Telecom News - מדוע בזק החמירה את מנגנון "קנסות היציאה" ללקוחותיה העסקיים?

מדוע בזק החמירה את מנגנון "קנסות היציאה" ללקוחותיה העסקיים?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מדוע בזק החמירה את מנגנון "קנסות היציאה" ללקוחותיה העסקיים?
במגזר הפרטי מזמן בוטלו "קנסות היציאה" לכל סוגי הלקוחות, אולם במגזר העסקי "לכידת לקוחות" הפכה להיות בלתי נסבלת, כשבזק החליטה לאחרונה לשלש (!) ויותר מכך את "קנסות היציאה" של הלקוחות העסקיים שלה, בתחומי התמסורת ותקשורת הנתונים. כרגיל, משרד התקשורת שותק.
מאת: אבי וייס, 10.1.18, 06:10

במגזר העסקי יש מעט מאוד עוולות, שמגיעות אלינו, משום שמנהלי החברות בשוק אינם רוצים להתעמת מול בזק (או מי מהשחקנים הגדולים האחרים), בגלל שהם תלויים בספקים הללו לפרנסתם.

לכן, אני מציין לחיוב את מנכ"ל Wake Up תקשורת, נתי לרר, שהעביר לידיעתנו את התרגיל של בזק על לקוחותיה העסקיים, תרגיל בו בזק יותר ממשלשת ללקוחותיה את הקנס על נטישה, כולל ללקוחות קיימים עם חוזים קיימים, בהם קנס הנטישה היה לכל היותר 100% מההטבה, שקיבלו לחודש. נתי לרר לא הצליח לקבל תשובות, לא ממשרד התקשורת ולא מבזק. 

למי שאינו בקי בתחום: המחירון העסקי המלא והמעודכן של בזק נמצא כאן ו"קנסות הנטישה" של בזק נמצאים בעמוד 12 במסמך זה. משרד התקשורת קבע, שאין "דמי יציאה" (כלומר: "קנסות נטישה") למי שחשבון התקשורת שלו נמוך מ-5,000 ש"ח לחודש (כאן). לכן, בזק גובה "דמי יציאה" מלקוחות עסקיים (וגם פרטיים, אם יש כאלה), שחשבונם גדול מ-5,000 ש"ח לחודש. 

לכן, שלחתי גם למשרד התקשורת וגם להנהלת בזק את השאלה הבאה:
"1. עד תאריך 10/2016 היה מודל קנסות יציאה מאד הוגן ללקוחות עם חשבונית מעל 5,000 ₪ בחברת בזק.
2. מודל קנס היציאה היה ע"פ הטבלה הבאה:
בזק - קנס
3. החל מחודש 11/2016 בחרה בזק לשנות את מודל קנס היציאה באופן גורף ללקוחותיה אשר בהסכם התחייבות, ולמרות שחתמו על הסכם עם מודל קנס היציאה הישן, הפכו את הקנס הקיים לקנס יציאה המורכב מ-3 חודשי תשלום מלאים, מה שמייקר משמעותית את קנס היציאה בבזק ולא מאפשר לאף חברה ככל שתהיה אטרקטיבית בשירותים הללו, להתחרות בכלל בבזק. מדובר בשירותים, שהכנסותיהם בדו"חות השנתיים של בזק הם מיליארדים.
4. אין בעיה שלקוחות חדשים, שנכנסים להתחייבות, יתחייבו למודל הקנסות החדש, למרות שזה מהווה פגיעה משמעותית בתחרות הקיימת היום ואני חושב, שעליכם לשקול זאת בשנית. אך לא נראה לי הוגן וחוקי לשנות ללקוח בהתחייבות, את תנאי ההיפרדות שלו מבזק, ככל העולה על דעתה של בזק.

למשרד התקשורת: האם אכן אפשרתם לבזק לשנות את מודל הקנסות יציאה ללקוחות הנמצאים בהתחייבות תוך כדי שהם בהסכם?"

לא הצלחנו לקבל תגובה, לא מבזק ולא ממשרד התקשורת, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 

ההתעלמות הזו מצביעה ש"אין דין ואין דיין" בשוק התקשורת הישראלי (דוגמאות טריות חשפנו רק השבוע כאן וכאן). 
חסימת נטישה



 
 
Bookmark and Share