Telecom News - חשיפת אלווריון החדשה שנכנסת לעולם ה-IoT משולב עם WiFi

חשיפת אלווריון החדשה שנכנסת לעולם ה-IoT משולב עם WiFi

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חשיפת אלווריון החדשה שנכנסת לעולם ה-IoT משולב עם WiFi
במפגש ארגון יועצי התקשורת נחשפו כיווני הפיתוח והפתרונות החדשים מבית אלווריון טכנולוגיות, שכיום היא חלק מקבוצת SuperCom המספקת מגוון רחב של פתרונות תקשורת, IoT, עיר חכמה, סייבר, פיננסים, תשתיות וביומטריה בכל רחבי העולם.
מאת: אבי וייס, 31.10.17, 12:27יואב קורמן

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת), נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 30.10.17 בבית SuperCom בהרצליה, לפיתוחים החדשים ביותר בעולמות התקשורת האלחוטית ופתרונות משלימים בתחומים רבים. לאלווריון יש כ-25 אלף לקוחות ביותר מ-95 מדינות וכיום, כחלק מהכיוונים החדשים של החברה, אלווריון מתכוונת להסתער גם על השוק הישראלי.  

רוני וולובלסקי, מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה וחבר מזכירות אימ"ת: "אנו נחשפים היום לאלווריון החדשה, חברה, שעברה כמה מהפכים והאחרון שבהם: היא נרכשה ע"י SuperCom, קבוצה חזקה עם מגוון חברות בנות בתחומי פעילות מגוונים, כאשר המוקד של היום הוא חשיפת הכיוונים החדשים של אלווריון בתחומי ה-WiFi וה-IoT ואיך כל זה קשור לפתרונות הסייבר והפתרונות הנוספים המצליחים של החברות הבנות והחטיבות המצויות בקבוצת SuperCom. 

המפגשים הבאים של ארגון יועצי מערכות התקשורת (אימ"ת): 1) ב-29.11.17 בהר החוצבים ב-ים ב-Data Center החדש של בינת.2) ב- 7-9.12.17 המפגש החצי שנתי של חברי הארגון בים המלח. 3) ב-27.12.17 מפגש בבזק בינלאומי, במתקנים החדשים שלה בפתח-תקווה". 

יואב קורמן, (בתמונה למעלה משמאל), סמנכ"ל פיתוח עסקי, חברת אלווריון: "הקבוצה שלנו בכלל ואנו בפרט, לא מוכרים לציבור בישראל בכלל ולציבור המקצועי בפרט. לכן, אנו נחשפים היום ליועצי התקשורת, כחלק ממהלך הכניסה המחודשת שלנו עם פתרונות חדשים לשוק הישראלי, כמו גם לשווקים בכל רחבי העולם.

סופרקום היא קבוצה ציבורית הנסחרת בבורסה ונוסדה ב-1988. כך, שזו קבוצה מאוד ותיקה עם נוכחות מאוד רחבה, במגוון פתרונות המותקנים בכל רחבי העולם. המטה של הקבוצה ומרכזי המו"פ שוכנים בישראל ויש לנו שלוחות בכל היבשות. הפתרונות המובילים של הקבוצה דוגמת אזיקים אלקטרוניים, תעודות זהות, רישיונות נהיגה ודרכונים ביומטריים, תשתיות אלחוט, פתרונות סליקה ותשלומים מהסלולר, נמצאים אצל לקוחות רבים בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.

סה"כ לכל החטיבות בקבוצה יש למעלה מ-30 אלף לקוחות בכל העולם. הלקוחות המרכזיים שלנו הם לקוחות ארגוניים גדולים בכל הסקטורים וארגונים ממשלתיים.  

יש אצלנו 2 חטיבות חדשות: 1) חטיבת ה-IoT, שנולדת ממש כעת, מאיחוד חטיבת ה-M2M עם חטיבת אלווריון, בדגש על פתרונות של רשתות אוטונומיות, פתרונות לעיר חכמה ולכל מה שעולם ה-IoT זקוק לו. 2) חטיבת הסייבר, שנולדה מ-3 זרועות: רכישה של 2 סטארטאפים: Prevision ו-Safend וחטיבת ה-SPS, שככבר הייתה בקבוצה קודם לרכישות ושעוסקת בתשלומים מאובטחים ניידים וארנק אלקטרוני. כיום, היחידה החדשה לסייבר מספקת את כל הפתרונות לעולם הסייבר, משלב הייעוץ והניתוח ועד הגנות ומערכות מאובטחות לשווקים מכל סוג לרבות לשווקים ורטיקליים. 

מנקודת מבט שלנו, לאור ההתפתחות בקבוצת סופרקום, החלטנו ללכת לכיוונים חדשים ובכלל זה לחזור ולהיכנס לשוק הישראלי, עם הפתרונות החדשים. במאי 2016 סופרקום רכשה את אלווריון, שרבים זוכרים אותה בעיקר בגלל ההתמקדות שלה בעבר בפתרונות WiMAX. אולם, החברה מכרז מזמן את קו מוצרי ה-WiMAX ועברה להתמקד בפתרונות WiFi כאשר כעת המעבר הוא לשילוב של ה-WiFi עם פתרונות לעולמות של ה-IoT.

אנו עם כ-25 אלף לקוחות בכל העולם, שלא שכחנו אותם, עם המעבר שלנו לקבוצת סופרקום ואנו ממשיכים למכור ולתחזק את קווי הפתרונות הקודמים, כי יש להם עדיין ביקוש במדינות רבות ברחבי העולם, למשל בדרום אמריקה.  

בארץ, אנו כבר עובדים עם בזק ויש לנו כבר כמה התקנות יפות, למשל 'חניה חכמה' לבנק לאומי. אנו כבר מציעים פתרונות חדשים לערים חכמות. למשל: אפשר לכסות עיר שלמה ביחידת שידור וקליטה אחת בלבד, מה שאין לשום מתחרה בשוק הזה". 

ברק טרבלסי, (בתמונה מברק טרבלסישמאל), מנכ"ל אלווריון: "בנובמבר 2017 אנו נוציא לפועל את ההחלטה לאיחוד חטיבות: חטיבת ה-M2M עם חטיבת אלווריון, לחטיבה אחת שתיקרא חטיבת ה-IoT. ב-2 החטיבות, שתיצורנה את חטיבת ה-IoT החדשה, יש מגוון רחב של פתרונות מוצלחים, דוגמת התגים האקטיביים הממומשים בתצורות שונות, למשל באזיקים אלקטרוניים, מעקב אחרי מכולות ועוד. בעבר, הסנסורים שלנו עבדו ב-RFID אבל כיום אנו מתמקדים ב-BLE (בלוטוס'), בגלל שזה מקובל בכל הסמארטפונים והמכשירים הניידים האחרים הקיימים בעולם. טווחי השידור הם של 150 עד 200 מטרים אל הקוראים האלקטרוניים ומעל זה יש את שכבת הניהול.

הצרכים החדשים של השוק הם בתחומי עולם הרפואה לזיהוי ומיקום חולים וסגל רפואי ולמיקום של ציוד רפואי, מענה לצרכי אבטחה דוגמת מצלמות אבטחה, מעקב אחרי נכסים בכל גודל, מעקב אחרי מכולות, ניהול חניונים אוטומטי, מענה לקישוריות באיצטדיונים ומקומות עם הרבה קהל, קמפוסים חכמים ועוד. אנו מתמקדים כעת במענה לצרכים הקיימים והעתידיים של השוק, לאור ההתפתחות המהירה של הצרכים בעולם ה-IoT.

כיווני ההתפתחות החדשים שלנו הם לשילוב של רשתות WiFi עם פתרונות IoT, בקרוב כנראה גם ניכנס לחיבורים מגוונים, גם של בלוטוס' וגם של SigFox\LoRa. המוצרים המובילים כרגע הם: 1) Smart Campus המיועד לאוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר, גני ילדים, בתי חולים וכל קמפוס, שיש בו אנשים. 2) Smart City, לפתרון עירוני כולל, שמבוסס בעיקר על תדרי 2.4 ו-5 גיגהרץ". 

ד"ד דני שטיינפלד, בתדני שטיינפלדמונה משמאל, אלווריון: "קו המוצרים הוותיק שלנו ממשיך להתפתח, עם מוצרים קטנים וגדולים, של עד חצי גיגה באוויר, לטווחים של עד 50 קילומטרים, בעיקר בתחום תדרי ה-5 גיגהרץ.

יש לנו פתרונות חדשים של WiMAX בתחום התדרים החופשי של ה-5 גיגהרץ, לחיבורים של כ-40 מגה באוויר.

