Telecom News - "מהפכת איוב קרא" לעולם שידורי הטלוויזיה מתקדמת במהירות

"מהפכת איוב קרא" לעולם שידורי הטלוויזיה מתקדמת במהירות

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "מהפכת איוב קרא" לעולם שידורי הטלוויזיה מתקדמת במהירות
כפי שהבטיח לא אחת, שר התקשורת איוב קרא מתכוון לקדם את "מהפכת עולם שידורי הטלוויזיה" באמצעות החלטת ממשלה חדשה, שמטרתה להגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה, להוריד מחירים ולצמצם את מגבלות הרגולציה הקיימת. האם יש סיכויים לתכנית החדשה הזו להתממש ולהצליח?
מאת: אבי וייס, 16.12.17, 17:30איוב קרא

בלעדי: שר התקשורת, איוב קרא (בתמונה משמאל), לא "מוריד את הרגל מהגז" בתחום הטיפול האינטנסיבי שלו בעולם שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. המהלך הטרי של השר: הוא הכין "הצעת מחליטים" מאוד מפורטת ומעמיקה, שתעלה בקרוב מאוד לדיון והחלטה בממשלה. ניתוח מלא של ההצעה ייעשה בכתבה נפרדת בשבוע הקרוב. אין ספק, שמדובר במהלך חשוב ביותר (ואולי אף דרמטי) לעולם שידורי הטלוויזיה בישראל. 

המטרות של השר, כפי שהוגדרו במסמך שהכין: הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה, קביעת רמות והסדרים לשחקנים החדשים בנוגע להשקעות ב"הפקות מקור" כולל ב"סוגה עילית", הפחתת הנטל הרגולטורי, אסדרה אחידה תוך "אדישות טכנולוגית לאופן אספקת התכנים" ועוד.

ההצעה החדשה אמורה לענות גם על התכנית, שפרסם שר האוצר משה כחלון ושנותחה בהרחבה כאן, ואת הפרק על הרפורמה בטלוויזיה של שר האוצר אני מביא שוב בתחתית הכתבה כאן, משום שרוב ההגדרות של השר כחלון די מצאו חן בעיני. אם השר איוב קרא יצליח בקדנציה שלו כשר התקשורת לבצע מהפכה בשוק השידורים ולעצור את הכאוס, זו תהיה בשורה נהדרת לשוק בכלל ולשוק התקשורת בפרט. 

לאחר עיון ראשוני בתכנית של "מהפכת השר איוב קרא", נשארים לי כמה ספקות לא פתורים. המהפכות הקודמות, שהתרחשו לאחרונה והתרחשו בתחילת הקדנציה של השר איוב קרא, דוגמת פיצול ערוץ 2 ופתיחת 3 ערוצים חדשים לשידורים מתחרים (מאפיק 12 עד אפיק 14 ברשימת ערוצי הטלוויזיה) והקמת תאגיד השידור הציבורי "כאן", הם תוצאה של החלטות, שהתקבלו לפני שנים. כדי לייצר מהפכה חדשה, יש צורך ביותר מרצון טוב, מצגות יפות ומסמכים ארוכים ומפולפלים המנוסחים ע"י משפטנים. 

הספקות, שאני מעלה כאן לגבי היכולת לממש את "מהפכת איוב קרא", כוללים את הסעיפים הבאים:
  • המהפכה הזו (שמוצגת ע"י השר איוב קרא) אינה כוללת את הקמת "ברית המועצות". כלומר: איחוד הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין. כל עוד יהיו כל כך הרבה רגולטורים לתחום השידורים (ולא הזכרנו, שיש עוד 2 רגולטורים: לשירות הציבורי "כאן" ולשידורי החדשות - טרם נקבע השם, כי העניין תקוע בבג"ץ). הסיכויים לתקן את העיוותים בשוק השידורים הם קלושים עם כל כך הרבה רגולטורים, שכל אחד "מושך את השוק" אחרת. לכן, יש בתחילה לסגור את מועצת הכבלים והלוויין, כי היא ממש הגיעה לסוף דרכה, ואז לבסוף להשאיר רשות אחת.
  • המהפכה החדשה הזו עוסקת כל כולה בצד ההיצע ועוסקת רק במענה לדרישות של השחקנים בשוק ובטיפול בבעיות ובצרכים שלהם. יש אפס התחשבות בצרכים של הציבור ובעתיד הביקושים של הציבור. בכלל, כל ההצעה החדשה לא מעניינת את הציבור, שלא יצליח להבין את פרטיה. הציבור בכלל לא נשאל בנושא. האינטרס הציבורי נעלם בה וצד הביקוש בכלל לא קיבל כל ביטוי בו. כך, ההצעה החדשה הזו משקפת 0% (אפס) השקעה מצד המתכננים של המהפכה הזו בצד הביקוש ותחזיות הביקוש, עם 100% עיסוק בצד ההיצע ובבעלי האינטרסים, שבצד ההיצע, עם התמקדות רק בניסיון חסר היגיון וסדר, בפתרון בעיות העבר, עם הכלים הרגולטורים של העבר, מבלי להציג שום נתון לאן השוק הולך ב-5 השנים הקרובות ולאן הוא צריך ללכת (מצד הביקוש). 2 הוועדות האחרונות, "ועדת שכטר" בדיוק כמו "ועדת פילבר", התעלמו לחלוטין מהצורך בהצגת בסיסי נתונים, תחזיות, תסריטים וסימולציות, לצורך קבלת החלטות מתאימות לרגולציה עתידית. "ככה לא בונים חומה" ולא מתכננים שינויים רגולטוריים. אגב, "ועדת פילבר" מודה בפה מלא וכמה פעמים בעבודתהשאין לה מושג לאן עולם הטלוויזיה הולך, אפילו לא לטווח של 5 שנים קדימה. איך אפשר לייצר עתיד רגולטורי מוצלח, עם אוסף של פקידי ציבור, שאין להם שמץ של מושג בנושא, שלגביו הם מתכננים רגולציה עתידית, ושאינם מביאים אפילו מחקר אחד או נתון אחד, כדי לבסס את המלצותיהם? זה "ישראבלוף" בהתגלמותו הירודה ביותר.
  • לאורך כל ההצעה החדשה יש הנחה, שהשתרשה משום מה בכל המסמכים של הוועדות בעשור האחרון, שיש צורך לתת "הגנת ינוקא" לשחקנים חדשים בשוק, עם קביעת רגולציה שונה לפי שיטת מדידת נתחי שוק והכנסות. זו גישה מוטעית מכל היבט שהוא. מלבד העובדה, שנושאים דוגמת "מדידת נתח שוק והכנסות" הם דבר מאוד גמיש ומניפולטיבי, מה שיצור כאוס מתמשך ומריבות מתמשכות, יש כאן הנחת מוצא פשוט מוטעית. "הגנת הינוקא" כבר ניתנה לכל השחקנים בשוק. השידורים של טלוויזיה על האינטרנט החלו לפני יותר מ-20 שנה, ושידורים כאלה בתשלום יש כבר קרוב ל-20 שנה (בזק החלה בזה ללא תשלום באמצע שנות ה-90 וכמה שנים אחרי כן, כשבזק נבלמה אז בתוכניותיה, חברת 012-סמייל החלה בשידורים בתשלום על רשת האינטרנט. אחריה נכנסו לשוק הזה שחקנים רבים). כך, שמאז סוף שנות ה-90 של המאה הקודמת, היו ספקים רבים בתחום ה-OTT, חלקם מוצלחים ורובם כושלים, אבל כולם קיבלו מאז ועד היום "הגנת ינוקא" מוחלטת, משום שהם לא נדרשו לשום חובה רגולטורית, למרות שיש חוקים מאוד ברורים בנושא. פשוט "אפס רגולציה" ולאורך שנים. רק פרטנר לבדה הקימה 3 שירותי OTT, שהחליפו שמות עם הזמן, על רשת הפס הרחב הסלולרי וגם הקווי, וביחד עם 012-סמייל, שנבלעה בפרטנר, היא הקימה לפחות 5 שירותי OTT שונים ב-2 העשורים שחלפו. גם סלקום (ונטוויז'ן שבתוכה) סיפקו OTT בתשלום כבר מסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. אין שום תקדים בשום מקום בעולם ל"הגנת ינוקא" כל כך ארוכת שנים. בנוסף, "הגנת ינוקא" (כתפיסה רגולטורית) מסופקת לשחקן חדש, צעיר וקטן, הנכנס לשוק קיים, ולא לספקי תקשורת גדולים, מנוסים וותיקים (דוגמת פרטנר וסלקום), שמוסיפים שירות לרשימת השירותים הקיימים שלהם. ממילא הם כבר הצליחו ומצליחים לחדור לשוק, בגלל "אפס הרגולציה" שיש עליהם עד היום, אזי אין שום צורך להמשיך בשיטה הקלוקלת הזו ויש לעבור לעבוד בשוק הטלוויזיה בדיוק כמו כל שוקי התקשורת האחרים בישראל, שווקים, שבהם אין כבר "הגנת ינוקא". כך, גם כל הרגולציה תהיה פשוטה וברורה ולא דורשת ויכוחים ומדידות הנתונות למניפולציות. 
  • יש בהצעת הרפורמה החדשה כל כך הרבה תיקוני חקיקה, שבספק אם היא תעבור (כמו שכל הניסיונות הקודמים להעביר חקיקה שכזו - כשלו). ככל שהחקיקה תהיה יותר פשוטה ועם פחות סעיפים, יש לה יותר סיכויים לעבור בהצלחה. 
  • המהפכה החדשה של השר איוב קרא מספקת תקופת מעבר של שנתיים מהרגע שהחוק יתוקן עד שיפקעו הכללים הקיימים. ככה לא עושים מהפכה. מהפכה עושים ב"עריפת ראשים" ומחיקת הכללים הקודמים והחלפתם המהירה בכללים חדשים. להמתין עד שנת 2021 כדי שהמהפכה הזו תיושם במלואה, זה דבר ממש לא הגיוני, בשוק הנע כל כך מהר קדימה. 
דוגמה טריה מה קורה לחקיקה "מהפכנית" בעולם הטלוויזיה הישראלית, "מהפכה" שמכינים אותה משפטנים שלא מבינים בנושא, פוליטיקאים (שמבינים בדיוק כמו המשפטנים) ולוביסטים (שדואגים שהחקיקה תהיה תואמת בדיוק לצרכים של שולחיהם, כלומר לאינטרסים של: ארגוני היוצרים, ספקי התכנים, בעלי הערוצים, בעלי התשתיות וכיו"ב), בלי להתחשב בכלל בצד הביקוש (והצרכנים), היא החקיקה שעברה בכנסת ממש לפני שנה, בתיקוני חקיקה מרובים שנעשו בחוק בשם "חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות".

התיקונים המרובים שנעשו בחוק זה נולדו כדי לבצע "מהפכה" בתחום של  שידורי "עידן +". כך הוכרז בכל המצגות וההודעות הרבות של משרדי האוצר והתקשורת, לפני שנה ומעלה (תזכיר הצעת החוק שהוגש לכנסת והנימוקים לחקיקה הרחבה בתחום הזה נמצאים כאן, למי שסובל מבעיות זיכרון או לא מכיר את הנושא הזה לפרטיו).

כיום, בדיוק שנה אחרי חקיקת החוק בכנסת, ממש כפי שחזיתי, לא קרה מאומה ובספק אם יקרה משהו משמעותי לטובת הציבור בישראל, בשנה-שנתיים הקרובות. הכאוס נמשך במלוא עוזו, איש לא מטפל בכאוס, וכמות הפלונטרים המשפטיים בתחום זה היא בלתי נגמרת. זאת, בזמן שבעולם המערבי עברו לשידורי 4K ושידורים אינטראקטיביים (כאן), בעוד שאצלנו נתקענו עמוק במעבר של "עידן +" בין SD ל-HD, פיגור של מעל 10 שנים לפחות, מול העולם הנאור. 

תחום הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל וההתמודדות עם השידורים על רשת האינטרנט עבר כל כך הרבה שימועים, למעשה, ספרתי לא פחות מ-10 שימועים רק בעשור האחרון. כך, שכעת הגיעה "שעת המבחן" של השר איוב קרא: האם הוא ימשיך במתווה, שכולו "דייסה אחת עכורה" של "דו"ח ועדת פילבר" והחלטות השר צחי הנגבי (כמפורט כאן, כאן, כאן וכאן), או שיציע לשוק הישראלי מהפכה של ממש וברת מימוש מהיר, מהפכה המציגה דרך סלולה, מהירה, פשוטה וברורה, מהפכה, שיכולה להשיג את המטרות הציבוריות שהוגדרו: הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה לטובת הציבור (ולא לטובת בעלי האינטרסים בשוק הזה) ובטווח זמן קצר.

על פי הבנתי, אותם משפטנים ובעלי תפקידים, שישבו בשנה שעברה ושניסחו את "מהפכת שידורי עידן +", שלא הצליחה (עד כה) לצאת לדרך, ישבו וניסחו את "מהפכת איוב קרא", עם אותם נימוקים, אותם ניסוחים ואותה פילפולציה משפטית מסובכת, שנועדה לספק את כל הרצונות והצרכים של כל "בעלי העניין". זה כבר סימן ראשון "מבשר רעות" למהפכה החדשה הזו, שעומדת בפנינו. 


אביא לסיום, 3 "משפטי מחץ" של אלברט אינשטיין (ז"ל): 
"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה, שהשתמשנו כשיצרנו אותם".
"הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה".
"אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות".
 
המשך הניתוח יבוא ודי בקרוב. 

תצלום המהפכה ששר האוצר משה כחלון מבקש לעשות (מתוך מצגת התכנית הכלכלית ל-2019):

מהפכת כחלון
 
עדכון 17.12.17, 13:30: הודעת חברת פרטנר לבורסה (כאן) שהיא הגיעה לכ-40 אלף לקוחות לשירותי ה-OTT שלה, תוך זמן כה קצר (פחות מחצי שנה מההשקה), מצביעים בו זמנית על 3 דברים:
  • התחזית שלי ששירותי ה-OTT של פרטנר יצליחו, ויצליחו יותר מהר מכל המתחרים שיש (לרבות סלקום) - מתגשמת
  • ההצלחה הזו מוכיחה שוב ש"הפשע משתלם", בכל הנוגע להפעלת שירותי טלוויזיה על האינטרנט ללא כל רישיון או רגולציה.
  • ההצלחה הזו מוכיחה ומדגישה את מה שכתבתי כאן למעלה, שאין שום צורך לספק "הגנת ינוקא" לספקי ה-OTT בישראל, כי הם כבר הצליחו ומצליחים לחדור לשוק הזה, וממזמן. 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים