Telecom News - תשתית אחודה Hyper Converged Infrastructure - צעד לעבר ענן היברידי

תשתית אחודה Hyper Converged Infrastructure - צעד לעבר ענן היברידי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תשתית אחודה Hyper Converged Infrastructure - צעד לעבר ענן היברידי
תשתית אחודה Hyper Converged Infrastructure - צעד בטוח בכיוון הענן ההיברידי
מאת יובל שילנסקי, 10.1.18, 06:00יובל שילנסקי
 
פתרונות תשתית אחודה משלבים שירותי מחשוב, אחסון, רשת, שירותי נתונים ועוד, ובכך מקטינים את משימות הניהול של תשתית ה-IT הקיימת ותורמים לבסיס תשתית ה-IT המודרנית. כדי לבצע טרנספורמציה מוצלחת למערך ה-IT, על הארגונים להבין, שענן הוא מודל עבודה ולזנוח תפיסות עבר הרואות בענן יעד.
 
בעוד שירותי ענן נתפסים לעתים כ"מקום", או "יעד", המציאות היא, שענן הוא מודל הפעלה הממנף את הטכנולוגיה לטובת יישומו. כלומר, בסופו של יום, זו הטכנולוגיה, לא המיקום. ההסתגלות למודל זה דורשת שינוי טכנולוגי מחד ותפעול מערך IT מאידך.
 
סקר, שבדק לאחרונה את מצב הטרנספורמציה של ה-IT, מצא, שלמרות שרוב העסקים שוקלים מאז 2010 לעבור למודל ענן היברידי, 8 שנים לאחר מכן, 90% מתוכם טרם עשו זאת. עולה השאלה למה זה לוקח זמן כה רב?
 
התשובה בד"כ דומה:  טרנספורמציה של תשתית ה-IT לוקחת זמן. השינוי דורש מידה רבה של תכנון, הערכה, ארגון מחדש ומודרניזציה של התשתית הטכנולוגית הקיימת. יש לציין, שלכל ארגון קצב שונה ולא כולם שואפים לפרוס מודל מלא של שירותי ענן, כעת או בעתיד.
 
גורמים שונים, לרבות עלויות, נכונות לשינויים, חוסר אוריינטציה לחדשנות וכד' יקבעו את רמת הנכונות של הארגונים להטמיע שירותי ענן. בתוך כך, הגישה של הארגונים לשירותי ענן גם תיקבע אם ואיך, צוותי IT יעברו ממבנה ארגוני מסורתי וסולידי, למבנה שירותי ענן מודרני.
 
אחד הצעדים הראשונים לקראת מסע הטרנספורמציה של הארגון, ובתוך כך למודל הענן ההיברידי, הוא לפשט את פריסת תשתית ה-IT הקיימת בארגון ואת ניהולה. זאת, בעזרת הטמעת 'תשתית אחודה' (HCI, Hyper Converged Infrastructure) לסביבה הארגונית. פתרונות תשתית אחודה משלבים שירותי מחשוב, אחסון, רשת, שירותי נתונים ועוד, ובכך מקטינים משמעותית את משימות הניהול של תשתית ה-IT הקיימת ותורמים לבסיס תשתית ה-IT המודרנית.
 
בשנים האחרונות, אימוץ HCI גדל במהירות. חברת המחקר IDC חוזה, ששוק פתרונות ה-HCI יעבור את ה-7.6 מיליארד דולרים עד 2021.
 
פריסת תשתית אחודה תקטין את עלויות התפעול, תשפר את היעילות ותקל על ארגונים, קטנים וגדולים כאחד. יש לציין, ,שאין יישום ספציפי שיש להטמיע או מודל מסוים שיש לפעול על פיו. תשתית אחודה נפרסת עבור מגוון רחב של עומסי עבודה, בכל קנה מידה. פריסת התשתית איננה מתייחסת להיבט הטכנולוגי בלבד, אלא תלויה גם ברמת המוכנות הארגונית למעבר.
 
