Telecom News - מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מוטעה

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מוטעה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מוטעה
"מורה נבוכים" 2: מי נגד מי ומהם התרגילים המבריקים, שהחוקרים עושים על הנחקרים, על העיתונות ועליכם. מענה על שאלות, שלא שואלים ולמה יש כל כך הרבה Fake News בפרשה (תיק 4000) הנמשכת שנים וכל פרטיה היו ידועים, מזמן. ומי פגע ופוגע בשוק התקשורת ולמה. ניתוח "בגובה העיניים", מה שלא רוצים שתדעו. עדכונים בתחתית הכתבה.
מאת: אבי וייס, 26.2.18, 07:30שלמה פילבר

בימים האחרונים ובסוף השבוע התפניתי מעט לקרוא ולצפות בכמעט כל מה שכלי התקשורת (הכתובה, האלקטרונית והטלוויזיונית) שידרו, אודות מה שמכונה "תיק 4000", שזה בפועל כמה תיקים, לא אחד.

ממה שראיתי, כמעט הכל זה Fake News של אנשים, שלא מבדילים בין שחור ללבן וכותבים מהרהורי ליבם ומהספינים, "שמאכילים" אותם או מהספינים, שהם בעצמם ממציאים, כדי להוכיח שהם "בעניינים".

כבר כתבתי "מורה נבוכים" - כאן על מה שיש ויהיה בפרשה זו, ובינתיים, למעט הסיפור המופרך של "הצעת שוחד לשופטת בדימוס גרסטל", לא התרחש דבר, שלא נחזה ולא היה ידוע לי (וגם לגדי פרץ מגלובס).

רק לתשומת לב, יש עוד פרשיות, שטרם נחשפו ואחשוף אותן במועד המתאים, כהרגלי. רמז קטן: זה יהיה קשור לחברה אחרת בקבוצה של החברות בשליטה של שאול אלוביץ'. בהערת אגב אציין שיש לא מעט כלי תקשורת שכותבים שביבי נתן שוחד של כמיליארד ש"ח לאלוביץ/. זה אבסורד. אין דבר כזה "מתן שוחד" לאזרח פרטי. שוחד זה רק בכיוון ההפוך (לעובד ציבור). 

מה זה הסיפור של "הצעת שוחד לשופטת בדימוס הילה גרסטל"?
בקצרה: קוראים לזה "תרגיל חקירה". כלומר: כשרוצים להפוך מישהו ל"עד מדינה", או שיודה במה שמאשימים אותו, מוסיפים בחקירה פרשיות הנראות מפחידות, כדי שהנחקר יחוש, שאולי כדאי להודות או להיות "עד מדינה". טריק ישן. לפעמים זה עובד יפה. זהו.

לכן, בסיפור הזה אין כלום. ממש כלום. כבר כתבתי על זה בהרחבה כאן. אתאר זאת בלשון ציורית מובנת לכל: יושבים שני אנשי יחסי ציבור משועממים, שמקבלים הון עתק כדי לייצר ספינים לטובת שולחיהם, ומדברים על כוס קפה בבוקר כך: "על מי נעשה ספין היום?, על מי כדאי להסתלבט ולעשות לפרנסתנו?" ואז אחד מהם אומר: "אולי נסתלבט על השופטת גרסטל. נראית לי אחלה מטרה להסתלבטות. בוא נעשה עליה 'תרגיל בראון-חברון', זה יהיה Cool". והשני אומר: "יאללה, זה יהיה נחמד לראות איך היא מגיבה לספין החדש שלנו. עשית לי את היום"... והשני באמת מנסה את הספין עליה, אולם הספין מת מייד, כי היא מסרבת להשתתף בספין.

המשטרה, ששומעת את הסיפור הזה ממודיע מ"קליקת הפרקליטים", שרוצה "לסגור חשבון" עם גרסטל, שרה ועוד כמה, מחזיקה את הסיפור הטפשי הזה בשקט, ושולפת אותו ברגע המתאים, ישר על הראש של הספינולוגים הללו, שנמצאים במעצר, כדי ללחוץ אותם בחקירות. מהתיק הזה אפשר לעשות רק עפיפונים. לא כתבי אישום. לאיש. 

אגב, השופטות (גרסטל וחיות) התייחסו לזה בבדיחות ובזלזול ולא התלוננו. אין בזה עבירה, אבל זה מריח לא טוב. יותר מריח לא טוב זה התרגיל, שעשו אתמול לשופטת המעצרים בתל-אביב רונית פוזזנסקי-כץ.

