Telecom News - משרד התקשורת גילה שיש לו "לקוחות" ויזם 2 "כנסי לקוחות" מוצלחים

משרד התקשורת גילה שיש לו "לקוחות" ויזם 2 "כנסי לקוחות" מוצלחים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת גילה שיש לו "לקוחות" ויזם 2 "כנסי לקוחות" מוצלחים
בפעם הראשונה בעשור הנוכחי, משרד התקשורת "גילה", שיש לו לקוחות בשוק התקשורת ויזם 2 "כנסי לקוחות" בתחום הרישוי האלחוטי. בשלב זה מדובר במהלך מצומצם הנוגע למספר קטן של "לקוחות" שירותי המשרד, אבל אם זה יתרחב לכל התחומים, זו תהיה ממש מהפכה (!) בהתנהלות משרד התקשורת מול הציבור אותו הוא אמור לשרת.
מאת: אבי וייס, 28.8.18, 08:30שמוליק אזולי

ייתכן והחזרה שלנו שוב ושוב במאות כתבות על כך, שמשרד התקשורת חייב לחזור לעבוד בשקיפות תוך קשר ישיר עם הציבור ועם נציגיו המוסמכים, מה שהיה בגדר נורמה טבעית במשרד בעשור הקודם, חילחלה לחלק ממנהלי משרד התקשורת דהיום.

בשבוע החולף משרד התקשורת קיים 2 "כנסי לקוחות" של המשרד בתחום הרישוי האלחוטי:: לכנסים הללו הגיעו עשרות מ"לקוחות" משרד התקשורת, אזרחים התלויים ברישיונות, שמשרד התקשורת מאשר להם. את הכנסים הללו הנחה שמואל (שמוליק) אזולאי, (בתמונה משמאל), מנהל תחום רישוי אלחוטי, אגף תכנון והנדסת ספקטרום, במינהל הנדסה במשרד.

אותו שמוליק אזולאי גם הכין מצגת מרשימה ומקיפה (הנמצאת כאן להורדה, למי שמתעניין), שגם הוצגה וחולקה לכל המשתתפים. כ"כ המשתתפים קיבלו מסמך של "רשימת הדגמים של מכשירים אלחוטיים בתחום הימי, שאושרו ע"י משרד התקשורת, מעודכן לתאריך 20.8.18", מסמך הנמצא כאן למתעניינים, מסמך, שמאוד מועיל למי שעוסק בתחום הספציפי הזה. 

מדובר בהחלט במהלך חדש וחיובי ביותר, שלא התקיים בעשור הנוכחי במשרד התקשורת, ואני מקווה, שאת היוזמה הברוכה הזו של שמוליק אזולאי (ושאר המנהלים והעובדים בתחום הרישוי האלחוטי במנהל הנדסה ששבמשרד התקשורת, שסייעו לו במלאכה של הפקת 2 הכנסים המוצלחים הללו), יעתיקו כל המנהלים במשרד ושזה יפוך לנחלת כל היחידות ללא יוצא מן הכלל במשרד התקשורת.  

החלק החשוב ביותר, לעניות דעתי, במצגת של שמוליק אזולאי, זו התכניות של משרד התקשורת בתחום הספיצי הזה (של רישוי אלחוטי) לשנים 2018 ו-2019 ולכן אני מביא כאן את השקף הזה בשלמותו:
שקף משרד התקשורת - רישוי אלחוטי

אם רק 20% ממה שכתוב כאן יבוצע בשנה הקרובה, זה כבר יהיה הישג והתקדמות משמעותית לקראת עידן של שקיפות ושת"פ הציבור בפעילות המשרד (כאן ספציפית מדובר ברישוי אלחוטי). 

כמה הערות בונות להמשך, בעקבות 2 הכנסים הללו:
  • מוצע, שבשעות קבלת הקהל ביחידת הרישוי האלחוטי יהיה לפחות יום אחד בשבוע, שבו קבלת הקהל תבוצע בשעות אחר הצהריים עד הערב, כדי לשרת לקוחות הגרים רחוק ושחבל להם להפסיד יום עבודה, רק כדי להגיע לטיפול בענייניהם בשעות הבוקר בלבד (כמו שזה כעת). 
  • מוצע למסד את תהליכי המפגשים הללו (למשל עם שאלון משוב למשתתפים בסוף המפגש), כדי להפיק יותר תועלת הדדית מהמפגש. 
  • מוצע, שמפגשים כאלה ייעשו בתדירות של פעמיים בשנה ולא פחות מפעם בשנה, ושזה יעוגן בנוהל פנימי מחייב בתוך המשרד.
  • תהליך הטיפול בבקשות (מכל הסוגים), כפי שהוגדר במצגת - של חודש מרגע קבלת הבקשה עד מתן מענה, הוא ארוך מדי. מוצע לבדוק את התהליכים של הרישוי ולבחון קיצור זמן המענה בצורה מאוד משמעותית. נדמה לי, ששבועיים זה די והותר. 
  • עדכון החוקים והתקנות בתהליך של 3 שנים נראה ארוך מדי
מנכ"ל המשרד (נתי כהן) והמשנה למנכ"ל וראש מינהל ההנדסה (שמילה מימון), לא השתתפו ב-2 הכנסים הללו. קצת חבל, שהם פספסו הזדמנות להיפגש "פנים אל פנים" עם לקוחות המשרד ולהתנתק קצת מסבב הפגישות הרגיל, שהם מקיימים כל הזמן, עם "המקורבים לצלחת, בעלי ההון והלוביסטים".

להבא, אם התהליך החיובי הזה, שהחל ביחידת הרישוי האלחוטי, ימשיך ויתרחב, אני סבור וממליץ, שהם (ראשי המשרד: המנכ"ל והמשנה למנכ"ל) ישקלו כיצד הם אמורים להוביל (אישית) את המהפך החיובי הזה במשרד התקשורת ולהופיע אישית ולהיפגש אישית עם הציבור. כך, הם יוכלו להתחיל לעמוד בקשר ישיר עם הלקוחות של משרד התקשורת, שזה הציבור ו"נציגיו המוסמכים" (ולא "ציבור מנהלי ובעלי הון המחזיקים בחברות התקשורת"). 


כנס לקוחות

 



 
 
Bookmark and Share