Telecom News - משרד רוה"מ: משרד התקשורת כשל בביצוע כל המשימות שתוכננו על ידו ל-2017

משרד רוה"מ: משרד התקשורת כשל בביצוע כל המשימות שתוכננו על ידו ל-2017

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד רוה"מ: משרד התקשורת כשל בביצוע כל המשימות שתוכננו על ידו ל-2017
משרד התקשורת (היחיד מבין משרדי הממשלה) שכשל בביצוע כל המשימות, שתוכננו על ידו ל-2017, מאשים כעת בפאשלה, ללא כל בסיס, את שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000, וגם לא מתבייש לשקר באופן נבזי וירוד ביותר בדיווחיו למשרד רוה"מ, שריכז את הנתונים של תכנון מול ביצוע המשימות ל-2017 של כל משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים.
מאת: אבי וייס, 27.3.18, 22:53שלמה פילבר

משרד רוה"מ הוציא היום דו"ח מאוד מפורט תחת הכותרת: "דיווח ביצוע תכניות העבודה לשנת 2017". המסמך המלא נמצא כאן למתעניינים. מעיון בדו"ח נראה, שהייתה פעילות יפה ופוריה ביותר בכמעט כל משרדי הממשלה ובכל גופי הסמך הממשלתיים.

זאת, למעט משרד ממשלתי אחד, שכשל במימוש כל המשימות שלו, בכל התחומים.

עבורנו ועבור קוראינו זו לא הפתעה, כי חזינו את זה מראש (פירוט הכתבות, שניתחו מדוע משרד התקשורת ייכשל במימוש כל תוכניות העבודה שלו, יש בנספח כאן למטה. הכתבות והניתוחים הללו נכתבו על ידינו עוד לפני תחילת "עונת החקירות", מה שמכונה כיום "תיק 4000". מייד תבינו למה העיתוי הזה חשוב. 

שנת 2017 הייתה השנה הראשונה של שר התקשורת איוב קרא (הוא נכנס לתפקידו ב-28.5.17. החליף את צחי הנגבי שהיה שר התקשורת בין פברואר למאי 2017).

אז איך השר איוב קרא מנסה "לחלץ את עצמו" מהפאשלה הנוראית הזו, שמשרד התקשורת הישראלי הוא המשרד היחיד בין משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים שלא הצליח להשיג ולו ביצוע של משימה אחת, מתוך עשרות המשימות, שניצבו בפני המשרד ב-2017?

פשוט מאוד. מאשימים בכישלון את שלמה פילבר (בתצלום למעלה משמאל). כיום "עד מדינה" ועדיין יושב על התקן של מנכ"ל משרד התקשורת. זה שיש מנכ"ל בפועל (שמילה מימון) לא שינה את התרגיל, שהמציא איוב קרא, תרגיל של האשמת שלמה פילבר בכישלון הניהולי המחפיר הזה של משרד התקשורת. זה מופיע ברוב הסעיפים בדו"ח של משרד רוה"מ בצורה כזו:
צילום 1

מה זה הבלוף הזה: "אפס ביצוע עקב שינויים לא מתוכננים בשדרה הניהולית של המשרד?". הכל זה שלמה פילבר? שנחקר בפעם הראשונה ביולי 2017 והורחק אז מהמשרד? מה נעשה במשרד מינואר עד יולי 2017?

בנוסף, הרי ב-17.7.17 שמילה מימון מונה למנכ"ל בפועל של המשרד. למה השר איוב קרא בחר בו (ואף האריך את כהונתו כמנכ"ל בפועל), אם שמילה מימון לא מסוגל לקדם שום משימה במשרד התקשורת, מיולי 2017 ועד סוף 2017?

