Telecom News - מי ספק הסלולר המהיר בישראל ואחד מ-39 חברות הסלולר הטובות בעולם?

מי ספק הסלולר המהיר בישראל ואחד מ-39 חברות הסלולר הטובות בעולם?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מי ספק הסלולר המהיר בישראל ואחד מ-39 חברות הסלולר הטובות בעולם?
שוב כלי התקשורת "נפלו בפח" כשהעתיקו בשיטת Cut & Paste את הודעת חברת פלאפון, שנשלחה אליהם עם הכותרת: "ארגון GSA העולמי קבע: פלאפון אחת מחברות הסלולר המהירות בעולם". "הרמת מסך" מעל לספין נוסף של חברות הסלולר בישראל והפעם "ספין מארץ הספינים".
מאת: אבי וייס, 12.2.18, 08:00רן גוראון

לא הספקתי לנוח מהספין של סלקום, שהודיעה על זכייה במכרז ענק של משרד הביטחון - מכרז שלא זכתה בו (מפורט כאן למתעניינים), ושוב נחת עלינו ספין, לא פחות ענק.

כדי שלא תחשבו, שאני סתם חולם או ממציא, אז הנה כאן ההודעה המקורית של חברת פלאפון, עם ההתפארות של מנכ"ל פלאפון, רן גוראון (בתמונה משמאל) שאמר כך [ציטוט]: "שמחנו לקבל את תוצאות הבדיקה של ארגון ה-GSA וזה עדות נוספת לכך שפלאפון היא הרשת המהירה בישראל.... כחברה שמתמקדת בסלולר שמנו לעצמנו מטרה להיות הטובים והמהירים ביותר, ולהציע חווית משתמש שאין לה מתחרה בשוק הישראלי". 

מה פלאפון דיווחה ורוב כלי התקשורת "נפלו בפח" והעתיקו ללא כל בדיקה, בשיטת Cut & Paste? 
הנה 7 משפטים, שגזרתי מההודעה הזו, שלא מותירים כל ספק בידי הקורא הממוצע (זה לא אני...), שרשת פרטנר-הוט-מובייל היא הרשת אולי הגרועה בישראל, ביחד עם סלקום (אין עוד רשתות אחרות...)...: זאת כי:
  • פלאפון אחת מחברות הסלולר המהירות בעולם, מתוך כ-900 מפעילי סלולר שנבדקו.
  • פלאפון היא החברה היחידה מישראל, שנכנסה לרשימה המכובדת (של GSA).
  • בבדיקה שנערכה נמצא כי רשת פלאפון מספקת מהירות הורדה מירבית של Mbps380, לעומת המהירות הקיימת בדור 4 שיכולה להגיע עד Mbps150.
  • הרשת המהירה בישראל.
  • פלאפון היא אחת מ-39 החברות היחידות בעולם בעלות היכולת להפעיל קבצי הורדה של Gigabit LTE.
  • "שמחנו לקבל את תוצאות הבדיקה של ארגון ה-GSA וזו עדות נוספת לכך, שפלאפון היא הרשת המהירה בישראל".
  • "כחברה המתמקדת בסלולר שמנו לעצמנו מטרה להיות הטובים והמהירים ביותר, ולהציע חווית משתמש, שאין לה מתחרה בשוק הישראלי".
אז למה לא פרסמתי את התוצאה המדהימה הזו של חברת פלאפון, אחת מהחברות המובילות בעולם בביצועיה? 
מפני שאני, במשך שנים, מפרסם את הממצאים והמחקרים של ארגון GSA (לאחרונה כאן).
ארגון GSA הוא מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) של תעשיית הסלולר, שמפרסם נתונים שהוא אוסף, אבל הוא מעולם וגם לא כעת וגם לא בעתיד, לא מבצע שום מדידות של ביצועים ולא מבצע שום השוואות של ביצועים של רשתות סלולר, בשום מקום.

המובילה העולמית במדידות ביצועי רשתות קוויות וסלולריות היא חברת Ookla האמריקאית, עם הכלי שנקרא Speedtest, ואחריה יש עוד כמה חברות בינלאומיות למדידת ביצועים, אחת מהן מודדת גם בישראל וזו OpenSignal הבריטית. ל-GSA אין שום כלי מדידה והוא לא מודד שום דבר בשום רשת סלולרית

אני, כמו כל מנוי על פרסומי GSA, קיבלתי את הדו"ח הטרי לתחילת פברואר 2018 של GSA, והדו"ח המלא מצוי כאן, למתעניינים. חברת פלאפון מוזכרת בו רק פעם אחת בטבלה אחת והנה הטבלה הזו, למי שמתעצל לקרוא את כל הדו"ח:
תצלום 1 GSA

מהיכן פלאפון הגיעה לדו"ח הזה, של פברואר 2018 מה-GSA?
לא צריך לנחש, ארגון GSA מדווח בכל דו"ח שלו, מאין יש לו את הנתונים הללו:
תצלום 2 GSA

כלומר: ארגון GSA "יודע זאת" מהפרסומים של החברים ב-GSA...

מהיכן GSA יודע ומפרסם את המהירויות של הרשת של פלאפון?
לא צריך לנחש. ארגון GSA מדווח בכל דו"ח שלו, מאין יש לו את הנתונים הללו:
תצלום 3 GSA

כלומר: פלאפון בעצמה, ישירות או באמצעות אחד מספקי הציוד שלה, שחבר ב-GSA, דיווח או דיווחה ל-GSA את הנתונים הללו, שפלאפון פרסמה בעצמה ברבים (למשל כאן). דהיינו: פלאפון מדדה את עצמה והכתירה לעצמה "כתרים" ושלחה את זה ל-GSA.

פשוט ענק. גאוני. למה מתחרותיה לא חשבו על התרגיל המבריק הזה?

אגב, לפי הנתונים שיש בידי, לא אלה ש-GSA קיבל מפלאפון או מאחד מהספקים והשותפים שלה, הביצועים הממוצעים של רשת פלאפון במרכז הארץ (מה שמכונה: "בין חדרה לגדרה") הם כ-25 מגה ובשאר הארץ כ-40% בממוצע פחות מזה. "חורי הכיסוי" של רשת פלאפון הם גדולים ויש איזורים רבים במיוחד בפריפריה בלי כיסוי בכלל (שם הממוצע הוא אפס מגה...).

כדי להגיע ל-380 מגה, יש צורך במילוי מספר תנאים הקשורים ברשת ובמכשיר הקצה (מפורט כאן למתעניינים). היות ואיכות וחוויית השימוש ברשתות הסלולר בישראל לא מפוקח ולא נאכף בכלל, קשה לקבל נתונים מספיק מהימנים ואובייקטיבים על ביצועי רשתות הסלולר בישראל. בכל מקרה, מה שכתוב ב-GSA זו רק "התפארות עצמית", שממוחזרת ע"י GSA (ככה הם עובדים ומפרסמים את הדו"חות שלהם).   

אז למה פלאפון פרסמה את ההודעה המדהימה והמוזרה הזו?
התשובה הכי מציאותית, שאני יכול לחשוב עליה, שזה פשוט תשובה פומבית של חברת פלאפון לחשיפה האחרונה שלי, שפורסמה כאן ממש לאחרונה תחת הכותרת: "חשיפת התפוררות רשת הסלולר של פלאפון בחסות צמרת משרד התקשורת".
פשוט "ספין מארץ הספינים". 
 
Fake News



 
 
Bookmark and Share