למה הן חושבות, שאפשר להסתלבט בעניינים של חוק ופלילים ולחשוב שזה לא יתגלה? למה אי אפשר לספר בדיחות, שלא בעיניינים פליליים? למשל, רק דוגמה להמחשה: "אם זורקים אבן ברחוב - במי זה יפגע? התשובה: בחתול או בעורך דין...". אותי זה מצחיק. אבל לדבר על סגירת תיק לשרה תמורת קידום, זה ממש לא מצחיק. להתלוצץ על ימי מעצר של חשודים (וחשודות) ברמה כה בכירה במשק, זה ממש לא מצחיק.

אולם, כל זה הוא "ירי בתוך הנגמ"ש". למה? כי מאז ומתמיד שופטים דיברו עם תובעים וחוקרים וגם עם סנגורים, כדי לקבל הבנה על מה מדברים, תיאום מקצועי ענייני (ולא בדיחות). אחרת השופטים יבלו שעות וימים, כדי להבין "מי נגד מי", ואי אפשר יהיה לנהל ביעילות את מערכות האכיפה. יש מדינות שההתייעצויות המוקדמות הללו מוסדרות בחקיקה (למשל בארה"ב). זה לא פוגע בשיקול דעתם ועצמאותם של השופטים ולא פוגע בשום זכויות של החשודים. לחשודים תמיד יש זכות ערעור, אם ההחלטה על המעצר נראית להם לא נכונה, או לא חוקית, או לא הוגנת, והשופטים בערר במחוזי בד"כ לא מדברים עם התביעה או הסנגוריה קודם לדיון, כי הם עוסקים בעיקר בחומרים כתובים, בעת הדיון בערר. לכן, ההתנפלות של כל כלי התקשורת על התובע (מטעם רשות ניירות הערך) והשופטת, היא פשוט מהלך אדיר של "שיבוש מהלכי חקירה".

אני מקווה, שזה לא יעצור את מהלך החקירה, כי יש עוד המון מה לחקור (ראה בפרק הראשון: "מורה נבוכים"). בכל מקרה, לעשות ממעצרים צחוק בווטסאפ בין השופטת לתובע, זה "גשר אחד רחוק מדי". הכי טוב שהם יתפטרו וילכו מהר הבייתה. אולם, חשוב שזה לא יסיט את המהלך שנמצא כרגע באמצעיתו - למחוזות אפלים. בלי שנהיה מדינת חוק, נהיה "מדינת בננות", שטייקונים של תקשורת מנהלים אותה, בשת"פ עם הרגולטורים, לפי חוקים שהם ממציאים. וזה מוביל אותנו היישר לסעיף הבא.

האם מתן סיקור חיובי ומלטף למישהו יכול להיחשב כמתן שוחד או כ"עסקת שוחד" או "הצעה לשוחד"?
ההשכלה המשפטית שלי די צנועה, אבל לא מצאתי בכל ספרי החוקים, הנחיות היועמ"ש, התקשי"ר, פסיקות בתי המשפט, אפילו רמז, שסיקור חיובי בתקשורת נכנס למסגרת של מתן שוחד או הצעת שוחד, או מתן טובת הנאה, או כל דבר פלילי אחר. 

