Telecom News - מנכ"ל משרד התקשורת ממשיך להשתולל בתחום התדרים כאילו הם רכושו הפרטי

מנכ"ל משרד התקשורת ממשיך להשתולל בתחום התדרים כאילו הם רכושו הפרטי

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל משרד התקשורת ממשיך להשתולל בתחום התדרים כאילו הם רכושו הפרטי
הודעת חברת סלקום מהבוקר לבורסה על ההנחיה, שהחברה קיבלה ממשרד התקשורת, להחליף את תדרי ה-850 מגהרץ של החברה בתדרי 900 מגהרץ (הוצאה עצומה היכולה למוטט את החברה), היא תחילתו של מאבק משפטי, שמקורו בהחלטות לא חוקיות וסודיות, של מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, וצוות הספקטרום במשרד, בידיעה ושתיקה של שר התקשורת.
מאת: אבי וייס, 5.7.18, 11:28נתי כהן

הודעת חברת סלקום לבורסה (ההודעה המלאה נמצאת כאן), אודות ההודעה, שיקיבלה ממשרד התקשורת, על כך, שעליה להיערך להחלפת כל הרשת שלה מתדרים בתקינה האמריקאית לתקנים בתקינה האירופאית, היא תחילתו של מאבק משפטי קשה במהלכים, שחבורת חסמב"ה (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט) בראשותו של נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, (בתמונה שמאל), החלה בו (בידיעת שר התקשורת, איוב קרא, שנותן ידו למהלכים הבלתי חוקיים הללו), ביחד עם ראשי תחום הספקטרום במשרד התקשורת: נתי שוברט ואשר ביטון.

מדובר בסדרת מהלכים, שאינם חד פעמיים (בנספח כאן למטה יש את החשיפות הקודמות שלנו, בעניין ההפקרות בהתנהלות משרד התקשורת בתחום התדרים ותחומים מקבילים של משאבי הציבור, שהם משאבים ציבוריים יקרים ביותר, תחום שהפך למרמס ולהפקר בידיים של הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורת, ש"לא סופרת איש ממטר)".

גם אם הצורך בהחלפת התדרים הוא נדרש וצורך ממשי, זה לא יכול להיעשות במחשכים, ללא מדיניות שר, ללא שימועים, ללא כינוס הוועדות המתאימות ואישורן (ועדת התדרים העליונה, במקרה של התדרים) ותוך הסתרת כל המסמכים והתהליכים הללו מהציבור

להלן התמצית של הודעת סלקום לבורסה מהבוקר (משום מה שלחו זאת רק באנגלית..):
הודעת סלקום לבורסה
 
לכן שלחתי מיידית לצמרת משרד התקשורת את השאלות הדחופות הבאות:
"סלקום פרסמה כעת בהודעתה לבורסה הנחיות, שהיא קיבלה ממשרד התקשורת:
https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1171001-1172000/P1171838-00.pdf
היכן ההנחיות הללו?
היכן המדיניות שעל-פיה ניתנו ההנחיות הללו?
היכן אישור ועדת התדרים העליונה להנחיות הללו?".

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

אולם, אין מה להיות במתח, כי אין כל סיכוי שאקבל תגובה, כי עוד לפני הודעת סלקום לבורסה (שהייתה די צפויה), שלחתי ביום 3.6.18 את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"פורסם בגלובס (כאן) על חלוקת תדרים לחברות הסלולר.
השאלות:
  1. היכן המסמכים של ההחלטות הללו?
  2. היכן מדיניות משרד התקשורת (מדיניות שר) להקצאה הזו?
  3. על פי איזה חוק הוקצו תדרים זמניים ולמה?
  4. האם אי פעם התכנסה "ועדת התדרים העליונה" (כאמור בחוק) ודנה בתכנית הזו (ואישרה אותה)?"
תשובות לא קיבלתי לשאלות הללו (וגם לשאלות דומות, ששלחתי בחודש הקודם). די ברור למה לא אקבל תשובות: ראשי משרד התקשורת, גם בקדנציה הנוכחית, "לא סופרים איש ממטר" (ומדליפים רק למי שמתחנף אליהם. כנראה חושבים שם, שניתן להחיות את "פראבדה", כלומר: שהעיתונות תהיה "שופר עיוור של השלטון"). די ברור לי, שיש צורך בחקירה של הנושא המדאיג הזה (שהחל ב"מתנה" של תדרים מ"עד המדינה" שלמה פילבר לפלאפון ומאז ההפקרות הזו ממשיכה בלי הפסקה).
המשך יבוא ודי בקרוב. 

נספח
הכתבות הקודמות, שחשפו את ההפקרות של צמרת משרד התקשורת הנוכחית, בתחום הטיפול הנמצא מחוץ לכל מסגרת חוקית ובאפס שקיפות וללא כל שימועים, במשאבים היקרים ביותר של הציבור:



 
 
Bookmark and Share