Telecom News - משרד התקשורת משנה שוב כיוון ונטפל לבזק בהחלטה לא חוקית

משרד התקשורת משנה שוב כיוון ונטפל לבזק בהחלטה לא חוקית

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת משנה שוב כיוון ונטפל לבזק בהחלטה לא חוקית
אתר זה היה הראשון לתקוף את משרד התקשורת על הספין של "הורדת תעריפי הטלפוניה של בזק". כנראה בתגובה לביקורת החריפה, המשרד החליט בסתר (ונחשף היום בהודעת בזק לבורסה) על החלת "שוק סיטונאי" על הטלפוניה של בזק מאוגוסט 2018. עוד החלטה בלתי חוקית של המשרד. עדכון קטן אך חשוב בתוך הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 6.6.18, 11:35נתי כהן

הנושא של הטלפוניה הסיטונאית (ב"שוק הסיטונאי") של בזק לא יורד מסדר היום ולאחרונה תקפנו בחריפות יוצאת דופן את צמרת משרד התקשורת אודות הספינים השקריים והתלושים מכל מציאות של המשרד סביב הנושא הזה (כאן וכאן).

אחרינו, הצטרפו עוד כמה כלי תקשורת ותקפו את הספינים הללו.

ייתכן שזה הרקע העומד מאחורי ההחלטה החפוזה החדשה של משרד התקשורת.

הבוקר, בזק שלחה הודעה לבורסה, ההודעה המלאה של בזק מצויה כאן, למתעניינים.

בקצרה: משרד התקשורת מבטל את הסדר ה-Resale, שקבע המנכ"ל (לשעבר) שלמה פילבר, וחוזר להסדר BSA ("שוק סיטונאי"), שאמור לפעול בטלפוניה של בזק החל מאוגוסט הקרוב. 

אנו מייד שלחנו את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"שאלה דחופה ביותר
היכן המסמך, שבזק מדבר אודותיו?
אני לא מוצא אותו באתר משרד התקשורת.
מי קיבל את ההחלטה הזו ובאיזו סמכות?"

תגובה טרם קיבלתי, ככל שאקבל, אעדכן בהתאם.

עדכון 6.6.18, 16:00: קיבלתי לינק מדובר משרד התקשורת למסמך של המנכ"ל שהסתתר לו כאן באתר. כל כלי התקשורת למינם פרסמו אודות ההחלטה הזו (בנוגע לטלפוניה הסיטונאית של בזק) בלי לראות את מסמך המנכ"ל ולכן נכתבו המון שטויות ופרשנויות מוטעות בעניין זה, מה שהפיל היום את המניות של קבוצת בזק בבורסה והעלה את מניות חברות הסלולר הגדולות (סלקום ופרטנר). הכל מבוסס על אי קריאת המסמכים במקור. אנו שלחנו סדרת שאלות לצמרת משרד התקשורת בעניין המכתב הזה ונפרט את הממצאים שלנו בנוגע למכתב המוזר הזה - במאמר הבא. 

הסיכויים למימוש ההחלטה הבלתי חוקית הטרייה הזו של משרד התקשורת - הם קרוב לאפס.

הסיבה, למיטב הערכתי ברגע זה, די ברורה: הנושא הזה כבר נדון בבג"ץ וניתחתי אותו בהרחבה כאן. לכן, סביר להניח, שהוא יחזור שוב לבג"ץ. בעקבות החלטת הבג"ץ, משרד התקשורת קיים כמה דיונים, כולל עם חתימות של השר (דאז) צחי הנגבי שניתחתי אותם כאן ובסוף התקבלו החלטות נוספות (מעבר למה שהשר חתם עליו) (גם כן בחוסר סמכות), כפי שניתחתי כאן. זאת, אחרי שימוע הזוי וחסר כל בסיס, כפי שניתחתי כאן.

כלומר: מדובר ברצף ארוך של החלטות חסרות כל בסיס והזויות לגמרי, שנמשכות כבר מעל ל-5 שנים, שהבג"ץ לא הצליח להביא לפתרון הבעיה והבעיה הייתה ונשארה: הטלפוניה הישנה של בזק לא בנויה כדי לענות במצבה הנוכחי על רגולציית BSA!!. יתרה מכך. הרגולציה על הטלפוניה הסיטונאית בגישה הזו ובגישות היותר מתקדמנות (WLR) מתו באירופה וגם בבריטניה וכל ההחלטות מהסוג הזה (של רגולציית BSA) בישראל הן נחלת העבר ולא יכולות להיות בסיס לאיזה עתיד מוצלח.

כך, ממש היום, נולדה עוד החלטה הזויה בסדרה, ממשרד התקשורת הישראלי.

שוב המנכ"ל (נתי כהן, בתמונה למעלה) חותם על מסמך, שאין לו שום סמכות לחתום עליו.. 

הבור שהנושא הזה נפל הוא עמוק ביותר. המשך יבוא ודי בקרוב. 


 
HELP!!!



 
 
Bookmark and Share