אם כתבות מפנקות וחיוביות, שמקורן ברצון לקדם אינטרסים כלכליים של מישהו, או לקדם אינטרסים פוליטיים של מישהו, או שניהם גם יחד, הן בבחינת מתן שוחד, או מתן איזה סוג של טובת הנאה, אזי:
  • יש להקים מחנה מעצר ענק בנגב, שבו יהיה צורך להכניס למעצר כמעט את כל העיתונאים, בעלי השליטה והעורכים הקיימים בישראל, כמעט בכל אמצעי התקשורת, מכלי התקשורת הגדולים הארציים ועד המקומונים הכי קטנים בקרית שמונה (או באילת, אותו דבר), מאז קום המדינה (למה מקום מהמדינה? כי לפני כן הבריטים ולפניהם הטורקים שלטו כאן עם חוקים משלהם...) ועד עצם היום הזה. למה יש צורך לעצור כמעט את כולם? משום שזה בדיוק מה שהם עושים כמעט כל יום, כל השנה וגם היום. מחנה המעצר בנגב זה רק בשביל העיתונאים, המו"לים, הבעלים והעורכים, נותני השוחד. עבור מקבלי השוחד צריך להקים "עיר מעצרים" בסדר גודל של כל גוש דן... 
  • לכן, הראשון, שהיה צורך לעצור אותו בפרשות "תיק 4000", הוא אילן ישואילן ישועהעה מנכ"ל וואלה!, (בתמונה משמאל), זה שמסר לחוקרים את "ההקלטות המפלילות" (מפלילות קודם כל את עצמו בעניין זה) וגם כינה את משפחת אלוביץ' "משפחת פשע". זה אולי נכון, אבל החלק הכי חשוב מהמשפחה הזו - זה הוא בעצמו. הוא היה הראש של "נותני השוחד" בפועל, עם כל הצוות שלו בוואלה! במשך שנים, אם "כתבות מפנקות" בתקשורת - זה שוחד. לכן, אם הוא לא נעצר, אז זה יכול להיות רק מאחת הסיבות הבאות: 1) הוא "עד מדינה", אבל לא סיפרו לנו את זה (או לא רצו לספר לנו את זה והעובדה הזו תתגלה עוד מעט). 2) הוא מודיע קבוע של המשטרה והמפעיל שלו ביחידת המודיעין המשטרתית קיבל עבורו מהפרקליטות "חסינות" לכל מעשיו הפליליים במשך שנים, בשירות "משפחת הפשע" שהייתה הבעלים של וואלה! ודאגה "לרפד" אותו ב"משכורות מפנקות". 2) אין עבירה כזו ולכן לא עצרו אותו. 
התשובה הנכונה היא: אין עבירה כזו. לכן, אילן ישועה לא נעצר. אז למה אחרים כן נעצרו? התשובה ברורה: הם עשו מספיק עבירות פליליות אחרות. אפשר למלא ספר שלם אודות העבירות, שהם ביצעו (לכאורה. חזקת החפות עומדת, כמובן, לכולם). ליתר דיוק, יש באתר זה מאות כתבות המפרטות את זה. כמעט בכל כתבה יש עבירה (לכאורה) אחרת... 

לפי התפיסה של אילן ישועה, אפשר להתקדם עם זה כך: את ההורה, שאומר לילד שלו: "אם לא תגמור את המרק אני אקרא למשטרה", אפשר להאשים (את ההורה הזה) ב"סחיטה באיומים" ו\או ב"הונאה". כלומר: זה פשוט בדיחה תפלה וספין ענק בכל קנה מידה על כולם (לא עלי).

כדי להמחיש כמה זה אבסורדי ו"ספין" של התקשורת על הציבור, אמחיש זאת בהדגמה הבאה: אם "סיקור מלטף" זה שוחד, אז צריך לעצור מייד את אילנה דיין, וכל הצוות של "משפחת הפשע" שיש ב"קשת", על שום זה שהיא נתנה "כתבה מפנקת" למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, תמורת הדלפות שהוא מספק לה על תיקי ביבי. כלי התקשורת, הפרשנים ואפילו חלק מגורמי האכיפה, פשוט "המריאו לחלל החיצון", בטיעונים המופרכים על כך ש"כתבה מפנקת" זה שוחד. 

מי שמעוניין להעמיק מדוע כמעט כל כלי התקשורת בישראל מתנהגים בצורה לא בדיוק מוסרית ולא אתית (זה עדיין לא עבירה פלילית ובטח לא שוחד), מוזמן לקרוא מאמר אחד, שהסכמתי עם כמעט כל מה שכתוב בו והוא: "כל התיקים ממינוס 2000 עד פלוס 5000".

את הנושא העגום והמוכר מזה שנים הזה, שבו רוב כלי התקשורת הפכו להיות משועבדים כמעט ב-100% לאינטרסים כלכליים ולאינטרסים פוליטיים, או שניהם גם יחד, תיארתי גם בהרחבה בכמה מאמרים ותיקים למשל: מה יהיה עם קבוצת בזק ועם משרד התקשורת?
לגבי בזק, התשובה די ברורה: בזק תתנקה מכל "משפחת הפשע", שהוגדרה ע"י אילן ישועה, מפני שהיא נמכרת ממש בימים אלה למשקיע, שהגיע מארה"ב (נתי סיידוף) ושעוד מעט הוא "יתחפש לישראלי", בדיוק כמו ששאר בעלי השליטה בחברות התקשורת בישראל "התחפשו לישראלים" (סבן, דרהי, אלשטיין). זאת, כדי לקבל את אישור משרד התקשורת להחזיק בשליטה בבזק.

אחרי שיקבל את כל האישורים, הוא ימנה הנהלות חדשות לכל החברות בקבוצה, ימנה דירקטורים חדשים, הוא ינסה "ללכת בטוב" עם הרגולטורים, אבל מהר מאוד יגלה, שזה בלתי אפשרי, אלא אם הוא רוצה "להפסיד את המכנסיים". למה? זה בסעיף הבא הנוגע למשרד התקשורת.

