Telecom News - "מערכות ראש" למוקדי שירות טלפוניים בעסק ולעובדים בסביבה משרדית פתוחה

"מערכות ראש" למוקדי שירות טלפוניים בעסק ולעובדים בסביבה משרדית פתוחה

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> "מערכות ראש" למוקדי שירות טלפוניים בעסק ולעובדים בסביבה משרדית פתוחה
"מערכות ראש" למוקדי שירות טלפוניים בעסק ולעובדים בסביבה משרדית פתוחה
מאת: מיכאל פנחס, 12.5.18, 18:25מיכאל פנחס
 
המעבר למערכות טלפוניה ניידות לרבות בסמארטפונים לא ביטל את הצורך ב"מערכות ראש", במיוחד למי שעיקר עיסוקו הוא טלפוניה. אילו "מערכות ראש" מתאימות לעסקים קטנים/בינוניים? מה מתאים למנהלים ועובדים בסביבה רועשת? מה השיקולים בבחירת "מערכת ראש"?
 
במהלך שיחות עסקיות ארוכות, היכולת לקום מהכיסא יכולה לעשות את כל ההבדל ב"נוחות סביבת העבודה". אם זה עבור הסברים ורשימת הערות על גבי לוח, מעבר לחדר שקט יותר, או אפילו לקום ולהתרענן, מבלי להישאר ללא יכולת לזוז בגלל שיחה בטלפון שולחני או בשיחה מהמחשב. זה הרקע לשימוש ההולך וגובר ב"מערכות ראש".
 
מנהלים ועובדים (לרבות עובדי מוקד מכל סוג), משתמשים כיום ב"מערכות ראש" (שהן למעשה אוזניות) לצרכי הטלפוניה העסקית שלהם מהסיבות המרכזיות הבאות:
 
כתחליף לטלפון פיזי על השולחן. יש "מערכות ראש" המאפשרות לדבר בעמידה ובהליכה ברחבי המשרד.
 
כתחליף לרמקול ולמיקרופון (של המחשב הנייח או הנייד). "מערכת ראש" מתאימה מאוד למערכות של מרכזיות טלפוניה וירטואלית (דוגמת IP-Centrex) וטלפוניה בענן, בה בעסק אין מרכזיה עסקית פיזית ומערכת הטלפוניה העסקית מופעלת בפועל בגישת ה-.Softphone ה-Softphone הפופולרי ביותר בשוק העסקי כיום הוא סקייפ. השימוש ב"מערכת ראש" נוח יותר מאשר השימוש במיקרופון והרמקול של המחשב (הנייח או הנייד).
 
מערכת ראש היא, למעשה, חובה לכל מי שעבודתו היא בטלפון בסביבה רועשת (או לא ממש שקטה). בעיקר הכוונה למוקדנים במוקדי שירות, לאנשי שיווק ומכירות טלפוניים, לעמדות מזכירות ולמרכזיות תמיכה מכל סוג.
 
מערכת ראש יכולה להיות נלווית לשימוש בסמארטפון, במקום שרוצים לדבר בסמארטפון בלי להחזיק אותו ביד, בלי להשתמש ברמקול של הסמארטפון ומבלי להפריע לאנשים הנמצאים בסביבת הדובר (או כדי לשמור על פרטיות או סודיות השיחה מפני אנשים בסביבת הדובר).
 
