Telecom News - לתשומת לב המנהלים הישראלים: הדייטינג שלכם מסכן את המידע הארגוני

לתשומת לב המנהלים הישראלים: הדייטינג שלכם מסכן את המידע הארגוני

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> לתשומת לב המנהלים הישראלים: הדייטינג שלכם מסכן את המידע הארגוני
לתשומת לב המנהלים הישראלים: הדייטינג שלכם מסכן את המידע הארגוני
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.17, 12:41קספרסקי

המחקר, שהחל באוגוסט השנה ונערך ב-32 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ישראל, כלל למעלה מ-21,000 נסקרים. הרגלי השימוש של בכירים ישראלים באתרי היכרויות נוטים להציב נתונים ארגוניים בסכנה. ומה לגבי היזמים הישראלים?
 
אומרים שלא צריך לערב הנאה ועסקים – ואכן, מחקר של מעבדת קספרסקי חושף, שמנהלים עלולים להעמיד את החברות, שבהן הם עובדים, בסכנה, משום שרבים מהם משתמשים במחשבים ובמכשירים ניידים לצורך היכרויות מקוונות, וחלקם אף מסגירים סודות עסקיים בעת חיפוש הדייט הבא שלהם.

המחקר, שהחל באוגוסט השנה ונערך ב-32 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ישראל, כלל למעלה מ-21,000 נסקרים, כאשר למעלה מ-6,500 העידו על עצמם כמשתמשים באתרי היכרויות.

המחקר, שנועד לזהות התנהגות של משתמשים הנכנסים לאתרי היכרויות, מראה, ש-11% מהאוכלוסייה, שמחפשת היכרויות ברשת, מורכבת מבעלי ומנהלי עסקים, כש-20% מגדירים עצמם כמנהלים בדרגי ביניים.

בישראל, לעומת זאת, 22% מגדירים את עצמם כבעלי ומנהלי עסקים, 30% הם מנהלים ברמות ביניים, וכ-42% מאוכלוסיית מחפשי ההיכרויות מורכבת ממי שהגדירו את עצמם כיזמים. הנתונים מראים, שהרגלי השימוש של בכירים באתרי היכרויות נוטים להציב נתונים ארגוניים בסכנה.

נראה, שמנהלים בכירים ממהרים יותר לשתף מידע על עצמם.

בישראל, 22% מכלל המשתמשים יפרסמו את שמם המלא, כשהנתון עולה ל-35% בקרב מנהלי חברות. יזמים ישראליים הם דיסקרטיים יותר בהקשר זה ורק 13% מהם יפעלו תחת שמם המלא. בחלוקה מגדרית, עולה אחוז הגברים (25%) המפרסמים את שמם על אחוז הנשים (20%).

עם זאת, כאשר מדובר במידע אודות העסק, המנהלים הישראלים יודעים לשמור על סודיות. בעולם, כ-10% מהנשאלים מוכנים לשתף נתונים אודות העבודה שלהם או סודות מסחריים, אבל הנתון עולה ל-24% כשמדובר בבעלי עסקים או ראשי חברה.

בישראל, 5% פרסמו בפרופיל שלהם פרטים אודות עבודתם או סודות מסחריים, ובעוד שבקרב מנהלים בכירים ישראלים ניתן לראות דיסקרטיות מלאה – אף אחד לא שיתף פרטים כאלו –מנהלי דרג הביניים היו פחות זהירים (5%), ואילו 25% מהיזמים הישראלים פרסמו פרטים על עבודתם.

לגבי פרסום מקום העבודה באופן כללי, 6% מכלל הנשאלים בישראל פרסמו זאת בפרופיל שלהם, לעומת 0% מהבכירים ו-5% ממנהלי דרג הביניים. גם כאן היזמים הישראלים מתגלים כזהירים פחות ו-25% מהם יפרסמו את שם המיזם שלהם בפרופיל. בעולם, 12% מאוכלוסיית פעילי ההיכרויות ברשת משתפים בפרופיל שלהם את מקום העבודה, כאשר 22% מהם בכירים.