לגבי משרד התקשורת, אם לא יבוצע בו "ניקוי אורוות" מלא, שום דבר לא יזוז. בכלל, הכיוון הנכון הוא להקים "רשות לתקשורת". ההצלחה של הרשות להגבלים עסקיים, רשות שוק ההון והרשות לניירות ערך, היא דוגמה ומופת כיצד רגולטורים אמורים לפעול. בדיוק ההפך מהצורה בה משרד התקשורת מתנהל בעשור האחרון. אגב, יש מסמכים מוכנים לחקיקה של "רשות לתקשורת" עצמאית. 

די ברור שזה לא יקרה, בטח לא בקרוב. למה? תשאלו את איוב קרא... לכן, הכאוס בשוק התקשורת יימשך. יתרה מכך, "האפלייה באכיפה" גורמת לכך, שפרשות פליליות חמורות ביותר נמרחו ולא נחקרו, ואביא רק 2 פרשיות פיקנטיות להמחשה:
  • במשרדי אגף הספקטרום במשרד התקשורת נחשף, שפעל בית בושת (זו לא בדיחה, שאני ממציא מדמיוני. כתבו זאת 5 שופטים נכבדים בפסק דינם). הסיפור המוזר מאוד הזה, שסביבו בוצעו המון עבירות פליליות, נקבר, נגרס ולא טופל, בחיפוי של "קליקת הפרקליטים" והשב"כ. פירוט נוסף בכתבה: "האם באגף הספקטרום של משרד התקשורת התנהל (לאורך זמן) בית בושת?".
  • במשרדי אגף הספקטרום במשרד התקשורת נפתח מעין "אקסלרטור", שהפיק כמה יוזמות ופיתוחים מאוד מעניינים דוגמת: שירות איסוף כסף מיבואנים כדי לזרז את קבלת אישורי הייבוא, שהם מצפים להם (בעברית קלה קוראים לזה "שוחד"), אפילו נפתח לזה אתר מיוחד באינטרנט כדי לשכנע יבואנים לבחור בשירות המהיר הזה (והיבואנים קיבלו קבלות ויכלו לנכות מע"מ, עבור מתן השוחד לעובדי משרד התקשורת). אם לא די בכך, נפתח שם שירות הקלטת שיחות בסמארטפון ("שועל הקלטות"), שירות מסרוני ספאם בכמויות ועוד מעללים מאוד מוזרים, שכולם "נמרחו" בסיוע "קליקת הפרקליטים" (כמפורט, בין היתר: כאןכאן [בחצי התחתון של הכתבה] וכאן). 
אלו לא "כתבות מפנקות". זה ממש פלילי. יתרה מכך: כל כלי התקשורת, ש"רוממות שלטון החוק בגרונם", השתתפו כמוני בהשקת שירותים לא חוקיים של תקשורת, שנועדו למטרה אחת בלבד: להאדיר את שמו של השר, שהשיק את השירות הלא חוקי הזה. הם בעצמם פרסמו "כתבות מפנקות", גם על השר וגם על חברת התקשורת, שהשיקה את השירות החדש, כדי לחסות בצל "החסינות", שהשר העניק לה. זה קרה לא פעם אחת, עשרות פעמים. אני היחיד שכתבתי בגלוי נגד התופעה הפסולה הזו.

