Telecom News - עוד החלטה בלתי חוקית לגבי HOT שעושה צחוק מהציבור ומשר התקשורת

עוד החלטה בלתי חוקית לגבי HOT שעושה צחוק מהציבור ומשר התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד החלטה בלתי חוקית לגבי HOT שעושה צחוק מהציבור ומשר התקשורת
מנכ"ל משרד התקשורת בפועל, לפי הגישה של ג'ורג' אורוול ("מלחמה היא שלום. חירות היא עבדות. בערות היא כוח"), החליט שהעלאת מחירי האינטרנט של הוט היא "לטובת הצרכנים" (!?). עוד החלטה בלתי חוקית בעליל העושה "צחוק מלמעלה עד למטה" מהסמכויות של שר התקשורת, איוב קרא.  
מאת: אבי וייס, 9.4.18, 09:30שמילה מימון

אם חשבתם, שהמצאת "המגרסה בלי מגרסה", פרי המצאתו של שמילה מימון (בתמונה משמאל, המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת), מגרסה להעלמת תלונות אזרחים המופנות למשרד התקשורת, היא "התחתית של החבית", אנו מגלים, שאין לחבית הזו בכלל תחתית.

משרד התקשורת לא מהסס לשקר לציבור בשיטה של הסופר ג'ורג' אורוול, שחיבר כמה אמרות, שאחת מהן מאוד מתאימה לסיפור הטרי של העלאת מחירי האינטרנט רחב הפס של 200 מגה של הוט בהוראה של שמילה מימון בכ-21%: "מלחמה היא שלום. חירות היא עבדות. בערות היא כוח".

זו הסיבה, ששלחתנו ביום 8.4.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"בדה-מרקר פורסמה ידיעה תחת הכותרת: "משרד התקשורת אילץ את HOT לייקר את האינטרנט ב-20%"
1. היכן ההחלטה הזו? למה הכל תמיד חשאי במשרד התקשורת?
2. מה הבסיס החוקי להחלטה הזו? הרי נושא "צמצום מרווחים" מצוי בכלל באחריות הרשות להגבלים עסקיים (כי משרד התקשורת עשה כבר 2 וחצי שימועים בנושא ולא קיבל החלטות)?"

תגובה לא קיבלנו. לא שלא ניסינו. למה שנקבל? כיבוד החוק ושלטון החוק (ואמירת אמת) הם הדברים הכי פחות מעניינים את המנכ"ל (הזמני) של משרד התקשורת ואת אלה הממונים עליו ושמינו אותו לתפקיד. 

למה מדובר בהחלטה לא חוקית (נוספת) של שמילה מימון?
התשובה מאוד פשוטה. ככה זה החוק (תצלומו מובא בנספח כאן למטה). גם מי שלא מבין בקריאת החוק, יכול להבין, שהחלטות בענייני מחירי חברות התקשורת יכול לקבל רק שר התקשורת. אין בחוק שום סעיף של "האצלת סמכויות" בנושא הזה. גם שמילה מימון לא קיבל "האצלת סמכויות" לנושא הזה מהשאיוב קראר.

יש בכלל שר תקשורת? באופן מפתיע, יש בישראל אדם כזה, ואפילו יש לו פייסבוק וטוויטר (שם לא תמצאו את ההחלטות של שמילה מימון). קוראים לאיש הזה איוב קרא (בתמונה משמאל, אם מישהו לא זיהה את השם).

מאז שהוא נכנס לתפקיד שר התקשורת לפני קרוב לשנה, שמילה מימון "עושה ממנו צחוק" כל יום. לפעמים פעמיים ביום. למה הוא שותק? שאלה טובה. תשאלו אותו, לא אותי. 

אם לא די בכך, הרישיון של הוט מאוד ברור ואני בטוח, שגם מי מקוראינו, שלא יודעים לקרוא עברית בלי ניקוד, יצליחו להבין מה כתוב בתצלום המצוי כאן, הלקוח היישר מהרישיון של הוט:
תצלום 1

מהם השקרים של הודעת משרד התקשורת, בנוגע להעלאת תעריפי הוט בפס רחב של 200 מגה (והפסקת מחיר המבצע)?
כל ההודעה היא שקרית, אבל אתייחס כאן רק לנקודות העיקריות בהודעת המשרד, שנוגעות לציבור:

1. "משרד התקשורת פועל כתמיד לטובת הציבור".
זו בדיוק טענה בסגנון של ג'ורג' אורוול. "שחור הוא לבן ויום זה לילה". ממתי העלאת מחירים ע"י הרגולטור זה "לטובת הציבור"? איזה ציבור? כנראה, שמדובר בציבור הנקרא "סלקום ופרטנר". 

יתרה מכך. זה מזכיר לי את האמרה: "טובל ושרץ בידו". סלקום ופרטנר עצמן, ממש בשנה האחרונה, מספקות לצרכנים חיבורים של עד 1 גיגה בפס הרחב ב"מחירים טורפניים" (של כ-100 ש"ח גישה וגלישה גם יחד), ללא כל בסיס חוקי, ללא כל רישיון ותוך רמיסת כל שוק ה-ISP בישראל.

כדי שלא יפרשו אותי לא נכון, אין לי שום טענה על "המחיר הטורפני" של סלקום ופרטנר ל-1 גיגה בפס הרחב. להיפך, לדעתי זה מחיר מצוין וזו תחרות טובה ולטובת הצרכנים ומענה נכון לצרכים של העולם של המאה ה-21. אולם, אני יוצא רק נגד הכאוס של שירות ללא בסיס חוקי, ללא מדיניות מוצהרת (שבוצעה לה שימוע), תוך דריסת המתחרים בשוק ה-ISP וללא רישיון

2. "הרפורמה מאפשרת שימוש בתשתיות האקטיביות והפסיביות של בזק והוט".
זה ממש ג'ורג' אורוול במיטבו. מהיכן נולד הדבר הזה של "שימוש בתשתיות האקטיביות והפסיביות של הוט"? אני מכיר רק שימוש בתשתיות של בזק.

למה זה לא התחיל ונכשל בהוט? זה ברור, תשאלו את השר איוב קרא שחתם על מסמכים כאלה, אחרי שהשר אלי כהן (שר הכלכלה) חתם על מסמכי "השוק הסיטונאי" של הוט. לא מאמינים? אז הנה החתימה של השר אלי כהן... החתימה של השר איוב קרא נמצאת כאן.... זה היה ב-2017. מי שלא שם לב, אנו כעת באפריל 2018. שום "שוק סיטונאי" על רשת הוט ושום "שימוש בתשתיות האקטיביות והפסיביות של הוט". זה קיים רק במשקפי ה-VR של שמילה מימון והדובר (הזמני) שלו. 

3. "ככל שהחברות הוותיקות קובעות מחיר לצרכן, שנמוך מהמחיר הסיטונאי, הרי שמדובר ברמת מחירים, שאינה בת קיימא לאורך זמן. התנהלות זו עלולה לגרום לסיכול התחרות בין החברות ואת זה לא נוכל לאשר".
מי בכלל נתן לך סמכויות לא לאשר? אתה השר? לא! אז אל תבלבל את המוח. לך לשר ותבקש ממנו שיחליט. לא אתה. קרא קודם את הרישיון של הוט, לפני שאתה משקר לציבור. 

בנוסף, המחיר, שהוט קבעה במבצע, הוא ממש לא "טורפני", גם לפי הגדרות הרשות להגבלים עסקיים (אגב, בעניין הפס הרחב, הוט לא מוכרזת ע"י הרשות כ"מונופול", או הגדרה דומה. כך, שבספק רב אם הרשות בכלל הייתה מתערבת במחיר הזה של הוט, אם מישהו היה פונה אליה). 

המחיר של הוט במבצע היה 65 ש"ח (כולל מע"מ). גם במחירי "השוק הסיטונאי", שלא קיים על רשת הוט, לפי המחירון המאושר בחתימה של השר איוב קרא (לא של שמילה מימון), נאמר כך [ציטוט]: "התעריף החודשי לקו ללא טלפוניה יעמוד על 31.40 ₪ לחודש לקצבים המשווקים עד 200 מגה ו-31.54 ₪ לחודש לקצבים המשווקים מ-200 מגה ומעלה. בנוסף לתשלום עבור הקו, יידרש בעל הרישיון לשלם עבור נפח הגלישה הכולל שירכוש עבור לקוחותיו בסך 61.17 ₪ למגה [זה לכל המנויים גם יחד] לחודש".
המחירים ללא מע"מ. 

כלומר: המחיר של 65 ש"ח לחודש במבצע של הוט לחיבור תשתית של 200 מגה, ש"חוסל" ע"י שמילה מימון, הוא ממש סביר ולא מהווה כל בעיה רגולטורית (גם לא לפי הכללים המחמירים של הרשות להגבלים עסקיים).

כלומר, מדובר כאן רק בבעיה, שהמציא שמילה מימון, שמשרת לא את הצרכנים, אלא רק את סלקום ופרטנר. זאת, ללא כל בסיס חוקי. ככה משרד התקשורת הישראלי "עובד לטובת הצרכנים", באפריל 2018. מדהים

עדכון 9.4.18, 10:30: התקבלה תגובת משרד התקשורת (זהה לתגובה שנשלחה לעיתונות אמש, אבל לא אלי, זה משום מה לא מענה לשאלות שלי, שנמצאות בתחילת הכתבה): "משרד התקשורת פועל כתמיד לטובת הציבור. וכפועל יוצא מזה טובת צרכני התקשורת נוצרת באמצעות התחרות שהניע המשרד על ידי "רפורמת השוק הסיטונאי" .
הרפורמה מאפשרת שימוש בתשתיות האקטיביות והפסיביות של בזק ושל הוט. 
ככל שהחברות הותיקות קובעות מחיר לצרכן אשר נמוך מהמחיר הסיטונאי הרי שמדובר ברמת מחירים שאינה בת קיימא לאורך זמן .התנהלות  זו עלולה לגרום לסיכול התחרות בין החברות ואת זה לא נוכל לאשר.
משרד התקשורת  פועל להשלמת שימוע "צמצום המרווחים" אשר נועד למסד, להבהיר ולשקף לציבור את מדיניותו בנושא זה.
המבצע שהושק העלה חשש למחיר היצף לאור התעריפים הסיטונאיים שנקבעו להוט."

נספח:
צילום חוק התקשורת בעניין קביעת תעריפי התקשורת לחברות, שאינן בזק (שמוגדרת כמונופול ונמצאת בפיקוח מחירים הדוק בתחום הקווי לפי החוק). אפשר להבחין, שרק לשר יש סמכויות לעסוק במחירים ולא לאף אדם אחר:
צילום חוק התקשורת

עדכון 10.4.18, 10:00: הוט העלתה את מחיר החיבור מ-65 ש"ח לחודש ל-94 ש"ח לחודש (כאן).תא"ל נתי כהן

בלי כל קשר ישיר (ואולי כן), שר התקשורת מעוניין למנות את תא"ל נתי כהן (בתמונה משמאל) למנכ"ל משרד התקשורת ולסיים בכך את הקדנציה המופלאה של שמילה מימון כמנכ"ל בפועל.

אין ספק שכל מועמד ישר ובעל רקע מתאים, גם ללא כל ניסיון בתחום האזרחי, דוגמת תא"ל נתי כהן, יהיה טוב פי כמה משמילה מימון (יש באתר זה לא פחות מ-360 מאמרים, החושפים פעם אחרי פעם את "פעילותו המזהירה" של שמילה מימון בשוק התקשורת הישראלי). 
כאוס



 
 
Bookmark and Share