Telecom News - תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה!

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה!
כמה קל לאשר תקציב ענק של תאגיד השידור בישראל בסכום עתק, שלא היה בעבר, של 747 מיליון ₪ לשנה, ואין קול מחאה ואין קול זעקה על הסכום המדהים הזה, שכולו מתקבל "נטו" מהכיס של הציבור (!) ולא מתקציב המדינה. אגרת הטלוויזיה לא בוטלה, היא רק החליפה שם. שודדים את כולנו דרך אגרת רישיון הרכב השנתית. חשיפה איך שרי התקשורת והאוצר "עבדו" על כולנו.
עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 24.12.17, 14:36גלעד ארדן
 
650 מיליון ש"ח מעביר במנות חודשיות משרד התחבורה באמצעות "אגרת הרכב השנתית" הנגבית בעת חידוש רישיון הרכב. אל תרוצו לראות סעיף כזה ברישיון הרכב שלכם, הוא לא קיים. זה במסגרת "הכל כלול" של אגרת הרכב.

80 מיליון ₪ יגיעו מפרסום, ככה לפחות מצפה התאגיד לקבל מהזכיין, שנבחר לעשות את הפרסום לכל תחנות הרדיו והטלוויזיה. בפועל, התאגיד "בהרצה" ב-3 חודשים הראשונים, נכשל כשלון גדול עם אותה מערכת, שהוא התעקש, להעמיד לטובת אותו זכיין. מפרסמים רבים נטשו מרצון או שלא מרצון ובעת "צרה ליעקב" רכשו לזמן מוגבל את השימוש במערכת הפרסום של חברת שפ"מ המיתולוגית, עבור הפרסום.  

גם כיום, השימוש המקבילי ב-2 המערכות בו-זמנית אינו תקין. תשדירים רבים בכל התחנות אינם משובצים ומשמעות הדבר היא, שהחזון להגיע לסכומי הכנסה של 80 מיליון ₪ הוא אפילו לא "חזון אחרית הימים".

עבור התאגיד, הפרסום הוא נטל. מי רוצה לתת דו"חות, לקצר תוכניות ולהפריע את מהלך השידורים עם פרסומות? תנו להם "נטו" תוכן, ולכן וכדוגמא העבירו בתאגיד לאחרונה הוראה לזכיין, שבשעות של "שידורים חיים" ברשת ב', אין אפשרות לפרסם. רשת ב', תחנת הדגל עם אחוזי ההאזנה הגבוהים ביותר וחשיפה למיליוני מאזינים, צריכה "לוותר" על הכנסה בשעות מסוימות בתחנת הדגל שלה. בתחנות האחרות העדיפו המפרסמים לא לפרסם, לאור לוח השידורים, שאינו תואם את קהל היעד שלהם וזה בלשון המעטה. אם תאזינו לתחנות הללו "בכאן", לא תקבלו פרסומות.
 
כך, תקציב התאגיד ל-2018, שאושר אך בסוף שבוע שעבר, בסך 747 מיליון ₪, מורכב מ-650 מיליון ₪ שכל מחזיקי הרכב (כולל קטנועים ואופנועים) משלמים למשרד התחבורה בתצורה של "אגרת רכב" בכל שנה במועד חידוש רישיון הרכב, 80 מיליון ₪ יגיעו (אולי) מפרסומות והאוצר יעביר רק 17 מיליון ₪ לתקציב התאגיד המנופח. זה "כסף קטן וזניח" במושגים של משרד האוצר. ממילא אגרת הרכב תניב יותר הכנסות שתועברנה לתאגיד, כי יש (גם השנה) עלייה תלולה בהיקף הרכב החדש הנמכר לתושבי ישראל. 

כך, שר התקשורת הנוכחי - איוב איוב קראקרא (בתמונה משמאל), ושר האוצר – משה כחלון, לא טורחים לספר לכם, שמי שמשלם את האחזקה של התאגיד זה אתם, בעלי הרכב בישראל. לא משרד האוצר ולא תקציב המדינה.
 
כל עוד רוצה התאגיד לשמור על מעמדו "בהרצה" (כפי שחשפנו כאן, החלטה ללא כל בסיס חוקי, טכני, או אחר), זו העת וזו השעה לבחון את סגירתו, או לצמצם את פעילותו, לפני שהגולם התקציבי הזה יקום על יוצרו לאורך ימים ושנים טובות, מהכיס של כולנו.
 
לא תמצאו אנשי תקשורת או אנשי ציבור אמיצים, שיצהירו ברבים על המהלך וההמלצה לסגירת התאגיד. חלקם כדי לא להיות מטרה וחלקם כדי להמשיך ולקבל את תקציבי ההפקה של התאגיד.
 
למי שהספיק לשכוח, אנו התרענו ב-2014 בזמן אמת (לדוגמה: כאן, כאן, כאן וכאן), ששר התקשורת דאז גלעד ארדן (בתמונה למעלה משמאל), מתכוון "לעשות סיבוב" (או "ספין") על הציבור ועל הכיס של תושבי ישראל ולבצע תרגיל אותו תיארנו כך (ציטוט ממאמר שלנו מ-2014 שהופך היום לאקטואלי ומוחשי, כי לא הקשיבו לנו בזמנו):

***************************************************************************
מניין יגיע הכסף לארגון החדש הזה? כאן בא התרגיל הישראלי הנודע - ישראבלוף. את "אגרת הטלוויזיה" תחליף "אגרת הרכב". בכך שר התקשורת גלעד ארדן  צד3 ציפורים במכה אחת:

א. איש לא יוכל להתחמק מתשלום "אגרת הטלוויזיה" החדשה. גם לא צריך כל מנגנון גבייה לאגרה בלבוש החדש שלה. למה? כי כבר יש מנגנון כזה, מנגנון משושה הכולל את:
א) כל שוטר הבודק את רישיונות הרכב באקראי, או בכל נסיבות שהן, לרבות שוטרי התנועה בעת רישום דו"ח תנועה.
ב) כל מוסך לטסטים ובדיקות רכבים.
ג) משרד הרישוי בעת חידוש \ שינוי \ העברה של בעלות הרכב.
ד) גם קוני רכב ומוכרי רכב מכל סוג, מציגים את הרישיון של הרכב לצד השני ובודקים שהוא תקף ושולם ובכך הם משמשים כ"מפקחי גבייה" נצחיים ובהתנדבות של האגרה...
ה) חברות הביטוח וסוכני הביטוח, שכן בלי רישיון רכב בתוקף ומשולם אין תוקף וערך לביטוח.
ו) אי חידוש אגרת רכב מוביל את המתחמק (מלבד זאת שהמשטרה תחפש אותו נוהג ברכב ללא רישיון רכב), ישירות להוצאה לפועל, שקודם כל תחסום את יציאתו מישראל ותתפוס לו חשבון בנק ומשכורת... כך שלהתחמק מלשלם אגרת רכב – זה דבר בלתי אפשרי.

ב.  ההכנסות מהאגרה החדשה תישמרנהותעלנה כל שנה (בין היתר כי כמות כלי הרכב במדינה נמצאת כל השנים בעלייה, ועלייה זו תימשך גם בשנים הקרובות. נכון להיום יש בישראל כ-4 מיליון כלי רכב, מהם כ-3 מיליון כלי רכב פרטיים. כיום, 161 ש"ח מכל אגרת רכב מכל סוג, עוברת ישירות ממשרד התחבורה לתאגיד השידור). כ"כ, קל יחסית להעלות את מחיר אגרת הרכב (לכל או לסוג מסוים של כלי רכב) ובכך חוסל כל המנגנון המסורבל הקודם, של אישורי עדכון אגרת הטלוויזיה, שדרש אישור של האוצר, הכנסת וביקורת ציבורית מתמדת. 

ג. כל הפטורים וההנחות מהאגרה, שהיו עד היום בחוק, בוטלו במכה אחת. אין יותר פטורים והנחות לאיש. זה כולל את כל השכבות היותר חלשות ופגיעות באוכלוסייה בישראל ובכלל זה: כל סוגי הנכים לרבות נכי צה"ל, חיילים בודדים, ניצולי שואה, אזרחים ותיקים, מקבלי אבטחת הכנסה, עיוורים, חרשים, נפגעי פעולות איבה, ניצולי שואה ועוד. רק "רכב נכה" מקבל הפחתה קטנה באגרה, בתנאים מסוימים שנקבעו ע"י משרד התחבורה, וכך גם לגבי שירות ארוך במילואים (מקבלים החזר קטן בחידוש הרישיון הבא). פטור מ"אגרת רכב" - "אין חיה כזו". כך, גם נחסך כל המנגנון הבירוקרטי הענק (והיקר) שעסק בבדיקת הפטורים הללו, שהיו שנים רבות מקור לצרות ולמאבקים בגביית "אגרת הטלוויזיה" מהציבור.

בנוסף, למי שיש 2 כלי רכב (מכל סוג) ומעלה - ישלם פעמיים ומעלה "אגרת טלוויזיה"... כך גם עסקים ומפעלים, שלא שילמו עד היום "אגרת טלוויזיה", החלו לשלם מ-2015 את האגרה, כי האגרה הזו חלה על כל כלי רכב, גם רכב עסקי \ מפעלי, לרבות: טרקטורים, מוניות, אוטובוסים, משאיות, גררים, רכב להשכרה, וכיו"ב. 

לסיכום סעיף זה: "כל הכבוד לשר". הצליח לעבוד על כולם ובגדול
****************************************************************************************
 
 עדכון 20.5.19, 22:00: בועז גולן, כתב ערוץ 20 ובעל אתר חדשות בשם 0404 פרסם כתבה מעודכנת בנושא הזה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "בלי שסיפרו או שאלו אתכם: כל בעל רכב פרטי מפרנס את עיתונאי התאגיד" מומלץ לקריאה. 

בנוסף, פורסם כאן ב-NRG ב-27.12.13 כתבה של קלמן ליבסקינד תחת הכותרת: ""הפקרות: לאן נעלמת האגרה שאתם משלמים לרשות השידור?."

עדכון 1.4.22: התוספת של אגרת הרישוי לרכב המועברת ל"תאגיד" מאפריל 2022 לשנה הבאה התעדכנה ל-144 ש"ח מכל כלי הרכב, לפי ההודעה ברשומות כאן. עדכון זה מקורו בחוק התאגיד ("חוק השידור הציבורי") המצביע על מקור המימון לתאגיד (רישיון הרכב) - ראה בתצלום כאן מתחת, ובסעיף המתאים בתקנות התעבורה - כאן
תקציב התאגיד

עדכון 18.11.22: אגף הרישוי במשרד התחבורה מפרסם כאן את טבלת התעריפים העדכנית לחידוש אגרת רישוי לרכב שתיכנס לתוקף החל מינואר 2023. לעומת התעריף הנוכחי מדובר בעלייה של בין 4 ₪ עד 37 ₪ לכל כלי הרכב. 
לתעריפים שבטבלה, לכל כלי הרכב מכל סוג, יש להוסיף את האגרה עבור תאגיד השידור הישראלי בסך 144 ₪.



 
 
Bookmark and Share