יש כיום הרבה ביקוש לחיבור של מצלמות אבטחה באוויר, גם ברחבי הערים, ברחבי קמפוסים, בקניונים, במפעלים ובעסקים רבים.

יש לנו כיום פתרונות לכל תצורה ולכל ביקוש".

איוון זיידנברג (בתמונה משמאל), אלווריון: "הפתרונואיוון זיידנברגת החדשים שלנו בעולם ה-WiFi החלו עם רכישת הסטארטאפ Wavion, שפיתח מערכת מאוד מתקדמת בתחום הזה. היום השוק הלך ליישום תקן ac Wave 2 ואנו מספקים פתרונות כאלה, מאוד מתקדמים, עם מערכת הפעלה שלנו, מערכת ALVoS 3.0 המספקת יכולת של 'רשת אוטונומית' בביצועים של הקצה העליון, עם Smart Mesh. 

מוצרי הקצה שלנו עונים על התקן המחמיר ביותר IP68 ויכולת לפעול גם במכרות עמוקים וגם באסדות גז ונפט באמצע הים.

ביצענו התקנות באיצטדיונים עמוסים ביותר בבריטניה והראנו, שאפשר לספק באוויר עד 900 מגה לכל משתמש באוויר. המוצרים החדשים שלנו מספקים עד 1.3 גיגה באוויר לכל משתמש קצה וזה מושג בזכות 6 אנטנות הנמצאות בתוך בסיס השידור.

המילה האחורנה שלנו, שיצאה ממש כעת לשוק, נקראת Avidity בתקן ac Wave 2 המספקת עד 2.5 גיגה באוויר. כל בסיס שידור שלנו מסוגל לתמוך בעד 398 משתמשים. זה אין למתחירים שלנו. המערכת החדשה היא Mesh מלא ומבוססת HotSpot 2.0.

הייתרון המרכזי שלנו ללקוחות בישראל הוא, שמרכז הפיתוח הוא  בארץ ואנו מאוד גמישים לכל הצרכים של כל לקוח, כי יש קשר ישיר בין הפיתוח לצרכי הלקוח". 

רונית תמם (בתמונה משמאל), מנהלרונית תמםת מכירות ושיווק, Prevision: "נרכשנו לפני כשנתיים ע"י סופרקום ואנו מתמחים בסייבר וכיום אנו חלק מחטיבת הסייבר. החטיבה שלנו מסייעת לפיתוח פתרונות מאובטחים ע"י חטיבת אלווריון, שהציגה ממש לאחרונה מוצר חדש לרשת אלחוטית מאובטחת ברמה הגבוהה ביותר שיש. ההתמחות העיקרית שלנו וזה מה שאנו עושים בשוק כבר כ-15 שנה וזה פתרון כולל לחברות גדולות, לארגונים גדולים ולממשלות. 

אנו מבצעים הכל, החל מסימולציות של תקיפות, מבדקי חדירה, בדיקה של כל נכסי הארגון, בניית אסטרטגיית אבטחה, בניית מדיניות אבטחה, הכנת סקר סיכונים ועוד. אנו יודעים להקים מערכי הגנת סייבר ארגוניים ומדינתיים, מעבדות פורנזיות, ועוסקים גם בהכשרות ובהסמכות של עובדים. 

החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי הן לקוחות שלנו, החל מחברת החשמל, דרך חברת הגז, מקורות, כמעט כל הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, וכלה במשרד הביטחון, צה"ל וגופים גדולים רבים. יש לנו גם נוכחות בכל רחבי העולם.

יש לזכור, ששימוש ב-WiFi מרחיב את מרחב התקיפה והחולשה הרשתית של הארגון. יש ב-WiFi סיכוני האזנה, הונאות, התחזויות, תקיפות, גניבת מידע, חטיפת משתמשים, דרישות כופר, ושימוש במשתמשי ה-WiFi כדי לנוע הלאה ולבצע תקיפות במקומות נוספים ברחבי הרשת ומחוצה לה.

לכן, יש חשיבות רבה להגדרות הנכונות של הרשת האלחוטית, להחיל עליה בקרת גישה נכונה ונוקשה ולהתקין מערכות לאיתור תקלות ופרצות. ההגנה על ה-WiFi לא פחות חשובה מכל מערך הגנה ארגוני אחר ואולי אף יותר, בגלל השימוש הרב הנעשה כיום באלחוט, ממגוון אין סופי של מכשירי קצה". 



 
 
Bookmark and Share