Telecom News - חילופי דורות בצמרת משרד התקשורת - בתקווה לעתיד טוב יותר

חילופי דורות בצמרת משרד התקשורת - בתקווה לעתיד טוב יותר

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חילופי דורות בצמרת משרד התקשורת - בתקווה לעתיד טוב יותר
חילופי דורות בצמרת משרד התקשורת - בתקווה לעתיד טוב יותר
 מאת: אבי וייס, 29.4.18, 19:20חיים גרון
 
הממשלה אישרה את מינויו של תא"ל נתי כהן לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. הוא ייכנס לתפקידו ב-28.6.18. עד אז (כך על פי גלובס), מ"מ המנכ"ל יהיה חיים גרון. בהחלט מינויים מעוררי תקווה לשינוי חיובי בהתנהלות משרד התקשורת. ניצחון לקו של Telecom News. עדכון קטן בסוף הכתבה. 
 
בנספח כאן למטה מובאת הודעת המינוי (שהייתה צפויה)  של הממשלה בהחלטתה מהיום, למינויו של תא"ל נתי כהן לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.
 
הוא ייכנס לתפקידו ב-28.6.18. עד אז, כך על פי גלובס, מ"מ המנכ"ל יהיה חיים גרון (בתמונה משמאל). בהחלט מינוי ראוי ביותר.
 
אנו המלצנו לשר התקשורת איוב קרא כבר לפני כמעט שנה (כאן, כאן וכאן) לשקול בחיוב את מועמדותו של חיים גרון כמ"מ מנכ"ל, עד שיימצא מנכ"ל, שיחליף את שלמה פילבר (עוד הרבה לפני שנהפך ל"עד מדינה").
 
אולם, משום מה, שר התקשורת לא שמע לעצותינו ו"נפל בפח" במינוי של שמילה מימון למ"מ מנכ"ל, מינוי חסר כל היגיון, שנמשך כ-8 חודשים יותר מדי וגרם נזק לשנים רבות קדימה, לרגולציה, למשרד עצמו, לציבור ולשוק התקשורת. יהיה קשה לתקן ביום אחד את כל הנזקים הללו.
 
חיים גרון הוא גם מהנדס תקשורת וגם עורך דין, עם ניסיון רב שנים במשרד, מה שמבטיח, שהוא ייעשה פחות טעויות בתחום הרגולציה ובניהול משרד התקשורת. הניסיון הרב שלו מבטיח, שיש סיכוי, שמשרד התקשורת יחל לצעוד בכיוון הנכון.
 
הבעיה המרכזית של משרד התקשורת עד כה היא: עבודה ללא כל שקיפות וצפצוף על החוק. אלו שני צדדים של אותה מטבע. כשאתה מצפצף על החוק, אתה עושה הכל כדי להסתיר זאת ו"לטשטש עקבות". נקווה, שהעידן הזה נגמר.
 
ההחלטה על מינויו של חיים גרון היא סוג של מכה למימון ששמילה מימוןמילה (בתמונה משמאל). למרות שהוא עדיין המשנה למנכ"ל ולמרות שהוא היה ממלא מקום המנכ"ל כבר כ-8 חודשים, שר התקשורת איוב קרא סיים בבת אחת את הפארסה המיותרת הזו, וממנה כעת את חיים גרון כממלא מקום המנכ"ל, הגם שזה לתקופה קצרה.

המדובר בניצחון הקו של Telecom News והעמדות והחשיפות, שהצגנו באתר זה, לגבי התנהלותו של שמילה מימון בתפקיד מ"מ המנכ"ל, למעשה, מהיום בו "הוצנח" במשרד התקשורת, בתחילת העשור הנוכחי ועד עצם היום הזה. האם מגיע סוף "שלטון הפחד" של תמי לשם ומימון שמילה? נמתין ונראה.

עדכון 30.4.18, 02:00: על פי גלובס, נתי כהן ייכנס לתפקיד המנכ"ל כבר השבוע, כך שהמינוי של חיים גרון הפך למיותר ובוטל.  
  
שורה תחתונה
אנו נשפוט ונעריך את הצמרת החדשה של משרד התקשורת לאור מעשיה בפועל וניתן עידוד לכל מהלך חיובי, שיינקט ע"י הצמרת החדשה, לטובת האינטרסים של הציבור, בשקיפות מרבית ועל פי החוק.
 
נספח:
הודעת המינוי של מנכ"ל חדש במשרד התנתי כהןקשורת:
 
הממשלה אישרה היום (29.4.18) בישיבתה השבועית את מינויו של תא"ל נתנאל (נתי) כהן, (בתמונה משמאל), לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת
 
שר התקשורת איוב קרא: "תא"ל כהן  מביא עמו  ניסיון רב בתחומי העיסוק והליבה של  המשרד. אני שמח שנתי נענה לאתגר והנני סמוך ובטוח כי ימלא את תפקידו נאמנה  בצורה מקצועית ועניינית. כל שנותר לי הוא לאחל לנתי הצלחה רבה בתפקידו החדש".
 
הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית, את מינויו של תת אלוף נתנאל (נתי) כהן, לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.  
 
תא"ל כהן יליד 1968, נשוי, אב לחמישה וסב לשלושה נכדים. מכהן מאז שנת 2015 כקצין קשר ראשי וראש מטה אגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סייבר).
 
במהלך כהונתו הוביל תא"ל כהן את הטמעת תפיסת הלוחמה הרשתית ליחידות צה"ל, קידם את תוכנית "צהל רשתי" שעיקרה מעבר תשתיות התקשוב של צה"ל דרומה. נתי הינו מומחה בתחום ניהול מרחב האלקטרומגנטי (ספקטרום).
 
השכלה: הנדסאי אלקטרוניקה, אוניברסיטת תל-אביב.
בעל תואר ראשון בלימודי מדעי המדינה והמזרח התיכון, מהאוניברסיטה העברית ירושלים. תואר שני בלימודי ביטחון, המכללה לביטחון לאומי בשיתוף עם  אוניברסיטת חיפה.
 
שר התקשורת איוב קרא בירך את  תא"ל כהן לאחר אישור המינוי בוועדת שרים: "הנני סמוך ובטוח כי נתי יוביל ויקדם  בשיתוף עם הדרג המקצועי של המשרד את הנושאים החשובים העומדים לפתחו. משרד התקשורת חולש על אחד התחומים המאתגרים והמתפתחים בכלכלה המודרנית עם השפעה חשובה וישירה על המשק והצרכן הישראלי". 

 
מהלך חיובי



 
 
Bookmark and Share