Telecom News - יזמות ה-Food-Tech (גם לישראלים) מקבלת תנופה והזדמנות ענקית - מסין

יזמות ה-Food-Tech (גם לישראלים) מקבלת תנופה והזדמנות ענקית - מסין

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> יזמות ה-Food-Tech (גם לישראלים) מקבלת תנופה והזדמנות ענקית - מסין
במפגש Startup Grind "הורם המסך" מעל תחום חדש (יחסית) בעולם היזמות, תחום ה-Food-Tech, שמתחיל לקבל תאוצה (גם מכיוון סין, שמחפשת ממש כעת יזמים ישראלים). בנוסף, חשיפת 3 סטארטאפים חדשים והצגת הסטארטאפ, שזכה בתואר "חביב הקהל".
מאת: אבי וייס, 29.10.17, 07:20שחר מטורין

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני למעלה מ-4 שנים, נמצאת בצמיחה מואצת, מונה כיום כבר למעלה מ-3,500 איש (גם בפייסבוק). כ"כ, שחר מטורין (בתמונה משמאל) הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, והשלוחה בתל אביב כמו שאר השלוחות, מנוהלת בהתנדבות מלאה

השלוחה של Startup Grind בת"א מנוהלת בסיוע של רם יוניש (סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל) וצוות ענק של מתנדבים מסורים ונותני חסות.

באירוע, שהתקיים ביום 24.10.17 במתחם החדש של Rise TLV, בהשתתפות עשרות רבות של יזמים, משקיעים, מנטורים ומפתחים, התקיים מפגש מרתק עם Joseph Zhou, מייסד-משותף ו-Investment Partner, באקסלרטור וקרן הון סיכון הראשונה (והמובילה) בסין לתחום ה-Food-Tech, לקידום והשקעות במיזמים, יזמים וטכנולוגיות סביב עולם המזון, החקלאות והתזונה, בשם: Bits x Bites

רם יוניש (בתמונה משרם יונישמאל): "היום אנו במפגש ה-42 של סניף ת"א של קהילת Startup Grind העולמית (המפגש הקודם מפורט כאן), בהחלט הישג יפה, עם מעל ל-3 וחצי אלף חברים, כשהתחלנו ממש מאפס, לפני יותר מ-4 שנים.

תודתי לכל המתנדבים המלווים אותנו לאורך השנים, ל-RISE, שנתנו לנו את המקום ולנותני החסות, שבלעדיהם לא היינו יכולים לקיים את הפעילות הנהדרת הזו, לטובת עולם היזמות הישראלית והחיבור שלו לקהילה העולמית הענקית של Startup Grind. 

הארגון, שאנו חלק ממנו, פרוס כבר במעל ל-300 ערים ברחבי העולם ב-115 מדינות. 

אנו מציגים היום 3 סטארטאפים חדשים (לבחירת "חביב הקהל"), וניתן לסטארטאפ הנבחר במה מלאה להציג את הפיתוח שלו, במפגש הבא".

