Telecom News - משרד התקשורת שכר חברת שמירה כדי להגן על העובדים מפני הציבור

משרד התקשורת שכר חברת שמירה כדי להגן על העובדים מפני הציבור

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת שכר חברת שמירה כדי להגן על העובדים מפני הציבור
שיא חדש בניתוק של משרד התקשורת מתפקידיו והקשר שלו עם הציבור אותו הוא אמור לשרת. זה לא קשור באופן ישיר ל"תיק 4000" המסעיר את התקשורת, אבל המצב החמיר בגלל הפרשה הזו. זה נוגע לאזרחים רבים מדי, שלא מצליחים לקבל אישור לייבא  במיוחד רחפנים וגם שאר מוצרים, שיש בהם תקשורת אלחוטית. כעת הם יפגשו גם בשומרים חמושים (במקום לקבל אישורים)...
מאת: אבי וייס, 6.3.18, 06:20שמילה מימון

את הכישלון המחפיר של משרד התקשורת במתן אישורים לייבוא מוצרים, שיש בהם אלחוט, חשפתי בעשרות מאמרים ולאחרונה במאמר הנוקב: "יש צורך להטיל "עיצומים כספיים" (קנסות) על שמילה מימון וגדעון שטרית". זאת, בגלל ההתעללות המתמשכת והבלתי נסבלת של משרד התקשורת, בניהולו של שמילה מימון - המנכ"ל בפועל, (בתמונה משמאל), מי שסייע להקים ולמנות את גדעון שטרית כראש אגף רישוי, אגף, שקרס זמן קצר אחרי שנכנס לתפקיד הזה.

כעת, המצב נהיה חמור הרבה יותר

משרד התקשורת שכר חברת אבטחה, שתחצוץ בין מבקשי הרישיונות הזועמים, לבין עובדי אגף הרישוי, שאמורים לספק שירות לאלפי מבקשי ההיתרים והרישיונות, רבים מהם  מבקשי היתרים בתחום הרחפנים.

כפי שנחשף ב-Telecom News, אכן הסמנכ"לית החדשה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת (אביבית מסבנד) שמה סוף להפקרות של קודמתה תמי לשם בכל הקשור לבזבוז כספי ציבור על שיפוצים מיותרים ותשלומי עתק על חדרים ריקים, ועובדי אגף הרישוי עברו ממש לאחרונה למשרדים המיותמים (שהיו ריקים - במשך שנים ושילמו עליהם עשרות אלפי ש"ח שכירות בכל חודש), בקומה 5 במגדל שלום בת"א. בנוסף, כאמור, שכר המשרד חברת אבטחה, כדי להגן על עובדי הרישוי מזעמם של מבקשי הרשיונות הרבים, שזוכים לשירות מחפיר ופורקים את תסכולם על העובדים. 

הפרסומים האחרונים על השחיתות בצמרת משרד התקשורת, רק "מוסיפים דלק" לכעס של מבקשי הרשיונות, שלא מקבלים מענה בזמן (או בכלל). כעת, הם יקבלו שירות תחת עינם הפקוחה של השומרים, מה שלא היה מעולם במשרד התקשורת. 

יודגש, שאחרי שנים, שבהם נדרשו מבקשי הרשיונות להגיע לקומה 10 במגדל שלום (כדי לטפל ברישיונות לייבוא), קומה, שבה לא פעלה מעלית פתוחה לציבור (כלומר: היו צריכים לרדת בקומה מעל או מתחת לקומה 10, ולרדת או לעלות במדרגות החרום לקומה זו) ולקבל את השירות, שהם מבקשים, במסדרון המוביל לשירותים. עם המעבר של היחידה הזו לקומה 5, עומדת לרשות הלקוחות מעלית ואת השירות הם אמורים לקבל במשרד ולא במסדרון ליד השירותים, בעמידה. 

אנו פנינו להנהלת משרד התקשורת בשאלה: "האם משרד התקשורת שכר חברת אבטחה, שתחצוץ בין מבקשי הרישיונות הזועמים, לבין עובדי אגף הרישוי?". תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תשובה, נעדכן בהתאם. די ברור למה לא קיבלנו תשובה. 

מול הכאוס הזה, שבו שרוי משרד התקשורת (ולא רק בגלל שהמנכ"ל של המשרד הפך ל"עד מדינה"), מדהים איך תוך תקופה כל כך קצרה, מתקנת הסמנכ"לית החדשה כשלים חמורים בשירות לציבור ובניצול משאבי המשרד, שעבור קודמתה בתפקיד, היו בבחינת "גזרה משמיים" והיא "לא ספרה ממטר" את לקוחות המשרד, או את כספי המשרד. הדרך עוד ארוכה לשיפור, אך למיטב הערתנו, בנקודה זו, של העברת המשרדים לקומה נגישה, המשרד החל לצעוד לכיוון הנכון.

יצויין, שוועדת הכלכלה של הכנסת עסקה בשבוע החולף בתיקונים לחוק (מפורט כאן), תיקוני חקיקה, שעומדים בפני קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, תיקונים, שאמורים היו להקל על ייבוא מוצרים המכילים בתוכם אלחוט. אולם, שמילה מימון וגדעון שטרית ממשיכים להתעמר ולהתעלל בציבור ושמילה דיווח במו פיו לוועדת הכלכלה, שהרחפנים ימשיכו להיות תחת פיקוח וידרשו אישורים לייבוא של כל רחפן לישראל. כלומר: כל ההקלות, שהובטחו ע"י שרי האוצר והתקשורת, כולל לגבי רחפנים, הן לא יותר מ"ישראבלוף" אחד ענק על הציבור (או ספין, כמיטב המסורת של שלמה פילבר...). יתרה מכך, גם ההקלות, שיש בחוק המוצע, לא תתממשנה, אם הממשלה תיפול בימים הקרובים... 

