Telecom News - כל חברה סלולרית תוכל להקים בהליך מהיר עד 10 אנטנות קטנות בשנה

כל חברה סלולרית תוכל להקים בהליך מהיר עד 10 אנטנות קטנות בשנה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >>  כל חברה סלולרית תוכל להקים בהליך מהיר עד 10 אנטנות קטנות בשנה
 
 
 
כל חברה סלולרית תוכל להקים בהליך מהיר עד 10 אנטנות קטנות בשנה
מאת: מערכת Telecom News, 8.5.18, 23:55ח"כ אילת ורבין

סוף סוף: ועדת הכלכלה אישרה: כל חברה סלולרית תוכל להקים בהליך מהיר עד 10 אנטנות סלולריות קטנות בשנה.

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום את תקנות התכנון והבנייה, שנועדו להסדיר את התקנת מתקני גישה אלחוטית לתקשורת בשיטה התאית (אנטנות סלולריות), שהגיש משרד האוצר. התקנות נועדו לאפשר הקמת אנטנות סלולריות קטנות, שלרוב מותקנות על גגות בתים, בפטור מהחובה לקבל היתר בנייה ובהליך תכנוני מהיר.
 
לפי התקנות שאושרו, כל חברה סלולרית תוכל להקים עד 10 מתקנים קטנים בשנה בהליך מזורז וללא צורך בקבלת היתר בנייה. התקנות מגבילות ל-7 את מספר המתקנים, שניתן יהיה להקים על אותו גג, כשלעניין זה יוחרגו גגות שגודלם עולה על 500 מטר. 
 
בקשה להקמת אנטנה תוגש למהנדס הוועדה המקומית, שיצטרך לבדוק אותה ולתת תשובתו תוך 30 יום. על ההחלטה ניתן יהיה לערער תוך 15 יום מקבלתה, והליך הערעור יסתיים גם הוא תוך 40 יום. עוד נקבע, שבקשה, שלא תטופל במסגרת הזמן שנקבע, יראו אותה כמאושרת.
 
לאחר הקמת המתקן תציב החברה שלט המודיע על קיומו במקום בולט ונראה לעין ותפרסם הודעה בעיתונות. עוד תחוייבנה החברות לשמור על תקינות המתקנים, ובמקרה של הפסקת השימוש בהם לפנות אותם תוך 30 יום. התקנות יכנסו לתוקף 30 ימים לאחר פרסומן ברשומות.
 
ח"כ איילת נחמיאס ורבין, (בתמונה למעלה משמאל), שניהלה את הדיון: "מצד אחד אנו מתקשים להוציא לילדים שלנו את הסלולר מהיד ומצד שני אנו לא שמחים, שקמות אנטנות מעל הראש שלהם. עדיף שיהיה איזה שהוא הסדר מאשר שהנושא יישאר ללא הסדר כלל, יחד עם זאת חייבים לוודא, שאנו מייצרים מספיק בטיחות עבור הציבור".
 
במהלך הדיון נוצרה מחלוקת בדבר כמות המתקנים המקסימלית אותה ניתן יהיה להקים על אותו גג, וח"כ נחמיאס ורבין הבהירה, שהיא לא תאשר את התקנות ללא הגבלה על מספר האנטנות אותן ניתן יהיה להציב על אותו גג. לאחר דין ודברים הוחלט להגביל את המספר ל-7.
 
נציגי השלטון המקומי ביקשו לציין, שיש רשויות, שתתקשנה לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו ולבדוק את הבקשות תוך 15 ימים ולאשר אותן תוך 25 ימים כפי שנקבע בתקנות המקוריות ועל כן קיבלו הארכה ל-30 ימים
 
בסיום הדיון פנתה ח"כ איילת נחמיאס ורבין לנציגי חברות הסלולר וביקשה מהם לפעול כדי לפתור בהקדם את בעיות הקליטה הסלולרית באזורים בעלי סיכון ביטחוני.

נקווה, שבכך יושם "סוף פסוק" ל"תקיעה" שהבג"ץ "תקע ללא הצדקה" (בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה) את יכולת בניית האנטנות הקטנות בישראל, מזה כמעט עשור (כמפורט כאן). לכן, יש להמתין להחלטה הסופית של הבג"ץ, לאור אישור התקנות. 
 



 
 
Bookmark and Share