יתרה מכך. הכאוס הזה נמשך גם כיום (דוגמה חריפה כאן), וכלי התקשורת שותקים ומספקים "כתבות מלטפות" לשרים ולחברות תקשורת, מאז ועד עצם היום הזה. אדגים זאת בשני פרשות ממש טריות:
  • חברת תקשורת אחת שמפעילה שירות לא חוקי בחסות: השר, צמרת משרד התקשורת וכלי התקשורת, החליטה לצפצף על הזכויות והמוניטין של חברה אחרת. זה קרה בדיוק לפני 4 ימים (כאן), ונמשך גם כיום, בסיפור של סלקום ונטפליקס, ואיש לא חוקר את זה ולא מטפל בזה (וגם לא כותב על ההיבטים החמורים של התופעה הזו). 
  • לפני 5 ימים החלו הפרעות לרשתות הסלולר מהדרום ומשרד התקשורת פרסם הודעה בזו הלשון: "משרד התקשורת מוסר כי החל מאמש, לסירוגין, נקלטות הפרעות המשפיעות על כלל חברות הסלולר וכתוצאה מכך נתקלים משתמשים רבים בבעיות שירות באיזורים שונים בארץ ובעיקר בדרומה. החל מתחילתו של האירוע המשרד פעל, ביחד עם גורמים נוספים, לאיתור מקור ההפרעה אשר זוהתה מכוון דרום ופועל מול הגורמים המתאימים להפסקתה." איש לא הרגיש בספין המדהים הזה. כבר לפני עשור הזהרתי וחזרתי והזהרתי שזה מה שיקרה, בגלל שמשרד התקשורת "נשלט" אז ע"י חברת תקשורת (אין טעם לפרט, כי יש על זה התיישנות). בקצרה: משרד התקשורת חילק את התדרים בישראל לפי תקינה אמריקאית, בעוד שאנו באיזור תקינה אירופאית. אם לא הבנתם מילה, אז אסביר זאת אחרת: בגלל מחדלי משרד התקשורת בשערורייה שהיתה לא פחותה בגודלה ובפוליטיקאים שהיו מעורבים בה, משערוריית "תיק 4000" של היום, שערוריה שלא נחקרה והתרחשה לפני כעשור. לכן, רשתות הסלולר והתקשורת האחרות של ישראל סובלות ותסבולנה מהפרעות מכל המדינות המקיפות אותנו, כולל מקפריסין, יוון וטורקיה. אני חוזר ומתריע על כך (לאחרונה כאן וכאן), במשך יותר מעשור. בעשור הנוכחי, ה"שליטה" במשרד התקשורת "עברה ידיים". בהתחלה זה היה עם חברת תקשורת גדולה (מי? תקראו כאן), ואחרי שהשר משה כחלון עזב בבהילות, "השליטה" עברה לחברה אחרת (מי? תקראו כאן), וכשגלעד ארדן "הלך", "השליטה" עברה ל"משפחת הפשע", כהגדרת אילן ישועה. כרגע, חוקרים ב"תיק 4000" רק את חלק מהקצה של הקצה של "השליטה" הטרייה יחסית של בזק במשרד התקשורת. זה הכל. הבעיה שכל מה שהיה קודם לכן, זכה ל"כתבות מלטפות" של התקשורת והכי חמור: שום לקח לא נלמד ושום טעות לא תוקנה ושום דו"ח חמור של מבקר המדינה (והיו כמה כאלו) לא תוקן. אלו לא דברים שוליים. ה"טעות" של התדרים וההפרעות מהמדינות סביבנו גרמה וגורמת נזק לכיס של כל עם ישראל בסדר גודל של כמיליארד וחצי ש"ח, ועוד לא גמרנו את החשבון. 
לכן, כל עוד לא נעשה מהפך שלם במשרד התקשורת, שום דבר לא יזוז. במהלך השנים האחרונות הזהרתי את ראשי משרד התקשורת ובעלי תפקידים אחרים במשרד ובמועצת הכבלים והלווין, שכדאי להם לפרוש בשיא ולא לפרוש כאשר הם בגדר חשודים. כולם צחקו לי בפרצוף. אולם, במציאות, הייתי היחיד, שחזה במדויק, שהשרים כחלון וארדן לא יסיימו את הקדנציה שלהם כשרים, ושהם "יברחו" מהתפקיד לפני ש"יעלו עליהם". חזיתי במדויק את הנפילת כל 3 המנכ"לים האחרונים של משרד התקשורת (עדן בר טל, אבי ברגר ושלמה פילבר). לא אני הבאתי לנפילתם. אין לי את היכולת הזו. זה ברור. אני יכול רק לכתוב לטובת הקוראים הנאמנים הרבים של אתר זה. הבכירים הללו עשו זאת לעצמם במו ידיהם, למרות שהוזהרו על ידי עשרות ומאות פעמים, שיפרשו לפני שיהיה מאוחר מדי.

באחד המאמרים, ריכזתי את כל ההמלצות שלי לבעלי תפקידים לפרוש ומיידית (הרשימה המלאה נמצאת כאן). מאז שהרשימה פורסמה (מאי 2016), 3 פרשו ("עשו בשכל" והצילו את עצמם מבושות), ואחת "נעלמה" ונמצאה מסתתרת במשרד ממשלתי אחר, עם התקן שלה ממשרד התקשורת (עדי קאהן-גונן), "עד יעבור זעם", שזו כמובן אשליה. זה יהיה רק גרוע יותר (עבורה), במיוחד כאשר הראש (פילבר) הפך ל"עד מדינה". היא פספסה את האפשרות להיות "עדת מדינה". חבל עליה. למה לא התפטרה, כשהיה אפשר לצאת מזה בשקט? 