אגב, העברת המשרדים לקומה 5  והפסקת בזבוז הכסף על משרדים ריקים, הן לא המעשה החיובי היחיד של אביבית מסבנד (בתמונה אביבי מסבנדמשמאל) במגדל שלום בימים האחרונים. אביא כאן שתי התפתחויות חיוביות נוספות הנוגעות לפעילותה:

1. בעבר הצגנו את הזילזול של משרד התקשורת בבעלי מוגבלויות, (דנו במשרד התקשורת ושוויון זכויות לבעלי מוגבלויות בו) וחשפנו, שהיה במשרד הזה עובד אחד עם מוגבלות. נוכחנו לאחרונה, שבית הדין לעבודה מתח ביקורת קשה על המשרד, שלא שקל את המוגבלות ("תעודת עיוור") של נתי ביאליסטוק כהן (שהיה עוזר המנכ"ל) כאשר פיטר אותו שלא כדין. כזכור, בית הדין בת"א לא נתן אמון בעדויות ובתצהירים של הנהלת המשרד, לגבי שימוע, שכביכול נערך לנתי, טרם פיטוריו השרירותיים

על רקע זה ראוי לציין, שהמשרד פרסם בימים אלה מכרז למשרת "רכז תמיכות" במועצה לשידורי כבלים ולוויין השוכנת אף היא במגדל שלום, משרה המיועדת לבעלי מוגבלויות. זה עוד שינוי מרענן המגיע עם הסמנכ"לית החדשה למינהל ומשאבי אנוש. יש לציין, שיש חובה חוקית לשלב בעלי מוגבלויות במשרדי הממשלה, אבל גם את זה משרד התקשורת לא טרח לבצע עד היום

2. בהוראת הסמנכ"לית החדשה למינהל, אביבית מסנבנד, נתי שוברט (שהתחזה תקופה ארוכה לסמנכ"ל בכיר לספקטרום), יאלץ להיפרד בקרוב מלשכת הסמנכ"ל במגדל שלום, ולעבור לחדר קטן. כפי שחשפנו לא אחת, נתי מתחזה כבר זמן רב לסמנכ"ל בכיר, והטעה אפילו את השר איוב קרא, למרות שמזמן (לפני יותר משנה וחצי, מספטמבר 2016) התפקיד הזה נלקח ממנו, במסגרת "השינוי האירגוני". כמו כן חשפנו קשרים מאוד מוזרים בינו לבין תמי לשם, שחייבו אותה לתת לו "הטבות" בצורות מגוונות, כדי שיישאר במשרד "עם פה סגור", ושלא יעלו לו בראש רעיונות מוזרים כמו "להיות עד מדינה". אולם, כעת אחרי שתמי לשם עזבה, נתי יוצא מלשכת הסמנכ"ל, שהחזיק יותר משנה וחצי, בעוד שהוא אינו בעל תפקיד כזה.

נקווה, שהרוח החדשה הנושבת במשרד מכיוונה של אביבית מסנבנדתימשך.

שר התקשורת יציל את המשרד אם יסלק את שמילה מימון מיידית מתפקידו וימנה מנכ"ל ראוי למשרד. הרי ברור, ששלמה פילבר לא יחזור, כי הוא חתום על הסכם "עד מדינה". לכן, צריך כבר כעת מנכ"ל במינוי קבוע. אדם מוכשר ונקי כפיים, שיראה בתפקיד שליחות של "עובד ציבור" ולא של "עובד על הציבור". 

לסיכום:
משרד התקשורת (לרבות מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הצליחו בשנתיים האחרונות בנושא אחד בלבד: לדאוג לכך, ש"דמי הכיס" של אזרח די נחבא אל הכלים בשם שאול אלוביץ', יגדלו בכ-3 מיליארד ש"ח על חשבון הכיס של כולנו. כמיליארד ש"ח עברו במסלול של מנכ"ל המשרד ושות' מול בזק וכ-2 מיליארד ש"ח עברו ועוברים במסלול של מועצת הכבלים והלוויין מול Yes (נושא, שטרם נחקר כראוי - או בכלל).

קריסת "השירות לציבור" של משרד התקשורת, היא נושא חמור ביותר הראוי לחקירה פרלמנטרית. 

מוטב היה, ששר התקשורת יעסוק כעת בדבר הכי חשוב למשרד התקשורת: פיזור מועצת הכבלים והלוויין ואיתור מנכ"ל ראוי, מקצועי והגון למשרד התקשורת. זאת, בנוסף להפסקת "שוד משאבי הציבור" וההפקרות הנמשכת של מתן שירותי תקשורת בלי רישיונות, בסיטונות. 


לכן, הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום מתן שירות בסיסי לציבור הרחב, ציבור המייבא מוצרים מחו"ל ולא מכיר את המכשלה הזו הנקראת "שירות ממשרד התקשורת", מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 
 
רחפן



 
 
Bookmark and Share