשה בכלל ונדונה במועצה מייד בסמוך להקמת הערוץ (2014) - הדרת זרמים אחרים ביהדות משידורי הערוץ, והעיסוק בנושא הזה נמשך כבר לפחות 3 שנים ובאופן אינטנסיבי התקיים לכל אורך השנה האחרונה, כאשר, הבדיקות נעשו במרץ-אפריל 2017 (לפי הודעת יו"ר המועצה). לפתע היום, ממש כמה ימים לפני תום מועד עדכון העתירות בבג"ץ, זה נעשה חשוב ודחוף... למה יו"ר המועצה לא חיכתה עוד שבוע בלבד בעניין זה, שמעסיק אותה כבר חודשים רבים והממצאים של הבדיקה קיימים בידיה זה כמה חודשים טובים? 

יתר על כן, ההודאה של המועצה בכך, שערוץ 20 מפר את תנאי רשיונו ועוד בסעיף של הדרת קבוצות שונות מהאוכלוסיה משידוריו, מדגישה עוד יותר את החומרה, שהעניין הזה לא נלקח בחשבון בעת בחירת הזוכה במכרז לשידור ערוץ הכנסת. שכן, די ברור, שהשופטים בבג"ץ ישאלו את עצמם: למה מגיע לערוץ 20 "פרס" בדמות הפקת ערוץ הכנסת ב-25 מיליון ש"ח לשנה, אם הוא מפר שיטתי של הרישיון שלו, כפי שקובעת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, פעם אחר פעם?

מטרה משנית ולא פחות חשובה בהחלטה של מועצת הכבלים והלוויין מהיום בעניין ערוץ 20 היא כנראה להסיט את תשומת הלב הציבורית ושל גופי החקירה מהבעיה, שטרם נמצא לה פתרון: כיצד חברת Yes קיבלה מהמועצה את כל האישורים, שהובילו לזרימה של כ-2 מיליארד ש"ח (ואולי יותר) מהציבור היישר לכיס של שאול אלוביץ', בתרגילים שונים ומשונים כולל "עסקאות בעלי עניין" והפרות חוק נרחבות (פירוט מלא יש כאן וכאן, למי שמתעניין בפרטים)?

יודגש שה-2 מיליארד ש"ח שנעו במסלול האישורים של מועצת הכבלים והלוויין הם בנוסף ובנפרד מהמיליארד ש"ח שנעו במסלול של שלמה פילבר-סטלה הנדלר-שאול אלוביץ' ועוזריהם, מה שנחקר עד כה. 

הרי מיזוג בזק-yes לא היה יכול לצאת לדרך ללא סדרת החלטות (המון החלטות) של מועצת הכבלים והלוויין. שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת) היה ממונה רק על הצד של בזק בעסקאות הללו (שבין בזק ל-Yes). על הצד של Yes אחראית מועצת הכבלים והלוויין, והחצי השני של המשוואה העסקית והרגולטורית הזו לא נבדק לעומק, או בכלל. הפרוטוקולים של ההחלטות של מועצת הכבלים והלוויין בעניין חמור זה מוסתרים עד היום היטב. זה לא מקרי. צפו להפתעות. 



 
 
Bookmark and Share