למי שיצא מבולבל ועדיין לא הבין "מי נגד מי" אז יש לי רק משפט אחד לסיום. את פרד"ר ענת גוואטהשת "תיק 4000" לא פוצץ שום כתב ושום עיתון. הם רק הפריעו לחקירה ונתנו "חסינות" לביבי עקב הסתרת היכרותו את שאול אלוביץ'. הם ממשיכים להפריע לחקירה, כי הם לא מבינים מאומה מי נגד מי ואיך עובדת הרגולציה של שוק התקשורת. את הפרשה זו גם לא אני פוצצתי. זה עשה מודיע, שיצא מבזק. כבר פרסמנו זאת, מזמן. יש הטוענים שד"ר ענת גואטה (כיום יו"ר הרשות לניירות ערך, בתמונה משמאל) הייתה "הטריגר" לתחילת החקירה. בספק אם נדע זאת בוודאות וזה גם לא נראה לי מדויק או נכון. 

אולם, הפרשה המבהילה הזו הביאה את הכאוס של שוק התקשורת, עליו אני כותב שנים, כמעט לבד, היישר לבית של כל תושבי ישראל וגם מחוץ לישראל. כעת אני אולי יכול לצאת לפנסיה... כולם מבינים שצדקתי, גם מבלי שיתנו לי קרדיט. למעשה, אני לא זקוק לקרדיט של איש. הקוראים הנאמנים של האתר הזה, שצמחו לכ-150 אלף איש מאפס, הם הקרדיט שלי. בשבילם אני עובד סביב השעון ונהנה מכל רגע של עשייה. 

עדכון 26.2.18, 15:0: איריס ואור אלוביץ', מנכ"לית בזק סטלה הנדלר והבכיר בבזק (סמנכ"ל פיתוח ויד ימינו של שאול אלוביץ') עמיקם שורר שוחררו ללא דיון במסגרת "תיק 4000". עמיקם שורר שוחרר למעצר בית של 5 ימים. בית המשפט שחרר למעצר בית בן 10 ימים את איריס אלוביץ', רעייתו של בעלי בזק שאול אלוביץ'. עוד קודם לכן שוחרר בנה אור. לאחר מכן שוחררה מנכ"לית בזק סטלה הנדלר גם כן למעצר בית. על אלוביץ' והנדלר הוטלו גם צוי עיכוב יציאה מהארץ לחצי שנה והפקדת דרכוניהם בבית המשפט. איריס אלוביץ' הורחקה ממשרדי קבוצת בזק ל-45 יום, והנדלר תורחק למשך 30 יום.
פרטים נוספים על השתלשלות הפרשה (למי שפספס) - כאן

בעקבות חילופי המסרונים עם שופטת המעצרים כינסה יו"ר רשות ניירות ערך, ד"ר ענת גואטה, את חוקרי הרשות לשיחה ואמרה: "עוצמתה של רשות ניירות ערך הייתה תמיד במקצועיות, בהגינות ובשקט. ‏‎על בסיס ערכים מנחים אלה מתנהלת גם החקירה המורכבת בפרשת בזק מתחילתה, ובזכותם מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר הגיעה לרמות מקצועיות ומצוינות מהגבוהות שיש.

האירוע, שקרה אתמול, אינו משקף את הערכים האלה. מדובר באירוע חריג וחמור, שאסור שיקרה, אבל קרה. העניין מצוי כעת בבדיקה, ואנו כמובן גם נפיק מאירוע זה בתוך הארגון את הלקחים הנדרשים. אבל חשוב לי לציין, שהאירוע הזה בשום פנים ואופן אינו פוגם בחקירה המעולה, שבוצעה ע"י מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר בפרשת בזק ובממצאים, שהושגו במסגרתה".

עדכון 26.2.18, 19:00: בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם של בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', יועץ משפחת נתניהו לשעבר ניר חפץ והיועץ האסטרטגי אלי קמיר. מעצרם של אלוביץ' וחפץ הוארך עד ליום ראשון הבא, מעצרו של קמיר הוארך עד ליום רביעי הקרוב.