3 הסטארטאפים, שנחשפו באירוע:
  • ShopyFox, מייסד משותף ויו"ר - בנצי שיפטן. המיזם, שנקרא עד לאחרונה Sharing Prices, בא לפתור את הפער העצום הקיים בין המידע והכלים של מסחר אלקטרוני - Online לבין העולם מחוץ לאינטרנט - Offline. מדובר בפלטפורמה, שנועדה לתת פתרון בעולם ה-B2B, עם כלים מעולם הפינטק, מערכת, שנועדה לספק כלם ויכולות להשוות מחירים ולזיהוי הצרכים של הקונים, גם בעולם, שמחוץ למסחר האלקטרוני. השיטה העיקרית: סריקת קבלות קניה מהסמארטפון. המערכת סורקת כל מאגר מידע, עם יכולת OCR אוטומטית, שיוצרת בסיס נתונים הניתן לעריכה, השוואה, פרסונליזציה וניתוח, בדגש על סריקת חשבוניות וקבלות הנמצאות בידי הקונים. המערכת כרגע בבטא, והיזמים הם יזמים מנוסים [יוצאי 8200], שכבר עשו אקזיט לפני כשנה (במיזם בתחום הסייבר). 
  • Gululu, מייסד משותף ומנהל אזור ארה"ב ושווקים מחוץ לסין - אסי מסקין. מדובר בפיתוח של בקבוק שתיה חכם לילדים, במיכל המכיל מסך קטן עם מערכת משחק ועם סנסורים חכמים, שבין היתר, מודדים את היקף השתיה של הילד. הבקבוק מיועד לילדים בגילאי 3 עד 10 ולהוריהם, ששולטים בבקבוק באמצעות הסמארטפון ועל ידי כך יכולים לעקוב אחרי הרגלי השתיה של הילד והאם הוא שותה מספיק כל יום. ההורים גם יכולים להחליף לילד את המשחקים המצויים בבקבוק, משחקים המעודדים אותו לשתות. הגרסה הבאה תכלול אנימציות המתאימות לשוק הסיני. המיזם הוא סיני עם שותף ישראלי והוא יימכר בקרוב באמזון במחיר מבצע של 99 דולרים (במקום 129 דולרים, מחירו של המוצר החכם הזה כיום, ברכישה באתר המיזם, ב-3 צבעים שונים). 
  • WedMe, מייסדת ומנכ"ית - שרי סטרידום. מפתחים פלטפורמה לניהול וארגון חתונות. המערכת בשלב בטא סגורה. המטרה: לעשות שינוי בעלויות ובשיטה של הפקת אירוע חתונה. המערכת מאפשרת לנהל את החתונה בהתאמה אישית, כולל משימות וניהול הספקים, והיא דוברת 15 שפות, כדי להתאים לקהלים מכל העולם.  
הזוכה כ"חביב הקהל": מיזם Gululu.

בנוסף, ג'רד בלומנפלד (בתמונה משמאל), היזג'רד בלומנפלדם והמנכ"ל של Tryana Grub, שזכה כ"חביב הקהל" במפגש הקודם, הציג בהרחבה את המיזם: "רבים מחפשים מידי יום עם מי הם יאכלו את הארוחה הבאה שלהם.

התופעה הזו בעיקר שכיחה במקומות עבודה, במקומות לימוד, בעסקים ובמקומות הומי קהל.

המערכת מתאימה כרגע לערים גדולות, שיש בהן מספיק יכולות לאיתור חברים ומסעדות, שמתאימות לטעם של החברים, ברדיוס קרוב למיקומם.

יש לא מעט פתרונות בתחום איתור מסעדות, אבל הם לא מספקים פתרון כולל לצורך המעשי של המשתמשים.

המודל העסקי מבוסס על 10% מכל הזמנה מהמסעדה, שנבחרה ע"י החברים, וכן הכנסות מהרשת החברתית המוקמת סביב החברים.

אנו נמצאים כרגע בפיילוט באזור תל-אביב ובעוד כמה קמפוסים בארה"ב".

הסטארטאפ מפתח עד כה את המערכת ללא השקעות חיצוניות, אבל בקרוב יחפש השקעה ראשונית

אגב, אך לאחונה נחשף כאן הסטארטאפ מכפר-סבא בשם Crazy S.O.B, שעוסק ומפתח מיזם טכנולוגי מרתק בתחום ה-Food-Tech, שהחל להמריא, גם בדרום מזרח אסיה... 

שחר מטורין (בתמונה משמאל): "לאחרשחר מטוריןונה חגגנו 4 שנים מאז שנוסדנו. מאז, גדלנו מסניף אחד בתל-אביב ואנו בתהליכי הקמה של סניפים בחיפה, ירושלים ובאר שבע, בנוסף ל-2 סניפים של הרשת העולמית Startup Grind, שקמו ברמאללה ובעזה.

הסניף הכי מרתק, שקם ממש לאחרונה, הוא סניף Startup Grind באילת, בניהולו של אור חביב. נאחל הצלחה לקהילה החדשה הזו, שקמה באילת.

אני שמח לבשר, שנשיק ממש בקרוב את הסניף בירושלים. 

ארגון Startup Grind העולמי חגג 6 שנים מאז היווסדו. אירועים עולמיים, שהתקיימו עד השנה רק בארה"ב, התחילו  גם באירופה. אירוע ראשון מאוד מוצלח היה בלונדון ובנוסף ייערך בקרוב כנס בברצלונה.

בפברואר 2018 ייערך כנס ענק בארה"ב, עם צפי למעל ל-7 אלף משתתפים, על הבמות ובביתנים יוצגו מעל ל-300 סטארטאפים, מהם כ-50 יוצגו על הבמה המרכזית.

