Telecom News - איך בוצעה הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן בישראל? מהר מאוד!

איך בוצעה הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן בישראל? מהר מאוד!

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך בוצעה הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן בישראל? מהר מאוד!
איך בוצעה הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן בישראל? מהר מאוד!
מאת: אבי וייס, 4.7.18, 07:00אוליביה אלבז
 
חשיפת המהפך, שהתרחש בשנה האחרונה בכל תחומי המשק וגם בממשלה ובבנקים, למעבר לשימוש בכלי ענן ו-AI (ר"ת: Artificial Intelligence), כדי לספק "חווית משתמש" לכולם, במערכת של סיילספורס בענן.  
 
"הגשמתי די מהר את החלומות שלי, מאז שעליתי ארצה ועברתי לסניף סיילספורס בישראל", מתאר אוליביה אלבז, סגן נשיא אזורי וסמנכ"ל מכירות ישראל, סיילספורס. "אני חייב לציין, שאני רואה שינוי מאוד משמעותי בשנה האחרונה, גם בתפיסת התפקיד וגם במעבר לעידן הדיגיטלי, מצד מנהלים ובמיוחד מצד ה-CIOs".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אוליביה אלבז (בתמונה), כדי לשמוע על ההצלחה של הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן בישראל, גם במשרדי הממשלה, מנקודת המבט של סיילספורס, שהיא מובילת שוק עולמית וגם בישראל.
 
שאלה: מה מיצובה הנוכחי של Salesforce בישראל?
אוליביה אלבז: "מאז שנפגשנו לריאיון לפני כשנה, סיילספורס נמצאת בגידול מהיר ואפשר להגיד עצום.
 
אני נמצא בחברת סיילספורס כבר למעלה מ-7 שנים. עליתי לארץ בדצמבר 2015 לאחר קריירה בצרפת בחברת סיילספורס ועברתי לסניף סיילספורס בישראל, בו התקדמתי די מהר. 
 
אנו כאן בישראל לא רק עם עשרות עובדים בתחום צוותי המכירות, השיווק והתמיכה, אלא גם עם צוותי מו"פ. סיילספורס מבצעת השקעות בישראל בתחום המו"פ (כולל אקסלרטור, קרן הון-סיכון, השקעה בסטרטאפים ורכישת סטארטאפים), וזה מקרין גם על היכולות שלנו. הסיוע המקצועי ברמה העליונה ללקוחות, שבעבר ניתן ע"י אנשי מקצוע של סיילספורס בחו"ל, הועבר לאחרונה לישראל, למתן סיוע ע"י עובדים מוכשרים מקומיים שלנו, בעברית.
 
הגידול שלנו הוא בכל תחומי הפעילות. אחד התחומים הבולטים בהתרחבות הפעילות, זה הגידול המהיר בכמות השותפים שלנו בישראל. אנו כיום עם 17 שותפים, שחלקם הגדול שותפים חדשים דוגמת יעל תוכנה וגם סניפים של חברות אינטגרציה והטמעה הגדולות בעולם דוגמת: אקסנצ'ר, IBM, דלויט, PWC ועוד, שהחלו להיות שותפים עסקיים שלנו בישראל.
 
אם תסתכל על הרשימה של שותפינו, תראה, שהיא מכסה את כל פלחי השוק בישראל, כולל בכל השווקים הוורטיקליים. כך, שיש לנו נגישות ויכולת לתת מענה מהיר בישראל לכל סוג של לקוח, בכל סדר גודל".
 
שאלה: במה השתנה השוק בישראל מנקודת מבטך בשנה האחרונה?
תשובה: "כיום, ל-CIO, שניסה להתעלם עד לאחרונה מההתפתחויות המהירות, כבר אין לו יכולת החלטה אחרת, אלא להחליט לעבור לענן. רוב הארגונים בארץ, שאני מכיר, או שהם כבר עברו לענן או שהם החליטו לעבור לענן והם ממש כעת בדרך לשם. אי אפשר להתחמק יותר מההחלטה הזו, וזה מה שאני מדבר עליו עם המנהלים המועטים, שטרם בחרו בנתיב הזה.
 
ההחלטה הזו משפיעה על הכל. הענן מספק לארגון את היכולת לספק חדשנות ולפעול ב'מוד' של חדשנות.
 
ברגע שמעבירים את העומסים וכלי העבודה המרכזיים לענן, זה משפיע על כל האפליקציות הארגוניות. זה משנה את תפיסת התפקיד של ה-CIO. הוא מפסיק להיות בצד של ההוצאות. הוא הופך בארגון למוביל של חדשנות ושל המענה המהיר לצרכי העסק. הוא מסוגל לענות על הצרכים של כל האגפים בארגון, גם לצרכים של קווי הייצור, השיווק, המכירות, ההפצה והלוגיסטיקה. הכל.
 
ממה שאני רואה, ה-CIO של היום לא מוכן להתפשר. הוא רוצה גם גמישות וגם אבטחה ושרידות. הוא רוצה 'חווית שימוש' וקלות שימוש.
 
זו הסיבה, שאנו מסוגלים כיום לבוא ל-CIO ולדווח לו, שאפשר לבצע מעבר לענן ועלייה לאוויר עם פרויקט ענן מלא ב-3 חודשים. בענן הוא יכול לייצר שירות חדש או מוצר חדש ללקוחותיו בטווחי זמן של ימים עד שבועות. נגמרו הימים של פרויקטים של שנים".  
 
שאלה: איך הנהלות העסקים והארגונים בישראל מקבלות את המהפך המהיר הזה?
תשובה: "בניגוד למה שיש כאלה החושבים, שבמעבר לענן צריך לזרוק לפח את כל מה שהיה, אנו באים בגישה מאוד ברורה: המטרה שלנו והגישה שלנו היא לא להחליף את מערכות הליבה הקיימות והוותיקות.
 
אנו בונים שכבה נוספת מעל הקיים, מעל מערכות הליבה. כך, עוברים לענן בלי לחסל את העבר. לכן, אנו מחברים את כל המידע הקיים כבר בארגון, כולל ממערכות ERP ותיקות, אל המערכת שלנו, שמסוגלת לטפל בכל המידע הארגוני בנקודה אחת ותחת מעטפת אחת קלה לתפעול. זה הופך לכלי העבודה העיקרי של המנהלים והעובדים בעידן הענן.
 
המטרה שלנו היא, שהעסק יתנהל דרך המערכת של סיילספורס, שמספקת לו כלים מאוד מתקדמים כולל AI.
 
בארגונים ותיקים וגם חדשים, יש הרבה מידע, שהצטבר ומצטבר בכמויות, בלי להפיק ממנו תועלת עסקית וארגונית. לכן, אנו אוספים ומנתחים את המידע הזה ומספקים מעטפת מתקדמת לקבלת החלטות, עם חווית שימוש המועברת גם ללקוחות. הכל בזמן אמת. את היכולות הללו לא ניתן היה לקבל בתשתיות הוותיקות הקיימות.
 
רבים בוחרים להשתמש בענן שלנו, שגדל מאוד מהר. כבר כיום עוברות בענן שלנו כ-5 מיליארד טרנזקציות עסקיות כל יום. זה כולל הרבה מידע, שהגיע ומגיע גם ממערכות Legacy ותיקות. הכל משתלב ומספק תובנות חדשות. זה הכוח והיתרון שלנו להציג שכבה חדשה של יכולות, שפועלות בכל תחום ומסייעות לכל בעל תפקיד בארגון, וכמובן ללקוחות הקצה".
 
שאלה: איך מספקים "חווית שימוש", כשהעובדים והמנהלים משתמשים במערכות שהן לא שלכם?
תשובה: "המטרה שלנו ברורה: לספק 'חווית שימוש' ו'חווית לקוח'. לכן, אנו מתחברים לכל מה שיש בארגון. למשל למערכות אופיס 365 של מיקרוסופט, שדי פופולריות בארגונים.
 
החוויה, שאנו מספקים, היא שקופה למשתמשים. הכל מתנהל מאחור. יש כאן הרבה בעיות פיתוח והתאמות תוכנה, שלא קל לפתור, כי מה שנכתב במערכות תוכנה בעבר לא מספיק גמיש ולא תמיד עונה לצרכי ההווה והעתיד.
 
לכן, אנו מספקים את כל הכלים ללקוחות כדי לענות לכל הצרכים העסקיים שלהם ולשלב כל מערכת, גם כשהיא לא שלנו.
 
אלפי הלקוחות שלנו מקבלים לפחות 3 פעמים בשנה שדרוג של המערכות שלנו, באופן שקוף לגמרי. תחשוב על המצב בו קרוב ל-150 אלף משתמשים בישראל מקבלים שדרוג שקוף ומקבלים יכולות חדשות, בלי להפסיק לעבוד במערכת.
 
כך, אנו פותרים בעיות, עונים לצרכים של הלקוחות ומשתפרים משדרוג לשדרוג. אנו בדרך לפתרון מלא של העברית וגם הערבית והיכולות הללו תשתלבנה באופן טבעי בכל קו הפתרונות שלנו.
 
אחד השדרוגים המבוקשים ביותר שלנו זו מערכת איינשטיין, מערכת AI המוכיחה את עצמה בעסקים ובארגונים רבים בישראל. זה הפך מהר מאוד ללהיט, מאז שהשקנו את המערכת הזו לפני כשנה".  
 
שאלה: מה המשמעות המעשית של שינוי החשיבה הזה בשוק הישראלי?
תשובה: "המשמעות של המהפך הזה והמעבר לענן פשוט דרמטית. יש לנו לקוחות ענקיים, שעלו לאוויר עם פרויקטים סופר חדישים ומתקדמים, דוגמת דואר ישראל, משרד המשפטים ומשרד האוצר.
 
הכלים החדשים, שהלקוחות הגדולים הללו מטמיעים, מספקים 'חווית לקוח' לגמרי שונה ממה שהציבור בישראל היה רגיל בעבר. כך, שאפילו הממשלה רואה כאן הזדמנות להתקדם ולספק 'חווית שימוש' מתקדמת לאזרחים.
 
בעבר, הממשלה בישראל ככלל, למעט חריגים מועטים, לא הייתה מוכנה לצאת לענן. גם הבנקים לא רצו לשמוע על כך. אבל, 'האסימון נפל'. כמעט כולם הבינו את היתרונות במעבר לענן וזה הפך כיום לנורמה, גם בממשלה. זה קרה בכל העולם המערבי וכעת זה קורה גם בישראל. גם בממשלה רואים בענן הזדמנות לספק שירותים טובים יותר.
 
סיילספורס מספקת הזדמנות לכל עסק ולכל ארגון, להתקדם ולייצר חדשנות, בכל תחום. אני שותף בהרבה פרויקטים, שרצים ממש כעת בישראל.
 
יש כאן הרבה יוזמות. אחת מהן מאוד אהבתי: לייעל את המשלוח של חבילות ומוצרים לבתים. עד היום, אנשים היו מקבלים הודעה להמתין לשליח בבית, בחלון זמן של כמה שעות, חצי יום לפחות, שיגיע אליהם הביתה עם המוצר שרכשו. למה שהלקוח לא יידע את השעה המדויקת בה יגיע השליח אליו הביתה ולמה הוא צריך להמתין לו שעות על גבי שעות? אנשים כבר לא מוכנים לשבת בבית ולהמתין חצי יום למשלוח חבילות.
 
יצרנו בוט, שמקצה תורים לחלוקת החבילות. לא צריך לדבר עם איזה אדם. הכל מתבצע אוטומטית. גם השליח מקבל את המסלול שלו אוטומטית וגם הלקוח בבית יודע בדיוק מתי החבילה תגיע אליו עם השליח. כך, הבוט שלנו מקצר תורים ומייעל את התחום הזה, שנוהל שנים ידנית וטלפונית ובצורה לא ידידותית ללקוחות בבתים, שחיכו שעות לחבילות.
 
אני מרגיש, שעסקים וארגונים רבים רוצים לבצע שינויים בדרך ההתנהלות שלהם. הם רוצים שינוי בביזנס. כך, שהם יהיו יותר יעילים ויענו יותר מהר לצרכים של הלקוחות שלהם.
 
זה חלק בלתי נפרד מהטרנספורמציה הדיגיטלית, שמובילה לטרנספורמציה עסקית. אנו מובילים את המהפכה הזו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אוליביה אלבז: "כשעליתי לישראל והצטרפתי לצוות סיילספורס בישראל, היו לי לא מעט חלומות. במבט לאחור אני יכול להיות מאוד מרוצה ומלא סיפוק, כי הגשמתי כמעט את כל החלומות שלי.
 
כעת יש לי חלומות חדשים. אחד מהם הוא העבודה הקשה, שאנו משקיעים כדי לוודא תמיכה מלאה בעברית. זה ייצר לנו וללקוחות שלנו חדשנות ונטמיע זאת בכל שירותי הענן שלנו לכל הלקוחות.
 
כך, נוכל לספק את כל האפליקציות בעברית לכל הצרכים ולכל השווקים. הכל יהיה בעברית, גם הצ'טבוטים והבוטים. מערכת Lightning שלנו כבר תומכת בעברית. זה אחד הפרויקטים השאפתנים והמאתגרים ביותר שלנו בשוק הישראלי.
 
יש לנו DNA של סטארטאפ, למרות שאנו חברה די גדולה. אנו חברה מאוד גמישה, שלומדת כל הזמן, עם קבוצות תמיכה ומשתמשים בהיקף ענק, והעיקר: אנו כל הזמן משקיעים במו"פ ומתחדשים.
 
מכאן גם מגיע החלום שלי, שהוא חלק מההרגשה האישית שלי, שאני חלק ממשפחה. אני מעוניין להשאיר את האימפקט שלי במשפחה הזו ובחברה, שבה אני חי. המשמעות היא: לחזק את ישראל בתוך החברה".

ענן



 
 
Bookmark and Share