עדכון 26.2.18, 23:00: מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לטענות הפרקליטות, כי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, קיבל לכאורה סכומי שוחד הנאמדים בכמיליארד שקלים כי "האמת לא מפריעה למסע ההכפשה נגד ראש הממשלה. מיום ליום מנפחים את המספרים: בהתחלה עשרות מיליונים, אחר כך מאות מיליונים, היום מיליארד ומחר טריליון. אבל סופה של האמת לנצח והאוויר החם יצא גם מהבלון הזה - כי לא היה כלום". עוד נמסר כל החלטותיו של נתניהו "התקבלו בצורה עניינית והן מבוססות על גורמי המקצוע, ועדות מקצועיות והייעוץ המשפטי". בהערת אגב נציין, שכדאי שרוה"מ שיסתכל על הכתבה כאן. בהערת אגב נוספת, נציין שאת החשבון של מיליארד ש"ח כבר חישבנו לפני שנה. אגב, למיטב הערכתנו זה הרבה יותר, בחשבון סופי הגענו לכ-3 מיליארד ש"ח, מלבד עוד 16 מיליארד ש"ח של ריווחיות עודפת של בזק.. כסף קטן... . 

עדכון 28.2.18: יועץ התקשורת אלי קמיר שוחרר למעצר בית. יום אחרי שבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע ששני חשודים מרכזיים בפרשה - אלוביץ' וחפץ - יישארו במעצר, החליט בית משפט השלום בעיר לשחרר למעצר בית למשך שבוע את יועץ התקשורת שחשוד בתיווך לשוחד בשתי פרשות נפרדות.

עדכון 2.3.18: בכיר נוסף נחקר הבוקר באזהרה (במקביל לחקירת ביבי ושרה בפרשת "תיק 4000"): כנראה שמדובר באיתן צפריר (כאן וכאן), (בתמונה משמאל). אולם, הוא היה "פיון קטן" שאיש "לא שם עליו קצוץ" במשרד או בכלל. הוא היה בלשכה של השר כמינוי פוליטי, יש עליו כתבות רבות בתחום הפוליטי - טלוויזיוני, למשל איך קפץ ל"רשת" כמעט בלי צינון.... זה מה שכתבתי עליו ב-10.6.15איתן צפריר ראה עצמו מועמד לתפקיד המנכ"ל, כשלא קיבל את התפקיד [פילבר קיבל], עשה נכון והחליט לפרוש....

להערכתי, ייתכן שפילבר "לכלך" עליו (במסגרת עדויותיו כ"עד מדינה"), בנוגע לזמן שהתמודד מולו על ליבו של ביבי, כדי לקבל את תפקיד המנכ"ל. אפשרות אחרת היא שאבי ברגר "לכלך" עליו בעדותו, כדי להתנקם בו על פיטוריו הטלפוניים המפתיעים (ע"י ביבי), מכיוון שצפריר היה "השופר" של נתניהו במשרד באותה עת. להערכתי ומתוך היכרות את הסיפורים הללו, זה הכל שטויות. בניגוד לעו"ד שלמה פילבר, עו"ד איתן צפריר היה זהיר וכמעט ולא עשה כלום, מלבד להעביר ניירות מצד לצד, בלי "טביעות אצבע" משל עצמו. בקיצור: "פיון קטן" שלמיטב ידיעתי לא החליט מאומה בשום נושא. אולי החוקרים מצפים ממנו ש"ימכור להם מידע" על ביבי והחלטותיו. בספק אם יספק משהו מעניין, כי איש לא ייחס לו בזמנו חשיבות מיוחדת, גם לא ביבי. אולם, בפרשה הזו - הכל אפשרי. נמתין ונראה מה שמתפתח - גם בעניינו. 

עדכון 2.3.18, 22:00: בתום חקירת בני הזוג נתניהו נמסר מהמשטרה ומרשות ניירות ערך כי "ראש הממשלה ורעייתו נחקרו במשך כמה שעות, במסגרת חקירה המתנהלת בלהב 433 וברשות ניירות ערך. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

עדכון 4.3.18: עם תום חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביום שישי האחרון, יועץ התקשורת (לשעבר) ומקרובו של בנימין נתניהו, ניר חפץ ובעלי בזק שאול אלוביץ' שוחררו היום (ראשון) ממעצר. כך החליט שופט המעצרים עלאא מסארווה בבבית משפט השלום בתל אביב. השניים נדרשו להפקיד 50 אלף ש"ח כערבות לשחרורם, הפקדת דרכוניהם כנגד צו איסור יציאה מהארץ וערבות אישית כל אחד וגם של ערבות נוספת של צד ג' על 100 אלף ש"ח כל אחד. על שניהם נאסר להתראיין לתקשורת ובכלל. על חפץ נאסר להגיע למשרדי ממשלה למשך 54 יום ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה למשך 90 יום. על שאול אלוביץ' נאסר להגיע למשרדי בזק למשך 45 יום. 