מערכות ראש חדשות מבית לוג'יטק - Logitech:
חברת Logitech  (חברת ענק, שנוסדה בשוויץ, וכיום המטה העולמי שלה בארה"ב. מיוצגת בישראל ע"י חברת Benda מנתניה), מפתחת, מייצרת ומספקת מגוון רחב ביותר של פתרונות לעולמות: המולטימדיה, המחשוב, הבית והעסק החכם ולאבטחה של בתים ועסקים.
בין היתר, החברה מציגה מספר מערכות ראש איכותיות במחירים תחרותיים:
 
א. H820e.
אוזניות H820e של Logitech (עם שנתיים אחריות, כמו בכל מוצרי לוג'יטק) מאפשרות לעשות הכל בחופשיות עם טווח קליטה אלחוטי של עד 100 מטרים, זמן סוללה של עד 10 שעות שיחה רצופות, כפתורי שליטה על גבי האוזנייה ונורית חיווי לשיחות נכנסות. ניתן לטייל בחופשיות במשרד, לעבור בין חדרי ישיבות, לקבל שיחות מכל מקום וכמובן להיות אפקטיבי יותר במהלכן.
 
האוזניות האיכותיות הללו מחוברות לתחנת העגינה שלהן ולמחשב באמצעות טכנולוגיית DECT המוכרת מטלפונים אלחוטיים. כך, שלא תיווצרנה התנגשויות עם מכשירי WiFi שונים ברחבי המשרד.
 
ה-H820e מיועדות עבור אלה, ששיחות הן חלק משמעותי משגרת העבודה שלהם, בין אם ניהול משרד, ניהול לקוחות בחו"ל, מכירות טלפוניות, מוקדי שירות ועוד.
 
ה- H820e מציעות 2 דגמים - Mono \ Stereo לבחירה בין אוזניית "מדונה" פתוחה בצד אחד המאפשרת יותר קשב לסביבה ובין אוזניית סטריאו רגילה המכסה את 2 האוזניים. המחירים נעים בין 115 דולרים ל-165 דולרים (תלוי בדגם).
 
ב. H650e.
העיצוב הנוח וקל המשקל של ה-H650e נועד לספק נוחות מרבית עבור אלה, ששיחות הן חלק משמעותי מסדר היום שלהם. נורית חיווי המסמנת לסובבים קיום שיחה, טכנולוגיית DSP לסינון רעשי רקע, מיקרופון מסנן רעשים וכפתורי שליטה מעניקים את האפשרות לתת מענה מהיר ומקצועי גם בסביבה רועשות ועמוסה באנשים.
 
ה-H650e מיועדות בעיקר למוקדי שירות, מוקדי מכירות ואנשי עסקים נוספים המבצעים שיחות מעמדת העבודה שלהם ואינם זקוקים לניידות אלחוטית.
 
ה-H650e מציעות 2 דגמים - Mono \ Stereo לבחירה בין אוזניית "מדונה" פתוחה בצד אחד המאפשרת יותר קשב לסביבה ובין אוזניית סטריאו רגילה המכסה את 2 האוזניים. המחיר הוא סביב ה-60 דולרים.
 
ג. H570e.
בעזרת ה-H570e כל שיחה תהיה פרודוקטיבית יותר. התמקדות במידה שווה באיכות טכנולוגית ונוחות מרבית מספקות מוצר שלם ואיכותי הנותן מענה מצוין לאנשי עסקים המבצעים שיחות רבות במהלך היום. הפתרון הזה מתמקד יותר באנשי עסקים (ופחות באנשי מוקד שירות).
 
טכנולוגיית DSP לסינון רעשי רקע, מיקרופון מסנן רעשים וכפתורי שליטה מעניקים את האפשרות לתת מענה מהיר ומקצועי גם בסביבה רועשות ועמוסה באנשים.
 
כמו בכל מוצרי לוג'יטק: החיבור הוא USB Plug and Play עם תמיכה בכל תוכנות ה-VC ("שיחות ועידה") הקיימות בשוק.
 
ה-H570e מציעות 2 דגמים - Mono \ Stereo לבחירה בין אוזניית "מדונה" פתוחה בצד אחד המאפשרת יותר קשב לסביבה ובין אוזניית סטריאו רגילה המכסה את 2 האוזניים. המחיר הוא סביב ה-30 דולרים. בהחלט מוצר במחיר עממי.
 