אם לא די בכך, המשרד לא מהסס להטעות בדיווחיו את משרד רוה"מ (שם אין כנראה אנשים המבינים בענייני תקשורת) ופשוט משקר בלי היסוס, בדברים הכי חשובים בתשתיות התקשורת שיש או אין בישראל.
דוגמה בולטת במיוחד אפשר לראות בטבלה הבאה, שמובאת כאן רק לצורך ההדגמה:
תצלום 2

ריכוז הדיווחים השקריים שיש רק בתצלום הזה כאן:
  • המשימה של "האצת הפריסה של תשתיות דור 4 ושדרוג ל-LTE" דרשה, בין היתר, "פרסום נייר עמדה בנושא רישוי תדרים גבוהים". מה פתאום? תשתיות דור 4 ו-LTE-A הן בכלל לא בתדרים הגבוהים!
  • המשימה לא בוצעה, אבל נטען, ש"נמצא ע"י המשרד כי טרם התגבשה התקינה העולמית לדור 5". מה הקשר? (התשובה כנראה: "בירה נשר"). הרי דור 4 ו-LTE-A זה עדיין דור 4. מה הקשר של זה לדור 5 ולתקינה של דור 5? 
  • והמשרד מוסיף חטא על פשע בשקריו: "לכן, הוחלט להשהות את הטיפול בנושא. הנושא מטופל במסגרת ועדות התדרים לדור 5". למה? הרי יש כבר LTE-A בישראל ואפילו פלאפון מובילה בזה? למה לשקר, שזה הועבר לטיפול וועדת התדרים לדור 5? מה הקשר בכלל? 
  • תפוקה נוספת היא "הסדרת אתרי Small Cells". מצויין V בתכנון וגם בביצוע. איך זה? הרי הנושא הזה בכלל לא הוסדר! למה לשקר?
  • ובסעיף הבא של "אתרי Small Cells שהוקמו" יש דיווח של אפס. זה נכון. אבל מייד נכתב "המשימה הקודמת הושלמה רק בסוף 2017 ולכן התקנות לא נכנסו לתוקף". מה פתאום? איזו משימה "הושלמה בסוף 2017"? איזה תקנות "לא נכנסו לתוקף"? אין דבר כזה בכלל. התקנות נתקעו בכנסת ואין שום תקנות ושום משימה, שהושלמה בסוף 2017 ושום כלום מכלום. במציאות  - ב-2017 עסקו רק בפירוק אנטנות, ובכמויות ענק. אז למה לשקר שוב ושוב? 
אני מקווה, שכבר תפסתם איך משרד התקשורת הישראלי מתנהל. כישלון בביצוע המשימות (שלמה פילבר אחראי), בכל השאר, אפשר לשקר חופשי, כי איש לא מבין בנושאים הללו. לתפארת מדינת ישראל ו"שר הספינים" איוב קרא, עם יד ימינו לענייני סיוע לטייקונים והמצאת ספינים בקצב מהיר: שמילה מימון.

בתחומים היחידים, שבהם מדווח בדו"ח על "עמידה במשימות" (8 משימות מתוך 36 משימות), הדיווח גם בהם הוא שקרי ומטעה, כי העמידה במשימות הללו הושגה כתוצאה מהפרות חוק ענקיות בחסות צמרת משרד התקשורת, דוגמת שירותי ה-OTT של סלקום, פרטנר ועוד שחקנים קטנים. פשוט מביש איך משרד ממשלתי אחד יחסית קטן הפך בעשור האחרון להיות "מפעל לתעשיית פשע בע"מ", שעשרות מיליוני ש"ח הושקעו עד כה עם מאות חוקרים משני גופי אכיפה (המשטרה והרשות לניירות ערך), שעוסקים כבר חודשים (ויעסקו עוד חודשים), בחקירה אינטנסיבית עם מיטב האמצעים הטכנולוגיים והחוקרים הכי בכירים, כדי לפענח את העבירות שבוצעו (ועדיין מבוצעות) ע"י המשרד הזה. 

נספח:
מובאות כאן התחזיות העיקריות, שפורסמו באתר זה, שחזו במדויק, שמשרד התקשורת ייכשל בביצוע כל משימותיו ל-2017: כמעט כל התחזיות הללו נכתבו לפני ההשעיה של שלמה פילבר. כלומר: התירוץ, שאי ביצוע המשימות במשרד התקשורת נובע "משינויים לא מתוכננים בשדרה הניהולית של המשרד", הוא תירוץ שקרי, נבזי וירוד ביותר, מצד שר התקשורת איוב קרא.
להלן המאמרים והניתוחים המאוד מפורטים וברורים המדברים בעד עצמם:
ביזיון!!



 
 
Bookmark and Share