יהיו שם מעל ל-450 משקיעים, ומעל ל-200 משקיעים כבר שיריינו מקום באירוע הזה, עם יכולת לקבוע עמם פגישות 'אחד על אחד', למי שמגיע לכנס.

אני מוביל משלחת, שתצא מישראל לאירוע וניתן עדיין להירשם לאירוע.

עד סוף השנה [2017] צפויים לנו עוד 2 אירועים כאן בישראל. ניתן להירשם אליהם באתר.

האירוע הראשון הוא מפגש עם רוני צארום מיוניסטרים והאירוע השני הוא מסיבת סוף 2017". 


Joseph Zhou (מצד ימין), Joseph Zhou עם שי מומומרואיין ע"י שי ממו (בתמונה מצד שמאל), מצוות המתנדבים של סטארטאפ-גרינד ת"א. Joseph Zhou הגיע לישראל כדי לקדם את האקסלרטור וה-VC בשם Bits x Bites, שהוא אחד ממיסדיו, וכדי לאתר סטארטאפים ישראליים המתאימים לקידום ולהשקעה, מיזמים העוסקים בתחום ה-Food-Tech.

Joseph Zhou: "המטה המרכזי של האקסלרטור וקרן ההון סיכון שלנו ממוקמים בשנחאי, שהיא העיר המתאימה ביותר ליזמות מהסוג, שאנו מובילים בסין וברחבי העולם. אנו כבר מבצעים תחרויות בינלאומיות, מקדמים מיזמים באקסלרטור ומשקיעים במיזמים מכספנו ומכספי המשקיעים העובדים אתנו.

ממה שהתרשמתי בביקורי בישראל, תל-אביב היא קהילה אחת גדולה של יזמים. כולם רוצים לפתח וליזום. זו תופעה נהדרת עבור ישראל. ממה שראיתי, תעשיית הפודטק לא מוכרת מספיק בישראל, אבל מצאתי, שיש התעניינות עצומה בתחום וראיתי לא מעט מיזמים מעניינים.

המטרה העיקרית שלנו: ליצור עולם בריא יותר עם מזון בריא יותר ונטול כימיקלים מזיקים, וכמה שפחות בשר. הנושא הזה מקבל עידוד ברור בסין, במסגרת תכנית החומש של הממשלה. במדינה ענקית כמו סין, נושא המזון, במיוחד שרשרת האספקה בין החקלאים לצרכנים, היא מאוד חשובה. הממשלה מעוניינת ומעודדת הכנסת טכנולוגיות מתקדמות ושיטות חדשות לתחום המזון.

לכן, אנו עומדים בפני אתגרים לא מעטים ואנו מחפשים ומעודדים מיזמים וטכנולוגיות, שיכולים לפתור בעיות גדולות, לא רק בסין. הניסיון שלי וההשכלה שלי, למדתי MBA בארה"ב, והניסיון שלי כמשקיע, לימדו אותי, שבעיות בתחום הפודטק דורשות פתרונות בכל מדינות העולם.

האקוסיסטם, שהקמנו בסין, הוא ייחודי וכולל את כל החברות הגדולות ביותר הקיימות בעולם המזון בסין ובמדינות שמסביב לסין. לכל מיזם, שמתחבר אתנו, יש הזדמנויות ענקית לחשיפה בפני החברות הגדולות ביותר בתעשייה ויכולת לקבל השקעה מאתנו ומהשותפים שלנו. אנו מחפשים מיזמים עם פתרונות בקנה מידה גדול, בעיקר כאלה המטפלים במסלול, שבין החקלאי ללקוחותיו, ולשיפור שרשרת המזון ואת המזון עצמו. יש כאן המון מקום ליזמות, גם בתחום ה-B2B וגם בתחום ה-B2C.

אנו מספקים למי שמצטרף אלינו גישה לפלטפורמות של השותפים שלנו, כדי להתנסות וליישם את הפתרונות החדשים ולהוכיח שהם עובדים. הקמתי את היוזמה הזו עם צוות שותפים מנוסה בתחום היזמות ובתחום ההשקעות והפיננסים.

הגיוס הראשון שלי לפני כ-5 שנים היה של 15 מיליון דולרים וזו הייתה תחילת המסע שלי עם שותפים, שהכרתי בתקופת הלימודים שלי ל-MBA. 