האם יש עוד "מערכות ראש" מתקדמות המתחרות בשוק הזה?
בהחלט. יש "מערכות ראש" חדישות ומתקדמות - Voyager 8200 UC: מדובר באוזניות הבלוטות' החדישות ביותר בקו המוצרים של פלנטרוניקס (ארה"ב), שהופכות את הרעש והסחות הדעת לנחלת העבר.
 
האוזניות מגיעות בצבעי לבן, יהלום או שחור, ומחירן באינטרנט 379.95 דולרים (ללא משלוח), וזמינות בישראל אצל המפיצים המורשים במחיר מומלץ לצרכן של 1,299 ₪.
 
Plantronics היא (לטענתה) חלוצה בתחום האודיו והטכנולוגיה הלבישה. היא השיקה לאחרונה בישראל את ה-Voyager 8200 UC - אוזניות סטריאו עם מיקרופון סמוי באיכות פרמיום המתחברות לכל מכשיר על ידי בלוטות'. האוזניות מספקות אודיו ברמה עסקית וביטול רעשים פסיבי ואקטיבי (ANC) לכל המשתתפים בשיחה כדי להבטיח ריכוז מקסימלי, יחד עם עיצוב פרמיום הגורם לאוזניות להיראות מצוין - בדיוק כפי שהן נשמעות.
 
האוזניות תוכננו במיוחד עבור אנשים המקדישים שעות רבות לשיחות טלפון ומבצעים אותן בכל זמן ובכל מקום. מדובר באוזניות הסטריאו העסקיות הראשונות (לטענת החברה) המנוהלות במלואן, עם עיצוב מיקרופון סמוי, מיקרופונים בעלי צימוד כפול, בעלות היכולת לניתוח אותות משופר, 2 רמות של ביטול רעשים פסיבי ואקטיבי וטכנולוגית חיישנים חכמה. איכות האודיו ברמת הפרמיום וצלילות הקול מבטיחות חוויה אופטימלית אם נמצאים בשיחת ועידה בסביבה משרדית פתוחה או מאזינים למוזיקה אהובה ברכבת או במהלך עבודה בבית קפה הומה אדם.
 
אוזניות ה-Voyager 8200 UC תוכננו עבור אנשים הזקוקים לתקשורת רציפה ולעובדים הנמצאים בסביבה משרדית פתוחה, שמוצאים את עצמם מתמודדים באופן תדיר עם הסחות דעת ורעש. לפי מחקר, שנערך ע"י Oxford Economics, עובדים דירגו את היכולת להתרכז בעבודה ללא הפרעות כעדיפות העליונה שלהם, כאשר קרוב ל-40% מהם נקטו בצעדים כדי להפחית את הרעש. ככל שחברות ממשיכות לאמץ תכנון משרדי פתוח ושעות עבודה גמישות, מתן פתרונות, שיעזרו להתמודד עם הרעש הנלווה, הופך לקריטי אף יותר.
 
רשימת התכונות הנוספות של ה-Voyager 8200 UC כוללת:
4 מיקרופונים, שמשתמשים בטכניקת עיצוב אלומה ("beam-forming"), מאתרים ומגבירים את קולו של המדבר, בזמן ש-2 מיקרופונים נוספים מאתרים וחוסמים רעשי רקע כדי להבטיח איכות שיחה מצוינת.
 
התראות קוליות מדווחות על שמות המתקשרים, מצב השתק, מצב החיבור וזמן השיחה.
 
האוזניות האלחוטיות מספקות עד ל-24 שעות של זמן האזנה וכבל של 3.5 מ"מ מאפשר שימוש בטיסות.

האוזניות בעלות הסמכה של Microsoft Skype for Business ומתאימות ל-Cisco Jabber ותוכנות נוספות לביצוע שיחות ועידה.
 
האוזניות יכולות לבצע צימוד למחשבי Windows ו-Mac ע"י שימוש בטכנולוגית בלוטות', למכשירי טלפון בעלי IP אחר באמצעות מעבד אודיו USB BT600 של פלנטרוניקס, וצימוד עם סמארטפונים וטאבלטים של iOS ו-Android.
 
טווח קישוריות אלחוטי עד 30 מטרים ממכשירי בלוטות' התומכים ב-Class 1.
 
טכנולוגיית חיישנים חכמים מזהה כאשר לובשים את האוזניות. הטכנולוגיה מאפשרת להשהות את הזרמת המדיה כאשר האוזניות מוסרות ומפעילה אותה מחדש בעת לבישת האוזניות.

מרכזיות טלפון IP לעסקים | מרכזיה וירטואלית בענן
 
מי עוד מתחרה בשוק בישראל בתחום "מערכות הראש" למוקדים טלפוניים?
כיום, חברת ארגוקום מראשון לציון היא (לטענתה) ספק מוביל בישראל בתחום מערכות הראש לעסקים. אלפי מערכות ראש נמכרות מידי שנה לעסקים והחברה צברה ניסיון רב שנים בתחום ומפעילה מעבדת תיקונים מקומית לכל סוגי המכשירים.
 
ארגוקום היא המפיצה הבלעדית של חברת Dasan מדרום קוריאה, אחת מיצרניות מערכות הראש המובילות בעולם (בסדרת מוצרים המכונה בשם FreeMate). החברה מספקת מגוון רחב של מערכות ראש עבור טלפונים, מחשבים, טלפונים ניידים - לשימוש משרדי, ביתי, במרכזי שירות לקוחות ועוד. מערכות הראש של ארגוקום מתאפיינות באיכות שמע גבוהה, נוחות מכסימלית לשימוש יום יומי ממושך, אמינות גבוהה, אחריות לשנתיים ומחיר תחרותי. מערכות הראש של חברת ארגוקום פועלות במספר רב מאד של מוקדי שירות ומכירה של החברות המובילות בתחומן בארץ.  
 
מהם דגמי מערכות הראש המבוקשים בעסקים בישראל (מבית ארגוקום)?
יש 3 סוגים, שהם המבוקשים ביותר בעסקים בישראל (במחירים סביב ה-250 ₪):
 
מערכת ראש למחשב מדגם ER-037 USB, מערכת בסיסית ביותר ומאוד זולה, מתאימה לכל יישומי Softphone וקיימת ב-2 גרסאות: לאוזן אחת או ל-2 אוזניים.

מערכת ראש לטלפון ולמחשב מדגם ER-027 (ודגמים נוספים ברמות מחיר שונות מסדרת ER, לרבות ER-036, ER-09, ER-0379), שמוצעת בד"כ ב-2 גרסאות: לאוזן אחת (סיומת שם הדגם - M) או ל-2 אוזניים (סיומת שם הדגם - B). כל המערכות מסדרת ER מתאימות במיוחד לשימוש בסביבת עבודה רועשת כגון מוקדי שירות לקוחות וטלמרקטינג. בנוסף, באמצעות מתאם USB (אופציונאלי), מערכת הראש מתאימה גם לשימוש עם יישומי VoIP.
 
מערכות ראש אלחוטית מתקדמות לטלפון הנייד (סמארטפון) ולמחשב נייח או נייד מדגמי: DA-579 ו-DW-779, שהן "ספינות הדגל" של מערכות ראש. המוצר הראשון עולה סביב ה-500 ₪ והמוצר השני סביב האלף ₪. מערכת הראש כאן פועלת בטכנולוגיית Bluetooth‎ מיועדת לאוזן אחת, מתאימה מאוד למנהלים ולעובדים (למשל אנשי שיווק ומכירות), שלא מעוניינים להיות כבולים בחוטים לשולחן או למחשב. זו מערכת ראש אלחוטית לשימוש עם מחשב נייח או נייד, או עם טלפון נייד (בחיבור בלוטוס').

המדובר במערכת ראש נוחה לשימוש יום יומי ובעלת צליל באיכות גבוהה. יש לה בסיס טעינה והסוללה מאפשרת עד 15 שעות שיחה ללא צורך בטעינה. טווח הפעולה של המערכת: עד 10 מטר מבסיס השידור (דגם DA-579) או עד 100 מטר מהבסיס (דגם DW-779). מערכת הראש DW-779 כוללת מתג הרמת שפופרת אלקטרוני (EHS) אינטגרלי, שמאפשר לקבל או לנתק את שיחות הטלפון ללא הצורך להיות סמוכים לשולחן העבודה וזאת באמצעות שימוש במתג On/Off המוצב על גבי מערכת הראש.
 
מהם השיקולים בבחירת "מערכת ראש" למרכזיה ולמוקדים טלפוניים?
כמו בכל מערכת תקשורת, לניסיון ולהתמחות בתחום ספציפי יש יתרון, מאשר רכישה של עודפי ציוד מסוחר ממולח מהמזרח הרחוק, שמציע מבצעים אטרקטיביים ל"מערכות ראש" ונעלם מהר מאוד מהשטח כשמבקשים ממנו תמיכה ושירות.
 
הפרמטרים, שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מערכת ראש לעסק:
עמידות. זה הפרמטר החשוב ביותר בבחירה, חשוב יותר מאיכות השמע. עסקים מעדיפים לשלם לעיתים מעט יותר, כדי להיות בטוחים, שמערכות הראש תחזקנה מעמד לאורך זמן רב, מבלי הצורך לתקנן שוב ושוב ולמנוע מצב של חוסר זמני במערכת ראש למוקדן העושה בהם שימוש יום יומי. עמידות (משמע מינימום תקלות) היא הדאגה הגדולה ביותר של מנהלי מוקדי טלפונים. הם רוצים מערכות ראש, שאינן מתקלקלות בקלות וכן, שבעת הצורך ניתן לתקנן במהירות. חשוב שלספק תהיה יכולת לתת שירות מהיר של החלפה ותיקון ובזמינות גבוהה, כולל מעבדת תיקונים (בישראל) למערכות הראש ומלאי חלפים זמין לכל סוגי מערכות הראש המשווקות על ידו.
 
נוחות. השימוש במערכת ראש חייב להיות נוח למשתמשים, אחרת הם ייטו להיפטר מהמערכת די מהר או לקלקל אותה.
 
איכות ועוצמת השמע. מה שחשוב ביותר הוא: האם המשתמשים יכולים לשמוע את המתקשרים ולהפך בעוצמה ובאיכות גבוהה (רצוי איכות HD). המשמעות היא, שעוצמת השמע חזקה מספיק משני צידי הקו ואיכות השמע מתקרבת למצב של שיחה פנים מול פנים.
 
מחיר. סעיף חשוב ביותר. המחיר יכול להשתנות באופן משמעותי בין סוגים שונים של מערכות ראש ובהתאם לאיכותן. יש לבדוק אם מערכות הראש מספק מסוים מתאפיינות ביחס עלות תועלת מכסימלי, ובמחיר תחרותי.
 
אחריות. יש לצפות לאחריות של שנתיים לפחות לכל מערכת ראש. הכוונה לאחריות המכסה על כל נזק או תקלה במערכת הראש, למעט נזק שנגרם בזדון ע"י המשתמש או כוח עליון (מה דורש ביטוח הציוד).
 
שורה תחתונה בתחום "מערכות ראש" מתקדמות למוקדים טלפוניים:
למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים (מנהלים ועובדים מכל סוג) עדיין זקוקים ל"מערכות ראש" כדי לענות לשיחות טלפון ולקיים שיחות טלפון בלי רעשי רקע. יש רמות שונות של מערכות ראש ברמת מחיר, אמינות ונוחות מגוונות.
 
לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת ראש לעובדים ומנהלים בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.
 
בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מאי 2018.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

אוזניות

 



 
 
Bookmark and Share