26% מהנשאלים בעולם מודים, ששיתפו מידע מקצועי עם השותף/שותפה לשיחה בתוך מספר ימים מיצירת הקשר, לעומת 38% מהמנהלים הבכירים וראשי החברות.

לא רק שהדבר מותיר מידע חסוי נגיש לגורמים חיצוניים, אלא שיש לו פוטנציאל להוביל לתוצאות חמורות יותר, כגון ריגול עסקי, אם המידע מגיע לידיים הלא נכונות. 

בישראל מודעים קצת יותר להפרדה בין ביזנס לפלז'ר – 18% שיתפו מידע מקצועי או סודות מסחריים עם הדייט שלהם בתוך מספר ימים מיצירת הקשר, עם מודעות גבוהה למנהלים – שלא שיתפו דבר, לעומת 10% מדרגי הביניים ו-24% מהיזמים. 

חוסר היכולת להציב חומה בין הנאה לעסקים בא לידי ביטוי גם ביחס הפתוח של חלק גדול ממשתתפי המחקר בכל הנוגע למכשירים עצמם. בעוד שברחבי העולם 51% מהנשאלים מודים, שעשו שימוש במכשירי עבודה כדי לקיים פעילות דייטינג מקוונת, כשהם מציבים מסמכים, הודעות דואר אלקטרוני ואפילו סיסמאות, בסיכון,  בישראל הנתון עומד על 56% - המנהלים הבכירים היו פחות זהירים (68%) ואחריהם היזמים (61%) ומנהלי דרג הביניים (58%).

המחקר חושף, ש-38% מהפעילים בהיכרויות ברשת ברחבי העולם משתמשים במכשיר שלהם גם כדי לאחסן דואר אלקטרוני של העבודה ו-33% מאחסנים קבצים הקשורים לעבודה. הדבר ממחיש את הסיכון לארגון במקרה של פריצה למכשירים האלה.

דבר מדאיג נוסף הוא, שרבים מהמשתמשים באתרי היכרויות אינם מאבטחים את המכשירים שלהם כראוי או שוקלים את התוצאות של דליפת המידע, שהם מפרסמים באופן ציבורי, או הפיכתו נגיש לעברייני סייבר. רק רבע (27%) מהפעילים בתחום ההיכרויות המקוונות משתמשים בפתרון אבטחה כדי להגן על המכשיר שלהם, 33% משתפים מידע חלקי ו-16% אינם עושים דבר כדי להגן על עצמם ועל המידע שלהם.

בישראל, רק 22% ממשתמשי הסצנה מאבטחים את המכשירים שלהם (32% מהמנהלים הבכירים, 30% בדרגי הביניים ו-13% מהיזמים).

הנתונים אינם מנותקים מהתוצאות של התנהגות זו. מכשיריהם של 19% מהמנהלים הפעילים באתרי היכרויות ברחבי העולם הודבקו בקוד זדוני, תוכנות ריגול או תוכנות כופר דרך פלטפורמות להיכרויות מקוונות. בישראל, נפגעו 26% מהנשאלים מקוד זדוני, תוכנות ריגול או תוכנות כופר.  

ולדימיר זפולינסקי, ראש פעילות SMB במעבדת קספרסקי: "משחק הדייטינג המקוון הוא מאתגר בזכות עצמו,  מבלי שאנשים יקלו על הפיכתם לקורבן הונאה, כשהם מציבים בדרך גם את המידע הארגוני בסיכון. כשבעלי עסקים ובכירים רבים בעסק משתמשים בשירותי היכרויות מקוונים, מדאיג, שכה רבים מפרסמים מידע ארגוני.

מדאיג אף יותר, שהם מקלים על עברייני סייבר לגשת למידע ארגוני בכך, שהם לא מגנים על המכשירים שלהם. מכשירים עסקיים צריכים להיות מוגנים ומשתמשים בשירותי היכרויות צריכים להיות זהירים לגבי המידע, שהם מפרסמים במהלך הניסיון למשוך תשומת לב מבן או בת הזוג הפוטנציאליים".  
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share