Telecom News - חזון הדור החמישי והווירטואליזציה של הרשתות

חזון הדור החמישי והווירטואליזציה של הרשתות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> חזון הדור החמישי והווירטואליזציה של הרשתות
חזון הדור החמישי והווירטואליזציה של הרשתות
מאת: אבי יושעי, 9.1.18, 16:37אבי יושעי

דמיינו, שתוכלו לגשת למידע על ספורטאים בזמן אמת, לראות שחזורי קטעי משחק בסמארטפון בעוד אתם יושבים באצטדיון, או לראות משחק מכל נקודה נבחרת, גם אם היא מרוחקת מכם. זה הכיוון אליו הולכים, כיוון, שישנה את ענף הבידור והספורט לנצח ויספק אפשרויות נוספות בתחומי ה-VR, IoT ועוד.

הטכנולוגיות, שעומדות מאחורי ההצלחה של הדור החמישי, מהוות את ההשקעה הכספית הגדולה ביותר בדור שלנו ומציעות פלטפורמה, שתשנה את התפיסה והמעורבות באירועי בידור וספורט בעתיד הקרוב.

עד עכשיו, אירועי ספורט גדולים, קונצרטים ופסטיבלים יצרו לעיתים קרובות דילמות עבור ספקי שירותי התקשורת (CSP) ברחבי העולם. המשמעות של ההיקף של הטלפונים, שהתחרו על תשומת הלב של ספקי השירות, הייתה, שלעיתים קרובות הודעות טקסט, צילומים ומדיה חברתית נתקעו והגיעו ליעדם רק אחרי שהאירוע הסתיים והקהל התפזר.

ימים אלה הם כרגע מאחורינו. אחרי המהפכה הדיגיטלית הבאה, הדור החמישי צפוי להגיע למהירות לא שגרתית של 10,000Mbp, כשהוא עוקף את גבול ה-1,000 Mbp של הדור הרביעי. כאשר נחבר זאת עם אפשרויות וירטואליזציה של הרשת (NFV), פלטפורמות מוגדרות תוכנה תוכלנה לעזור לשפר את המהירות התפעולית וגם לתמוך במהירויות, כדי לענות על דרישה של מיליוני משתמשים, שזקוקים בו זמנית לגישה לאינטרנט.

וירטואליזציה של הרשתות (NFV) היא כבר נושא משמעותי בקרב אסטרטגים של  ספקיות תקשורת. זו כבר לא שאלה של האם תעשיית הטלקום הופכת סביבות לווירטואליות, אלא כיצד בדיוק הן עושות את זה - לנוע לרשת או לענן מוגדר תוכנה. הדור החמישי בשילוב עם NFV מספק רשת, ממקסמים את השירותים, שניתן לספק ואת התנועה, שניתן לנהל בלי שתהיינה לכך השלכות על המחיר.

כאשר הדור החמישי יעבוד, העתיד של מגזר הבידור ישתנה לנצח. בפעם הראשונה, ענף הבידור יהיה מסוגל להבליט ספורטאים מחוברים, ולהעצים את החוויה עם אצטדיונים חכמים.

דמיינו למשל, שתוכלו לגשת למידע על הספורטאים בזמן אמת, או להיות מסוגלים לראות שחזורים של קטעי משחק בסמארטפון שלכם בעוד אתם יושבים באצטדיון, או לראות משחק מכל נקודה נבחרת, גם אם היא מרוחקת מכם. זה הכיוון אליו אנו הולכים, משהו שעומד לשנות את ענף הבידור והספורט לנצח.

אפשרויות אחרות כוללות גם:

חוויות של מציאות מדומה (VR)
המשמעות של כניסת הדור החמישי היא, שספקי תוכן ואנשי מקצוע אחרים בענף הספורט והבידור, לא יצטרכו להגביל יותר את החוויות, שיוכלו להציע ללקוחות. מציאות וירטואלית (VR) לא תהיה כבר כל כך יקרה הודות לעומסי נתונים גבוהים מאד ממצלמות, שתהיינה מסוגלות להתמודד עם כמויות אדירות של זרמי וידאו באחוז קטן מהעלות. דבר זה יפתח את החוויה הווירטואלית של האירוע ויהפוך אותה לזמינה לכולם.

מציאות וירטואלית היא בעלת הפוטנציאל לשנות מהיסוד את הדרך בה אנו רואים אירועים חיים. היא פותחת אפשרות להיות מסוגלים לצפות באירוע מ-360 מעלות ממצלמות, שנמצאות בכל כיוון ולהיכנס ליישומים, שבהם תוכלו בעצמכם למשל להיות בעמדת המופיעים על הבמה.

האינטרנט של הדברים - IoT ואבטחת סייבר
הדור החמישי באופן טבעי מאפשר חוויה חזקה יותר של אירוע ומארגני האירוע צריכים לקחת זאת בחשבון. הדור החמישי יסייע ל-IoT ויוכל אפילו לעזור לארגונים ולמארגני אירועים בעלויות של ניהול זהות יעיל- חלק משמעותי מהאבטחה על המידע. הצורך לדעת בדיוק מי נמצא באירוע בכל זמן לא הולך להיעלם בזמן הקרוב, והשילוב בין הדור החמישי ל-IoT יוכל לעזור בכך.

בו זמנית, הדור החמישי מעלה את הסיכוי לחשיפה להפרות של אבטחת מידע, בגלל הכמות הגבוהה יותר של נתונים, שהוא מאפשר. זה לא רק ברמת המכשיר אלא גם ברמת התשתית. פתרונות לדור החמישי יציעו הזדמנויות לארגונים של IoT  להיות מהירים יותר ומאובטחים יותר.

דור מגובה בדור חמישי
עם העלייה של 'סביבות מקושרות', שבהן גאדג'טים לבישים, מכוניות מחוברות וסנסורים מחוברים לאינטרנט, הדור החמישי יהיה מגובה בתשתית מהירה, מחשוב ענן ו-NFV ויוכל להוות בסיס למודל עסקי חדש. סביר, שהדור החמישי יאיץ את ההתפתחות של המכונית האוטונומית ויספק רשת יציבה לתחבורה בעתיד.

אירועים כמו משחקי האולימפיאדה בטוקיו ב-2020 הם רק הצעד הראשון של הדור החמישי. אבל ברור כבר מעכשיו, שהאפשרויות הן בלתי נגמרות ואין ספק, שאם מארגני האירוע ידעו לנצל את האפשרויות האלו, המבקרים באולימפיאדה יוכלו באמת לטעום מהעתיד.

מאת: אבי יושעי, ינואר 2018.
מנהל מערכות ראשי עבור אזור המזרח התיכון ב-VMware
 
 NFV 5G



 
 
Bookmark and Share