שנחאי היא עיר מדהימה, שכל חצי שנה משתנה לגמרי. יש בה דינמיות וקצב צמיחה אדיר ולכן היא הבסיס המרכזי שלנו בנוסף לשלוחה בבייג'ין. אני נולדתי בטייוואן אבל עברתי לסין, כי היזמות נמצאת בסין. הסינים מאוד אנרגטיים ויזמות מאוד מתאימה להם. 

אני מאמין, שאנו חייבים גם להחזיר לחברה, שבה אנו פועלים, ולכן אנו מעורבים בפרויקטים חברתיים לא מעטים. זה חלק מהרוח הארגונית שלנו.

יש מעט מאוד קרנות הון סיכון ומשקיעים בתחום הפודטק, לא רק בסין אלא בכל רחבי העולם. המטרה שלנו היא, שהילדים שלנו יאכלו אוכל בריא יותר ממה שאנו אוכלים ובכמות מספקת, עם מבחר מספק. זו לא רק מטרה עסקית. זו בעיקר מטרה חברתית.

הרגלי האכילה בסין משתנים במהירות בשנים האחרונות, בעיקר בגלל העליה בכוחו ובהיקפו של מעמד הביניים. זה קורה בהרבה מקומות בעולם. המשפחות במעמד הביניים ומעלה מחפשות היום מוצרי מזון טובים יותר ומוכנים לשלם יותר על איכות. אני מאמין, שאנו באים לפתור בעיות וצרכים של רבים.

הקמנו את האקסלרטור הראשון בסין לפודטק והוא בא כהמשך טבעי ל-VC שלנו, קרן המתמקדת בהשקעות בעולם הפודטק. כרגע יש לנו כבר 8 חברות בתכנית, חלקן עוסקות בפתרונות בתחום שינוע המזון, חלקן מטפלות במזון עצמו וחלקן מטפלות במערכי המכירה ללקוחות הקצה.

אנו מתמקדים בחדשנות ומובילות טכנולוגית. היזמים אצלנו נחשפים בפני השוק הענקי לאוכל בסין וזה נותן להם דחיפה עצומה כדי להצליח, בעזרתנו. אנו ממשיכים לחפש פתרונות בתחום הכימיקלים, כי סין היא צרכנית אדירה של כימיקלים לחקלאות ואנו מחפשים פתרונות יותר טובים ויותר טבעיים. בנוסף, אנו מחפשים תחליפי בשר, מחפשים פתרונות להגנה על טריות המזון ללא שימוש בכימיקלים, שיכולים להיות רעילים וכן אנו מחפשים שיטות וטכנולוגיות להארכת חיי המדף של מוצרי מזון.

ביצענו כבר השקעה אחת בישראל, במיזם שמשלב את הפודטק עם הבלוקצ'יין, ומספק פתרון של 'אימות' לשרשרת האספקה בעולם החקלאי. אנו ממשיכים לחפש פתרונות מבריקים כאלה. אנו לא מחייבים את הסטארטאפ, שאנו בוחרים בו, לעבור לסין. אולם, אנו מעוניינים, שהוא יהיה ממוקם או עם שלוחה במקום, שבו נמצאים הלקוחות המרכזיים שלו. זה הקו המוביל שלנו מול היזמים. 

עד היום קיבלנו מעל ל-200 בקשות להיכנס לתכנית. אני מעדיף לקבל OnePager מיזמים ואני מעדיף יזמים, שיודעים להסביר את הפתרון שלהם ב-Pitch מהיר ביותר, שמובן לכל. אני בוחן מי האנשים מאחורי המיזם, מה הטכנולוגיה והאם למוצר שלהם יש שוק. אם הטכנולוגיה או השוק לא מספיק ברורים, אני שם דגש על האנשים, כי האנשים המוכשרים יוכלו להתאים את הפתרון לכל אתגר. צוות טוב ומנוסה הוא הכי חשוב עבורנו. אני רואה המון חדשנות בישראל וזה דבר נהדר, גם למדינה וגם לנו, שאנו מחפשים יזמים המתאימים לצרכים שהגדרנו".
 

בתמונה: חלק ממשתתפי האירוע, שנערך ביוזמת Startup Grind שלוחת תל-אביב ביחד עם Joseph Zhou:
כל הצוות באירוע עם אייל ומאיה גורה

בתמונה: צוות המתנדבים של  Startup Grind שלוחת תל-אביב ביחד עם Joseph Zhou:
צוות סטארטאפ-גרינד תל-אביב
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share