עדכון 5.3.18, 16:00: דרמה גדולה בעקבות חתימת הסכםניר חפץ עד המדינה עם ניר חפץ (בתמונה משמאל). במסגרת הסכם עד המדינה, שעליו חתם יועצו לשעבר של ראש הממשלה, ניר חפץ, הוא לא יישלח למאסר ולא יידרש לשלם קנס.

ככל הנראה (מה שיכול להיות התכנית החדשה של הפרקליטות והמשטרה), שלמה פילבר "יקבור" את צמרת בזק. ניר חפץ אולי "יקבור" את בני הזוג נתניהו, שכן לו יש כנראה ראיות (ולא רק עדות בע"פ, כמו אצל פילבר), וע"ס ראיות אפשריות, כנראה, המשטרה הסכימה לתנאיו. כנראה, שעדותו של חפץ צפויה להימשך כ-3 שבועות, שבמהלכן הוא ישהה במתקן חשאי. נראה, שבעקבות עדות חפץ:

ראש הממשלה צפוי להיחקר שוב גם בתיקים 1000 ו-2000. רעייתו שרה צפויה להיחקר או להעיד בתיק 1000.

מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".

עדכון 12.6.19: אחרי 13 שנה, מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, סיים אמש (11.6.19) את תפקידו באתר וואלה!. ישועה סיים את תפקידו בהסכמה עם הנהלת קבוצת בזק, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות בחודשים האחרונים בינו לבין יו"ר בזק, שלמה רודבעידו אשד, סמנכ"ל התוכן של האתר, יחליף אותו וימונה למנכ"ל החברה מהיום. דירקטוריון וואלה! בראשות רודב התכנס ואישר את פרישת ישועה ומינויו של אשד
ישועה הוא אחת הדמויות המרכזיות ב"תיק 4000". הוא האיש שביצע בפועל את ההנחיות מטעם משפחת אלוביץ' בעניין החשד (כביכול) להטות את סיקור האתר למען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. בשלב מסוים החל ישועה להקליט את אלוביץ' וגורמים נוספים כשהם מעבירים לו הנחיות מעין אלה. העדות של ישועה, ההקלטות והמסרונים שמסר, הפכו למשמעותיים מאוד להפיכת חקירת "תיק בזק" לחקירת "תיק 4000"

עדכון 14.9.19, 23:00
אם זה נכון, ועו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט אישר את ההדלפות לתקשורת ובכך ניסה להשפיע על שתי מערכות הבחירות, מדובר בשערורייה המשפטית הגדולה שהייתה אי פעם בארץ (ואולי בעולם), שבה יועץ המשפטי לממשלה, מאשר במו פיו לעבור עבירות פליליות, לצמרת המשפטית של מדינת ישראל (הפרקליטות). 
ועדת חקירה (כפי שאני קורא בכל כתבותיי מזה כשנתיים) היא צורך מיידי ואקוטי, כולל התפטרות מידית של עו"ד ד"ר מנדלבליט מתפקידו והקמת "צוות חרום" במשרד המשפטים, בראשות שר המשפטים, כדי לפרק ולשקם את הגוף העברייני (לכאורה) הזה. המקור למידע הזה מפיה של רינה מצליח מ"החדשות" מצוי כאן [בדקה 09:30].
 
במקביל, יש להשעות לאלתר את רינה מצליח מתפקידה ב"החדשות", על שעברה על הסעיף הבא בתקנון האתיקה של העיתונות: "חסיון עיתונאי, 22. לא יגלו עיתון ועיתונאי מידע שנמסר להם בתנאי שישאר חסוי ולא יחשפו זהותו של מקור חסוי אלא בהסכמתו של המקור". 

כמובן שיש צורך בחקירת משטרה של השערורייה!! 

תזכורת: "חזקת החפות" חלה גם על המשתתפים והחשודים (לכאורה) בשערורייה הזו. 

גם במקביל, המקור המרכזי להדלפות שנחשף על ידי רינה מצליח, עו"ד ד"ר מנדלבליט, ביחד עם כל הפרקליטים שכבר זיהיתי שהדליפו, אמורים לפנות מידית את כסאם.
 
פירוט חשיפת זהות המדליפים: כאן וגם כאן. סיכום באולפן הטלוויזיה: כאן. ➰ 

עדכון 18.10.19: פורסם מאמר של קרולין גליק ב"ישראל היום" (כאן), תחת הכותרת: "זה התקדים הדרמטי שהציגו פרקליטיו של נתניהו בשימוע - ועשוי למוטט את התיקים נגדו", אודות חוות הדעת המשפטית הבינלאומית המעמיקה שנמסרה לד"ר אביחי מנדבליט בשימוע. מומלץ לקריאה. 

FAKE NEWS
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים