Telecom News - איך תיראה 2018? המגמות הטכנולוגיות והעסקיות המובילות

איך תיראה 2018? המגמות הטכנולוגיות והעסקיות המובילות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> איך תיראה 2018? המגמות הטכנולוגיות והעסקיות המובילות
איך תיראה 2018? המגמות הטכנולוגיות והעסקיות המובילות
מאת: מערכת Telecom News 3.1.18, 14:182018

תחזיות ל-2018 בנושאים טכנולוגיים ומגמות עסקיות בולטות, כולל למידת מכונה ובינה מלאכותית, מסדי נתונים, DevOps, וירטואליזציית שרתים, מובייל, אינטרנט של דברים -IoT  וענן.

ראשונים לדווח: מומחי רד האט -,Red Hat  שעוסקת בעולם של פתרונות קוד פתוח, גיבשו את התחזיות שלהם ל-2018 במגוון נושאים טכנולוגיים ומגמות עסקיות בולטות, כולל למידת מכונה ובינה מלאכותית, מסדי נתונים, DevOps, וירטואליזציית שרתים, מובייל, אינטרנט של דברים -IoT  וענן.

דן טולדנו - מנהל אזורי רד האט ישראל, יוון וקפריסין
ב-2018 תימשך מגמת בחירת המנמ"רים בקוד פתוח, לאור הפיכתו למיינסטרים לחלוטין. כבר אין צורך לשכנע לגבי חלופת הקוד הפתוח, שהפכה לטבעית, תוך אמון ברמת האבטחה הגבוהה הנובעת מבדיקה שורות הקוד ע"י הקהילה באופן נרחב, וחסימת איומים אפשריים.

למידת מכונה ובינה  מלאכותית - קים פלקו, מנהלת מוצר ראשית  Red Hat JBoss Middleware
התחזית: הצמיחה המהירה בלמידה מכונה תימשך, מאחר שחברות שואפות להפיק את הערך העסקי הגדול ויתרון תחרותי מהנתונים הקיימים שלהם. ככל שלמידת מכונה תיכנס יותר למיינסטרים, נוכל לראות מספר גדל והולך של Data marts - מרכולי נתונים - בסיסי נתונים שמשמשים לעיבודים אנליטיים ודיווחי בינה עסקית, מאחר שצוותים שונים מפרשים נתונים מתוך ים הנתונים בצורה שונה ויוצרים נתונים חדשים מנקודת מבט זו.

למידת מכונה ובינה  מלאכותית - מתיו פארלי, טכנולוגיות ואסטרטגיות מתעוררות במשרד ה-CTO של רד האט
התחזית: במרחב הבינה המלאכותית ולמידת מכונה, נראה ב-2018 את עליית היישום החכם. ההפתעה מ-2017 היא ההכרה, שבעוד יישומים אלה מתחילים להיות יותר במיינסטרים, הם למעשה כבר בקרבנו ורק ימשיכו לקבל בולטות בתהליכי העבודה שלנו. כמו כן, ב-2018 יהיה אימוץ ארגוני נרחב של תהליך עבודה סטנדרטי עבור בניית יישומי בינה מלאכותית, מה שימשיך לדחוף יישומים בעלי יכולת AI לתוך המיינסטריםאחת ההפתעות הגדולות ביותר של 2017 היתה תחילת הקונסולידציה של מסגרות למידת מכונה. זה ימשיך לתוך 2018 - היסודות לקונסולידציה כבר נבנו.

מסדי נתונים - קים פלקו
התחזית: יתחדש המיקוד באבטחת נתונים, במיוחד בענן הציבורי, שיקודם בעקבות רגולציית ה-GDPR - General Data Protection Regulation  של האיחוד האירופי. לאור הגידול בהיקפי נתונים, בעידוד הנתונים שנוצרים ע"י האינטרה-IoT, חברות תמשכנה להעביר יותר נתונים לתוך הענן כדי לקטוף הפירות של סקלאביליות, התאוששות מאסון, גמישות וכו', ומהלך זה ידרוש צעדי אבטחה הדוקים יותר.

DevOps - סטפנוס באקון, מנהל בכיר לאסטרטגיית פורטפוליו ברד האט
התחזית: לאחר שנים של הייפ וכיסוי חיובי במדיה, נראה מספר דוגמאות בולטות של "כישלונות DevOps", שיהיו להם 2 השלכות מקבילות: בחלק מהארגונים תהיה הקפאה והערכה מחודשת של ההתרגשות הראשונית. עם זאת, ארגונים החושבים יותר קדימה יסתכלו על כשלים אלה כחוויות למידה, וייקחו יותר ברצינות את השינויים בתרבות ובתהליכים, כמו גם את הדרישות לפלטפורמות וארכיטקטורות תוכנה בסיסיות הנדרשות כדי להפיק תועלת מ-DevOps. ספקים, שיכולים לעבוד עם לקוחותיהם ברחבי ספקטרום מלא זה של צרכים, עומדים להרוויח.

וירטואליזציית שרתים - רוב יאנג, מנהל, מוצרי ואסטרטגיית וירטואליזציה ברד האט
התחזית: ב-2018 נראה שיבוש בשוק פתרונות הווירטואליזציה, מאחר שלקוחות יהיו פחות מוכנים לשלם פרמיה עבור וירטואליזציה, ויצפו שתהיה חלק מהתשתית אותה הם מריצים כרגע או מתכננים להריץ. אוטומציה, ניהול ותיאום (orchestration) של פריסות אפליקציות באתרי הלקוחות, מרוחקות ומבוססות ענן, יהפכו עוד יותר לכורח עסקי עבור ארגונים. אנו נראה משתמשים עם יישומים וותיקים ,(legacy) שמעבירים עומסי עבודה קיימים אלה, כמו גם השקעות פיתוח חדשות, לתשתיות מודרניות, כמו קונטיינרים, שרצים בענן היברידי.

וירטואליזציית שרתים – גונאר הלקסון, דירקטור ניהול מוצרי לינוקס ווירטואליזציה ברד רד האט
התחזית: ב-2018 הכל יהיה סביב קונטיינרים ומכונות וירטואליות הפועלות על קונטיינרים תקבלנה תנופה בשנה החדשה כאשר Kubernetes  ממשיכה להתפתח. עם זאת, חשוב לזכור, שווירטואליזציה וקונטיינרים אינם מתחרים, אלא משלימים זה את זה. אנו נמשיך לראות את הרוב המכריע של תשתיות הקונטיינרים פועלות עלhypervisors , כאשר המאמצים המוקדמים, למעשה, ממזגים את השניים עםKubernetes .

מובייל - קלייר גרנט, מנהלת כללית מובייל ברד האט
התחזית: ב-2018 נראה ארגונים המאמצים באופן מלא יותר את ההתכנסות של בינה מלאכותית, מובייל ו-IoT. מבחינות רבות מובייל היא הטכנולוגיה הבשלה יותר, ורבים מארגונים אלה יגלו, שהם עומדים בפני אתגרים דומים בפיתוח יישומים עבור IoT ו- AIכפי שהיה עם המובייל, כמו אינטגרציה ואבטחה. עם זאת, לרבים מהלקחים, שנלמדו עם המובייל, יהיה ערך במונחים של סיוע לארגונים לזהות אתגרים ולגבור עליהם מהר יותר.

IoT - ג'יימס קירקלנד, ארכיטקטIoT  ראשי ברד האט
התחזית: ההתרחשות הגדולה ביותר ב-2017 הייתה, ש-IoT הגיע לשיא ההייפ, ופינה את מקומו למחזורי הייפ חדשים של למידת מכונה (למעשה, נגזרת של IoT) ולבינה מלאכותית (תחום הדורש נתוני IoT כדלק). ראינו שילוב של מספר חברות המבצעות השקעות גדולות מאוד ב-IoT, בעוד אחרות מצמצמות פעילות זו או מארגנות מחדש את צוותי ה-IoT שלהן. המשמעות של שילוב השקעות גדלות וקטנות היא, שאנו בנקודת תפנית. עבור IoT זה אומר, שאנו עכשיו בנקודה בה פרויקטים צריכים לספק תוצאות. ספקי IoT השקיעו לפני שנוצר הביקוש, עם כל מיני טענות של IoT one-stop shopping. עם יותר יכולת לספק בענף מאשר ביקוש, צפוי שנראה שחקנים, שיוצאים מהתמונה או משנים מיקוד.

ענן - גורדון האף, אוונגליסט טכנולוגי ברד האט
התחזית: ב-2018 יעלה התחכום של הדיונים סביב ניוד ועומסי עבודה בענן ההיברידי. יש הרבה כלים שימושיים במערך כלי הניוד: אחסון מוגדר-תוכנה, ניהול ענן היברידי, סטנדרטיזציה של קונטיינרים דרך ה-Open Container Initiative, תמיכה רחבה עבורKubernetes , וכמובן לינוקס. עם זאת, אנו גם צריכים להעריך, שמערכי נתונים גדולים מאוד, שנוצרו ונעשה בהם שימוש ע"י IoT, למידה מכונה, ועומסי עבודה חדשים אחרים, עלולים להגביל התניידות "חלקה". צריכה להיות עדיפות להבנה של הארכיטקטורות וההליכים הטובים ביותר עבור סוגי היישומים המתפתחים.

 



 
 
Bookmark and Share