Telecom News - גל נוסף: מתייגים אותנו בפייסבוק ובאינסטגרם על הונאת משקפי רייבן

גל נוסף: מתייגים אותנו בפייסבוק ובאינסטגרם על הונאת משקפי רייבן

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> גל נוסף: מתייגים אותנו בפייסבוק ובאינסטגרם על הונאת משקפי רייבן
גל נוסף: מתייגים אותנו בפייסבוק ובאינסטגרם על הונאת משקפי רייבן
מאת: מערכת Telecom News, 15.5.18, 18:25סייבר
 
בשבועות האחרונים חוזרת התופעה של הפלת קורבנות תמימים ברשתות החברתית עם פרסומים על משקפי שמש של המותג רייבן בהנחה מפתה. פושעי הסייבר מפרסמים מודעות ספאם ברחבי הרשתות החברתית באמצעות חשבונות פייסבוק ואינסטגרם, כולל כאלו של חברים שלכם. מה עושים?
 
נתקלתם לאחרונה על גבי קירות הפייסבוק והאינסטגרם של חברים או בקבוצות שונות במודעות המציעות לכם לרכוש משקפי שמש של רייבן בהנחה משמעותית? נשמע טוב מכדי להיות אמתי? נכון, כי מדובר במודעת הונאה.

הנוכלים מפתים את משתמשי אינסטגרם ופייסבוק להיכנס לכתובת של חנות אונליין מזויפת של רייבן ולרכוש משקפי שמש בהנחות גדולות. מודעות הספאם מופצות באמצעות חשבונות פייסבוק, וללא הסכמת בעלי החשבונות מפורסמים בשמם תמונות ומודעות לקידום המבצעים המפוקפקים.

אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET: "הבעיה גדולה בהרבה: מעבר לאובדן של הכסף על המוצר, שלא מגיע בפועל, פרטי התשלום של הרוכשים נמצאים בסיכון. קיבלנו עשרות פניות בעמוד הפייסבוק שלנו ממשתמשים ישראלים, שההונאה פורסמה בשמם ברשתות החברתיות. זו הונאה, שחקרנו כבר לפני שנתיים, אבל בגל הנוכחי אנו רואים ניצול גם של רשת האינסטגרם לטובת ההונאה.
 
האתר על פניו נראה לגיטימי וניתן לראות תפריטים של משקפי שמש לגברים ונשים ואת הדגמים השונים. התשלום מתיימר להיות מאובטח, אבל האתר הוא HTTP ולאHTTPS, וכך בעצם פרטי האשראי של הקורבנות במקרה הזה עלולים להיות חשופים ולהיגנב. בכל אופן ככל הנראה, את המשקפיים לא תקבלו".

רייבן
 
 
 
רייבן
 
מה לעשות אם פורסמה מודעה מזויפת על הקיר שלי?
 
אם אתם אחד מבין "הקורבנות", שמצאו תמונת מבצע מפתה על הקיר שלהם, כולל תיוג של חבריהם, ללא הסכמתם, מומלץ לכם לבצע את הפעולות הבאות:
 
שנו מיד את הסיסמא לחשבון הפייסבוק שלכם (Settings > General > Password).
 
הסירו כל אפליקציה חשודה מהפייסבוק שלכם היכולה לפרסם באופן אוטומטי תוכן על גבי קיר הפייסבוק שלכם מבלי ידיעת המשתמש (Settings > Apps and Websites).
 
סרקו את המחשב/הסמארטפון עם תוכנת אבטחה עדכנית.
 
עברו על יומן הפעילות - מעבר על ה-Activity Log מאפשר לראות ולבדוק האם נעשו פעילויות ע"י פורצים כמו פרסומים ושיתוף תמונות, קבלת בקשות חברות לא רצויות ולייקים לדפים ולפרסומים. שאינם מוכרים לכם.
 
מה אם כבר שילמתם על משקפי שמש?
 
אם כבר הלכתם שולל אחרי המבצע המפתה והזמנתם משקפי שמש באמצעות אתר אינטרנט מזויף, מומלץ להרים טלפון לחברת האשראי ולבטל את פעולת התשלום באופן מידי. מעבר לכך, כדאי מאוד לשקול ביטול של הכרטיס והזמנת חדש, כיוון שהפרטים שלו כנראה נמכרו ומטיילים ברחבי הרשת.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share