כאשר בוחנים איזו פריסה יש לבצע בעת יישום התשתית, הפרמטרים הטובים ביותר הם שניים:
 
1) המצב הסופי הרצוי,
2) רמת המוכנות להביא למצב זה.
 
כלומר, מה היעד הרצוי.
 
ניתן להגדיר יעד זה בעזרת רמת התשתית מחד והתמורות התפעוליות השונות מאידך. למשל, ספק יכול לספק פתרון "שלם וסע" של תשתית ענן פרטי, או היברידי. מנגד, אם לארגון אין צוות שירותי ענן, שיודע לנהל קטלוג שירות עצמי ותשתית אוטומטית, אזי סביר, שהמצב הסופי הרצוי לא יתממש כראוי, אם בכלל.
 
רוב הארגונים מסוגלים להשתנות בקצב הגיוני לגודל ולמודל העסקי שלהם. על כן, יעדים שונים, של תשתיות אחודות, מספקים רמות שונות של יתרונות לאורך הדרך. אם ארגונים בוחרים לאמץ באופן הדרגתי את התשתיות האחודות, אזי כל שינוי תפעולי שיתבצע, יחול על היעד העסקי הבא ויאיץ את המעבר.
 
ניתן לומר, שאיחוד תשתיות, וירטואליזציה של האחסון וכן הניהול התפעולי, מהווים מקום טבעי להתחיל בו עבור ארגונים, שרק מתחילים את טרנספורמציית ה-IT שלהם. כלי התשתית האחודה מאפשרים לאותם ארגונים להתחיל בקנה מידה קטן יחסית, וככל שמתקדמים, כך תותאם רמת הטרנספורמציה של ה-IT לניהול התשתית האחודה.
 
ככל שארגונים ימשיכו לעבור אל מודל הענן ולבצע אינטגרציה מלאה עם התוכנות השונות, תתאפשרנה יכולות אוטומטיות לחלוטין של אספקת שירותים.
 
כפי שישנן נקודות התחלה שונות ונקודות סיום שונות ליישום HCI, כך גם ארגונים עשויים להיות במצבי מוכנות שונים, או עם מטרות המשתנות לטווח הארוך. סוגיה נוספת, שנתונה לשינויים, היא מהירות ההשפעה שיש ליישום התשתיות על סדרי העדיפויות העסקיות בארגון, על ציפיות הלקוח, תנאי השוק והמציאות התקציבית.
 
תשתית אחודה, למעשה, מפשטת את המעבר לענן היברידי. כדי לבצע טרנספורמציה מוצלחת למערך ה-IT, על הארגונים להבין, שענן הוא מודל עבודה, ולזנוח תפיסות עבר הרואות בענן יעד.
 
ארגונים זקוקים לגמישות כדי לבחור את פתרון התשתית האחודה המתאים ביותר עבורם בהתאם למצב טרנספורמציית ה-IT שלהם. זאת, תוך ודאות, שהאבולוציה הטכנולוגית והחדשנות הבלתי נגמרת הכלולה בכך, צפויות למשוך יותר ויותר לקוחות לשירותי הענן ההיברידי.
 
בעוד לארגונים יש בחירה בהרכבת תשתית אחודה בעצמם או רכישת פתרון מלא של תשתית זו, עליהם להבין, שיש לקחת את הצעדים הנכונים ביותר עבורם כדי שמעבר התשתית יהיה זריז והארגון יהיה מוכן לתחרות.
 
יישום התשתית האחודה, כבסיס למודל הענן ההיברידי, יהווה צעד בטוח בכיוון הנכון. זאת, גם כדי לפתור בעיות תשתית וגם כזרז לתוצאות העסקיות הרצויות.
 
מאת יובל שילנסקי, ינואר 2018.
 מנהל אזור מרכז ומזרח אירופה בחטיבת התשתיות האחודות, Dell-EMC ישראל

CLOUD



 
 
Bookmark and Share